Nafarroako Unibertsitate Publikoak (NUP) Hezkuntza Berrikuntzako 22 proiektu hautatu ditu 2024-2025 ikasturte honetarako (PINNE). Ekimenaren laugarren edizio honen helburua da egungo hezkuntza-eredua eraldatzea metodologia aktiboetan, teknologian eta zeharkako gaitasunetan oinarritutako eredu bat bultzatuz. Irakaskuntzako Errektoreordetzaren ekimena izan da deialdia, eta NUPeko Hezkuntzaren Berrikuntzarako Goi Mailako Ikastegiak (HBGMI) koordinatu du, eskolekin eta fakultateekin lankidetzan.
Deialdi honen eta dagoeneko amaituta dauden proiektuen inguruko esperientziak trukatzeko, hezkuntza-berrikuntzako jardunaldi bat egin da duela gutxi. Osotara 12 ikertzailek hartu zuten parte hizlari gisa, eta NUPeko sail guztietako 50 partaide izan ziren. Saioan, aurreko deialdietan hautatutako proiektuen lagin bat aurkeztu zuten, bai eta etorkizuneko ekimenen ildoak ere. Honako hauekin lotutako proiektuez aritu ziren: medikuntza pertsonalizatua, administrazio-zuzenbidearekin lotutako artea, Instagram eta nekazaritzako elikagaien berrikuntza, ikaskuntza-zerbitzua gizarte-lanetik edo errealitate birtualaren eragina ikaskuntzan, beste gauza batzuen artean.
Hurrengo ikasturteko deialdian hautatutako proiektuak
Honako hauek dira 2024-2025 ikasturteko deialdian hautatutako proiektuak eskola eta fakultateen arabera:
Nekazaritzako Ingeniaritzako eta Biozientzietako Goi Mailako Eskola Teknikoan honako hauek hautatu dira: “Errealitate birtuala ikasgelan mahatsondoaren inausketaren irakaskuntza eta ikaskuntza hobetzeko” (Amalia Ortiz Nicolás) eta “Arazoetan oinarritutako ikaskuntza hobetzeko metodologia arinak ezartzea Nekazaritzako Ingeniaritzako Unibertsitate Masterrean” (Silvia Arazuri Garín). Industria, Informatika eta Telekomunikazio Ingeniaritzako Goi Mailako Eskola Teknikoan honako hauek hautatu dira: “Aplikatu zure ingeniaritzako ezagutzak enpresetan” (Pedro José Rivero), “Zure etorkizuna eginez ikasi: Nafarroako ingeniaritza biomedikoko webgunea eraikitzea” (Javier Rodríguez Falces), “Zibersegurtasuneko konklabea” (Eduardo Magaña Lizarrondo), eta “Digitalizazioa eta iraunkortasuna materialen zientziaren irakaskuntzan” (Rafael Rodríguez Trías).
Honako hauek dira Ekonomia eta Enpresa Zientzien Fakultateko proiektuak: “Stack erabiltzea ekonomiako eta enpresako ikasleen banakako premia matematikoetara egokitzeko tresna gisa” (María Jesús Campión Arrastia), “CEO ikasgeletan: zuzenean eta urrutitik, kasuak lehen pertsonan ikasiz” (Cristina Marrodán García) eta “Ikaskuntza-zerbitzua finantza-aholkularitzan aplikatzea” (Beatriz Martínez García).
Bestalde, honako hauek hautatu dira Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatean: “Itzultzea: kasu praktikoak ebaztea ikasle eta profesional egresatuekin partekatutako irakaskuntzaren bidez ” (Rubén Lasheras Ruiz), nazioarteko aipamenarekin; “Google classroom: esperientzia-ikaskuntza Lehen Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako etorkizuneko irakasleentzat” (Violetta Dmitrenko), “Iraunkortasun-gaitasunak sustatzea Lehen Hezkuntzako Graduan” (Maite Martínez Aldaya), “Ikaskuntza-metodologia ikuspegi dialogikoaren bidez esku hartzeko” (Sagrario Anaut Bravo), “Berrikuntza hezkuntza-inklusiorako Ikaskuntza Zerbitzuaren bidez, APS” (Esther García Zabaleta), “Kulturarteko komunikazioa: diziplinarteko esperientziak” (Isabel Merino González), “Proiektuetan oinarritutako ikaskuntzaren eragina eta adimen artifizialaren erabilera irakasletzako graduetako atzerriko hizkuntzako irakasgaietan” (Hanne Roothooft) eta “Elkarrizketa historiko interaktiboak: iraganarekin lotuz AA sortzailearen bidez” (Álvaro Baraibar Echeverría).
Osasun Zientzien Fakultatean proiektu hauek hautatu dira: “Giza garapena irakastea bizitza-zikloan, ikasketa kooperatiboaren bidez, eduki digitaleko atazekin Psikologia Graduan eta Haur Hezkuntzako Irakasletzako Graduan eta Lehen Hezkuntzako Irakasletzako Graduan” (María Teresa Sanz de Acedo Baquedano) “Errealitate birtuala, e-health, esperientzia-ikaskuntza teknologia berriekin” (María Medrano Echeverría), eta “Errealitate areagotua eta errealitate birtuala Erizaintzako Graduko irakaskuntzan” (Nely Soto Ruiz).
Azkenik, zeharkako proiektu hauek garatuko dira: “Goi-mailako hezkuntza eraldatuz: edukiak, pertsonalizazioa, ebaluazioa eta feedbacka, metodologiak eta etika NUPen IAGa erabiltzeko” (Miguel Ángel Gómez Laso) eta “Euskarazko ezagutza sortzea eta zabaltzea: NUPen euskalwikia elikatuz” (Imanol Núñez).