Introducir texto para la búsqueda (*)
Introducir texto para la búsqueda (*)
  • ES
  • EU
  • EN

Humanidades, ciencias sociales y educación

Espezializazio Diploma Familia, Haur eta Nerabeekiko Esku-hartze Sozialean

  • Zuzendaritza:

    Lucía Martínez Virto

Programa

Iraupena: 9 hilabete.

Programa
Modulua Kreditu kop.
1

Familiekiko Esku-hartze Soziala

  • Sarrera eta gaiaren egoera. Erreferentziazko inguru soziala Familiekiko Esku-hartze Sozialerako. Familia industrialetik familia postindustrialera. Aldaketak eredu familiarretan eta desafioak esku-hartze sozialerako.
  • Esku-hartze familiarrari ekiteko ikuspuntuak eta ereduak.  Laguntza profesionalarekin den harremana, familiekiko esku-hartze sozialaren oinarri den aldetik. Bitartekaritzako ereduetarako sarrera: bitartekaritza, eredu sistemikoa eta eredu ekologikoa.
  • Haurrak babesteko sistema publikoa: haurrak babesteko sistema publikoaren egitura eta esparrua. Oinarrizko araudia eta planak. Haurrak babesteko sistema eta sarean lan egitea. Arreta babesik gabeko egoeretan: mailak, oinarrizko eskumenak eta programak.
  • Familiekiko Esku-hartze Sozialerako eta haurrak babesteko tresnak:
    Diagnostiko soziala askotariko problemak dituzten familiekin eta nerabe gatazkatsuekin esku-hartze familiarrerako.  Babesik gabeko egoerei arreta emateko eta egoera horiek baloratzeko tresnak. Esku-hartze sozialerako tresnak: genograma eta esku hartzeko plana. Familiekin esku hartzeko ariketak eta kasu praktikoak.
4 ects  
2

Eskuhartze soziosanitarioa

  • Espazio soziosanitarioa. Osasuna gehiago da sanitatea baino: osasun sistemak eta pertsonen eskakizunak eta gaixotasun egoeretako bizipenak kudeatzea.
  • Osasuna izateko eskubidea herritartasunaren parte den aldetik. Komunitate ikuspegia eta banakoentzako arreta kontrajartzea.
  • Osasunari eta gaixotasunari buruzko iruditeria nagusian kontzeptu nagusiak desegitea. Haur osasuntsuaren biopolitika: haurtzaroaren eraikuntza kulturala. Nerabezaroaren patologizazioa: identitatea eta adikzio erreaktiboak Sufrimendu mentala: tristuratik depresiora. DSM V, vulgata gisa.
  • Desparekotasunaren gertalekuak arlo soziosanitarioan: Generoaren zaintza eta ikusezintasuna osasun arloan. Desgaitasunak: dependentziaren testuinguruak. Kulturartekotasuna eta hazkuntza: beste forma batzuk.
4 ects  
3

Familia, Haurrak, Nerabeak eta Ongizatearen Estatua

  • Familiaen aldaketak genero ikuspegitik: esku-hartze sozialerako gako soziodemografikoak.
  • Familiak eta ongizate ekonomikoa: haurren pobreziaren bilakaera eta profil soziodemografikoak, ondorio indibidualak eta kostu sozialak.
  • Familiak eta belaunaldien artean desparekotasuna transmititzea.
  • Familien babesa ongizatearen erregimenetan: Espainiako kasuaren espezifikotasuna perspektiba konparatuan.
    • Zuzeneko eta zeharkako prestazio ekonomikoak.
    • Haurrei arreta emateko zerbitzuak.
    • Denboraren baliabideak.
4 ects  
4

Esku-hartze Soziala haurrekin eta nerabeekina

  • Haurtzaroa eta nerabezaroa kontzeptu gisa.
  • Haurrekin eta nerabeekin esku hartzea eskubideen ikuspegitik.
  • Esku hartzearen oinarriak garapenetik, ikaskuntzatik, sozializaziotik, aniztasunetik eta erresilientziatik abiatuz.
  • Prebentzioa haurtzaroan eta nerabezaroan.
  • Esku-hartze komunitarioa.
  • Haurren eta gazteen parte-hartzea.
  • Gizarte- eta hezkuntza-harremana: gizartearen eta hezkuntzaren arloko esku-hartzearen didaktika.
  • Terapia labur estrategikoa.
  • Ikerkuntza haurrekin eta nerabeekin.
  • Komunitatearen gizarte- eta hezkuntza-lanerako praktika onak haurren eta nerabeen sareekin.
  • Ongizate psikosoziala haurtzaroan eta nerabezaroan.
4 ects  
5

Haurren eta beren Familien Bazterketa Soziala eta Dibertsitate Etnikoa                   

  • Zer ekarpen egiten duen bazterketa sozialaren kontzeptuak adingabeak ardurapean dituzten familientzako esku-hartze prozesua eta inklusiorako proiektuen diseinua orientatzeko.
  • Haurtzaroa eta nerabezaroa bazterketa sozialaren egoeran.
  • Generoaren ikuspegia bazterketa sozialeko prozesuetan.
  • Bi krisialdi ekonomiko eta sozialen eragina haurrei eta haien familiei eragiten dieten esklusio prozesuetan.
  • Migrazio fluxuak gizarte aurreratuetan: beren inpaktua dibertsitatean eta gizarteratzean.
  • Kultura-aniztasunaren kudeaketa adingabeentzako programetan.
  • Lagundu gabe dauden adingabe atzerritarrak.
  • Familia eta haurtzaroa ijitoen gutxiengo etnikoan
 4 ects
6

Gurasotasun positiboa                                                                                    

  • Gurasotasun positiboa: oinarriak, generoaren ikuspegia eta garapenerako esparru instituzionala.
  • Familiaren diagnostikoa gizartearen eta hezkuntzaren ikuspegitik: bilakaera, etorkizuneko joerak eta beharrak.
  • Gurasoen gaitasunen ikuspegia: tipologiak eta eredu ekologikoa.
  • Gurasotasun positiboa garatzeko gune estrategikoak eboluzioaren ikuspegitik:
  • Metodologia, teknikak eta tresnak gurasotasun positiboa garatzeko.
  • Gurasotasun positiborako taldeko esku-hartzea garatzeko prozesu metodologikoa eta didaktikoa.
  • Arlo espezifikoetan esku hartzea: kalteberatasuna, kulturartekotasuna, dibertsitate funtzionala, harrera edo adopzioa
  4 ects
7

Gatazken konponbidea eta bitartekaritza familiarra                                             

  • Gatazka: kontzeptua, estiloak eta metodologia.
  • Oinarrizko tresnak gatazkak konpontzeko.
  • Bitartekaritza familiarra: definizioa eta oinarriak.
  • Zuzenbidearen oinarriak familia bitartekaritza egiteko.
  • Familia bitartekaritzaren prozedura.
  • Familia bitartekaritzak eta gatazkari aurre egiteko beste metodologia alternatibo batzuk elkarrekin duten lotura.
  • Familia bitartekaritzarako kasuak aztertzea eta simulatzea.
4 ects
8

Familiekiko, haurrekiko eta nerabeekiko esku-hartze sozialari buruzko araudia, prozesuak eta prozedurak Nafarroan   

  • Familiekiko, haurrekiko eta nerabeekiko esku-hartze sozialari buruzko araudia, prozesuak eta prozedurak Nafarroan                                                                         
2 ects

* "Familiekiko Esku-hartze Soziala" eta “Esku-hartze Soziosanitarioa” izeneko irakasgaiak ez dituzte egin behar irakasgai horiek Esku-hartze Sozialeko Master Ofizialean egin dituzten ikasleek.  Titulu berekia edota Diploma soilik egiteko matrikula egiten dutenek, ordea, egin beharko dituzte.

Ebaluatzeko irizpideak

Irakasgai bakoitzeko testuak eta nahitaezko bibliografia aztertzea, eskoletara joatea (% 80ra gutxienez), nahitaezko lan praktikoak eta ariketak egitea, gelan ahozko aurkezpenak eta idatzizko probak egitea.