Kodea: 306306 | Irakasgaia: MUSIKAREN DIDAKTIKA HAUR HEZKUNTZAN | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 3 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
IDOATE AZCARATE, NAIARA [Tutoretzak ] | PEREZ DE CIRIZA MACAYA, ITZIAR [Tutoretzak ] | ||||
SUBERVIOLA FERNANDEZ, MARIA LOURDES (Resp) [Tutoretzak ] |
Didaktika eta diziplinazkoa/ Adierazpen plastikoa, musika eta gorputz adierazpena eta bere didaktika
- MUSIKA HAUR HEZKUNTZAKO CURRICULUM-EAN
- MUSIKA HIZKUNTZA BEZALA/ MUSIKAREN ADIERAZPENA
- MUSIKAREN DIDAKTIKA ETA HAUR HEZKUNTZARAKO BALIABIDE METODOLOGIKOAK
1. OG - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.
1. GO - Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio-irizpidea ezagutzea.
2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.
8. GO - Haurren dietetikaren eta higienearen hastapenak ezagutzea. Laguntza goiztiarraren hastapenak eta lehen haurtzaroko prozesu psikologikoak, ikaskuntza prozesuak eta nortasunaren eraikuntzari buruzkoak ulertzen laguntzen duten oinarri eta garapenak ezagutzea.
10. GO - Gurasoen orientatzaile gisa aritzea 0-6 urte bitarteko epeko familia hezkuntzari buruzko gaietan, eta ikasle bakoitzaren familiarekin nola familia guztiekin harremanak garatzeko gizarte-trebetasunak edukitzea.
11. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.
12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
1. GE - Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.
2. GE - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.
3. GE - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
4. GE - Ikaskuntzako eta eskola bizikidetzako testuinguruei buruz gogoeta egitea. Behaketa sistematikoa egiten jakitea, ongi egindako lana baliozkotzea, arauak onartzea eta besteak errespetatzea.
5. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Ikasketaren emaitzak | Edukiak | Jarduerak hezigarriak | Ebaluazio metodologia |
1.E - Musikaren formakuntzaren aukerak ezagutzen ditu hau hezkuntzako kurrikuluman eta gai da baliabide hezigarriak aztertzen eta antolatzen | Musika Haur Hezkuntzako kurrikuluman | 1.JH, 3.JH, 4.JH, 5.JH | 1.ES, 2.ES |
2.E- Antzeman egiten du musikaren balioa hizkuntza bezala eta gai da ikas prozesu eratzaile baten barnean aplikatzen, musikaren adierazpen gaitasunari, artistikoa eta komunikatiboari erreta berezia eskañiz | Musika hizkuntza bezala eta adierazpen musikala | 1.JH, 2.JH, 3.JH, 4.JH, 5.JH | 1.ES, 2.ES, 3.ES, 4.Es |
3.E ¿ Haur hezkuntzarako musikaren baliabide didakatikoak eta metoddologikoak ulertzen ditu eta proposamen zentzuzkoak eta egokiak sortzeko gai da | Musikaren didaktika eta baliabide metodologikoak haur Hezkuntzarako | 1.JH,2.JH, 3.JH, 4.JH, 5JH, 6.JH | 1.ES, 2.ES, 3.ES, 4.Es |
5.1. Irakas metodologiak
Kodea | Deskribapena |
1.IM | Azalpen magistrala osoko bilkuretan. |
2.IM | Elkarreragina talde handian. |
3.IM | Elkarren eragina talde ertainan. |
4.IM | Elkarreragina talde txikian. |
5.IM | Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak |
5.2 Jarduera hezigarriak
Kodea | Deskribapena | orduak | izaera presentziala |
1. JH | Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) | 45 | 100 |
2.JH | Eskola praktikoak edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak). | 15 | 100 |
3.JH | Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. | 30 | 10 |
4.JH | Ikaslearen ikasketa autonomoa. | 50 | 0 |
5.JH | Tutoretzak | 5 | 100 |
6.JH | Ahozko edo idatzizko azterketak. | 5 | 100 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
1.E, 2.E, 3.E | Klasera, edo, hala badagokio, ikastetxera joatea eta bertan parte hartzea (irakaslearen erregistroa) | %5 | Ez | |
1.E, 2.E, 3.E | SE2. Materiaren alderdi teorikoak eta praktikoak aztertzeko, garatzeko eta aplikatzeko bakarkako lanak. | %25 | Bai. Berreskuragarria irakasleak egindako zuzenketak aintzat hartuz lanak emanda | |
1.E, 2.E, 3.E | SE3. Materiaren alderdi teorikoak eta praktikoak aztertzeko, garatzeko eta aplikatzeko taldekako lanak. | %25 | Bai. Berreskuragarria materia osoaren edukiak bilduko dituen didatzizko proba | |
1.E,2.E, 3.E | SE4. Materiaren edukiak bildutako ahozko zein idatzizko probak | %45 | Bai. Berreskuragarria materia osoaren edukiak bilduko dituen didatzizko proba. | 4,5/10 |
*Jarduera evaluativas berreskuragarriko errekuperazioa errekuperazio-datetan egingo da Fakultateak ezarrita.
**Ebaluazio jarraituko saioei laguntzea nahitaezkoa da irakasleek komunikatutako datetan.
1. Musika haur hezkuntzako kurrikuluman
2. Soinua eta parametroak
3. Metodo didatikoak haur hezkuntzan
4. Musika hizkuntzako elementuak
5. Hezkuntza erritmikoa
6. Hezkuntza melodikoa
7. Hezkuntza tinbrikoa
8. Haur hezkuntzarako musika baliabide didaktikoen lanketa
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
AKOSCHKY, J., ALSINA, P., DÍAZ, M. y GIRÁLDEZ, A. (2008). La música en la escuela infantil (0-6). Barcelona: Graó.
ALSINA, P. (2008): El área de educación musical. Propuestas para aplicar en el aula. Ed. Graó, Barcelona.
ALSINA, P. y SESE, F. (1994): La música y su evolución. Historia de la música con propuestas didácticas y 49 audiciones. Grao, Barcelona.
ARTIGUES, M.; BARJAU, I. y BONAL, M.D. (1983): 51 audiciones. Teide, Barcelona.
AZNAREZ, J.J. (1992): Didáctica del Lenguaje Musical. Edición Música para todos, Pamplona.
AZNAREZ, J.J. (1996): Melodías clásicas para cantar y tocar. Música para todos, Pamplona.
BALDÁN, L. (2007): Psicología de la música en el niño. Háblame, Almería.
BARCELÓ I. & GINARD, B. (1988): Psicología de la conducta musical en el niño. ICE Universidad de Illes Baleares, Palma de Mallorca.
BENITO, N., & BENITO, P. (2004). Música y danza a través de los cuentos infantiles. Música y Educación. Revista Trimestral De Pedagogía Musical, (57), 65-76.
BLANCO, E. (2010). La canción y los audiovisuales como recursos didácticos en el aula de música.
BLANCO, E. (2011). En Universidad de Salamanca (Ed.), La Canción infantil en la educación infantil y primaria [recurso electrónico]: las TIC como recurso didáctico en la clase de música. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca,.
BLASSER, A., FROSETH, J.O. y WEIKART, P. (2001): Música y movimiento. Actividades rítmicas en el aula. Ed. Grao, Barcelona.
BORRAGÁN, A. (1999): El juego vocal para prevenir problemas de voz. Ediciones Aljibe S.L., Málaga
BUSTOS, I. (1981): Reeducación de problemas de la voz. CEPE, S.A., Madrid.
CARDELLICCHIO, A. (1999): La esencia de la educación musical rítmica y auditiva. Ricordi, Buenos Aires.
CONDE CAVEDO, J. L. (1997). En Martín Moreno C., Viciana Garófano V. (Eds.), Las Canciones motrices: metodología para el desarrollo de las habilidades motrices en educación infantil y primaria a través de la música (1ª ed. ed.). Barcelona: Inde.
CONNORS, A. F. (2004). En Wright D. C. (Ed.), 101 rhythm instrument activities for young children. Beltsville (Md.): Gryphon House.
COSCULLUELA, M. A. (1994): Música: educación infantil, cinco años. Propuesta didáctica. Anaya, Madrid.
COSCULLUELA, M. A. (1994): Música: educación infantil, cuatro años. Propuesta didáctica. Anaya, Madrid.
CREMADES, R. (Coord.) (2017). Desarrollo de la expresión musical en educación infantil. Alcalá de Henares, Madrid: Paraninfo Universidad.
DALCROZE, J. (1960): El ritmo, la música y la educación. Jobin, Laussane.
ELIZALDE, L. (1994): Canto escolar 1, 2 y 3. Publicaciones Claretianas, Madrid.
ERZSÉBET, H. (1999): Método Kodaly de solfeo. Pirámide, Madrid.
FRAISE, P. (1976): Psicología del ritmo. Morata, Madrid.
FROSET, J. (2001): Música y movimiento: actividades rítmicas en el aula. Graó, Barcelona.
FUENTES, P. y CERVERA, J. (1989): Pedagogía y Didáctica para músicos. Piles, Valencia.
GARCÍA, M.P. (1992): Oigo, suena: Educación Infantil. Guía del educador. Ed. Alpuerto, Madrid
GARDNER, H. (2005): Inteligencias múltiples. Paidós Ibérica, Barcelona.
HARGREAVES, D.J. (1986): Música y desarrollo psicológico. Grao, Barcelona.
HARGREAVES, D.J. (1991): Infancia y educación artística. Ministerio de educación y Ciencia, Morata, Madrid.
HARGREAVES, D.J., MARSHALL, N., NORTH, A.C. (2005). Educación musical en el siglo XXI. Una perspectiva Psicológica. Eufonía, 34, 8-32. Barcelona: Graó.
HEMSY DE GAINZA, V. (1995). Didáctica de la música contemporánea en el aula. Música y Educación, 24, 17-24. Madrid: Musicalis S.A.
HEMSY DE GAINZA, V. (1997). La transformación de la educación musical en las puertas del siglo XXI. Buenos Aires: Editorial Guadalupe.
JIMENO, M.M. (1987): La vivencia de la Música: un diseño de audición musical activa. Actas de las didácticas específicas en la formación del profesorado, Vol. II. Tórculo Ediciones, Santiago de Compostela.
JIMENO, M.M. (2008). La música integrada en el currículo de educación infantil. Implicación de la familia. Eufonía. Didáctica de la música n.44, pp. 19-36, julio 2008. Barcelona: Graó.
JIMENO, M.M., MANTEROLA, O. Y TIRAPU, M.A. (1997a). Propuesta de secuenciación de contenidos musicales. Pamplona: Gobierno de Navarra.
JORQUERA, M.C. (2004). Métodos históricos o activos en enseñanza musical. Revista electrónica de Revista electrónica de LEEME (Lista Europea de Música en la Educación), N.º 14. http://musica.rediris.es/
L`EPINGLE, C. (1993): Audición activa con percusiones: trabajo de orquesta a partir de los 5 años. Ed. J.M. Fuzeau, Courlay (Francia).
LACÁRCEL MORENO, J. (1995): Psicología de la música y educación musical. Visor Distribuciones, S.A., Madrid.
LAGO, P. y GARCÍA ESPIDO, A.(1983): Música y plástica en la escuela. Ed. Marsiego, Madrid.
LEHMANN, E. (1992): Canta, toca, brinca y danza. Narcea, Madrid.
LEHMANN, E. (1998): Una canción para cada nombre. Narcea, Madrid.
MARTENOT, M. (1957): Método Martenot. Solfeo. Formación y desarrollo musical. Ricordi Americana, S.A, Buenos Aires.
MARTENOT, M. (1993): Principios fundamentales de formación musical y su aplicación: Método Martenot, libro del profesor. Rialp, Madrid.
MARTÍN ESCOBAR, M. J., & Carbajo Martínez, C. (2002). Creatividad musical infantil. Música y Educación. Revista Trimestral De Pedagogía Musical, (52), 55-73.
MARTÍN FUENTES, B. (2009). Actividades musicales para la educación infantil. Música y Educación. Revista Trimestral De Pedagogía Musical, 22(79), 44-49.
MARTÍN LLADÓ, M. (1990): Audición musical activa. M.A.M. Segovia.
ORFF-SCHULWERK (1961): Música para niños I, II, III, IV y V. Unión Musical, Madrid.
ORFF-SCHULWERK (1972): Obra didáctica. Barri, Buenos Aires.
PASCUAL MEJIA, P. (2006). Didáctica de la Música para Educación Infantil. Madrid: Pearson Educación, S.A.
POCH, D. G. (2005). Música para disfrutar, música para compartir. La educación musical en la temprana infancia con mamá o papá. Eufonía. Didáctica De La Música, (33), 38-46.
PORCEL, A. (2008): El desarrollo de la audición desde la educación infantil: deficiencia auditiva en educación musical. Ed. S.I. Corintia.
RUIZ BOIZO, B. (1989): Música activa. Trillas, S.A., México.
SANUY, M. (2000): Cascabelea. Narcea, Madrid.
SCHAFFER, R.M. (1995): El compositor en el aula. Ricordi, Buenos Aires
SCHAFFER, R.M. (1995): El rinoceronte en el aula. Ricordi, Buenos Aires
SCHILLER, P. (1993). En Rossano J., Kerr K. y Bóveda A.,trad. (Eds.), 500 actividades para el currículo de educación infantil. Madrid: Narcea.
SHAFER M., R. (1970): Cuando las palabras cantan. Ricordi Americana, Buenos Aires.
SMALL, C. (1989): Música, Sociedad, Educación. Alianza Musical, Madrid.
SWANWICK, K. (1991): Música, pensamiento y educación. Ministerio de Educación y Ciencia. Ediciones Morata, Madrid.
SZÖNYI, E. (1976): La educación musical en Hungría a través del método Kodály. Editorial Korvina, Budapest.
TRIAS, N., PEREZ, S. y FILELLA, L. (2002). Juegos de música y expresión corporal. Parramon ed., Barcelona.
VV.AA. (2007): Currículo: educación infantil. Gobierno de Navarra, Departamento de Educación.
WILLEMS, E. (1968): El ritmo musical. Eudeba, Buenos Aires.
WILLEMS, E. (1969): Bases psicológicas de la educación musical. Eudeba, Buenos Aires.
WILLEMS, E. (1973): Educación musical. Ricordi, Buenos Aires.
WILLEMS, E. (1981): El valor humano de la educación musical. Paidós, Barcelona.
WILLEMS, E. y CHAPUIS, J. (1997). Canciones de dos a cinco notas. Editions Pro Musica, Fribourg (Suiza)
WILLEMS, E. y CHAPUIS, J. (1997). Canciones de intervalos y acordes. Editions Pro Musica, Fribourg (Suiza)
WUYTACK, J. (1966): La audición. Leduc, París.
WUYTACK, J. y BOAL PALHEIROS, G.B. (1996): Audición musical activa. Libro del profesor. Asociación Wuytack de pedagogía Musical, Porto, Portugal.
REVISTAS
EUFONÍA. Editorial Grao
MUSICA Y EDUCACION.
LEEME (revista electrónica)
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.