Kodea: 311707 | Irakasgaia: INGURUNE NATURALAREN ETA SOZIALAREN IKERKETA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 4 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
URIZ DORAY, IRANTZU (Resp) [Tutoretzak ] | ONGAY RODRIGUEZ, IRAIDE [Tutoretzak ] | ||||
GAMARRA RUIZ DE LARRAMENDI, ENEKO [Tutoretzak ] |
Oinarrizko prestakuntza/ Hezkuntza prozesuak, inguruaren esplorazioa eta mugimendu-autonomia
Graduaren ikasketa planean, irakasgai honetan diziplinazko eraketa didaktikoko eduki kontuan hartzen dira: Ikerketagatiko ikasketa, ingurunearen esplorazio proiektuaren egitura, proiektu-diseinua, umeen garapeneko natural eta sozial ingurumena.
2.1. OINARRIZKO GAITASUNAK:
2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
2.2. GAITASUN OROKORRAK:
1. GO - Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio-irizpidea ezagutzea.
2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.
3. GO - Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
5. GO - Taldean hausnartzea arauak onartzeari buruz eta besteenganako errespetuari buruz. Sustatzea ikasle bakoitzaren autonomia eta singulartasuna, lehen haurtzaroan emozioak, sentimenduak eta balioak hezteko faktoreak diren aldetik.
6. GO - Hizkuntzaren bilakaera ezagutzea lehen haurtzaroan, egon daitezkeen disfuntzioak ezagutzea eta haren bilakaera egokia zaintzea. Eraginkortasunez aztertzea hizkuntzen ikasketa-egoerak testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan. Ahoz eta idatziz azalpenak ematea eta adierazpen teknika desberdinen erabilera menderatzea.
11. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.
2.3. ZEHARKAKO GAITASUNAK:
2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
1. BG - Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.
2. BG - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.
3. BG - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
4. BG - Ikaskuntzako eta eskola bizikidetzako testuinguruei buruz gogoeta egitea. Behaketa sistematikoa egiten jakitea, ongi egindako lana baliozkotzea, arauak onartzea eta besteak errespetatzea.
5. BG - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.
6. BG - Haurtzaroaren aldian hizkuntzak duen bilakaera ezagutzea eta egon daitezkeen disfuntzioak identifikatzea. Hizkuntzaren garapena sustatuko duten teknikak hartzea, ahoz eta idatziz azalpenak ematea eta adierazpen teknika desberdinak menderatzea.
12. BG - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Ikasketaren emaitzak | Edukiak | Jarduera Hezigarriak | Ebaluazio tresnak |
IE1. Identifikatzen ditu natura ingurunea eta sozialaren didaktikaren eduki egokiak inguruneko didaktika baterako | Bloke I: Gaia 1. Paisaia, ikuspegi natural eta sozialaren elementu integratzailea bezala. Gaia 2. Aldaketa, bai espazioan eta baita denboran. Gaia 3. Elementu abiotikoak: ura, airea, klima. Gaia 4. Elementu biotikoak: izaki bizidunak, gizakia | A1. Klase teorikoak (oinarriak, adibideak, egiaztatutako aplikazioak eta garapenak). A2. Klase praktikoak, eta bere kasuan, kanpoko praktikak. A3. Lanak egin, eta bere kasuan, ahozko defentsa. A4. Ikaslearen ikasketa autonomoa | SE3. Lan praktikoak: behaketa, proposamenta eta bere kasuan, ebaluazioa. SE4. Idatzizko edo ahozko frogak, izaera partziala edo orokorra. |
IE2. Aukeratzen ditu 2. Haur Hezkuntza-zikloko curriculumaren ingurunearen esplorazioaren didaktikari aplikatzeko helburuak, edukiak eta ebaluazio irizpideak. | Bloke II: Gaia 1. Ingurune sozial eta naturalaren arakatze bidezko ikaskuntza haur hezkuntzan. | A1. Klase teorikoak (oinarriak, adibideak, egiaztatutako aplikazioak eta garapenak) A2. Klase praktikoak, edo, bere kasuan, kanpoko praktikak A4. Ikaslearen ikasketa autonomoa | SE3. Curriculum-aren helburu, eduki eta ebaluazio irizpideen aukeraketa, taldeka egindako diseinu instrukzionalaren aplikaziorako. |
IE3. Teknika instrukzionalak transferitzen ditu ezagueraren modelo berritzaile bat eratzeko, gai berriari eta bere erabakiari aplikatuta. | Bloke II: Gaia 2. Ingurune gertuaren ikasketarako proiektu didaktiko baten lanketa. . | A1. Klase teorikoak (oinarriak, adibideak, egiaztatutako aplikazioak eta garapenak) A3. Lanak egitea, edo bere kasuan, ahozko defentsa. A5. Tutoretzak | SE3. Lan praktikoak: Teknika instrukzionalen aplikazioa (kontzeptu mapak, V)diagrama) diseinu instrukzionalera |
IE4. Planteatutako gaien edukiak analizatzen ditu, egindako galderak ebazten ditu, behin testuak material kontzeptualki gardenean eraldaturik. Egindako lanaren trinkotasuna, galdera berrien sorkuntzarekin egiaztatuko da. | Bloke II: Gaia 1. Ingurune sozial eta naturalaren arakatze bidezko ikaskuntza haur hezkuntzan. | A2. Klase praktikoak, edo bere kasuan, kanpoko praktikak A3. Lanak egitea, eta bere kasuan, ahozko defentsa A5. Tutoretzak | SE3. Lan praktikoak: Teknika instrukzionalak aplikatzea (kontzeptu mapak, V diagrama) diseinu instrukzionalari. |
IE5. Diseinu instrukzionala sortzen du zeinek ingurune natural eta sozialaren elementuak integratzen dituen. | Bloke II: Gaia 2. Ingurune gertuaren ikasketarako proiektu didaktiko baten lanketa. . | A2. Klase praktikoak edo kanpoko praktikak A3. Lanak egitea eta bere kasuan, ahozko defentsa A5. Tutoretzak A6. Idatzizko froga | SE3-SE4. Taldeka egindako diseinu instrukzionalaren ahozko eta idatzizko defentsa |
IE6. Iritzi kritikoa igortzen du taldean landutako diseinu instrukzionalaren gainean, garatutako ikasketaren teoriaren printzipio inspiratzaileekin ados. | Bloke II: Gaia 2. Ingurune gertuaren ikasketarako proiektu didaktiko baten lanketa. | A2. Klase praktikoak edo kanpoko praktikak A3. Lanak egitea eta ahozko defentsa A5. Tutoretzak A6. Idatzizko froga | SE4. Taldeka egindako diseinu instrukzionalaren idatzizko azterketa. |
5.1. Irakas metodologiak
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
IE5 IE6 | SE1 Klasera joatea eta parte hartzea | 10 | Ez, % 0 | |
IE1 IE2 IE3 IE4 IE5 | SE2 Sintesi lanak | 20 | Ez, % 0 | |
IE1 IE2 IE3 IE4 IE5 | SE3 Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta ebaluazioa | 30 | Bai, % 100 | 5 |
IE1 IE5 IE6 | SE4 Ahozko edo idatzizko frogak, partzial edo orokorrak | 40 | Bai, % 100 | 5 |
Ikasgai-zerrenda, inguruaren ikerketa didaktikari dagozkion alderdi epistemologikoa eta kurrikularra kontuan hartuz egituratuta dago. I. Blokea, ikasleak esanguratsuki ikastea eta ezagutza eraikitzea ahalbidetuko duten oinarri teoriak ezartzeko diseinatuta dago, baita zeregin hauek arrakastarekin bete ahal izateko tresna egokiz hornitzeko. II. Blokean, I. Blokean eskuratutako ezaguera guztiak aplikatzen dira, natur ingurunea gaiari buruzko proposamen didaktiko bat sortuz, zeinak ikasleek lortutako ezaguerak nabarmentzea bilatuko duen, ereduaren aurkezpen publiko baten bitartez.
I BLOKEA: Ingurunearen ikerketarako oinarri teorikoak
II BLOKEA: Proposamenak ikasgelan
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
OINARRIZKO BIBLIOGRAFIA
BIBLIOGRAFIA GEHIGARRIA
AGIRI OFIZIALAK
DECRETO FORAL 23/2007, de 19 de marzo, por el que se establece el currículo de las enseñanzas del segundo ciclo de la Educación Infantil en la Comunidad Foral de Navarra. (BON 25/04/2007).
23/2007 Foru Dekretua, martxoaren 19koa, Nafarroako Foru Komunitateko Haur Hezkuntzako bigarren zikloko irakaskuntzetarako curriculuma ezartzen duena (NAO 2017/04/25)
IKERKUNTZA ALDIZKARIAK
Aula de Innovación Educativa. Ed. Grao. Barcelona. https://www.grao.com/es/aula-de-innovacion-educativa
Aula de infantil. Ed. Grao. Barcelona. https://www.grao.com/es/aula-infantil
Journal of Research in Childhood Education. Ed. Taylor and Francis. https://www.tandfonline.com/toc/ujrc20/current
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.