Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2020/2021 | Beste urte batzuk:  2019/2020  |  2018/2019  |  2017/2018  |  2016/2017 
Gizarte Lanean Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 304104 Irakasgaia: HEZKUNTZA-ERAKUNDEAK
Kredituak: 6 Mota: Oinarrizkoa Ikasmaila: 1 Iraupena: 2º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
FLORES URIBE, UNAX   [Tutoretzak ] SCOTTON , PAOLO (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Oinarrizko prestakuntza/ ZIENTZIA POLITIKOA

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Era oso eta integratzailean, gizarte-langilearen profil profesionalarekin lotuta, hurrengo deskribatzaileekin lotutako edukiak garatzen dira: Behar sozialak, arrisku-taldeak, politika eta giza garapena; Heziketarako eta heziketa-sistemetarako eskubidea; Heziketa formal eta ez formaleko eta administrazioetako heziketa-erakundeak; Heziketa-antolaketa eta heziketa-gizarte-zerbitzua erlazioak; Haur Hezkuntzan sozioheziketa-rolak, Lehen Mailako eta Bigarren Mailako; Heziketa-sartze prozesuak; Heziketa iraunkorra eta pertsona helduko Heziketa; sozioheziketa-erakundeak.

Gora

Gaitasun orokorrak

 2.1 Oinarrizko gaitasunak

3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.

5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.

2.2. Gaitasun orokorrak

1. GO-Hainbat ikasketa-arlotako ezagutzak ulertzeko gaitasuna  testu-liburu aurreratuetan oinarrituta, eta beren ikasketa-arloko ezagutza aurreratuak dauzkatela adierazten duten alderdiak sartzea.

2.GO-Beren ezagutzak Gizarte Laneko eginkizunetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoibideak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta arazoen ebazpenaren bidez frogatzen diren gaitasunak edukitzea. 

4. GO- Esku-hartzeko metodologiak erabiltzeko gaitasuna.

7. GO-Pertsonen, familien, taldeen eta komunitateen iritzia balioesteko eta kontuan hartzeko gaitasuna.

11.GO- Pertsona, talde eta komunitateen artean bitartekaritza egiteko gaitasuna.

12.GO-Esku-hartzearen dilema etikoak ulertu eta haiei buruz gogoeta egiteko gaitasuna.

2.3. Zeharkako gaitasunak

2. ZG -Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz,  Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak

19.GE-Arriskua pertsonentzat, taldeak eta komunitateak, identifikatuz eta egoerak ebaluatuz irudikatzen duten portaerekin eta aipaturiko portaera itxuratzen duten zirkunstantziekin eta beren aldaketa estrategiak landuz lan egiteko ahalmena.

25.GE-Identifikatzeko eta joera existente nagusiak politika sozialean analizatzeko ahalmena.
26.GE-Ondorioak balioesteko ahalmena eta politika sozialeko orientazio desberdinek Lan Sozialerako dituzten inplikazioak.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada. Zehaztasuna:

1.IE-Ezagutuko du eta hizkuntza eta kontzeptuak erabiltzen jakingo du: behar soziala, politika soziala, garapena eta giza eskalarako eskubidea.

2.IE-Analizatuko du kritikoki, bereziki heziketa-eremuan, arrisku sozial zahar eta berriak.
3.IE-Jakingo du, bere printzipioak ezagutuz, hizkuntza eta administrazio publikoaren kontzeptuak erabiltzea.

4.IE- Ezagutzen ditu Espainian eta Nafarroan heziketa-sistemaren egitura eta Komunitate honetako aniztasunerako arretako gailuak.

5.IE-Dago ikerketetako eta mugei buruzko eztabaidetako tantora eta disfuntzioetara sistema hezigarriak Espainian eta Europan.

6.IE-Ezagutzen du funtzioak bat/heziketa-zentroan edo eskola-laguntza antolaketan gizarte-langileari
7.IE-Ezagutzen du eta daki heziketaren eta gizarte-zerbitzuen arteko koordinazioko gaurko metodoak era kritikoan analizatzen.

8.IE-Hobekuntza alderdi ezar litzake heziketa-eremuko lan sozialaren esku-hartzean.
9.IE-Aipatuko du zuzenki erreferentzia bibliografikoak eta gainerako informazio-iturriak.
10.IE-zuzenki komunikatzeko gaia Izango da ahozko eran eta idatziz erabiliz, terminologia egokia.

Gora

Metodologia

5.1.-Irakas metodologiak

Kodea Deskripzioa Bai/ Ez
MD1 Azalpen magistrala X
MD2 Interakzioa talde handian X
MD3 Interakzioa talde ertainean X
MD5 Banakako Interakzioa: lan autonomorako eta ikasketarako aholkularitza eta zerginak X

 5.2 Jarduera hezigarriak

Kodea Deskripzioa Bai/ Ez Orduak Presentzialtasuna
AF1 Klase teorikoak X 45 100
AF2 Klase praktikoak X 15 100
AF3 Lanak eta ahozko defensa (hala badagokio) X 30 10
AF4 Ikaslearen lan autonomoa X 50 0
AF5 Tutoriak X 5 100
AF6 Idazkiko zein ahozko azterketak X 5 100

Gora

Hizkuntzak

Euskara/ Gaztelania / Ingelera

Gora

Ebaluazioa

Emaitza Ebaluaziorako Sistema Pisua % %Errekuperagarria
R3/R5 SE1-Asistentzia parte hartzaile eta aktiboa 10 0
R2/R3/R4/R7 SE2-lan teorikoak laburpenezkoak hala sintesikoak 25 100 (**)
R2/R4/R6/R7 SE3-Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta, hala badagokio, ebaluazioa. 20 0 (***)
R1 SE4-Ahozko zein idatzizko froga bat 45 100

 *Ikasgaia gainditzeko SE4 gainditu behar da. Bukaerako kalifikazioa lortzen da emandako ponderazioaren arabera.

Derrigorrez agertu behar da ebaluazio jarraikia egiten den saioetara.

**Fakultateak adierazten duen aldian.

*** Berreskurapenak ikasturte egutegiaren barnean izango dira.

Gora

Gai-zerrenda

.BLOKEA

HEZKUNZTA ETA GIZARTEA

1.1 Hezkuntza eta premia soziala, politika eta giza garapena.

1.2. Hezkuntzarako eskubidea eta hezkuntza munduan.

1.3. Hezkuntza motak: Hezkuntza formala, Hezkuntza ez-formala, Hezkuntza informala.

1.4 Hezkuntza erakundeak eta Administrazio Publikoa. Hezkuntza erakundeen politika sozialaren joerak.

 

2.BLOKEA

ESPAINIAKO, EUROPAKO ETA MUNDUKO HEZKUNTZA ERAKUNDEEN ETA ERAKUNDE GIZAHEZITZAILEEEN  GAUR EGUNGO GARAPENA.

2.1.Oinarrizko hezkuntza formaleko erakundeen antolaketa eta funtzionamendua.

2.2 Aniztasuna eskolan eta eskola inklusiboa.

2.3 Hezkuntza sistemaren eta zerbitzu sozialen arteko koordinazioa.

2.4 Erakunde sozioedukatiboak. Arrisku taldeak eta esku-hartze estrategiak.

 

3. BLOKEA

OINARRIZKO HEZKUNTZA FORMALEKO ERAKUNDEEN ANTOLAKETA.

3.1. Hezkuntza iraunkorra eta bizitzan zeharreko  hezkuntza informazioaren gizartean.

3.2 Hezkuntzaren erronkak XXI. mendean

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


11.1. Bibliografia Orokorra

AA.VV (2005): Pedagogo Sortzaileak. Hik Hasi aldizkariko monografikoa. Donostia: Xangorin.

BONA, C. (2015). La nueva educación.  Barcelona: Plaza &Janés.

CARREÑO, M. (2000): Teorías e instituciones contemporáneas de educación. Madrid: Síntesis.

DEL POZO, M.M. (2004). Teorías e Instituciones contemporáneas de educación. Madrid: Biblioteca Nueva.

COLMENAR, C. (1995): Génesis de la Educación Infantil en la Sociedad Occidental, Revista Complutense de Educación, 6, 1, pp.15-29. http://revistas.ucm.es/edu/11302496/articulos/RCED9595120015A.PDF
COLOM, A. (2002): Teorías e Instituciones contemporáneas de la educación. Ariel: Barcelona.
COLOM, A. (2002): Hezkuntzaren teoriak eta Erakunde Garaikideak. UNUP: Iruña.
DELORS, J. (1996): La educación encierra un tesoro, Madrid, Santillana/UNESCO.

ESCRIBANO, A. y MARTÍNEZ, A. (2013). Inclusión educativa y profesorado inclusivo. Aprender juntos para aprender a vivir juntos. Madrid: Narcea.

GARCÍA-RUIZ, R. (2013). Enseñar y aprender en educación infantil a través de proyectos. Publican: Santander.

HARGREAVES, A. (1996). Profesorado cultura y posmodernidad, cambian los tiempos cambia el profesorado, Madrid, Morata.

HERNÁNDEZ ARISTU, J. y LÓPEZ BLASCO, A.(2005): Cambio social y Educación Permanente, Madrid, MEC.

LÁZARO, J. L. & GISBERT, M. (2007). La integración de las TIC en los centros escolares de educación infantil y primaria condiciones previas. Pixel-Bit: Revista de medios y educación, 28. Pp. 27-34. (http://goo.gl/kNY2Kw)

LORENZO DELGADO, M. (2011). (Coord.). Organización y gestión de centros y contextos educativos. Madrid: Universitas.

MARTÍNEZ, M.J (2010). Y para muestra: políticas educativas de inmigración y modelos de escuela que practican la interculturalidad. Valencia: Universitat de Valencia. Servei de publicacions.

NAYA, L.M. y DÁVILA, P. (Coord.)(2008). El Derecho a la Educación en un mundo globalizado. Actas del X Congreso nacional de educación comparada, Organización de estados Iberoamericanos: http://www.oei.es/quipu/espana/ESPA02.PDF
SANCHIDRIÁN, C. y RUÍZ BERRIO, J. (2010). Historia y Perspectiva actual de la Educación Infantil. Barcelona: Grao.

 

11.2. BERARIAZKO BIBLIOGRAFIA

Irakasleriak erabakiko du atal honetarako erabiliko duen berezko bibliografia

 

ARNAIZ, P.; ISUS, S. (1995): La Tutoría: organización y tareas. Barcelona: Graó.

BESALÚ, X. (2002): Diversidad cultural y educación .Madrid: Síntesis.

LÓPEZ-GOÑI, I.; GOÑI ZABALA, J.M. (2014): Hacia un currículum guiado por las Competencias. Propuestas para la acción. Iruñea: UPNA-NUP.

MARTÍN, E.; MAURI, T. (1996): La Atención a la diversidad en la Educación Secundaria. Barcelona: ICE, Universitat de Barcelona: Horsori.

MOREN, R. (2006): Panfleto antipedagógico. Madrid: Lector universal.

NAYA, L.M., C. GARCÍA; F. GÓMEZ, ET ALL. (2005): La Educación y los derechos humanos. País Vasco: Espacio Universitario, EREIN.

PENNAC, D. (2008): Mal de Escuela. Barcelona: Literatura Mondadori.

SORIANO, E. (Coord.). (2007): Principio del formularioTítulo: Educación para la convivencia intercultural Madrid: La Muralla.

ZUFIAURRE, B. & CARR, W (1996): Comprensividad, desarrollo productivo y justicia social Barcelona: Icaria

ZUFIAURRE, B.  (2007): Se puede cambiar la educación sin contar con el profesorado? : Reflexiones sobre treinta y seis años de cambios en España, 1970-2006. Barcelona: Octaedro, 2007.

ZUFIAURRE, B. (2000): Evaluación escolar y coparticipación educativa: responsabilidad social y democrática: padres, madres, maestros, maestras, alumnas y alumnos, sociedad : la complejidad de la vida escolar . Valencia: Nau Llibres, 2000.

 

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora