Alberto Jauregui Virtok, Pedagogian lizentziadunak, eredu sozioedukatibo bat proposatu du bere doktoretza tesian, aurrezaintza lantzeko haurrentzako babesean, “alderdi hori ezin baita alde batera utzi, baizik eta, Haurraren Eskubideen Hitzarmenean ezarritakoarekin homologatutako babes bat egoteko, era integratuan lan egin behar du alderdi soziosanitarioarekin, alderdi distributiboarekin eta informazio-alderdiarekin”.
Bere doktoretza tesiaren izenburua hau da: “La prevención en el sistema de protección a la infancia de la Comunidad Foral de Navarra: realidades, perspectivas y propuestas desde un enfoque socioeducativo”. Jesús Hernández Aristuk zuzendu du eta bikain cum laude kalifikazioa lortu du.
Babes sistemetako aurrezaintza aztertzeko esparru teoriko bat proposatzen du Ikerketa lanak eta aurrezaintza sozioedukatiboaren pedagogia bat garatzen du, Nafarroan dauden aurrezaintza komunitarioko jardueren ereduen esperientziatik abiatuz.
Ikertzaile honen arabera, egindako azterketak “aurkitu du Nafarroan ez dagoela haurrentzako babes sistema integral bat, babesik ezaren arriskuaren kontrolean oinarritutako ikuspegi psikomediko baten hegemonia, bere baliozkotasunaren froga zientifikoak aurkezteko gai ez dena.”
Testuinguru horretan, eredu sozioedukatibo bat proposatzen du egileak bere tesian, aurrezaintza lantzeko haurrentzako babesean Eredu hori oinarritu egin behar da ingurune seguruen sorreran eta garatu egin behar da “haurren eta nerabeen autonomia sozial, emozional, kognitibo eta fisikoa babesik eza ere babestuko duten proiektu eta erakunde komunitarioen bidez”.
Ikerketa honen ekarpenen artean, hainbat behar definitzen dira honi buruz: haurrentzako babes sistema oso baten garapena Nafarroan. Sistema horrek babesik eza artatzeko egungo sistema gainditu eta bertan integratu behar ditu profesionalentzako trebakuntza materialen prestakuntza, aurrezaintzaren ebaluazio sistemak definitu behar ditu eta landa eremuetan haurrentzako babeseko aurrezaintzaren ezagutzan sakondu behar du.
Doktoretza tesia hiru partetan antolatu zen, eta parte horiek aztertutako fenomenoaren hiru alderdi hauei buruzkoak ziren: Aurrezaintza kontzeptu gisa, aurrezaintza haurrentzako babes sistemetan eta aurrezaintza Nafarroako aurrezaintzako jarduera sozioedukatiboko ereduen esperientzian.
Alberto Jáuregui Virto Pedagogian lizentziaduna da (Salamancako Unibertsitatea) eta doktorea Nafarroako Unibertsitate Publikoan. Bere esperientzia profesionalari dagokionez, gizarte hezitzaile gisa lan egin du Asociación Navarra Nuevo Futuroren etxeetan (1991) eta pedagogo gisa Gizarte Ongizateko Nafar Institutuan, bai ikastegien eta zerbitzuen ikuskatze zerbitzuan (1991), bai Adingabeei Arreta Emateko Zentroan (1991-1993). Iruñeko Udaleko Gizarte Zerbitzuen eremuko lankidetza proiektuen ebaluatzailea izan da (1998) eta 1994az geroztik gaur arte Sanduzelaiko SAPC Haurrentzako Talde Komunitarioaren koordinatzailea da. 2006tik aurrera, koordinatzailea izateaz gainera Nafarroako Unibertsitate Publikoko irakasle elkartua ere bada, eta bertan Gizarte Laneko graduko eta Esku-hartze Soziala Gizabanakoekin, Taldeekin eta Familiekin Masterreko hainbat irakasgai irakasten ditu.