Hasiera > Liburutegia > Ikasteko laguntza > Informazioa ebaluatzea eta aukeratzea > Ebaluazioa eta aukeraketa
Gaur egungo informazio-inguruan, guztiz konektatu eta orokortuan, erlatiboki erraza da informazioa bilatzea eta aurkitzea. Arazoa izaten da informazio gehiegi egoten dela, eta informazio horretatik, zatirik handienak ez dauka inguru akademikoak eskatzen duen kalitate-maila.
Bil daitekeen informazio guztia berraztertzeko denborarik ez dagoenez, beharrezkoa da irizpideak ezartzea lan akademikorako informazio egokia zein den aldez aurretik ebaluatu eta, hortaz, aukera egiteko:
Informazioa aukeratzeko eta ebaluatzeko irizpideak:
Informazio mota batzuetarako, bereziki jatorrizko saiakuntza eta ikerketetatik eratorria bada, erabilitako metodoa informazioaren fidagarritasunaren adierazlea izan daiteke.
Zaila da metodoak balioesteko arau orokor bat ezartzea, ikerketak modu askotakoak izan daitezkeelako. Era berean, gaian aditua izan gabe, zaila da jakitea erabilitako metodoa egokia den, eta hortaz, informazioa fidagarria den.
Hala ere, badira ikerketan egon beharko liratekeen hainbat adierazle eta horiek lagun dezakete zorroztasun zientifikoa zehazten.
Irudika dezagun ondokoa azaltzen duen informazio bat:
"Indiako zientzialari batek dio aurkitu duela bestondoetarako sendagarri natural bat, ozpina, arrautza gordinak, azukrea eta soia haziekin egindako nahastura bat erabilita. Ikerketa zabal bat egin du tokiko eskolako ikasleekin. Bost ikasletik lauk ez zeukaten sintomarik 30 minutu ondoren".
Zehaztu beharko litzateke:
Beste gai batzuk:
Adibideak
Ondoko adibideetan azaltzen dira zenbait informazio iturri, ezaugarri ezberdinak dituztenak, metodoari dagokionez. "Gure oharrak" sakatzen badugu, hainbat jarraibide ematen dira oharrak iturri baliagarritzat hartzeko metodoaren ikuspegitik:
1. adibidea | ![]() |
![]() |
Artikulu zientifikoa ikerketa mediko bati buruz. Erabilitako metodologia zehaztu: laginaren tamaina, laginaren adierazgarritasuna eta neurtzeko irizpideak. |
2. adibidea | ![]() |
![]() |
Laginaren tamainaren eta banaketaren berri ematen duen ikerketa soziologikoa. Hala ere, galdetegi baten bidez egin denez, badauka subjektibitate puntu bat, gizarte zientzietan erabili ohi den metodoa hori bada ere. |