Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
MiUPNA
(Portal de servicios)
BIBLIOTECA
Sede electrónica
Introducir texto para la búsqueda (*)
Introducir texto para la búsqueda (*)
Personas
Sitio web
Biblioteca
ES
EN
La universidad
[+]
Campus
|
Visitas
Órganos de gobierno
Centros
Departamentos
Información y datos seguros
Normativa
Plan Estratégico
Estudios
[+]
Grado
Másteres
Formación permanente
Doctorado
Becas
Oficina de atención universitaria
Investigación
[+]
Grupos de Investigación
Institutos de investigación
Cultura Científica
Transferencia I+D
Cátedras
Ayudas y convocatorias
Servicios
[+]
Empleo y prácticas
Deportes
Cultura
Euskera
Recursos humanos
Centro de idiomas
Internacional
[+]
Relaciones internacionales
Movilidad
Cooperación
Perfiles
[+]
Nuevos estudiantes
Estudiantes
Estudiante internacional
A3U - Alumni
PAS
PDI
Sociedad-Empresa
Grupo Marketing
Portada
> Grupo Marketing
> Publicaciones
> Libros
Libros
|
Capítulos
|
Libros
|
Perception of technology use, online safety, and advertising among minors (Analyzing Privacy and Security Difficulties in Social Media: New Challenges and Solutions)
Gutiérrez-Jauregi, A.; Aramendia-Muneta, M. E.; Alarcón-López, R.
Año: 2025
Editorial:
IGI Global
Boicot al "Made in Catalonia" (¿De qué vais los economistas? Economía en contexto)
Cebollada Calvo, J.
Año: 2024
Editorial:
Gráficas Ulzama
El último profesor (¿De qué vais los economistas? Economía en contexto)
Cebollada Calvo, J. J.
Año: 2024
Editorial:
Gráficas Ulzama
Alexio, compra comida para el perro (¿De qué vais los economistas? Economía en contexto)
Cebollada, J.; Cortiñas, M.
Año: 2024
Editorial:
Gráficas Ulzama
La tienda de la esquina (¿De qué vais los economistas? Economía en contexto)
Cebollada, J. J.
Año: 2024
Editorial:
Gráficas Ulzama
El consumo en la epidemia de la COVID-19 (¿De qué vais los economistas? Economía en contexto)
Cebollada, J. J.
Año: 2024
Editorial:
Gráficas Ulzama
¡Gratis! (¿De qué vais los economistas? Economía en contexto)
Cebollada Calvo, J.
Año: 2024
Editorial:
Gráficas Ulzama
Coordinación horizontal y desarrollo de competencias transversales (Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021 (InnovaDocenteUR): libro de resúmenes)
Cavero-Brújula, S.; Campión-Arrastia, M. J.; López-Arceiz, F. J.; Marcos-Matas, G.; Osés-Eraso, N.; Zabaleta-Arregui, I.
Año: 2022
Editorial:
Universidad de la Rioja
La docencia de Vicente Salas y su impacto en la carrera profesional de tres alumnos (Empresa, economía y sociedad: homenaje a Vicente Salas Fumás)
Cebollada-Calvo, J.; Diez-Grijalvo, J.; Jauregui-Fonellosa, S.
Año: 2021
Editorial:
FUNCAS
Image, brand and price info: do they always matter the same? (ETRA '19: Proceedings of the 11th ACM Symposium on Eye Tracking Research & Applications)
Cortiñas, M.; Chocarro, R.; Villanueva, A.
Año: 2019
Editorial:
Association for Computing Machinery
Competition between private labels and national brands in a multichannel retailer (Advancing insights on brand management)
Arce-Urriza, M.; Cebollada, J.
Año: 2017
Editorial:
IntechOpen
An investigation of multichannel shopping behavior: evolution in a grocery retailer in Spain (Advances in Business and Management)
Arce-Urriza, M.; Cebollada, J.; Villanueva, M.
Año: 2015
Editorial:
Nova Science Publications
Rationality vs Ignorance: The Role of MNE Headquarters in Subsidiaries' Innovation Processes (Knowledge, Networks and Power. The Uppsala School of International Business)
Ciabuschi, F.; Forsgren, M.; Martín-Martín, O.
Año: 2015
Editorial:
Palgrave Macmillan
Internal Embeddedness, Headquarters Involvement, and Innovation Importance in Multinational Enterprises (Knowledge, Networks and Power. The Uppsala School of International Business)
Ciabuschi, F.; Dellestrand, H.; Martín-Martín, O.
Año: 2015
Editorial:
Palgrave Macmillan
Returnee Entrepreneurial Firms' Innovation Performance: The Role of Business Relationships and Resources (Strategic Management Society 35th Annual International Conference)
Bai, W.; Johanson, M.; Martín-Martín, O.
Año: 2015
Editorial:
Strategic Management Society
Fuentes de información y compra en los servicios de experiencia y creencia (XXVII Congreso De Marketing AEMARK 2015)
Cortiñas, M.; Chocarro, R.; Villanueva, ML.
Año: 2015
Editorial:
Esic Editorial
Metodologías de enseñanza activas frente a pasivas. Influencia de los estilos de aprendizaje y rendimiento académico (Procesos de aprendizaje de vanguardia en la enseñanza superior)
Cavero, S.; Chocarro, R.
Año: 2014
Editorial:
Visión Libros
Returnee entrepreneur firms: a knowledge-driven model of internationalization (40th Annual Conference of the European International Business Academy (EIBA) )
Bai, W.; Johanson, M.; Martín-Martín, O.
Año: 2014
Editorial:
EIBA
Determinantes de la elección de internet como canal de compra y estrategia multicanal de la empresa. Efectos en los consumidores, las empresas, los individuos y la sociedad (Estrategia de distribución y comportamiento multicanal. Tendencias y oportunidades para que fabricante y distribuidor rentabilicen sus decisiones de marketing)
Arce-Urriza, M.; Cebollada-Calvo, J.; Villanueva-Orbaiz, M.; Calderon-Monge, E.
Año: 2013
Editorial:
Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial
Simulación de los efectos de los precios de referencia en la probabilidad de elección de marca y los ingresos del detallista en los canales offline y online (Estrategias multicanal en el ámbito de la distribución: fabricante y distribuidor preocupados por ofrecer nuevas experiencias de compra diferenciadas)
Arce-Urriza, M.; Cebollada, J.
Año: 2012
Editorial:
Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial
Are Headquarters Good Parents? Headquarters' Influence on Subsidiary Level Innovation Processes (38th European International Business Academy (EIBA) Conference 2012)
Ciabuschi, F.; Forsgren, M.; Martín-Martín, O.
Año: 2012
Editorial:
EIBA
International Market Selection and Assessment (International Business in the 21st Century: Are you Ready? Preparing for International Operations)
Papadopoulos, N.; Malhotra, S.; Martín Martín, O.
Año: 2011
Editorial:
Praeger Publishers
Effects of Subsidiary Autonomy on Innovation Development and Transfer Intensities (Entrepreneurship in the Global Firm)
Ciabuschi, F.; Martín Martín, O.
Año: 2011
Editorial:
Emerald Group Publishing Limited
La compra en los supermercados online (Estrategias competitivas en canales de distribución comercial tradicional versus on-line)
Arce-Urriza, M.; Cebollada, J.
Año: 2011
Editorial:
Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial
Testing the advantage paradox of multinational corporations. Subsidiary embeddedness and autonomy in innovation processes (British Academy of Management 2011)
Ciabuschi, F.; Dellestrand, H.; Martín, O.
Año: 2011
Editorial:
British Academy of Management
Evolutionary Theory and the Advantage Paradox of Multinational Corporations (71st Academy of Management Annual Meeting)
Ciabuschi, F.; Dellestrand, H.; Martín, O.
Año: 2011
Editorial:
Academy of Management
Innovation development in subsidiaries of the multinational corporation: Embeddedness, innovation novelty and business performance (37th EIBA Annual Conference)
Ciabuschi, F.; Dellestrand, H.; Kappen, P.; Martín, O.
Año: 2011
Editorial:
European International Business Academy
Determinants of HQs' involvement in innovation transfer (Managing the contemporary multinational: the role of headquarters)
Ciabuschi, F.; Martín Martín, O.
Año: 2010
Editorial:
Edward Elgar Publishing
Private Labels and National Brands across Online and Offline Channels (39 European Marketing Academy Conference)
Cebollada, J.; Arce, M.
Año: 2010
Editorial:
Copenhaguen Business School
Synergies between information search and purchase channels in a multichannel setting (39th EMAC Conference)
Chocarro Eguaras, R.; Cortiñas Ugalde, M.; Villanueva Orbaiz, M.L.
Año: 2010
Editorial:
EMAC
Las variables situacionales en la elección de canal online versus offline (XXII Congreso Nacional de Marketing)
Cortiñas, M.; Chocarro, R.; Villanueva, M.L.
Año: 2010
Editorial:
ESIC
Effects of Subsidiary Autonomy on Innovation Development and Transfer Intensities (36th European International Business Academy (EIBA) Conference)
Ciabuschi, F.; Martín Martín, O.
Año: 2010
Editorial:
EIBA
Innovation Processes at Unit Level: A Study of Headquarters Involvement, Innovation Impact, Transfer Performance and Adoption Success (Research on Knowledge, Innovation and Internationalization )
Ciabuschi, F.; Martín Martín, O.
Año: 2009
Editorial:
Emerald Group Publishing Limited
El impacto del precio de referencia interno y externo en la elección de marca. Comparación entre canales online y offline (XIX Congreso Nacional de ACEDE)
Cebollada, J.; Arce, M.
Año: 2009
Editorial:
UNiversidad Castilla La Mancha
Búsqueda de información y compra en un contexto multicanal (XXI COngreso Nacional de Marketing)
Chocarro, R.; Cortiñas, M.; Villanueva, M.L.
Año: 2009
Editorial:
ESIC
¿La liberalización de precios afecta ala satisfacción del consumidor y a sus intenciones de compra? (XXI Congreso Nacional de Marketing)
Betancourt, R.; Chocarro, R.; Cortiñas, M.; Elorz, M.; Múgica, J.M.
Año: 2009
Editorial:
ESIC
Marketing en Internet y Comercio Electronico (Marketing Sectorial)
Cebollada Calvo, J.J.
Año: 2008
Editorial:
ESIC
El impacto del precio de referencia interno y externo en la elección de marca. Comparación entre canales online y offline (XX Encuentros de Profesores Universitarios de Marketing)
Cebollada, J.; Arce, M.
Año: 2008
Editorial:
Esic
Brand loyalty and price response online: an analysis for sensory and food product categories (36 European Marketing Academy Conference)
Cebollada, J.; Arce, M.
Año: 2008
Editorial:
Reikiavik University
The impact of critics discrepancy on consumers' average ratings and their dispersion (37th EMAC Conference)
Vidal-Sanz, J.M.; Chocarro, R.; Esteban-Bravo, M.
Año: 2008
Editorial:
Prenthef ehf
El comportamiento de búsqueda de información en un contexto multicanal (XX Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing)
Cortiñas, M.; Chocarro, R.; Villanueva, M.L.
Año: 2008
Editorial:
ESIC
The Impact of Internal and External Reference Prices on Brand Choice in Online and Offline Channels (37 European Marketing Academy Conference)
Cebollada, J.; Arce, M.
Año: 2008
Editorial:
University of Brighton
Measuring Country Distance and its impact on International Market Selection (European MaProceedings of the 37th European Marketing Academy Conference (EMAC),)
Martín Martín, O.; Drogendijk, R.
Año: 2008
Editorial:
University of Brighton
Corporate Drivers of Innovation Importance (34th European international business academy (EIBA) conference)
Dellestrand, H.; Ciabuschi, F.; Martín, O.
Año: 2008
Editorial:
EIBA
Effects of HQs Involvement on Innovation Processes at Unit Level (34th European international business academy (EIBA) conference)
Ciabuschi, F.; Martín, O.
Año: 2008
Editorial:
EIBA
Internationalization and Performance: Evidence from Spanish Firms (Contemporary Euromarketing: Entry and operational Decision Making)
Martín Martín, O.; Papadopoulos, N.
Año: 2007
Editorial:
International Business Press
The Cumulative Internationalization Process of the Born Internationals: A Comparison of Young, Mature and Old Born International SMEs (33rd European International Business Academy (EIBA) Conference)
Oscar Martín Martín Martin Johanson
Año: 2007
Editorial:
EIBA
The importance of controlling for heterogeneity in structural equations models: a post-hoc segmentation análisis of the outcome in the retail encounter (36th EMAC Conference)
Chocarro, R.; Cortiñas, M.; Elorz, M.
Año: 2007
Editorial:
Prenthef ehf.
La estrategia multicanal desde el punto de vista del cliente: factores de uso y resultados (XIX ENcuentro de Profesores Universitarios de Marketing)
Chocarro, R.; Cortiñas, M.; Villanueva, M.
Año: 2007
Editorial:
ESIC
Internacionalización temprana: ¿Un proceso distinto o evolución incremental? (XIX Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing, EMARK)
Martín Martín, O.
Año: 2007
Editorial:
ESIC EDITORIAL
La estrategia multicanal desde el puntod e vista del cliente: elección de canal, factores de uso y resultados (XIX Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing)
Chocarro, R.; Cortiñas, M.; Villanueva, M.L.
Año: 2007
Editorial:
ESIC
Self-service and full-service. What differences do they bring to customer satisfaction? (35th EMAC Conference)
Betancourt, R.; Cortiñas, M.; Elorz, M.; Múgica, J.M.
Año: 2006
Editorial:
University of Athens
Performance Measurements and Human Behaviour in e-Commerce Systems (International Conference on Engineering and Mathematics (ENMA'06))
Arce-Urriza, M.;Armendáriz-Iñigo, J.E.;Liroz-Gistau, M.; Juárez-Rodríguez, J.R.;González de Mendívil, J.R.
Año: 2006
Editorial:
Publicaciones- E.T.S. Ingeniería
El valor de las denominaciones de origen: espárragos de navarra (XVIII Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing)
Chocarro, R.; Cortiñas, M.; Elorz, M.; Villanueva, M.L.
Año: 2006
Editorial:
ESIC
La heterogeneidad en los resultados del encuentro con el minorista. Un análisis de segmentación post-hoc en modelos de ecuaciones estructurales (XVIII Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing)
Chocarro, R.; Cortiña, M.; Villanueva, M.L.
Año: 2006
Editorial:
ESIC
A Comparison of Subjective and Objective Measures in International Market Selection (35th European Marketing Academy Conference (EMAC))
Martín, O.; Papadopoulos, N.
Año: 2006
Editorial:
EMAC
Conceptualización y Medición de la Export Performance (Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing, EMARK 2006)
Martín, O.
Año: 2006
Editorial:
Universidad de Almería
The role of loyalty in online and offline shopping behaviour: an empirical application to the grocery industry (35th European Marketin Academy)
Arce, M.; Cebollada, J.
Año: 2006
Editorial:
EMAC
Category Pricing at an Online Grocery Store (35th European Marketing Academy)
Chu, J.; Cebollada, J.; Chintagunta, P.
Año: 2006
Editorial:
EMAC
An Empirical Analysis Of Firm-Level Determinants In Establishing International Strategic Objectives (32nd European International Business Academy (EIBA) Conference)
Martín Martín, O.; Boojihawon, D.K.
Año: 2006
Editorial:
EIBA
Una comparación del comportamiento del consumidor en los canales físico y virtual: el caso de la lealtad. (XVII Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing)
Arce Urriza, M. y Cebollada Calvo, J.J.
Año: 2005
Editorial:
ESIC EDITORIAL
A methodological framework for market segmentation baseb on a mixture of objetive and subjetive criteria and the cnbined application or various multvarante statistical methods (12th recent advances in retaling & sevices science conference(EIRASS))
Grande, I.; Villanueva, M.L.
Año: 2005
Editorial:
The Role of Consumer in Retailing, Distribution Services and Determinants of Customer Satisfaction (2005 INFORMS Marketing Science Conference)
Betancourt, R.,Cortiñas, M., Elorz, M., y Múgica, J.M.
Año: 2005
Editorial:
The use of an individual retail store data base for brand choice analysis (12th EAERCD Conference)
Berné, Cortiñas, Elorz, Múgica
Año: 2005
Editorial:
The impact of shopping behavior on the customer response to category marketing variables (13th International Conference on Research in the Distributive Trades)
Cortiñas, Elorz, Múgica
Año: 2005
Editorial:
Las redes neuronales artificiales como herramientas para la predicción de ventas con datos de escáner (XVII Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing)
Cortiñas, M., Elorz, M., y Múgica, J.M..
Año: 2005
Editorial:
Selección de Mercados Exteriores (SME): La Brecha entre la Experiencia Empresarial y los Datos Objetivos (XVII Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing)
Oscar Martín Martín
Año: 2005
Editorial:
Loyalty cards as a source of customer information on the retail sector. Do card-holders make choices as non card-holders? (34th EMAC Conference)
Cortiñas, Elorz, Múgica
Año: 2005
Editorial:
International Market Selection (IMS): An Analysis of the Selection Criteria Used by Firms (34th EMAC Conference)
Oscar Martín Martín Nicolas Papadopoulos
Año: 2005
Editorial:
International Market Selection (IMS): A Sectoral Illustration of Grouping Method and Multifactor Index (31 European International Business Accademy (EIBA) Annual Conference)
Martín, O.
Año: 2005
Editorial:
The Internationalization Process of Spanish Firms and their Performance (31 European International Business Accademy (EIBA) Annual Conference)
Martín, O. y Papadopoulos, N.
Año: 2005
Editorial:
Hábitos alimentarios y comparación con las diferentes zonas españolas (Economía y desarrollo sostenible: Actas del Quinto Congreso de Economía de Navarra)
Chocarro, R.
Año: 2004
Editorial:
Gobierno de Navarra
Imagen de Navarra y de los turistas que visitan la Comunidad Foral (Economía y desarrollo sostenible: Actas del Quinto Congreso de Economía de Navarra)
Grande, I.; Villanueva, M. L.
Año: 2004
Editorial:
Gobierno de Navarra
Differences between card-holders and non card-holders in the response to marketing stimuli: A self-selection problem? (20eme Congres International de l'Association Française du Marketing)
Múgica, J. M.; Berné, C.; Cortiñas, M.; Elorz, M.
Año: 2004
Editorial:
AFM
A comparative analysis of nemarl networks and multinacial logit model for prediction and analysis of thee brand choice problem (31se Emal Conference)
Grande I., Cortiñas M., Elorz M., Múgica J. M:
Año: 2002
Editorial:
-
La comunicación como herramienta del E-Business (E-Business y comercio electrónico: un enfoque estratégico)
Cebollada, J.; García Sánchez, M. D.
Año: 2001
Editorial:
Ra-ma, Librería y Editorial Microinformática
Los canales de distribución en Navarra: estructura, relaciones y mecanismos de comunicación (Cuarto Congreso de Economía de Navarra: Navarra y la sociedad del conocimiento)
Cortiñas, M.; Elorz, M.; Goñi, P.
Año: 2001
Editorial:
Gobierno de Navarra
Determinants of dostribution channel structures (11th International Conference on Research on the Distributive Trades)
Cortiñas, M., Múgica, J.M.,
Año: 2001
Editorial:
EIM Business and Policy Research
El origen de los productos en los modelso de elección (XIII Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing)
Elorz, M.; Goñi, P.; Grande, I.; Villanueva, M.
Año: 2001
Editorial:
ESIC
Una comparación de redes neuronales y modelos logit en la producción (XIII Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing)
Cortiñas, M.; Múgica, J. M.; Elorz, M.; Goñi, P.
Año: 2001
Editorial:
ESIC
Análisis de la estructura percibida por los consumidores y su heterogeneidad a partir de los árboles aditivos (XIII Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing)
Chocarro, R.; Elorz, M.; Múgica, J. M.
Año: 2001
Editorial:
ESIC
La receptividad de los consumidores navarros hacia los productos de origen (IV Congreso Nacional de Ingeniería de Organización CIO 2001)
González. M. J.; Villanueva, M. L.
Año: 2001
Editorial:
Universidad de Sevilla
Marketing productivity heterogeneity: satisfaction and loyalty (Proceedings of the Tenth Biennial World Marketing Congress: global marketing issues at the turn of the millennium)
Cortiñas, M.; Elorz, M.; Goñi, P.; Múgica, J. M.; Villanueva, M.
Año: 2001
Editorial:
The Academy
Las estrategias de captación y retención de clientes y la lealtad: un análisis de segmentación (Análisis multivariante)
Cavero, S.; Cebollada, J.
Año: 1999
Editorial:
Pearson Alhambra
Modelización del proceso de compra. La elección (El comportamiento del consumidor: análisis del proceso de compra)
Cebollada, J.
Año: 1997
Editorial:
Ariel
Miembros del Grupo
Publicaciones
Artículos
Libros
Consultoría
Formación
Contacto
Grupo Investigación en Marketing
Universidad Publica de Navarra
Arrosadía
Pamplona
Tel. 948
Contacto por email