Kodea: 306319 | Irakasgaia: GORPUTZ-HEZKUNTZA ETA OSASUNA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Aukerakoa | Ikasmaila: 3 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Osasun Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
NAVARRO AMEZQUETA, ION [Tutoretzak ] | JURIO IRIARTE, BORJA (Resp) [Tutoretzak ] |
Jarduera Fisikoa (¿kirola¿) eta Osasuna: orokortasunak, mitoak, aurreiritziak eta ideia faltsuak.
Printzipio orokorrak ariketa fisikoko programa bat diseinatzerakoan.
Ariketa fisikoaren onurak.
Erresistentzia, indarra, malgutasuna, trebetasun zinestesikoak eta koordinazioa.
Bizkarreko mina eta gorputz jarreraren hezkuntza.
Natur inguruneko aukera ezberdinen ezagutza.
Nafar Gobernuko kanpainak ezagutza.
2.1 Oinarrizko gaitasunak
1. OG - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
4. OG - Ikasleak, baijende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.
5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketa abileziak garatu izatea.
2.2. Gaitasun orokorrak
1. GO - Lehen Hezkuntzako curriculum-arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.
2. GO - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan.
4. GO - Ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan diseinatzea eta erregulatzea, arretaz hartuz, genero berdintasuna, ekitatea eta herritarren prestakuntzako balioen funtsa diren giza eskubideentzako errespetua eta sustapena.
10. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko.
12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
2.3. Zeharkako gaitasunak
2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
1. GE - Lehen Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, arloen esanahia eta antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.
2. GE - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.
10. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko, eta oinarrizko psikologia prozesuen funtzionamenduan, eredu pedagogikoetan eta aldiaren diziplina irizpideetan ezartzea.
12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Ikastaroa emaitzak hauek dira:
1. IE.Gorputzaren funtzionamendu anatomiko eta biomekanikoari buruzko beharrezko edukiak jasotzea.
2. IE. Natur inguruneko ezaugarriak ezagutzea naturan lana egin ahal izateko.
3. IE. Kirol egoera desberdin aurrean gorputza nola erabili jakitea.
4. IE. Entrenatzeko teknika desberdinak erabiltzea jakitea.
5. IE. Mugitzeko teknikak leku desberdinetan erabiltzea: uretan, elurretan, etab.
5.1. Irakas metodologiak
Kodea | Azalpena |
MD1 | Osoko esposizio magistrala. |
MD2 | Talde handian elkarrekintza. |
MD4 | Talde txikian elkarrekintza. |
MD5 | Banakako elkarrekintza: lanak eta jarraibideak ikasketa autonomorako. |
5.2. Jarduera hezigarriak
Adibidez taula hau bezalakoa sartu beharko zenuke:
Kodea | Azalpena | Orduak | Presentzialtasuna |
AF1 | Saio teorikoak | 7,5 | 100 |
AF2 | Saio praktikoak | 22,5 | 100 |
AF3 | Lanak eta ahozko azalpenak | 15 | 10 |
AF4 | Norbanako ikasketa | 25 | 0 |
AF5 | Tutoritzak | 2,5 | 100 |
AF6 | Ahozko edo idatzizko azterketak | 2,5 | 100 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
E1,E2,E3,E4,E5 | 1.ES-Klasera, edo, hala badagokio, ikastetxera joatea eta bertan parte hartzea. | 15 | 0 | 5 |
E1,E2 | 2.ES.Aipamen eta laburpenei buruzko lan teorikoak. | 25 | 25 | 5 |
E3,E4,E5 | 3.ES. Lan praktikoak: behaketa, proposamena, eta, bidezkoa bada, ebaluazioa. | 30 | 20 | 5 |
E1,E2,E3, | 4.ES.Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo osokoak. | 30 | 30 | 5 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
E1,E2,E3,E4,E5 | 1.ES-Klasera, edo, hala badagokio, ikastetxera joatea eta bertan parte hartzea. | 15 | 0 | 5 |
E1,E2 | 2.ES.Aipamen eta laburpenei buruzko lan teorikoak. | 25 | 25 | 5 |
E3,E4,E5 | 3.ES. Lan praktikoak: behaketa, proposamena, eta, bidezkoa bada, ebaluazioa. | 30 | 20 | 5 |
E1,E2,E3, | 4.ES.Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo osokoak. | 30 | 30 | 5 |
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
11.1 Básica
- López Miñarro Pedro A. Mitos y falsas creencias en la práctica deportiva.. Editorial Inde.
- Ortega Cañavate Pablo. Educación Física para la salud. Editorial Inde.
- Miller, Todd. Guía de pruebas y evaluaciones de la NSCA. Editorial Paidotribo.
-American College of Sports Medicine. Manual ACSM para la valoración y prescripción del ejercicio. Editorial Paidotribo.
- Begur Calafat, Caritat. Prescripción de ejercicio físico para la salud. Editorial Paidotribo.
- Payne, Rosemary A.Técnicas de relajación. Guía práctica para el profesional de la salud. Editorial Paidotribo.
- Castañer, M. / Camerino O.(1988) ¿Unidades didácticas para Primaria I¿ Ed. INDE
- Atlas de anatomía humana Sobota. Ed. R. Putz y R. Pabst. 21ª Edición. Panamericana. Versión CD.
- McArdle y otros. Exercise Physiology. Lippincott Williams and Wilkins.
- ACSM. Recomendaciones y prescripción para la práctica de Actividad Física. Versión en castellano.
- DVD interactivo: FITNESS Y FUERZA MUSCULAR. B. Echávarri, A. Alonso y P. Serrano.
- Izquierdo M. Ejercicio físico y salud. Editorial: BH. 2013.
- López Chicharro, J. y López Mojares. Fisiología del ejercicio. Editorial Médica Panamericana.
- Tortora y Derrickson. Introducción al cuerpo humano. Fundamentos de anatomía y Fisiología. Editorial Médica Panamericana.
- Izquierdo M. Biomecánica y bases neuromusculares de la Actividad Física y el Deporte: Editorial Médica Panamericana.
- Ibáñez Javier et al. (2001). Deporte: Un gran aliado para la salud. Fundación Eroski. Valencia. http://saludydeporte.consumer.es/guia/imprimir_index.html
11.2 Complementaria
- Guillen R. / Lapetra S. / Casterad J., (2000). Actividades en La Naturaleza. Ed Inde Madrid.
- Cuadernillo didáctico: Alimentación y ejercicio físico. Editado por el Instituto Navarro de Deporte y Juventud. J. Ibáñez y E. Gorostiaga.
- Izquierdo M. y Alonso A. Biomecánica y Bases Neuromusculares de la Actividad Física y el Deporte. Capítulo 2: El cuerpo humano y sus movimientos. Edita: Editorial Médica Panamericana S.A.
- Guía para educadores: Juega, come y diviértete con Tranqui. A. Alonso, C. Gómez y J. Ibáñez. Edita: Gobierno de Navarra. Departamento de Bienestar Social, Deporte y Juventud. Instituto Navarro de Deporte y Juventud. 2006.
- Cuaderno del alumno para 1º y 2º de Primaria: El Cumpleaños de Tranqui. (Campaña Juega, come y diviértete con Tranqui). Javier Ibáñez, A. Alonso y C. Gómez. Edita: Gobierno de Navarra. Departamento de Bienestar Social, Deporte y Juventud. Instituto Navarro de Deporte y Juventud. 2006.
- Cuaderno del alumno para 3º y 4º de Primaria:¡A Bailar! (Campaña Juega, come y diviértete con Tranqui). J. Ibáñez, Al. Alonso y C. Gómez. Edita: Gobierno de Navarra. Departamento de Bienestar Social, Deporte y Juventud. Instituto Navarro de Deporte y Juventud. 2006
- Cuaderno del alumno para 5º y 6º de Primaria: La gymkhana (Campaña Juega, come y diviértete con Tranqui). J. Ibáñez, A. Alonso y C. Gómez. Edita: Gobierno de Navarra. Departamento de Bienestar Social, Deporte y Juventud. Instituto Navarro de Deporte y Juventud. 2006.
11.1 Básica
- López Miñarro Pedro A. Mitos y falsas creencias en la práctica deportiva.. Editorial Inde.
- Ortega Cañavate Pablo. Educación Física para la salud. Editorial Inde.
- Miller, Todd. Guía de pruebas y evaluaciones de la NSCA. Editorial Paidotribo.
-American College of Sports Medicine. Manual ACSM para la valoración y prescripción del ejercicio. Editorial Paidotribo.
- Begur Calafat, Caritat. Prescripción de ejercicio físico para la salud. Editorial Paidotribo.
- Payne, Rosemary A.Técnicas de relajación. Guía práctica para el profesional de la salud. Editorial Paidotribo.
- Castañer, M. / Camerino O.(1988) ¿Unidades didácticas para Primaria I¿ Ed. INDE
- Atlas de anatomía humana Sobota. Ed. R. Putz y R. Pabst. 21ª Edición. Panamericana. Versión CD.
- McArdle y otros. Exercise Physiology. Lippincott Williams and Wilkins.
- ACSM. Recomendaciones y prescripción para la práctica de Actividad Física. Versión en castellano.
- DVD interactivo: FITNESS Y FUERZA MUSCULAR. B. Echávarri, A. Alonso y P. Serrano.
- Izquierdo M. Ejercicio físico y salud. Editorial: BH. 2013.
- López Chicharro, J. y López Mojares. Fisiología del ejercicio. Editorial Médica Panamericana.
- Tortora y Derrickson. Introducción al cuerpo humano. Fundamentos de anatomía y Fisiología. Editorial Médica Panamericana.
- Izquierdo M. Biomecánica y bases neuromusculares de la Actividad Física y el Deporte: Editorial Médica Panamericana.
- Ibáñez Javier et al. (2001). Deporte: Un gran aliado para la salud. Fundación Eroski. Valencia. http://saludydeporte.consumer.es/guia/imprimir_index.html
11.2 Complementaria
- Guillen R. / Lapetra S. / Casterad J., (2000). Actividades en La Naturaleza. Ed Inde Madrid.
- Cuadernillo didáctico: Alimentación y ejercicio físico. Editado por el Instituto Navarro de Deporte y Juventud. J. Ibáñez y E. Gorostiaga.
- Izquierdo M. y Alonso A. Biomecánica y Bases Neuromusculares de la Actividad Física y el Deporte. Capítulo 2: El cuerpo humano y sus movimientos. Edita: Editorial Médica Panamericana S.A.
- Guía para educadores: Juega, come y diviértete con Tranqui. A. Alonso, C. Gómez y J. Ibáñez. Edita: Gobierno de Navarra. Departamento de Bienestar Social, Deporte y Juventud. Instituto Navarro de Deporte y Juventud. 2006.
- Cuaderno del alumno para 1º y 2º de Primaria: El Cumpleaños de Tranqui. (Campaña Juega, come y diviértete con Tranqui). Javier Ibáñez, A. Alonso y C. Gómez. Edita: Gobierno de Navarra. Departamento de Bienestar Social, Deporte y Juventud. Instituto Navarro de Deporte y Juventud. 2006.
- Cuaderno del alumno para 3º y 4º de Primaria:¡A Bailar! (Campaña Juega, come y diviértete con Tranqui). J. Ibáñez, Al. Alonso y C. Gómez. Edita: Gobierno de Navarra. Departamento de Bienestar Social, Deporte y Juventud. Instituto Navarro de Deporte y Juventud. 2006
- Cuaderno del alumno para 5º y 6º de Primaria: La gymkhana (Campaña Juega, come y diviértete con Tranqui). J. Ibáñez, A. Alonso y C. Gómez. Edita: Gobierno de Navarra. Departamento de Bienestar Social, Deporte y Juventud. Instituto Navarro de Deporte y Juventud. 2006.
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.