Public University of Navarre



Academic year: 2024/2025 | Previous academic years:  2023/2024  |  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021 
Double Bachelor's degree in Early Childhood Education and Primary Education at the Universidad Pública de Navarra
Course code: 306204 Subject title: FOREIGN LANGUAGE 2: ENGLISH
Credits: 6 Type of subject: Mandatory Year: 2 Period: 1º S
Department: Ciencias Humanas y de la Educación
Lecturers:
LAZARO IBARROLA, MARIA AMPARO   [Mentoring ] DE CARLOS IZQUIERDO, ISABEL   [Mentoring ]
ROOTHOOFT AA, HANNE (Resp)   [Mentoring ] FRAILE GARCIA, JAVIER   [Mentoring ]
TAGA , OLGA   [Mentoring ] IDOATE AZCARATE, MARIA ARANZAZU   [Mentoring ]
LEON HERRERA, YASMINA   [Mentoring ] ORDUNA ABADIAS, LEIRE   [Mentoring ]
RAMOS MANJON, SARA   [Mentoring ] BUSTINCE PEREZ, IRENE   [Mentoring ]
BURGUI FERNANDEZ, PATRICIA   [Mentoring ] LUQUIN URTASUN, MARIA   [Mentoring ]

Partes de este texto:

 

Module/Subject matter

Didáctico y disciplinar / Lengua extranjera y su didáctica: inglés.

Didaktiko eta diziplinazko moduloa / Atzerriko hizkuntza eta bere didaktika: inglesa.

Teaching/Foreign Language and didactics: English

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Contents

Los contenidos de la asignatura estarán en concordancia con la Lengua Inglesa a nivel B1+ del Marco Común Europeo de Referencia para las lenguas. Desarrollo de la competencia comunicativa a nivel oral y escrito.

 

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General proficiencies

Competencias básicas/Oinarrizko gaitasunak

CB2- Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio

CB4- Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado

CB5- Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía

 

2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzaren eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea

4. OG - Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.
5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.

Basic Proficiencies

BP2 - Students know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional manner and possess skills which are usually demonstrated by developing and defending arguments and resolving problems in their area of study.

BP4 - Students are able to transmit information, ideas, problems and solutions to both specialist and non-specialist audiences.

BP5 - Students have developed those learning skills required in order to undertake further studies with a considerable degree of self-reliance.

2.2. Competencias generales/Gaitasun orokorrak

CG1- Conocer los objetivos, contenidos curriculares y criterios de evaluación de la Educación Infantil

CG3- Diseñar y regular espacios de aprendizaje en contextos de diversidad que atiendan a las singulares necesidades educativas de los estudiantes, a la igualdad de género, a la equidad y al respeto a los derechos humanos

CG6- Conocer la evolución del lenguaje en la primera infancia, saber identificar posibles disfunciones y velar por su correcta evolución. Abordar con eficacia situaciones de aprendizaje de lenguas en contextos multiculturales y multilingües. Expresarse oralmente y por escrito y dominar el uso de diferentes técnicas de expresión

CG7- Conocer las implicaciones educativas de las tecnologías de la información y la comunicación y, en particular, de la televisión en la primera infancia

CG9- Conocer la organización de las escuelas de educación infantil y la diversidad de acciones que comprende su funcionamiento. Asumir que el ejercicio de la función docente ha de ir perfeccionándose y adaptándose a los cambios científicos, pedagógicos y sociales a lo largo de la vida

CG11- Reflexionar sobre las prácticas de aula para innovar y mejorar la labor docente. Adquirir hábitos y destrezas para el aprendizaje autónomo y cooperativo y promoverlo en los estudiantes

CG12- Comprender la función, las posibilidades y los límites de la educación en la sociedad actual y las competencias fundamentales que afectan a los colegios de educación infantil y a sus profesionales. Conocer modelos de mejora de la calidad con aplicación a los centros educativos

 

1. GO - Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio-irizpidea ezagutzea.

3. GO - Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua

6. GO - Hizkuntzaren bilakaera ezagutzea lehen haurtzaroan, egon daitezkeen disfuntzioak ezagutzea eta haren bilakaera egokia zaintzea. Eraginkortasunez aztertzea hizkuntzen ikasketaegoerak testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan. Ahoz eta idatziz azalpenak ematea eta adierazpen teknika desberdinen erabilera menderatzea.

7. GO - Informazio eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa, eta bereziki telebistak lehen haurtzaroan duena.

9. GO - Lehen hezkuntzako ikastetxeen antolaketa eta bere funtzionamenduaren barruan sartzen diren jarduerak ezagutzea. Irakaslana hobetu eta bizi osoan zehar gertatzen diren aldaketa zientifiko, pedagogiko eta sozialetara egokitu behar dela onartzea

11. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.

12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

General Proficiencies

GP1 - To be familiar with the curricular areas of Primary Education, the interdisciplinary relationship between them, the evaluation criteria and the body of didactic knowledge involved in the respective teaching and learning procedures.

GP2 - To design, plan and evaluate teaching and learning processes, both individually and in collaboration with other teachers and school professionals.

GP3 - To address language learning situations effectively in contexts of diversity which are multicultural and multilingual. To encourage reading and the critical commentary of texts from the different scientific and cultural fields found in the school curriculum.

GP8 -To maintain a critical, independent relationship with respect to knowledge, values and social institutions, both private and public.

GP11 - To be familiar with Information and Communication Technology, and apply it in the classroom. To distinguish the audiovisual information which contributes to learning, civic education and cultural richness in a selective manner.

GP12 - To understand the function, possibilities and limits of education in today's society and the core competences which affect primary schools and the professionals who belong to them. To be familiar with quality improvement models as applicable to education centres.

Competencia transversal/Zeharkako gaitasuna

CT1- Demostrar una competencia lingüística en inglés, francés, alemán o italiano equivalente a un nivel B1 del "Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación" del Consejo de Europa

1. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea ingelesez, frantsesez, alemanez edo italieraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako B1 mailaren parekoa.

Transverse Proficiencies

TP2 - To demonstrate a level of competence in Spanish and, where appropriate, Basque equivalent to the C1 level of the Council of Europe¿s Common European Framework of Reference for Languages.

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Specific proficiencies

Competencias transversales/Gaitasun espezifikoak

CE1- Conocer los objetivos, los contenidos curriculares, la organización, la metodología, y los criterios de evaluación de la Educación Infantil

CE3- Diseñar espacios de aprendizaje en contextos de diversidad y en espacios multiculturales y multilingües, atendiendo las necesidades singulares del alumnado, la igualdad de género, la equidad, y el desarrollo de los derechos humanos

CE6- Conocer la evolución del lenguaje en la etapa infantil e identificar posibles disfunciones. Adquirir técnicas que estimulen el desarrollo del lenguaje, expresarse oralmente y por escrito, y dominar diferentes técnicas de expresión

CE7- Conocer las implicaciones educativas de las tecnologías de la información y la comunicación

CE9- Conocer la organización de las escuelas de educación infantil y su funcionamiento en colaboración con los distintos sectores de la comunidad educativa y del entorno social

CE11- Mantener una relación crítica y autónoma respecto de los saberes, los valores y las instituciones implicadas en la educación

CE12- Organizar de forma activa los procesos de enseñanza y de aprendizaje de los contenidos propios de la Educación Infantil desde una perspectiva  de desarrollo de competencias

 

1. GE - Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.
3. GE - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

6. GE - Haurtzaroaren aldian hizkuntzak duen bilakaera ezagutzea eta egon daitezkeen disfuntzioak identifikatzea. Hizkuntzaren garapena sustatuko duten teknikak hartzea, ahoz eta idatziz azalpenak ematea eta adierazpen teknika desberdinak menderatzea.
7. GE - Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.
9. GE - Haur hezkuntzako ikastetxeen antolaketa ezagutzea, eta bere funtzionamendua, hezkuntza komunitatearen eta
gizarte inguruaren sektore batzuen laguntzarekin.

11. GE - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.
12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.

SPECIFIC PROFICIENCIES

SP1 - To be familiar with the objectives, curricular content, meaning of the areas and organisation, methodology and evaluation criteria of Primary Education.

SP2 - To design, plan and evaluate teaching and learning processes with other professionals according to interdisciplinary and disciplinary criteria.

SP3 - To encourage reading and the critical commentary of texts from the different scientific and cultural fields. To express themselves correctly both orally and in writing, and to master language learning situations in contexts of diversity.

SP4 - To design and regulate learning spaces in contexts of diversity which are multicultural and multilingual. To attend to the unique needs of schoolchildren, gender equality, fairness, respect and human rights.

SP8 -To maintain a critical, independent relationship with respect to knowledge, values and the institutions involved in education.

SP11 - To be familiar with the educational implications of Information and Communication Technology.

SP12 - To organise actively the processes of teaching and learning the contents of Primary Education from a perspective of skills development. To be familiar with quality improvement models.

 

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Learning outcomes

Los resultados de aprendizaje son la concreción de las competencias que el estudiante adquirirá en la materia. Se establecen tres niveles:
- Óptimo: adquisición del 100% de las competencias y maestría en al menos el 75% de ellas.
- Medio: adquisición de la mayoría de las competencias pretendidas en la materia y maestría en aquellos aspectos que contribuyen a las competencias específicas del título.
- Deficiente: insuficiente adquisición de los aspectos que contribuyen a las competencias específicas del título.
Un estudiante obtiene una calificación de APTO si el nivel de aprendizaje es óptimo o medio

 

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

 

En esta asignatura los resultados de aprendizaje (RA) se concretan de la siguiente forma:

R1. Demostrar una competencia de compresión oral de nivel B1+ del MCER/ HEEEK-ko B1+ maila erakustea ahozko ulermenaren gaitasunean/ To be able to understand oral texts at B1+ level as defined by the CEFR
R2. Demostrar una competencia de expresión e interacción oral de nivel B1+ del MCER/ HEEEK-ko B1+ maila erakustea ahozko adierazpenaren gaitasunean / To be able to communicate orally at level B1+ as defined by the CEFR
R3. Demostrar una competencia de comprensión escrita de nivel B1+ del MCER/ HEEEK-ko B1+ maila erakustea idatzizko ulermenaren gaitasunean / To be able to understand written texts at B1+ level as defined by the  CEFR
R4. Demostrar una competencia de expresión escrita de nivel B1+ del MCER/ HEEEK-ko B1+ maila erakustea idatzizko adierazpenaren gaitasunean / To be able to communicate in writing at level B1+ as defined by the CEFR.

 

 

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Methodology

Teaching Methods/Metodologías docentes/Irakas metodologiak

Code Description
TM1 Lecture with full attendance
TM2 Interaction in large group
TM3 Interaction in medium-sized group
TM4 Interaction in small group
TM4 Individualised interaction: tasks and guidelines for autonomous study

 

Código/ Kodea Descripción/ Deskribapena
MD1/ 1. IM Exposición magistral en plenario/ Azalpen magistrala osoko bilkuretan
MD2/ 2. IM Interacción en grupo grande/ Elkarreragina talde handian
MD3/ 3. IM Interacción en grupo mediano/ Elkarreragina talde ertainean
MD4/ 4. IM Interacción en grupo pequeño/ Elkarreragina talde txikian
MD5/ 5. IM Interacción individualizada: tareas y pautas para el estudio autónomo/ Banakako elkarreragina:irasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak

Learning Activities/Actividades formativas/Jarduera hezigarriak

Code Description Hours Attendance
LA1 Theory classes (foundation, examples, proven applications and developments) 30 100
LA2 Practical classes or, in the event, practical experience (in the field) 22.5 100
LA3 Preparation of papers and oral defence 20 10
LA4 Self-study 67 0
LA5 Tutorials 3 100
LA6 Oral or written exams 4 100

 

Código/ Kodea Descripción/ Describapena Horas/ Orduak Presencialidad/ Izaera presentziala
AF1/ 1. PJ Clases teóricas (fundamentación, ejemplificaciones, aplicaciones contrastadas y desarrollos)/ Eskola teoriak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastuak eta garapenak) 30 100
AF2/ 2. PJ Clases prácticas o, en su caso, prácticas externas Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak) 22,5 100
AF3 3. PJ Elaboración de trabajos y, en su caso, defensa oral/ Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa 20 10
AF4 4. PJ Estudio autónomo del estudiante/ Ikaslearen ikasketa autonomoa 67 0
AF5 5. PJ Tutorías Tutoretzak 3 100
AF6 6. PJ Exámenes orales o escritos Ahozko edo idatzizko azterketak 4 100

 

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Evaluation

 

Learning
outcome
Assessment
activity
Weight (%) It allows
test resit
Minimum
required grade
R3-R4 Continuous evaluation written assessment (Use of English + writing) 12% No  
R1-R2 Oral presentation 8% No  
R1-R2 Oral exam 40% Yes 5/10
R3-R4 Written exam 40% Yes at least 5/10 for the whole written exam, and at least 4/10 for the Use of English part

 

Especificaciones sobre la evaluación:

Es necesario sacar una calificación mínima de 5 en las pruebas finales oral y escrita (junto con una calificación mínima de 4 en el Use of English) para aprobar la asignatura/A passing mark of or above 5 in both the oral and written final exams (and a minimum mark of 4 in the Use of English) is compulsory to pass the subject.

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Agenda

The course mainly covers the following aspects:

Grammar points: question formation, present perfect simple and continuous, narrative tenses, past perfect continuous, "so/such...that", the position of adjectives and adverbial phrases, zero and first conditionals, future time clauses, unreal conditionals, "wish" for present / future and wish for past regrets, gerunds and infinitives

Vocabulary: working out meaning from context, illnesses and injuries, air travel, adverbs and adverbial phrases, expressions with "take", feelings, expressing feelings with verbs or "-ed / -ing adjectives, music.

Pronunciation: intonation showing interest, intonation and sentence rhythm, consonant sounds, vowel sounds, regular and irregular past forms, sentence rhythm, word stress and intonation, linked phrases, word stress in three- or four- syllables adjectives, sentence rhythm and intonation, words from other languages, sentence stress and rhythm, sentence stress and linking,

Listening: a selection of recordings illustrating a wide variety of communicative situations and activities.

Reading: an assortment of texts adapted from real sources (newspapers, magazines, internet, etc.) with different tasks which help students develop their reading comprehension.

Writing: a selection of tasks focused on different types of traditional and electronic texts which will promote the grammar comprehension and appropriate use of vocabulary taught in each unit.

Speaking: a variety of activities related to the topics of each unit as well as oral tasks on specific topics assigned throughout the course.

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Bibliography

Access the bibliography that your professor has requested from the Library.


Obligatory textbook:

Latham-Koenig, C., Oxenden, C.  & Chomacki, K. (2020). English File Upper-Intermediate 4th Edition (Student's Book, Workbook with Key). Oxford: Oxford University Press. (specific ISBNs will be published).

Grammar:
Clarke, Simon. (2008). Macmillan English Grammar in Context. Intermediate. Macmillan.
Eastwood, John (2006). Oxford Practice Grammar. Intermediate Level. New series edition. O.U.P.
Fuchs M. & Bonner, M. (2003). Grammar Express. Pearson Education Ltd.
Mann, Malcom & Taylore-Knowles, S. (2008). Destination B1 Grammar & Vocabulary with Key. Macmillan.
Murphy, R. (1995). English Grammar in Use. Intermediate (3rd Ed). Selft-study with key. C.U.P.
Murphy, R. (2004). Essential Grammar in Use with Answers. (New Edition). C.U.P.
Sinclair, J. (1992). Collins Cobuild English Usage. (1992). London: Collins.
Swan, M. (1995). Practical English Usage. O.U.P.
Swan, M. & Walter, C. (1997). How English Works. O.U.P.
Vince, Michael (2003). Intermediate Language Practice with Key (New Edition). Macmillan.
Walker, E. & Elsworth, S. (2000). Grammar Practice for Intermediate Students (with key). Pearson Education Limited.
Walker, E. & Elsworth, S. (2000). Grammar Practice for Upper Intermediate Students (with key). Pearson Education Limited.


Vocabulary:
Gough, Christ (2001). English Vocabulary Organiser. L.T.P.
Hancock, Paul (1990) Is that what you mean? 50 common mistakes and how to correct them. :Penguin, 1990.
Hancock, Paul (1992). Is that what you mean, too? 50 everyday idioms and how to use them. :Penguin.
Keane, L. L. (1990) Practise your Prepositions. : Longman.
McCarthy, M. & O'Dell, F. (1994). English Vocabulary in Use. C.U.P.
Redman, S. & Shaw, Ellen 1999 (2002). Vocabulary in Use. Intermediate (with answers). C.U.P.
Redman, S. 1997 (2005). English Vocabulary in Use. Pre-intermediate & Intermediate (with key). C.U.P.
Yates, J. (1999) The Ins and Outs of Prepositions. : Barron's Educational Series.
Watcyn-Jones, P. & Allsop, J. (2000). Test your Prepositions. : Penguin.

Skills:

Bohlke, David & Loodwood, Robyn Brinks (2013). Skillful, Listening & Speaking. Level 2. Macmillan.Rogers, Louis & Wilkin, Jennifer (2013). Skillful, Reading & Writing. Level 2. Macmillan.Boyle, Mike & Kisslinger, Ellen (2013). Skillful, Listening & Speaking. Level 3. Macmillan.

Bixby, Jennifer & Scanlon, Jaimie (2013). Skillful, Reading & Writing. Level 3. Macmillan.

Edwards, Lynda & Naunton, Jon (2013). Gold Pre-first Coursebook. Pearson.

Clare, Antonia & Wilson, JJ (2015). Speakout Intermediate. Student's Book. Pearson.

Clare, Antonia, Wilson, JJ & Dimond-Bayir, Stephanie (2015). Speakout Intermediate workbook. Pearson.
Broukal, Milada (2001). What a life! Stories of Amazing People. Pearson.
Craven, Miles (2008). Cambridge English Skills: Real Listening & Speaking (Intermediate). C.U.P.
Driscoll, Liz (2008). Cambridge English Skills: Real Reading (Intermediate). C.U.P.
Emmerson, Paul. Email English. Macmillan.
MacAndrew, R. & Martínez, R. (2003) Instant Discussions. Cengage Learning.
McCarter, Sam. (2009). Academic Writing. Macmillan.
Miles, Scott (2009). Effective Reading 3. Macmillan.
Palmer, Graham (2008). Cambridge English Skills: Real Writing (Intermediate). CUP.
Palmer, Graham (2004). Writing Extra. A resource book of multi-level skills activities. : CUP.
Zemach, D. & Islam, C. (2009). Writing in Paragraphs. Macmillan.


Pronunciation:
Baker, Ann (2006). Ship or Sheep? Intermediate. C.U.P.
Bowler, B. and S. Cunningham. (1990). Headway Intermediate Pronunciation. Oxford: O.U.P.
Cauldwell, Richard Words Alive! Pronunciation Podcasts. C.U.P.
Hancock, M. (2004). English Pronunciation in Use. Intermediate. Cambridge: C.U.P.
Hancock, M. (2000). Pronunciation Games. Cambridge: C.U.P.
O'Connor, J.D. & C. Fletcher. (2002). Sounds English: A Pronunciation Practice Book. Harlow: Longman.
Vaughan-Rees, M. (2002). Test your Pronunciation. Essex: Penguin.

Monolingual Dictionaries:
Longman Wordwise Dictionary
Macmillan Essential Dictionary for Learners of English 2003.
Macmillan English Dictionary (2nd Edition) for Advanced Learners
Cambridge Learner's Dictionary
Cambridge English Pronouncing Dictionary
Cambridge Advanced Learner's Dictionary
Oxford Advanced Learner's Dictionary

Teaching English as a Foreign English:
Alburquerque, R. et al. (1990). En el Aula de Inglés. Metodología Práctica para la Enseñanza de Jóvenes Principiantes. Alhambra-Longman.
Brumfit, C. (1992). Teaching English to Children. Collins ELT.
Ellis, R. (1994). The Study of Second Language Acquisition. Oxford: OUP.
Halliwell, S. (1993). La Enseñanza del Inglés en la Educación Primaria. Metodología Práctica para la Clase de Primaria en el Nuevo Sistema Educativo Español. Alhambra-Longman.
Harmer, J. (1991). The Practice of English Language Teaching. Longman.
Larsen-Freeman, D. (1986). Techniques and Principles in Language Teaching. OUP.
Salaberri, S. (1993). Uso del Inglés en el Aula. Heinemann.

Bilingual Dictionaries:
Collins Cobuild English Dictionary
Dicccionario Bilingüe Cambridge Compact, Spanish-English
Diccionario Oxford Compact Plus
Diccionario Oxford Study para Estudiantes de Inglés (2ª Edición)
Diccionario Oxford Inglés-Español /Español-Inglés. Concise.

Useful internet links:
http://www.onestopenglish.com
http://www.breakingnewsenglish.com/
http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/
http://www.voanews.com/specialenglish/ (Voice of America)
http://www.bized.co.uk (podcasts)
http://www.nationalgegraphic.com/podcasts/
http://www.manythings.org/listen/
http://www.qualitytime-esl.com/
http://www.usingenglish.com/
http://www.englishclub.com/
http://www.btinternet.com/~ted.power/
http://www.eslmonkeys.com/student/esl_learning.php
http://esl.about.com/cs/onlinecourses/a/a_ecourses.htm
http://www.focusenglish.com/dialogues/conversation.html
http://www.focusenglish.com/dialogues/conversation.html
http://classtools.net/widgets/dustbin_1/QYFMA.htm
http://www.wordreference.com

Revistas Recomendadas:
Hot English Magazine (with Audio)
Speak-up
The Reporter: Articles and Entertainment for Students of the English Language
The Times Educational Supplement
Think in English (with Audio)

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Languages

This subject (theory and practical classes) will be taught in the English language, consequently the language of communication among students and teacher(s) will be in English inside and outside of the class. All assessment tasks, oral presentations and assignments will be carried out in English. The recommend bibliography is in English as well.

 

La asignatura (teórica y práctica) se imparte en Lengua Inglesa, por lo que la lengua de comunicación entre los alumnos y el profesor será el inglés. Todas las pruebas, exposiciones orales y trabajos de la asignatura se realizarán en inglés. La bilbiografía también está en inglés.

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Location

Arrosadia Campus of the Public University of Navarra. For specific classroom, see the website of the Faculty of Humanities, Social and Educational Sciences.

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