Kodea: 306316 | Irakasgaia: METODO TRADIZIONALAK MUSIKA HEZKUNTZAN | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Aukerakoa | Ikasmaila: 3 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
PEREZ DE CIRIZA MACAYA, ITZIAR (Resp) [Tutoretzak ] |
2.1 Oinarrizko gaitasunak
1. OG - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketa abileziak garatu izatea.
2.2. Gaitasun orokorrak
1. GO - Lehen Hezkuntzako curriculum-arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.
2. GO - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan.
8. GO - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz.
10. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko.
11. GO - Informazioaren eta Komunikazioaren teknologiak ezagutzea eta ikasgelan aplikatzea. Ikasketetan, herritar prestakuntzan eta kultura aberastasunean laguntzen duen ikus-entzunezko informazioa aukeratzea.
12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
2.3. Zeharkako gaitasunak
2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
1. GE - Lehen Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, arloen esanahia eta antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.
2. GE - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.
8. GE - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.
10. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko, eta oinarrizko psikologia prozesuen funtzionamenduan, eredu pedagogikoetan eta aldiaren diziplina irizpideetan ezartzea.
11. GE - Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.
12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
14. GE - Aldaketa politiko, sozial eta pedagogikoen testuinguruan ezartzea irakaskuntza-ekintza, hezkuntza demokratikoa eta etorkizun iraunkorraren aldeko hiritar aktiboen garapena sustatzea.
Ikasketaren emaitzak, ikasleak, materian jasoko dituen gaitasunen emaitzen zehaztasuna da. Hiru mailatan agertzen dira:
- Aproposa: Gaitasunen % 100 jasotzea eta maixutasuna gutxiengoz %75.
- Ertaina: Esperotako gaitasunen gehiengoa jasotzea eta maixutasuna berariazko konpetentzietan parte hartzen duten alderdiak jasotzea.
- Baxua:Tituloaren berariazko konpetentzien alderdien jasoera eskasa.
Ikasle batek APROPOSA kalifikazioa jasotzen du , ikasketa maila ona edo ertaina baldin bada.
Ikasketa emaitza hauek eran hontan konkretatzen dira:
Ikasketa emaitzak | Edukiak | Jarduera hezigarria | Ebaluazio instrumentua |
IE1: Musika hezkuntzarako método desberdinen oinarrizko alderdiak eta hauen garapena ezugutzen ditu | Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko tradizionalen ikerketa eta analisia | Teoria saioak Saio praktikoak Material irakurketa | Bakarkako zein taldekako lan toriko-praktikoa. Ahozko esposaketa |
IE2:Gai da metodo desberdinen proposamenak erabiliz jarduerak eta proiektuak egiten modu zuzen eta egoki batean | Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko tradizionalen ikerketa eta analisia | Teoria saioak Saio praktikoak Material irakurketa | Bakarkako zein taldekako lan toriko-praktikoa. Ahozko esposaketa |
IE3: Musika hezkuntzako metodoen erabiltze irizpideak ezagutzen ditu | Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko tradizionalen ikerketa eta analisia | Teoria saioak Saio praktikoak Material irakurketa | Idatzizko proba |
Ikasketaren emaitzak, ikasleak, materian jasoko dituen gaitasunen emaitzen zehaztasuna da. Hiru mailatan agertzen dira:
- Aproposa: Gaitasunen % 100 jasotzea eta maixutasuna gutxiengoz %75.
- Ertaina: Esperotako gaitasunen gehiengoa jasotzea eta maixutasuna berariazko konpetentzietan parte hartzen duten alderdiak jasotzea.
- Baxua:Tituloaren berariazko konpetentzien alderdien jasoera eskasa.
Ikasle batek APROPOSA kalifikazioa jasotzen du , ikasketa maila ona edo ertaina baldin bada.
Ikasketa emaitza hauek eran hontan konkretatzen dira:
Ikasketa emaitzak | Edukiak | Jarduera hezigarria | Ebaluazio instrumentua |
IE1: Musika hezkuntzarako método desberdinen oinarrizko alderdiak eta hauen garapena ezugutzen ditu | Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko tradizionalen ikerketa eta analisia | Teoria saioak Saio praktikoak Material irakurketa | Bakarkako zein taldekako lan toriko-praktikoa. Ahozko esposaketa |
IE2:Gai da metodo desberdinen proposamenak erabiliz jarduerak eta proiektuak egiten modu zuzen eta egoki batean | Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko tradizionalen ikerketa eta analisia | Teoria saioak Saio praktikoak Material irakurketa | Bakarkako zein taldekako lan toriko-praktikoa. Ahozko esposaketa |
IE3: Musika hezkuntzako metodoen erabiltze irizpideak ezagutzen ditu | Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko tradizionalen ikerketa eta analisia | Teoria saioak Saio praktikoak Material irakurketa | Idatzizko proba |
5.1 Irakas metodologiak
Kodea | Azalpena |
IM1 | Azalpen magistralak talde handian |
IM2 | Interakzioa talde handian |
IM3 | Interakzioa talde ertainean |
IM4 | Bakarkako interakzioa: ikasketa autonomorako jarduerak eta pautak |
5.2 Jarduera hezigarriak
Kodea | Azalpena | Orduak | Aurrez aurrekotasuna |
JH1 | Klase teorikoak (oinarriak ezartzea, adibideak ematea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) | 45 | 100 |
JH2 | Klase praktikoak, edo dagokionean, kanpo-praktikak | 15 | 100 |
JH3 | Lanak, eta dagokionean, ahozko defentsa | 30 | 10 |
JH4 | Ikaslearen ikaskuntza autonomoa | 50 | 0 |
JH5 | Tutoretzak | 5 | 100 |
JH6 | Idatzizko edo ahozko azterketak | 5 | 100 |
Código | Descripción |
1.MD | Azalpen magistrala osoko bilkuretan |
2.MD | Elkarreragina talde handian |
3.MD | Elkarreragina talde ertainean |
5.MD | Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak |
5.2. Jarduera Hezigarriak:
Metodología - Jarduera | ordu Presentzialak | presentzialtasuna |
JH1 Aurkezte klaseak/parte hatzekoak | 45 | 100 |
JH2 Praktikak | 15 | 100 |
JH3 lanak egin eta aurkeztu | 30 | 10 |
JH4 Norbanako ikasketa | 50 | 0 |
JH5 Tutoriak | 5 | 100 |
JH6Azterketak, ebaluazio frogak | 5 | 100 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
1.E, 2.E, 3.E | 1.ES. Laguntza eta parte- hartze aktiboa/ Irakaslearen erregistroa. | 10 | Ez | Ez |
1.E, 2.E, 3.E | 3.ES.Taldekako lan teoriko-praktikoa. Ahozko esposaketa. | 25 | Errekuperatzeko modukoa, lana zuzendurik aurkeztuz irakasleak ezarritako jarraibideen arabera eta datetan |
Ez |
1.E, 2.E, 3.E | Banakako lan teoriko-praktikoa. | 25 | Errekuperatzeko modukoa, lana zuzendurik aurkeztuz irakasleak ezarritako jarraibideen arabera eta datetan |
Ez |
1.E, 2.E, 3.E | Idatzizko edo ahozko probak. | 40 | Errekuperatzeko modukoa, idatzizko proba bat eginez |
4/10 |
Irakasgai baten kalifikazioa "Ez aurkeztua" izanen da baldin eta ikasleak egin dituen ebaluazio jardueren pisua % 50etik beherakoa bada.
1. Galdegai orokorrak musika hezkuntzan
2. Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko desberdinen ikerketa eta analisisa
2.1. C. Orff
2.1.1. Sorrera eta hedapena
2.1.2. Metodoaren garapena
2.1.3. Materialak
2.1.4. Eskola aplikazioa
2.2. Z. Kodaly
2.2.1. Sorrera eta hedapena
2.2.2. Metodoaren garapena
2.2.3. Materialak
2.2.4. Eskola aplikazioa
2.3. E Willems
2.3.1. Sorrera eta hedapena
2.3.2. Metodoaren garapena
2.3.3. Materialak
2.3.4. Eskola aplikazioa
2.4. J. Dalcroze.
2.4.1. Sorrera eta hedapena
2.4.2. Metodoaren garapena
2.4.3. Materialak
2.4.4. Eskola aplikazioa
1. Galdegai orokorrak musika hezkuntzan
2. Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko desberdinen ikerketa eta analisisa
2.1. C. Orff
2.1.1. Sorrera eta hedapena
2.1.2. Metodoaren garapena
2.1.3. Materialak
2.1.4. Eskola aplikazioa
2.2. Z. Kodaly
2.2.1. Sorrera eta hedapena
2.2.2. Metodoaren garapena
2.2.3. Materialak
2.2.4. Eskola aplikazioa
2.3. E Willems
2.3.1. Sorrera eta hedapena
2.3.2. Metodoaren garapena
2.3.3. Materialak
2.3.4. Eskola aplikazioa
2.4. J. Dalcroze.
2.4.1. Sorrera eta hedapena
2.4.2. Metodoaren garapena
2.4.3. Materialak
2.4.4. Eskola aplikazioa
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Dalcroze, J. (1907). Método para el desarrollo del sentido rítmico, del sentido auditivo, y del sentimiento tonal) (8vol.), Sandzo, Paris.
Díaz, M. y Giráldez, A. (2007). Aportaciones teóricas y metodológicas a la educación musical. Una selección de autores relevantes. Grao, Barcelona.
Gardner, H. (2008). Las cinco mentes del futuro. Paidós ibérica, Barcelona.
Graetzer, G. y Yepes, A. (1961). Introducción a la práctica de Orff-Schulwerk, Brry, Buenos Aires.
Heigyi, E. (1999). Método Kodály de solfeo, Ediciones Piramide, Madrid.
Orff-Schulwerk (1950). Musik fur kinder, Schott, Germany.
Vanderspar, E. (1990). Manual Jaques-Dalcroze: Principios y recomendaciones para la enseñanza de la rítmica, Institut Joan LLongueras, Barcelona.
Willems, E. (1973). Educación musical, Ricordi, Buenos Aires.
Dalcroze, J. (1907). Método para el desarrollo del sentido rítmico, del sentido auditivo, y del sentimiento tonal) (8vol.), Sandzo, Paris.
Díaz, M. y Giráldez, A. (2007). Aportaciones teóricas y metodológicas a la educación musical. Una selección de autores relevantes. Grao, Barcelona.
Gardner, H. (2008). Las cinco mentes del futuro. Paidós ibérica, Barcelona.
Graetzer, G. y Yepes, A. (1961). Introducción a la práctica de Orff-Schulwerk, Brry, Buenos Aires.
Heigyi, E. (1999). Método Kodály de solfeo, Ediciones Piramide, Madrid.
Orff-Schulwerk (1950). Musik fur kinder, Schott, Germany.
Vanderspar, E. (1990). Manual Jaques-Dalcroze: Principios y recomendaciones para la enseñanza de la rítmica, Institut Joan LLongueras, Barcelona.
Willems, E. (1973). Educación musical, Ricordi, Buenos Aires.
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.