Kodea: 304104 | Irakasgaia: HEZKUNTZA-ERAKUNDEAK | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
FLORES URIBE, UNAX [Tutoretzak ] | SCOTTON , PAOLO (Resp) [Tutoretzak ] |
2.1 Oinarrizko gaitasunak
3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.
2.2. Gaitasun orokorrak
1. GO-Hainbat ikasketa-arlotako ezagutzak ulertzeko gaitasuna testu-liburu aurreratuetan oinarrituta, eta beren ikasketa-arloko ezagutza aurreratuak dauzkatela adierazten duten alderdiak sartzea.
2.GO-Beren ezagutzak Gizarte Laneko eginkizunetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoibideak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta arazoen ebazpenaren bidez frogatzen diren gaitasunak edukitzea.
4. GO- Esku-hartzeko metodologiak erabiltzeko gaitasuna.
7. GO-Pertsonen, familien, taldeen eta komunitateen iritzia balioesteko eta kontuan hartzeko gaitasuna.
11.GO- Pertsona, talde eta komunitateen artean bitartekaritza egiteko gaitasuna.
12.GO-Esku-hartzearen dilema etikoak ulertu eta haiei buruz gogoeta egiteko gaitasuna.
2.3. Zeharkako gaitasunak
2. ZG -Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
25.GE-Identifikatzeko eta joera existente nagusiak politika sozialean analizatzeko ahalmena.
26.GE-Ondorioak balioesteko ahalmena eta politika sozialeko orientazio desberdinek Lan Sozialerako dituzten inplikazioak.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada. Zehaztasuna:
1.IE-Ezagutuko du eta hizkuntza eta kontzeptuak erabiltzen jakingo du: behar soziala, politika soziala, garapena eta giza eskalarako eskubidea.
2.IE-Analizatuko du kritikoki, bereziki heziketa-eremuan, arrisku sozial zahar eta berriak.
3.IE-Jakingo du, bere printzipioak ezagutuz, hizkuntza eta administrazio publikoaren kontzeptuak erabiltzea.
4.IE- Ezagutzen ditu Espainian eta Nafarroan heziketa-sistemaren egitura eta Komunitate honetako aniztasunerako arretako gailuak.
5.IE-Dago ikerketetako eta mugei buruzko eztabaidetako tantora eta disfuntzioetara sistema hezigarriak Espainian eta Europan.
6.IE-Ezagutzen du funtzioak bat/heziketa-zentroan edo eskola-laguntza antolaketan gizarte-langileari
7.IE-Ezagutzen du eta daki heziketaren eta gizarte-zerbitzuen arteko koordinazioko gaurko metodoak era kritikoan analizatzen.
8.IE-Hobekuntza alderdi ezar litzake heziketa-eremuko lan sozialaren esku-hartzean.
9.IE-Aipatuko du zuzenki erreferentzia bibliografikoak eta gainerako informazio-iturriak.
10.IE-zuzenki komunikatzeko gaia Izango da ahozko eran eta idatziz erabiliz, terminologia egokia.
5.1.-Irakas metodologiak
Kodea | Deskripzioa | Bai/ Ez |
MD1 | Azalpen magistrala | X |
MD2 | Interakzioa talde handian | X |
MD3 | Interakzioa talde ertainean | X |
MD5 | Banakako Interakzioa: lan autonomorako eta ikasketarako aholkularitza eta zerginak | X |
5.2 Jarduera hezigarriak
Kodea | Deskripzioa | Bai/ Ez | Orduak | Presentzialtasuna |
AF1 | Klase teorikoak | X | 45 | 100 |
AF2 | Klase praktikoak | X | 15 | 100 |
AF3 | Lanak eta ahozko defensa (hala badagokio) | X | 30 | 10 |
AF4 | Ikaslearen lan autonomoa | X | 50 | 0 |
AF5 | Tutoriak | X | 5 | 100 |
AF6 | Idazkiko zein ahozko azterketak | X | 5 | 100 |
Emaitza | Ebaluaziorako Sistema | Pisua % | %Errekuperagarria |
R3/R5 | SE1-Asistentzia parte hartzaile eta aktiboa | 10 | 0 |
R2/R3/R4/R7 | SE2-lan teorikoak laburpenezkoak hala sintesikoak | 25 | 100 (**) |
R2/R4/R6/R7 | SE3-Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta, hala badagokio, ebaluazioa. | 20 | 0 (***) |
R1 | SE4-Ahozko zein idatzizko froga bat | 45 | 100 |
*Ikasgaia gainditzeko SE4 gainditu behar da. Bukaerako kalifikazioa lortzen da emandako ponderazioaren arabera.
Derrigorrez agertu behar da ebaluazio jarraikia egiten den saioetara.
**Fakultateak adierazten duen aldian.
*** Berreskurapenak ikasturte egutegiaren barnean izango dira.
.BLOKEA
HEZKUNZTA ETA GIZARTEA
1.1 Hezkuntza eta premia soziala, politika eta giza garapena.
1.2. Hezkuntzarako eskubidea eta hezkuntza munduan.
1.3. Hezkuntza motak: Hezkuntza formala, Hezkuntza ez-formala, Hezkuntza informala.
1.4 Hezkuntza erakundeak eta Administrazio Publikoa. Hezkuntza erakundeen politika sozialaren joerak.
2.BLOKEA
ESPAINIAKO, EUROPAKO ETA MUNDUKO HEZKUNTZA ERAKUNDEEN ETA ERAKUNDE GIZAHEZITZAILEEEN GAUR EGUNGO GARAPENA.
2.1.Oinarrizko hezkuntza formaleko erakundeen antolaketa eta funtzionamendua.
2.2 Aniztasuna eskolan eta eskola inklusiboa.
2.3 Hezkuntza sistemaren eta zerbitzu sozialen arteko koordinazioa.
2.4 Erakunde sozioedukatiboak. Arrisku taldeak eta esku-hartze estrategiak.
3. BLOKEA
OINARRIZKO HEZKUNTZA FORMALEKO ERAKUNDEEN ANTOLAKETA.
3.1. Hezkuntza iraunkorra eta bizitzan zeharreko hezkuntza informazioaren gizartean.
3.2 Hezkuntzaren erronkak XXI. mendean
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
11.1. Bibliografia Orokorra
AA.VV (2005): Pedagogo Sortzaileak. Hik Hasi aldizkariko monografikoa. Donostia: Xangorin.
BONA, C. (2015). La nueva educación. Barcelona: Plaza &Janés.
CARREÑO, M. (2000): Teorías e instituciones contemporáneas de educación. Madrid: Síntesis.
DEL POZO, M.M. (2004). Teorías e Instituciones contemporáneas de educación. Madrid: Biblioteca Nueva.
COLMENAR, C. (1995): Génesis de la Educación Infantil en la Sociedad Occidental, Revista Complutense de Educación, 6, 1, pp.15-29. http://revistas.ucm.es/edu/11302496/articulos/RCED9595120015A.PDF
COLOM, A. (2002): Teorías e Instituciones contemporáneas de la educación. Ariel: Barcelona.
COLOM, A. (2002): Hezkuntzaren teoriak eta Erakunde Garaikideak. UNUP: Iruña.
DELORS, J. (1996): La educación encierra un tesoro, Madrid, Santillana/UNESCO.
ESCRIBANO, A. y MARTÍNEZ, A. (2013). Inclusión educativa y profesorado inclusivo. Aprender juntos para aprender a vivir juntos. Madrid: Narcea.
GARCÍA-RUIZ, R. (2013). Enseñar y aprender en educación infantil a través de proyectos. Publican: Santander.
HARGREAVES, A. (1996). Profesorado cultura y posmodernidad, cambian los tiempos cambia el profesorado, Madrid, Morata.
HERNÁNDEZ ARISTU, J. y LÓPEZ BLASCO, A.(2005): Cambio social y Educación Permanente, Madrid, MEC.
LÁZARO, J. L. & GISBERT, M. (2007). La integración de las TIC en los centros escolares de educación infantil y primaria condiciones previas. Pixel-Bit: Revista de medios y educación, 28. Pp. 27-34. (http://goo.gl/kNY2Kw)
LORENZO DELGADO, M. (2011). (Coord.). Organización y gestión de centros y contextos educativos. Madrid: Universitas.
MARTÍNEZ, M.J (2010). Y para muestra: políticas educativas de inmigración y modelos de escuela que practican la interculturalidad. Valencia: Universitat de Valencia. Servei de publicacions.
NAYA, L.M. y DÁVILA, P. (Coord.)(2008). El Derecho a la Educación en un mundo globalizado. Actas del X Congreso nacional de educación comparada, Organización de estados Iberoamericanos: http://www.oei.es/quipu/espana/ESPA02.PDF
SANCHIDRIÁN, C. y RUÍZ BERRIO, J. (2010). Historia y Perspectiva actual de la Educación Infantil. Barcelona: Grao.
11.2. BERARIAZKO BIBLIOGRAFIA
Irakasleriak erabakiko du atal honetarako erabiliko duen berezko bibliografia
ARNAIZ, P.; ISUS, S. (1995): La Tutoría: organización y tareas. Barcelona: Graó.
BESALÚ, X. (2002): Diversidad cultural y educación .Madrid: Síntesis.
LÓPEZ-GOÑI, I.; GOÑI ZABALA, J.M. (2014): Hacia un currículum guiado por las Competencias. Propuestas para la acción. Iruñea: UPNA-NUP.
MARTÍN, E.; MAURI, T. (1996): La Atención a la diversidad en la Educación Secundaria. Barcelona: ICE, Universitat de Barcelona: Horsori.
MOREN, R. (2006): Panfleto antipedagógico. Madrid: Lector universal.
NAYA, L.M., C. GARCÍA; F. GÓMEZ, ET ALL. (2005): La Educación y los derechos humanos. País Vasco: Espacio Universitario, EREIN.
PENNAC, D. (2008): Mal de Escuela. Barcelona: Literatura Mondadori.
SORIANO, E. (Coord.). (2007): Principio del formularioTítulo: Educación para la convivencia intercultural Madrid: La Muralla.
ZUFIAURRE, B. & CARR, W (1996): Comprensividad, desarrollo productivo y justicia social Barcelona: Icaria
ZUFIAURRE, B. (2007): Se puede cambiar la educación sin contar con el profesorado? : Reflexiones sobre treinta y seis años de cambios en España, 1970-2006. Barcelona: Octaedro, 2007.
ZUFIAURRE, B. (2000): Evaluación escolar y coparticipación educativa: responsabilidad social y democrática: padres, madres, maestros, maestras, alumnas y alumnos, sociedad : la complejidad de la vida escolar . Valencia: Nau Llibres, 2000.
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.