Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2024/2025 | Beste urte batzuk:  2023/2024  |  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021 
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua edo Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 306212 Irakasgaia: PLASTIKAREN DIDAKTIKA LEHEN HEZKUNTZAN
Kredituak: 6 Mota: Nahitaezkoa Ikasmaila: 2 Iraupena: 2º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
SANZO SAN MARTIN, IRANTZU (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Didaktika eta diziplinazko/ Adierazpen plastikoa, musika eta gorputz adierazpena eta bere didaktika.

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Plastika: Arte hezkuntzaren oinarrizko edukiak. Jarduera teoriko praktikoak eta ikus sormen lan proiektu baten gauzatzea.

Gora

Gaitasun orokorrak

2.1. Oinarrizko gaitasunak

1. OG - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.

2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

2.2. Gaitasun orokorrak

1. GO - Lehen Hezkuntzako curriculum-arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.

2. GO - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan.

4. GO - Ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan diseinatzea eta erregulatzea, arretaz hartuz, genero berdintasuna, ekitatea eta herritarren prestakuntzako balioen funtsa diren giza eskubideentzako errespetua eta sustapena.

7. GO - Hezkuntza komunitateko eta inguruneko hainbat sektorerekin lankidetzan jardutea. Irakaskuntzaren eginkizun hezitzailea norbereganatzea, eta hiritartasun aktibo baterako heziketa demokratikoa sustatzea.

8. GO - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz11. GO - Informazioaren eta Komunikazioaren teknologiak ezagutzea eta ikasgelan aplikatzea. Ikasketetan, herritar prestakuntzan eta kultura aberastasunean laguntzen duen ikus-entzunezko informazioa aukeratzea.

11. GO - Informazioaren eta Komunikazioaren teknologiak ezagutzea eta ikasgelan aplikatzea. Ikasketetan, herritar prestakuntzan eta kultura aberastasunean laguntzen duen ikus-entzunezko informazioa aukeratzea.

12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

2.3. Zeharkako gaitasunak

2. ZG -  Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak

1. GE - Lehen Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, arloen esanahia eta antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.

2. GE - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.

4. GE -  Ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta testuinguruetan eta testuinguru eleanitzetan diseinatzea eta erregulatzea. Ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea, begirunea eta giza eskubideak aintzat hartzea.

7. GE - Lankidetza, motibazioa eta ikasteko grina sustatzea, eta ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea.

8. GE - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.

10. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko, eta oinarrizko psikologia prozesuen funtzionamenduan, eredu pedagogikoetan eta aldiaren diziplina irizpideetan ezartzea.

11. GE - Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.

12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

14. GE - Aldaketa politiko, sozial eta pedagogikoen testuinguruan ezartzea irakaskuntza-ekintza, hezkuntza demokratikoa eta etorkizun iraunkorraren aldeko hiritar aktiboen garapena sustatzea.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

 

Ikasketen emaitza hauek horrela zehazten dira:

IE1: arte plastiko eta bisualen teknika, prozesu eta materialak ezagutzea

IE2: Arte hezkuntzaren aldeko argudio teorikoak ezgutzea

IE3: kultura bisualaren kontzeptuaren menpe inguratzen gaituzten irudiak analizatzea

IE4: Arte proiektu baten ekoizpenari teknikak eta kontzeptuak aplikatzea

IE5: Artearen interpretazioaren estrategiak aplikatzea

IE6: Artelan eta erakusketa proiektuak begirada hezitzaile batetik interpretatzea

IE7: Arte erakundeen hezkuntza tresnak ebaluatzea.

IE8. Ikus arteen irakaskuntza prozesuen ebaluazioaren estrategia ezberdinak ulertu

IE9. Arte eta ondare hezkuntzari elkarlotutako hezkuntza teoria ezberdinak ezagutu

IE10. Estereotipo grafikoa ezagutzea

IE11. Arte hezkuntza porposamen eta adibideak analizatzea

IE12. Arte garaikidearen proiektuen analisitik abiaturik lortutako ezagutza teorikoak hezkuntza proposamen batean aplikatu

IE13. Ikus lengoaiaren teoria irudien ekoizpenera aplikatu

IE14. Irudi artistikoak interpretatu ikasgelan erabili ahal izateko

IE15. Hezkuntza proposamen zehatzak ebaluatzea

Gora

Metodologia

 

Deskripzioa ordu kopuru presentzialak ordu kopuru ez presentzialak
A-1 Eskola teorikoak  30  0
A-2 Eskola praktikoak 26  0
A-3 Eztabaidak, talde tutoretzak 4  0
A-4 Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa.   0 30
A-5 Irakurgaiak  0 20
A-6 Ikaslearen ikasketa autonomoa.  0 38
A-7 Ahozko edo idatzizko azterketak. 2 0
A-8 Tutoretzak  0 0
Guztira 62 88

 

 

Irakaskuntzaren metodologiak aplikatzean eta preskuntza jarduerak egitean, eginahalak egiten ditugu desberdintasunik izan ez dadin generoa dela-eta, eta ikasleek gelan parte-hartze orekatua izan dezaten saiatuko gara.

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
Klasera ikastetxera bertan parte hartzea. 1. SE    Klasera ikastetxera bertan parte hartzea. 10% EZ  
IE6: Artelan eta erakusketa proiektuak begirada hezitzaile batetik interpretatzea IE7: Arte erakundeen hezkuntza tresnak ebaluatzea. IE8. Ikus arteen irakaskuntza prozesuen ebaluazioaren estrategia ezberdinak ulertu IE9. Arte eta ondare hezkuntzari elkarlotutako hezkuntza teoria ezberdinak ezagutu IE10. Estereotipo grafikoa ezagutzea IE11. Arte hezkuntza proposamen eta adibideak analizatzea IE12. Arte garaikidearen proiektuen analisitik abiaturik lortutako ezagutza teorikoak hezkuntza proposamen batean aplikatu IE13. Ikus lengoaiaren teoria irudien ekoizpenera aplikatu IE14. Irudi artistikoak interpretatu ikasgelan erabili ahal izateko IE15. Hezkuntza proposamen zehatzak ebaluatzea 2. SE    Aipamen eta laburpenei buruzko lan teorikoak. 30% BAI 5
IE3: kultura bisualaren kontzeptuaren menpe inguratzen gaituzten irudiak analizatzea IE4: Arte proiektu baten ekoizpenari teknikak eta kontzeptuak aplikatzea IE5: Artearen interpretazioaren estrategiak aplikatzea 3. SE    Lan praktikoak: behaketa, proposamena, eta, bidezkoa bada, ebaluazioa. 30% BAI 5
IE1: arte plastiko eta bisualen teknika, prozesu eta materialak ezagutzea IE2: Arte hezkuntzaren aldeko argudio teorikoak ezagutzea 4. SE    Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo osokoak. 30% BAI 5

 

 

 

Gora

Gai-zerrenda

1. Arteen ikaskuntzarako argudioak. zenbait korronte teorikoak.

2. Artea kontzeptu gisa:

3. Arte plastiko eta bisualen prozedurak, teknikak eta materialak. ikus lengoaia. 

3. Arte hezkuntzako proposamne eta adibideak.
4. Kultura bisuala. Irudien gizartea, haurtzaroa, mezu hegemonikoak eta estreotipoak.

5. Estereotipo grafikoa hezkuntza artistikoan

6. Ebaluazioa arte hezkuntzan

7. Artearen interpretazioaren estrategiak hezkuntza testuinguruetan.

8. Arte ondarea, museoak eta arte erakusketak hezkuntza tresna gisa.

9. Ondare hezkuntza
10.Tresna eta baliabideak

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


11.1 Onarrizkoa

Efland, A. (2004). Arte y Cognición. La integración de las artes visuales en el currículum. Barcelona. Octaedro
Hargreaves, D.J. (1989). Infancia y educación artística. Madrid. MEC. Morata
Hernández, F. (2000) Educación y cultura visual. Barcelona Octaedro
Padró, C. (1999). ¿Los museos como medios educativos¿, Manual para el profesorado de Educación Visual y Plástica. Barcelona: Praxis, pp. 443-521

11.2 Osagarria

Caja, J.- coord.- (2001) La educación visual y plástica hoy. Educar la mirada, la mano y el pensamiento. Barcelona: Grao
Calaf, R. (coord.) (2003). Arte para todos: Miradas para enseñar y aprender el patrimonio. Gijón: Trea s.l.
Domínguez, G. (2000). Proyectos de trabajo. Una escuela diferente. Barcelona: La Muralla.
Einsner, E. (1972) Educar la visión artística. Barcelona: Paidos
Gardner, H. (1982). Arte, mente y cerebro: una aproximación cognitiva a la creatividad. Barcelona: Paidos.
Marin, R. (2003). Didáctica de la educación artística. Granada
VV.AA (2004). Las artes plásticas como fundamento de la educación artística. Madrid: Ministerio de educación y ciencia.

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusa. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatearen web-orrialdea. 

Gora

Hizkuntzak

Euskera/ Gaztelania/Ingelesa

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora