Kodea: 730565 | Irakasgaia: Euskara eta Literaturan Esku Hartzeko Proposamenak | ||||
Kredituak: 3 | Mota: Aukerakoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
CERVANTES IBAÑEZ, JORGE (Resp) [Tutoretzak ] |
Ikasgelarako interbentzio proposamenak. Ikasketa eta irakaskuntza egoeren elaborazioa. Disziplinartekotasuna: Oinarria, interesa eta proposamenak. Arazo eta proiektuetan oinarritutako ikasketa.
Oinarrizkoako Gaitasunak
7. OG - Ikasleek jakin dezatela ikasitako ezagutzak aplikatzen ingurune berrie-tan edo beren ikasketa arloarekin lotutako inguru zabalagoetako testuinguru ez oso ezagunetan (edo diziplina anitzetakoetan) eta arazoak konpontzeko gai izan daitezela.
9. OG - Ikasleek jakin dezatela espezialistei eta espezialista ez direnei beren emaitzen eta haien oinarrian dauden ezagutza eta arrazoi nagusien berri ema-ten era argian eta anbiguotasunik gabe.
10. OG - Ikasleek izan ditzatela behar dituzten trebetasunak neurri handi ba-tean beren burua zuzenduz eta era autonomoan ikasten jarraitzeko.
Zeharkako Gaitasuna
ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz edo atzerriko hizkuntza batean (ingelesa), Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Europako Erreferentzia Markoa: ikaskuntza, irakaskuntza, ebaluazioa" delakoa-ren araberako C2 mailaren parekoa.
Orokorrako Gaitasunak
3. GO - Informazioa bilatzea, lortzea, prozesatzea eta komunikatzea (ahozkoa, inprimatua, ikusentzunezkoa, digitala edo multimedia), hura ezagutza bihurtzea eta aplikatzea egiten den espezializazioaren berezko irakasgaien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuetan.
4. GO - Ikastegi batean ezarriko den curriculuma zehaztea, haren taldeko plan-gintzan parte hartuz; metodologia didaktikoak garatzea, bai taldekakoak bai pertsonalizatuak, ikasleen aniztasunera egokiturik.
6. GO - Estrategiak eskuratzea ikaslearen ahalegina suspertzeko eta bere ka-buz eta beste batzuekin batera ikasteko ahalmena sustatzeko, eta autonomia, konfiantza eta norbere ekimena erraztuko dioten erabakitzeko eta pentsatzeko trebetasunak garatzea.
18. GE - Curriculumak jarduera eta lanerako programa bihurtzea.
19. GE - Hezkuntza materialak prestatzeko eta aukeratzeko irizpideak eskuratzea.
20. GE - Sustatzea ikaskuntza errazten duen eta ikasleen ekarpenei balioa ematen dien giroa.
21. GE - Ikus-entzunezko komunikazioa eta komunikazio multimedia sartzea irakaskuntza/ikaskuntza prozesuan.
22. GE - Ezagutzea ebaluatzeko estrategiak eta teknikak eta ebaluazioa ulertzea erregulazio tresna eta ahalegina sustatzeko tresna gisa.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hart-zea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Ikasgai honetan, ikasketa-emaitzak hauetan gauzatzen dira:
IE1 Euskal Hizkuntza eta Literatura ikasgaiko interbentzio didaktiko bat gidatu behar duten printzipioei buruzko ezagutzak eta ondorioak komunikatzeko gai izatea, anbiguotasunik gabe.
IE2 Euskal Hizkuntza eta Literatura ikasgaian aritzeko proposamen didaktiko ezberdinak balioestea.
IE3 Erdietsitako ezagutza eta irizpideekin proposamen didaktikoak programatu eta garatu ahal izatea.
IE4 Proposamen didaktiko baten kalitatea defendatzen jakitea, argudio baliot-suak erabilita.
Irakas metodologiak
Kodea | Deskribapena |
1. IM | Azalpen magistrala osoko bilkuretan. |
2. IM | Elkarreragina talde handian. |
3. IM | Elkarreragina talde ertainean. |
4. IM | Elkarreragina talde txikian. |
5. IM | Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak. |
Jarduera hezigarriak
Kodea | Deskribapena | Orduak | Izaera presentziala |
1. JH | Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) | 14 | 100 |
2. JH | Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak). | 12 | 100 |
3. JH | Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. | 20 | 10 |
4. JH | Ikaslearen ikasketa autonomoa. | 25 | 0 |
5. JH | Tutoretzak | 2 | 100 |
6. JH | Ahozko edo idatzizko azterketak. | 2 | 100 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
IE1 Euskal Hizkuntza eta Literatura ikasgaiko interbentzio didaktiko bat gidatu behar duten printzipioei buruzko ezagutzak eta ondorioak komunikatzeko gai izatea, anbiguotasunik gabe. | Klasera joatea eta bertan parte hartzea. | 10 | Ez | Ez |
IE2 Euskal Hizkuntza eta Literatura ikasgaian aritzeko proposamen didaktiko ezberdinak balioestea. | Aipamen eta laburpenei buruzko lan teorikoak. | 20 | Bai | Ez |
IE3 Erdietsitako ezagutza etaEz irizpideekin proposamen didakEztikoak programatu eta garatu ahal izatea. |
Lan praktikoak: behaketa, proposamena, eta, bidezkoa bada, ebaluazioa. | 40 | Bai | Ez |
IE4 Proposamen didaktiko baten kalitatea defendatzen jakitea, argudio baliotsuak erabilita. | Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo osokoak. | 30 | Bai | Ez |
1. Sarrera
- Hizkuntza eta Literatura ikastea/irakastea. Zer da?
- Euskal Hizkuntza eta Literatura bigarren hezkuntzako ikasgeletan. Ikasgaia nerabezaroaren interesei egokitua.
2. Proposamen didaktikoak
- Baliabide didaktikoak.
- Proiektuak eta sekuentzia didaktikoak hizkuntza eta literaturaren ikasketa-irakaskuntza prozesuan.
3. Proiektu eta sekuentzia didaktikoen diseinua eta elaborazioa.
- Sormenaren erabilpena eta sustapena.
- Bigarren hezkuntzako ikasgeletan testu genero ezberdinak lantzeko proposamenak/adibideak.
- Bigarren hezkuntzako ikasgeletan literatura lantzeko proposamenak/adibideak.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.