Kodea: 306318 | Irakasgaia: MUGIMENDU JOKOA HEZKUNTZA OSAGAI GISA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Aukerakoa | Ikasmaila: 3 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Osasun Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
NAVARRO AMEZQUETA, ION (Resp) [Tutoretzak ] |
- Joku motorea elementu didaktiko gisa oinarri bezala hartzen dituen oinarrizko kontzeptuak.
- Jokua eta jolasaren arteko ezberdintasuna
- Joku motorearen inguruan izan ohi duen ¿ontasun hezitzailea¿-ren inguruko hausnarketa
- Joku motorea eta kurrikuluma
- Araututako joku motorea gaur egungo Gorputz Hezkuntzan
- Gorpuztasunaren tratamendu pedagogikoa
- Joku ona, jokuaren abileziak, jokuaren estrategiak eta norbanakoa
- Joku kooperatiboak
- Oposizio eta kooperazio joku-jolasak
- Helduaren rola Gorputz Hezkuntzako saioetan
2.1. Oinarrizko gaitasunak
1. OG - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.
2.2. Gaitasun orokorrak
1. GO - Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio-irizpidea ezagutzea.
2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.
3. GO - Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
4. GO - Ikasgelan eta hortik kanpora bizikidetza sustatzea, eta gatazkak modu baketsuan konpontzeari ekitea. Ikasketa eta bizikidetza testuinguruak sistematikoki behatzen jakitea, eta haiei buruz gogoeta egiten jakitea.
5. GO - Taldean hausnartzea arauak onartzeari buruz eta besteenganako errespetuari buruz. Sustatzea ikasle bakoitzaren autonomia eta singulartasuna, lehen haurtzaroan emozioak, sentimenduak eta balioak hezteko faktoreak diren aldetik.
11. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.
2.3. Zeharkako gaitasunak
2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
1. GE - Lehen Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, arloen esanahia eta antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.
2. GE - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.
4. GE - Ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta testuinguruetan eta testuinguru eleanitzetan diseinatzea eta erregulatzea. Ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea, begirunea eta giza eskubideak aintzat hartzea.
10. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko, eta oinarrizko psikologia prozesuen funtzionamenduan, eredu pedagogikoetan eta aldiaren diziplina irizpideetan ezartzea.
12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Ikasketaren emaitza | Edukia | Jarduera formatzailea | Ebaluazio tresna |
1. Joku eta jolasaren arteko ezberdintasunak ezagutu | Joku eta jolasa | Artikuluen defentsa eta hausnarketa | Artikuluen defentsa eta hausnarketen inguruko balorazioa . |
2.Joku motoreak eta haurraren garapenaren arteko harremanaz jabetu | Garapen motorea | Ahozko aurkezpena eta artikuluen | Ahozko aurkezpen eta artikuluen defentsaren balorazioa |
3.Joku kooperatibo, osposizio jokuak eta oposizio-koopeazio jokoen ezaugarriak ulertu eta aplikazio pedagogikoa egin | Joku motore arautua | Artikuluen defentsa eta hausnarketa | Artikuluen defentsa eta hausnarketen inguruko balorazioa . |
4.Ikaskuntza-irakaskuntza prozesuaren garapenerako beharrezkoak diren edukiak aukeratu eta antolatu | Helduak duen esku-hartze eta lan metodologia | Saio praktiko bat aurrera eramatea | Aurrera eramandako saio praktikoaren balorazioa |
5.Proposaturiko esku-hartze ezberdinen inguruan hausnartu eta modu praktikoan aplikatu | Helduak duen esku-hartze eta lan metodologia ezberdinak | Saio praktikoen inguruko analisi eta hausnarketa | Egindako analisi eta hausnarketen inguruko balorazioa |
5.1. Irakas metodologiak
KODEA | Deskribapena |
1 IM | Azalpen magistrala osoko bilkuretan. |
2 IM | Talde handiko interakzioa |
3 IM | Elkarreragina talde ertainean. |
5 IM | Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak. |
5.2 Jarduera hezigarriak
Kodea | Deskribapena | Orduak | Presentzialitatea |
1 PJ | Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) | 30 | 100 |
2 PJ | Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak). | 22.5 | 100 |
3 PJ | Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. | 30 | 10 |
4 PJ | Ikaslearen ikasketa autonomoa. | 60 | 0 |
5 PJ | Tutoretzak | 2.5 | 100 |
6 PJ | Ahozko edo idatzizko azterketak | 5 | 100 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
Ikaskuntza emaitza | Ebaluazio sistema | Pisua (%) | Izaera errekuperagarria |
E1, E2, E5 | Klasera, edo, hala badagokio, ikastetxera joatea eta bertan parte hartzea. | 15 | 0 |
E1, E2, E5 | Aipamen eta laburpenei buruzko lan teorikoak. | 25 | 25 |
E1, E2, E5 | Lan praktikoak: behaketa, proposamena, eta, bidezkoa bada, ebaluazioa. | 20 | 20 |
E3, E5 | Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo osokoak. | 40 | 40 |
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
BORES CALLE, N.J. (2005). La lección de Educación Física en el Tratamiento Pedagógico de lo Corporal. Barcelona (Inde).
GARCÍA MONGE, A. eta RODRIGUEZ NAVARRO, H. (2007). Dimensiones para un análisis integral de los juegos motores de reglas. Implicaciones para la Educación Física. Revista Educación Física y Deporte. Universidad de Antioquia, 26, 22-30
HERNÁNDEZ MORENO, J. (2000). La iniciación a los deportes desde su estructura dinámica. Aplicación a la Educación Física y al Entrenamiento Deportivo. Barcelona: Inde.
NAVARRO, V. (1993). Naturaleza del juego, naturaleza del deporte: una misma cosa. Perspectivas de la actividad física y del deporte, 12, 36-42
PARLEBÁS, P. (2001). Juegos, deporte y sociedad. Léxico de praxiología motriz. Barcelona: Paidotribo.