Joan eduki nagusira

Unibertsitateen G-9 Taldearen Ikerketako Batzorde Sektorialak bederatzi autonomia erkidegotako unibertsitate sistema publikoak eta beste unibertsitate laguntzaile batzuk ordezkatzen ditu, eta urriaren 30ean eta 31n bildu da Nafarroako Unibertsitate Publikoan (NUP), Iruñean. G-9 Taldeko unibertsitate publikoetako ikerketaren eta transferentziaren arloko 100 arduradun akademiko eta tekniko baino gehiago bildu dira 9 lantaldetan, eta José Julián Garde Gaztela-Mantxako Unibertsitateko errektorea buru dela, unibertsitateko ikerketarekin eta haren egungo erronkekin lotutako hainbat gai jorratu dituzte. Batzordeak honako adierazpen hau egin du:

zoom G-9 Taldearen Ikerketako Batzorde Sektorialean parte hartu dutenak, NUPeko liburutegian.

G-9 Taldearen Ikerketako Batzorde Sektorialean parte hartu dutenak, NUPeko liburutegian.

“Une historiko honetan begi onez ikusten dugu Espainiako Gobernuak ikerketarako baliabide ekonomiko garrantzitsuak esleitzea, eta horrek, zalantzarik gabe, aurrekaririk gabeko aukera ekarri du Espainiako zientzia-sistema aldatzeko. Unibertsitateak egoerak eskatzen zuen mailan egon dira, eta ahalegin handia egin dute funts horiek eraginkortasunez kudeatzeko.

zoom Lan-mahaietako bat.

Lan-mahaietako bat.

NextGenerationEU programa laster amaituko denez, sektoriala asko kezkatzen du Espainiako Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza Sistemaren jasangarritasunak. COVID-19aren pandemiaren ondorioei aurre egiteko ezarritako funtsei esker, aurrekaririk gabeko inbertsio eraldatzailea egin da azpiegitura zientifikoetan, ikerketa zentroak sortu eta indartu dira, eta talentu ikertzailearen masa kritikoa erakarri eta atxiki da. Inbertsio horien ondorioz, gaitasun zientifiko-teknikoak indartu dira, eta herrialdearen lehiakortasuna bultzatu da hainbat jakintza-arlotan.

zoom NUPen egindako beste bileretako baten ikuspegia.

NUPen egindako beste bileretako baten ikuspegia.

G-9 Taldeko unibertsitateek beren gain hartu dute funts horiek ahalik eta zorroztasun eta eraginkortasun handienarekin gauzatzeko erantzukizuna, inbertsio bakoitzaren inpaktua maximizatuz, ikerketarako eta berrikuntzarako gaitasunetan eraldaketa iraunkorra egiteko. Ahalegin hori funtsezkoa izan da gizarte osoaren onurarako egitura akademikoak eta zientifikoak egokitzeko eta hobetzeko. Hala ere, haren jarraipena bermatuko duen egiturazko finantzaketa-plan egonkorrik ez egoteak lorpen horiek ahultzeko mehatxua dakar.

Unibertsitateek gogorarazten dute NextGenerationEU bezalako koiunturako funtsak eraldaketa esanguratsuak sustatzera bideratu behar direla, eta ezin dutela ordeztu finantzaketa-sistema egonkor, sinple eta epe luzerako baten gabezia. Hori gabe, zientzia, teknologia eta berrikuntzako Espainiako sistema atzerapauso berri baterantz doa lehiakortasunari, iraunkortasunari eta talentua erakartzeko gaitasunari dagokienez.

Aurreko guztiagatik, agintari eskudunei eskatzen diegu finantzaketa-iturri estruktural eta jasangarriak ezar ditzatela, egungo ekimenen jarraipena ahalbidetzeko eta sistemaren iraunkortasuna eta epe luzerako plangintza sistemikoa bermatzeko. Egiturazko funtsen konturako inbertsio horiek sendotzea funtsezkoa da lortutako lorpenen jarraitutasuna eta ustiapen osoa ziurtatzeko eta ikerketa sistemak gure gizartearen erronka handiei erantzuten jarraituko duela bermatzeko”.

Elkartasuna tanta hotzaren biktimekin

G-9 Taldeko unibertsitateek bat egiten dute aste honetako denboraleak kaltetutako senitarteko eta adiskideen minarekin eta doluminak bidaltzen dizkie.

Unibertsitateen G-9 Taldea

Unibertsitateen G-9 Taldea 1997an sortutako elkarte bat da, eta beren autonomia-erkidegoetan unibertsitate publiko bakarra diren unibertsitateek osatzen dute, zehazki hauek: Kantabriako Unibertsitatea, Gaztela-Mantxako Unibertsitatea, Extremadurako Unibertsitatea, Balear Uharteetako Unibertsitatea, Errioxako Unibertsitatea, Oviedoko Unibertsitatea, Euskal Herriko Unibertsitatea, Nafarroako Unibertsitate Publikoa eta Zaragozako Unibertsitatea, bai eta Murtziako Unibertsitatea eta Burgosko Unibertsitatea ere, azken biak entitate laguntzaile gisa.