Nafarroako Unibertsitate Publikoa



CastellanoEnglish | Ikasturtea: 2021/2022 | Beste urte batzuk:  2020/2021  |  2019/2020  |  2018/2019  |  2017/2018 
Gizarte Lanean Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 304103 Irakasgaia: KULTURA-ANIZTASUNA, OINARRIZKO ESKUBIDEAK BERDINTASUNA ETA HIRITARTASUNA
Kredituak: 6 Mota: Oinarrizkoa Ikasmaila: 1 Iraupena: 1º S
Saila: Soziologia eta Gizarte Lana
Irakasleak:
JASO ESAIN, XABIER   [Tutoretzak ] FERNANDEZ RASINES, PALOMA (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Modulua:

Gizarte Estrukturen eta Giza Portaeraren Oinarrizko ezagutza

 

Gaia:

Antropologia

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Mendebaldeko gizarte postindustrialetan gero eta arruntagoa den identitate eta kultur zein gizarte esparruko aniztasunaren garaiotan, aniztasun horiek sortzen dituen arrazoien identifikaziora eta haien gaineko hausnarketa kritikora ikasleak, hurbildu nahi ditu irakasgaiak. Ezberdintasunaren eraikuntzara eta gure errealitate soziokulturalean daukan garrantzia eta balioetara hurbiltzea, irakasgaiaren helburuak dira.

Gora

Gaitasun orokorrak

CG1 - Giza portaerari eta gizarte-inguruneari buruzko ezagutzak aplikatzen ditu bere analisietan.

CG2 - Gizarte-errealitateari, gizarte-arazoei eta gizarte-laneko diziplinari buruzko ezagutza sortzen du.

CG11 - Norbanakoen eta taldeen arteko desberdintasunak errespetatzen ditu eta kulturarteko testuinguruetan moldatzen daki. 

CB1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu- liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa- alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.

CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean beren ikasketa-arloaren barruan), arlo sozial, zientifiko edo etikoko gai garrantzitsuei buruzko gogoeta barne hartzen duten iritziak emateko.

CB5 - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.

Gora

Berariazko gaitasunak

CE1 - Gizarte garaikidea, haren egitura eta dinamika aztertzeko beharrezkoak diren diziplinazko ezagutzak eskuratzeko eta menderatzeko gaitasuna; besteak beste, fenomeno sozialen konplexutasuna aztertzea, diziplina anitzeko ikuspegia hartuta.

CE2 - Gizarte langileak esku hartzen duen gizarte-arazoak eta -beharrak identifikatzeko eta aztertzeko gaitasuna.

CE19 - Pertsona, talde eta komunitateentzat arriskutsuak diren portaerekin lan egiteko gaitasuna, jokabide hori osatzen duten egoerak eta inguruabarrak identifikatuz eta ebaluatuz, eta horiek aldatzeko estrategiak landuz. 

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasketaren emaitzak Edukiak Jarduera Hezigarriak Ebaluazio tresnak
Kulturaniztasun egoeratan Antropologiak erabiltzen dituen oinarrizko kontzeptuak ezagutu eta ulertu 1,2,4,5,6,7 gaiak 1.PJ, 2.PJ, 3.PJ, 4.PJ, 6.PJ 1.ET, 2.ET, 3.ET, 4.ET
Kulturaniztasuna kudeatze eredu nagusiak ezagutu eta ulertu 8. gaia 1.PJ, 2.PJ, 3.PJ, 4.PJ, 6.PJ 1.ET, 2.ET, 3.ET, 4.ET
Aniztasun soziokulturalari dagozkion legeri espainarra eta europearraren oinarriak ezagutu 3. gaia 1.PJ, 2.PJ, 3.PJ, 4.PJ, 6.PJ 1.ET, 2.ET, 3.ET, 4.ET
Edozein motatako entzunlegoari ezagutzak transmitizeko antolatzen jakin 1-8 gaiakPraktikak 2.PJ, 3.PJ 3.ET
Elkarbizikidetasuna sustatzeko eta gizabanakoen zein kolektiboen eskubideak errespetatzearren ezagupen antropologikoak ezarri. 1-8 gaiak. Praktikak 2.PJ, 3.PJ 1.ET, 3.ET
Edozein motako aniztasunarekin lotura duten egoera arazotsuak aurreikusi, identifikatu eta aztertu 2,4,5,6 gaiak 1.PJ, 2.PJ, 3.PJ, 4.PJ 3.ET
Testu zientifikoak zein edozein motatakoak aztertu eta laburtu, beti ere jarrera kritiko edukiz 1-8 gaiak 2.PJ, 3.PJ 2.ET, 3.ET,

Gora

Metodologia

5.1.Irakas Metodologia:

Kodea Deskribapena
1.IM Azalpen magistrala osoko bilkuretan.
2.IM Elkarreragina talde handian.
3.IM Elkarreragina talde ertainean.
4.IM Elkarreragina talde txikian.
5.IM Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak.

 

5.2. Jarduera hezigarriak:

 

Kodea Deskribapena Ordu presentzialak Ordu ez presentzialak
1.PJ Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) 30  
2.PJ Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak). 22.5  
3.PJ Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa.   40
4.PJ Ikaslearen ikasketa autonomoa.   50
5.PJ Tutoretzak 1.5  
6.PJ Ahozko edo idatzizko azterketak. 6  
  GUZTIRA 60 90

Gora

Hizkuntzak

Euskaraz. B2 Maia gomendatzen da.

Gora

Ebaluazioa

 

 

Ikasketaren emaitzak Ebaluazio Ekintzak (*) Pisua (%) Berreskurapen izaera (%)
Kulturaniztasun egoeratan Antropologiak erabiltzen dituen oinarrizko kontzeptuak ezagutu eta ulertu EE1 EE4 3 5 0 5
Kulturaniztasuna kudeatze eredu nagusiak ezagutu eta ulertu EE1 EE4 3 5 0 5
Aniztasun soziokulturalari dagozkion legeri espainarra eta europearraren oinarriak ezagutu EE2 5 0
Edozein motatako entzunlegoari ezagutzak transmitizeko antolatzen jakin EE4 10 10
Elkarbizikidetasuna sustatzeko eta gizabanakoen zein kolektiboen eskubideak errespetatzearren ezagupen antropologikoak ezarri. EE1 EE2 EE3 5 10 10 0 10 10
Edozein motako aniztasunarekin lotura duten egoera arazotsuak identifikatu eta aztertu EE2 EE3 EE4 4 5 10 0 5 5
Testu zientifikoak zein edozein motatakoak aztertu eta laburtu, beti ere jarrera kritiko edukiz EE2 EE3 EE4 5 10 10 5 5 10
GUZTIRA   100 70

(*) 1.EE Klasera, edo, hala badagokio, ikastetxera joatea eta bertan parte hartzea; 2.EE Aipamen eta laburpenei buruzko lan teorikoak; 3.EE Lan praktikoak: behaketa, proposamena, eta, bidezkoa bada, ebaluazioa; 4.EE Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo osokoak.

Ebaluazio-tresna bakoitza bereizita gainditu beharko da. Horri buruzko

xehetasunak irakasleak ikasgelako programan adieraziko ditu.

Gora

Gai-zerrenda

            1. Gaia: Gizarte eta Kultura Antropologiari sarrera

            2. Gaia: Kultura

            3. Gaia: Eskubideak, Hiritartasuna eta Berdintasuna

            4. Gaia: Arraza eta Etnizitatea

            5. Gaia: Generoa

            6. Gaia: Hizkuntza

            7. Gaia: Erlijioa

            8. Gaia: Multikulturalismoak.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


11.1. Oinarrizko Bibliografia

Amezaga, J. (1998). Kultura eta Kultur politikaz. Jakin, (105), 91-95. http://www.jakin.eus/show/4305c834da6d84e5acadfa2af920b4d8f7debacb

Ayala, F., Cela Conde, C. J. (2001). Senderos de la evolución humana. Madril: Alianza editorial.

Basterretxea, I. (2009). Kultura kontzeptuaren inguruan. Bilbao: Deustoko unibertsitatea.

Baztarrika, P. (2011). "The evolution of the basque revival Minority Language¿. Protection in Europe: Into a New Decade. Brussels: Council of Europe.

Baztarrika, P. (2011). ¿La evolución de la promoción del euskera? La protección de las lenguas minoritarias en Europa. Vitoria-Gasteiz: Servicio Central de Publicaciones del Gobierno Vasco.

Castells, M. (2003ko otsailaren 18a). ¿El poder de la identidad?El País.

Castells, M. (2005eko azaroaren 5a). ¿La importancia de la identidad?. La Vanguardia.

EHU / Hegoa. (2010). Begirada irekiz. Generoa Garapenerako Hezkuntzan.

Esteban, M. L. (2011). Critica del pensamiento amoroso. Barcelona: Ediciones Bellaterra.

Esteban, M. L. (arg.) (2020). Komunitateak ehunduz herri ekimenetatik. Leioa: EHU.

Etxeberria, X. (2004). Sociedades multiculturales. Bilbao: Ed. Mensajero.

Fernández de Larrinoa, K. (2008). Apunte pertsonalak. Antropologia soziokulturalari buruzko idazkiak. Iruña: Nafarroako Unibertsitate Publikoa. 

Geraud, M-O., Leservoisier, O. eta Pottier, R. (2011). Etnologiaren nozio giltzarriak. Azterketak eta testuak. Leioa: EHU.

Giménez Romero, C. (2000). Evolución y vigencia del pluralismo cultural: del multiculturalismo a la interculturalidad. In M. Casáus eta C. Giménez (arg.). Guatemala hoy: reflexiones y perspectivas interdisciplinares. México: UAM.

http://elpais.com/diario/2003/02/18/opinion/104552280_850215.html

http://hemeroteca.lavanguardia.com/preview/2005/11/05/pagina-29/42848329/pdf.html
Delgado, M. (2002). "¿Quién puede ser 'inmigrante' en la ciudad?. VV.AA. Exclusión social y diversidad cultural (9-24 or.). Donostia: Gakoa.

Irujo, X.; Urrutia I. (2008). Basque in the Foral Community of Navarre (CFN). In G. Totoricagüena eta I. Urrutia. The legal status of the basque language today: one language, three administrations, seven different geographies and a diaspora (197-220 or.). Donostia / San Sebastian: Eusko Ikaskuntza - Sociedad de Estudios Vascos - Society for Basque Studies,.

Juliano, D. (2006). La escuela y las niñas que han venido de lejos. Hitzaldia 1er Congrés Internacional d'Educació a la Mediterrània. Palma de Mallorca.

Kerbo, H. (2003). La estratificación social en las sociedades humanas: la historia de la desigualdad. In Estratificación social y desigualdad. El conflicto de clases en perspectiva histórica, comparada y global. (47-76 or.). Madril: McGraw-Hill.

Kottak, C. (2011). Antropología cultural. México DF: McGraw-Hill. https://biblioteca.unavarra.es/abnetopac/abnetcl.cgi?TITN=413375

Kottak, C. (2014). Cultural Anthropology: Appreciating Cultural Diversity (15. arg.). New York: McGraw-Hill.

Maalouf, A. (1998) "Domesticar a la pantera", Identidades asesinas. (127-168 or.). Madril: Alianza,.

Miller, B. (2011). Antropología social. Madril: Pearson/Uned.

Moreno Feliu, P. (2014). De lo lejano a lo próximo: encrucijadas antropológicas. Madril: Editorial universitaria Ramón Areces. 

Sen, A. (2007). Identidad y violencia. Madrid: Katz editores. 

Stavenhagen, R. (2006). ¿La presión desde abajo: derechos humanos y multiculturalismo?. In D. Gutiérrez (koord.): ¿Multiculturalismo: perspectivas y desafíos? Mexiko D.F : Siglo Veintiuno, Universidad Nacional Autónoma de México: El Colegio de México.

Suárez-Navaz, L. eta Aída Hernández, R. (arg.). (2008): Descolonizando el feminismo. Teorías y prácticas desde los márgenes. Madril: Ediciones Cátedra. 

Subirats, M. eta Tomé, A. (2007): Balones fuera, Reconstruir los espacios desde la coeducación. Bartzelona: Ediciones Octaedro. 

ZAS (Zurrumurruen Aurkako Sarea). (2020). Usteak ustel. Argitu ditzagun zalantzak¿ Eusko Jaurlaritza.

11.2. Sakontze Bibliografía

Álvarez, I. (2002). La construcción del inintegrable cultural. De Lucas, J. eta Torres, F. (arg.). Inmigrantes: ¿cómo los tenemos?. Madril: Talasa.

Appadurai, A. (2007). El rechazo de las minorías. Ensayo sobre la geografía de la furia. Barcelona: Tusquets.

Arana, A. (2015). Hilak gure artean. Agerpenak eta jai-eskeak. Donostia: Elkar Argitaletxea.

Arsuaga, J.L. (2009). La puerta del campo. El naturalista en su sillón (39-44 or.). Madril: Temas de hoy.

Arsuaga, J.L. (2009). Lágrima por un niño neandertal. El naturalista en su sillón (25-33 or.). Madril: Temas de hoy.

Ayala, F. eta Cela Conde, C. J (2001). Senderos de la evolución humana. Madril: Alianza editorial.


Bacete, R. (2017). Nuevos hombres buenos. La masculinidad en la era del feminismo. Bartzelona: Península.

Baumann, G. (2001). El enigma multicultural. Barcelona: Paidós.

Bessis, S. (2001). Occidente y los otros Historia de una supremacía. Madril: Alianza. Editorial.

Buruma, I. (2006). Asesinato en Amsterdam. Bartzelona: Debate.

Castells, M. (2003): ¿La era de la información?. II Bilduma. El poder de la identidad. (34- 40. or.). Madril: Alianza Editorial.

Cobo, R. (1995). Género. ¿Diez palabras clave sobre mujer?. Lizarra: Verbo Divino.

Coelho, E. (2006). Enseñar y aprender en escuelas multiculturales. Una aproximación integrada. Bartzelona: Horsori Editorial, 309.

Corm, G., (2004). La fractura imaginaria. Las falsas raíces del enfrentamiento entre Oriente y Occidente. Bartzelona: Tusquets.

De Lucas, J., (2003). Globalización e identidades. Claves políticas y jurídicas. Bartzelona: Icaria.

De Miguel, J. M. (1996). Auto/biografías. Cuadernos Metodológicos, 17. Madril: CIS.

Del Valle, T. (koord.) (2000). Perspectivas feministas desde la antropología social. Madril: Ariel.

Diller, J.V. (2007). Cultural Diversity: A Primer for the Human Services (4. arg.). Belmont, CA: Brooks/Cole.

García Canclini, N. (2004). Diferentes, desiguales y desconectados: Mapas de la interculturalidad. Bartzelona: Editorial Gedisa. 

Gorostitzu Mujika, A. (2012). Aldamenekoa. Donostia: Elkar. 

Guillaumin, C. (1993). Ya lo sé pero... o los avatares de la noción de raza. Archipiélago12, 52-60.

http://publicaciones.hegoa.ehu.eus/uploads/pdfs/92/La_cooperacion_y_el_desarrollo_humano_local.pdf?1488539243

https://biblioteca.unavarra.es/abnetopac/abnetcl.cgi?TITN=413373

Imaz, E. (ed.) (2008). La materialidad de la identidad. Donostia-San Sebastián: Ariadna Editorial.

Jociles, M. I. eta Franzé, A. (koord.) (2008). ¿Es la escuela el problema? perspectivas socio-antropológicas de etnografía y educación. Madrid: Trotta.

Juliano, D. (2001). La prostitución: el espejo oscuro. Barcelona: Icaria.

Kerbo, H. (2003). La estratificación social en las sociedades humanas: la historia de la desigualdad. Estratificación social y desigualdad. El conflicto de clases en perspectiva histórica, comparada y global (47-76 or.). Madril: McGraw-Hill.

Kocke, U. et al (arg.) (2012). A Companion to the Anthropology of Europe. London: Wiley-Blackwell.

Kottak, C. P. eta Kozaitis, K. A. (2012). On being different: Diversity and multiculturalism in the North American mainstream. New York: McGraw-Hill Humanities Social.

Kymlicka, W. (1996). Ciudadanía multicultural. Una teoría liberal de los derechos de las minorías. Barcelona: Paidós.

Laburthe-Tolra, P. eta Warnier, J.P. (1998). Etnología y Antropología. Madril: Akal.

Larrañaga, M. eta Jubeto Y. (ed.). (2011). La cooperación y el desarrollo humano local. Retos desde la equidad de género y la participación social. Bilbao: Hegoa. 

Levi-Strauss, C. (2009). Tropiko tristeak. Klasikoak S.M. Argitaletxea.Ozaita, J. eta

Lombard, J. (1997). Introducción a la etnología. Madril: Alianza.

Maalouf, A. (1999). Identidades asesinas. Madril: Alianza.

Maquieira, V. (arg.) (2010). Mujeres, globalización y derechos humanos. Madril: Cátedra.

Moreno Feliu, P. (2010). Encrucijadas antropológicas. Madril: Editorial universitaria Ramón Areces.

Ore, T.E. (2009). The Social Construction of Difference and Inequality: Race, Class, Gender, and Sexuality (5. arg.). New York: McGraw ¿Hill. https://biblioteca.unavarra.es/abnetopac/abnetcl.cgi?TITN=409183

Perales Díaz, J. A. (2004). Fronteras y contrabando en el Pirineo occidental. Pamplona: Gobierno de Navarra.

Prat, J. (coord.) (2004). I¿ això és la meva vida. Temes d´Etnologia de Catalunya, 9. Bartzelona: Generalitat de Catalunya, Departament de Cultura.

Roca Martínez, B. (koord.). (2008). Antropología y anarquismo. Relaciones e influencias mutuas entre la antropología social y el pensamiento libertario. Madrid: La Malatesta.

Sartori, G. (2001). La sociedad multiétnica. Madril: Taurus. 

Stolcke, V. (1992) ¿Es el sexo para el género como la raza para la etnicidad? In Mientras Tanto (48).

Suárez-Navaz, L.  Macià, R. eta  Moreno, Á. (arg.). (2007). Las luchas de los sin papeles y la extensión de la ciudadanía. Perspectivas críticas desde Europa y Estados Unidos. Madril: Traficantes de sueños. 

Taylor, Ch. (2009). El multiculturalismo y ¿la política del reconocimiento?. Mexiko: Fondo de cultura económica. 

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora