Kodea: 306402 | Irakasgaia: GIZARTE INGURUNEAREN DIDAKTIKA HAUR HEZKUNTZAN | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 4 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
BENITO AGUADO, MARIA TERESA (Resp) [Tutoretzak ] |
Didaktiko eta disziplinazkoa / Natura eta gizarte ingurunearen ezagutza eta bere didaktika
2.1. Oinarrizko gaitasunak
1.OG ¿ Ikasleek datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea,arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.
2.OG ¿ Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.
3.OG ¿ Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, etaberen ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
2.2. Gaitasun orokorrak
1.GO ¿ Haur Hezkuntzako curriculum¿arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.
2.GO ¿ Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz.
3.GO ¿ Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea,planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan
4.GO ¿ Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta
kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko.
5. GO ¿ Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea..
6.GO ¿ Informazioaren eta Komunikazioaren teknologiak ezagutzea eta ikasgelan aplikatzea. Ikasketetan, herritar prestakuntzan eta kultura aberastasunean laguntzen duenikus¿entzunezko informazioa aukeratzea.
2.3. Zeharkako gaitasuna
2.ZG ¿ Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna:ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
1. GE ¿ Lehen Hezkuntzaren helburuak, curriculum edukiak, arloen esanahia eta antolaketa, metodologia eta ebaluazio¿irizpideak ezagutzea.
2. GE ¿ Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.
3. GE ¿ Zientzia eta kultura eremuetako testuen irakurketa eta iruzkin kritikoa sustatzea. Ahoz eta idatziz azalpenak zuzen ematea, eta hizkuntzak dibertsitatearen testuinguruetan ikasteko teknikak menderatzea.
8. GE ¿ Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.
9. GE ¿ Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, ikasleek aktiboki parte har dezaten beren garapen sozial eta pertsonalean.
10.GE¿ Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko, eta oinarrizko psikologia prozesuen funtzionamenduan, eredu pedagogikoetan eta aldiaren diziplina irizpideetan ezartzea.
11.GE ¿ Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.
12.GE ¿ Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
-Ezin hobea: gaitasunen %100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75eta gutxienez ere.
-Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dogozkien gaietan.
-Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Ikasketa Emaitzak | Edukiak | Jarduera Hezigarria | Ebaluazio Tresna |
IE1. Gizarte zientzien didaktika osatzen duten alorrak ezagutzea, ikerketaren egoera eta heuren implikazioa Haur Hezkuntzako maisuen formakuntzan ezagutzea | 1 Gaia | JH1,JH2, JH4,JH5 | Portafolio a |
IE 2. Haur Hezkuntzako curriculumean Gizarte-Zientziak eta diziplina hauen berezko edukiak identifikatzea, eta era berean, Ingurunearen Ezaguera alorraren balio hezigarria etapan identifikatzea. | 2 Gaia | JH1,JH3,JH5 | Proiektua. Ezaguera-Modeloa |
IE 3. Espazioen eta denboraren eraikuntzak eskuratzeko zailtasunak aztertzea, gaiari buruzko ekarpen berriak kontuan hartuta. | 3 Gaia | JH1, JH3, JH4, JH5, JH6 | Proiektua. Ezaguera-Modeloa Ebaluazio proba |
IE 4. Haur Hezkuntzako Ingurunearen Ezaguera arloa era holistikoan eta globalizatuan lan egiteko heziketa-estrategia egokiak inplementatzea. | 4 Gaia | JH1, JH3, JH5, JH6 | Proiektua. Ezaguera-Modeloa Ebaluazio proba |
IE 5. Haur Hezkuntzan denbora/tenore soziala lan egiteko eta balio hezigarria hari eransteko ezaguerak lortzea. Haur Hezkuntzako Ingurunearen Ezaguera arloa era holistikoan eta globalizatuan lan egiteko heziketa-estrategia egokiak inplementatzea. | 5 Gaia | JH1, JH3, JH4, JH5, JH6 | Proiektua. Ezaguera-Modeloa Ebaluazio proba |
IE 6. Haur Hezkuntzan paisaia lantzeko ezaguerak lortzea eta balio|adore hezigarria hari eranstea. Haur Hezkuntzako Ingurunearen Ezaguera arloa era holistikoan eta globalizatuan lan egiteko heziketa-estrategia egokiak inplementatzea. | 6 Gaia | JH1, JH3, JH4, JH5, JH6 | Proiektua. Ezaguera-Modeloa Ebaluazio proba |
5.1. Irakas metodologiak
Kodea | Deskribapena |
1. IM | Azalpen magistrala osoko bilkuretan. |
2. IM | Elkarreragina talde handian. |
3. IM | Elkarreragina talde ertainean. |
4. IM | Elkarreragina talde txikian. |
5. IM | Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak. |
5.2 Jarduera hezigarriak
Kodea | Deskribapena | Orduak | Izaera presentziala |
1. PJ | Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) | 45 | 100 |
2. PJ | Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak). | 15 | 100 |
3. PJ | Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. | 30 | 10 |
4. PJ | Ikaslearen ikasketa autonomoa. | 50 | 0 |
5. PJ | Tutoretzak | 5 | 100 |
6. PJ | Ahozko edo idatzizko azterketak. | 5 | 100 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
1, 3, 5, 6 | Froga idatzia | %40 | EZ | 4/10 |
2, 4 | Talde proiektu didaktikoa | %40 | BAI | 4/10 |
2, 4 | Talde proiektuaren ahozko aurkezpena | %20 | EZ | 5/10 |
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
11.1. Oinarrizkoa
ARANDA, A. (2016) Didáctica de las ciencias sociales en Educación Infantil. Madrid: Síntesis
BASSEDAS, E. HUGUET, T. Y OLÉ, I. (2002) Aprender y enseñar en educación infantil. BarGElona: Graó
BENEJAM, P. y HERNANDEZ, X. (2004) Las ciencias sociales, perGEpciones y proGEdimientos. BarGElona: Grao
BLAS VIDALES, A. et.al. (2005) Educación Infantil. Madrid: Mc Graw Hill.
COOPER, H. (2002) Didáctica de la historia en educación infantil y primaria. Morata-MEC. Madrid
CUENCA, J.M Y DOMÍNGUEZ, C. (2000). Un planteamiento socio histórico para educación infantil. El patrimonio como fuente para el trabajo de contenidos temporales. Iber, 23, 113-123
DOMÍNGUEZ CASTILLO, J. (2015). Pensamiento histórico y evaluación por competencias. BarGElona: Grao
EGAN, K. (1991).La comprensión de la realidad en la Educación Infantil. Madrid: Morata
GUDÍN de la Lama, E. (coord.) (2015). Didáctica de las ciencias sociales en EducaciónInfantil. Logroño: Universidad Internacional de La Rioja
GUIBERT, M. E. (1994). Tiempo y tiempo histórico. Un saber que se aprende. Un saber que se enseña. Pamplona: Gobierno de Navarra
HERNANDEZ CARDONA, F.X. (2012). Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. Barcelona: Grao
L'ECUYER, C. (2021) Conversaciones con mi maestra. Espasa.
MIRALLES MARTÍNEZ, P.; RIVERO GRACIA, P. (2012). Propuestas de innovación para la enseñanza de la historia en
Educación Infantil. REIFOP, 15 (1), 81-90
MONTESSORI, M. (2013) La pedagogía científica 4º edición. Madrid: Biblioteca Nueva. (Publicación original 1909).
PAGÈS, J. y SANTISTEBAN, A. (2010). La enseñanza y el aprendizaje del tiempo histórico en la educación primaria.
Caderno GEdes, 30 (82), 281-309
PLUCKROSE, H. (1993). Enseñanza y aprendizaje de la historia. MEC-Madrid: Morata
PRATS, J. (2012). Geografía e Historia. Investigación, innovación y buenas prácticas. BarGElona: Grao
RUIZ MARTIN, H. (2021). ¿Cómo aprendemos? Una aproximación científica al aprendizaje y la enseñanza. Barcelona: Grao
TREPAT, C.A. Y RIVERO, P. (2012). Didáctica de la historia y multimedia expositiva. Barcelona: Grao
11.2. Osagarria
BADÍA, A. y GARCÍA, L. (2006). Incorporación de las TICs en la enseñanza y el aprendizaje basado en la elaboración colaborativa de Proyectos. RU&SC.Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, 3(2), 42-54
ESTEPA, J. (2009). Aportaciones y retos de la investigación en la didáctica de las ciencias sociales. Investigación en
la Escuela, 69, 19-30.
FONTAL MERILLAS, O. (2012). Patrimonio y educación: una relación por consolidar. Aula de Innovación Educativa,
208, 10-13
GARCÍA CORREA, A.; ESCARBAJAL FRUTOS, A.; IZQUIERDO RUS, T.(2011) La formación del profesorado desde una perspectiva interdisciplinar. REIFOP, 14 (1), 27-42
GIL, J. y RIVERO, P. (2014). Somos romanos. Análisis de la experiencia de Trabajo por Proyectos en Educación
Infantil. Clío, 40. Disponible en http://clio.rediris.es
HERNANDEZ, F.X. (2011). Cartografía y conGEpto del espacio. Iber: Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia, 67, 65-72
MENDIOROZ , A. (2013). Trabajo por Proyectos y alumnado con altas capacidades: una experiencia formativa en la asignatura de Didáctica del medio Social. Clío, 39. Disponible en http://clio.rediris.es enlaGE a la biblioteca. http://www.unavarra.es/biblioteca
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.