Kodea: 305305 | Irakasgaia: ARTEA ETA KULTURA ARO GARAIKIDEAN | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 3 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
DE DIEGO MURILLO, NEREA (Resp) [Tutoretzak ] |
Inpresionismoa. Hiriko bizitzaren irudikapena. Argia eta kolorea artean eta zientzian. Errealismoa eta gizarte-gatazken irudikapena. Kubismoa eta konstruktibismoak: kezka zientifikoekiko harremanak. Espresionismoak eta surrealismoak, eta psikologiarekin dituzten harremanak. Artearen mugak kulturalki zalantzan jartzea. Artea, pentsamendua eta kritika instituzionala. Marxismoa, feminismoa eta postkolonialismoa.
Oinarrizko gaitasunak
OG1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea eta, nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
OG3 ¿ Ikasleek haien ikasketa arloaren baitako datu esanguratsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, gizarte, zientzia edota etikarekin loturiko gai nabarmeni buruzko hausnarketa daramaten iritziak eman ahal izateko.
Gaitasun orokorrak
GO4 - Artea eta kultur adierazpenak historian zehar emandako eraldaketa sozial, politiko eta ekonomikoaren prozesu luzeekin harremanetan jarri.
GO6 - Ondare mota ezberdinen ezagutza, babesa, kudeaketa eraginkorra eta gizartearen gozamena ahalbideratzen duten estrategiak diseinatzea.
BG9- Bere testuinguru historikoan, intelektualean, zientifikoan, kulturalean edo instituzionalean ulertzen diren adierazpen artistikoen inguruko ezagupenak sortzeko informazioa bildu eta kudeatzea modu eta euskarri anitzak erabiliz.
BG13 - Informazioaren kudeaketa eta transmisio eraginkorrarekin loturiko arazoen konponbide zein erabakietan KITak erabili, ondarearen erabilera publikoen planifikazioa ahalbideratzeko asmoz.
IE1 - Historiaren garai bakoitzean artearen bilakaeran eragina duten faktore ekonomiko, sozial, politiko, zientifiko eta kulturalak identifikatu eta harremanetan jarri.
IE2.- Artelana garai historiko bakoitzean bere testuinguruan, ikuspuntu historiko, sozio-kultural eta ideologikotik interpretatzea.
IE3 - Aurrerapen artistiko eta kulturalen arteko paralelismoak konparatu, historian zehar giza irudikapen sortzaile gisa hartuz.
IE5 - Garai bakoitzeko adierazpen artiskikoei buruzko diskurtso propioak modu arrazoituan sortu, subjektibitate bateratzaileak bere baitan daramatzan pentsamendu historikoa sortu ahal izateko.
IE6 - Garai historiko ezberdinen zehar arte eta kulturaren arteko harremanen aurrerapen eta eraldaketa ebaluatu, begirada kiakroniko, osoa eta zatikatu gabe batez lan egiteko.
Irakas metodologia
Kodea | Deskripzioa |
IM1 | Erakusketa-metodoa |
IM2 | Ariketak eta arazoak ebaztea |
IM3 | Ikaskuntza kooperatiboa talde txikietan |
Jarduera hezigarriak
Kodea | Deskripzioa | Orduak | Presentzialtasuna |
JH1 |
TALDE OSOA. Talde osoko eskolak
|
42 | 100 |
JH2 | PRAKTIKAK. Saio praktikoak | 12 | 100 |
JH3 | KOOPERATIBOA. Lankidetza-taldeetan proiektuak edo lanak egitea | 20 | 10 |
JH4 | AUTONOMOA. Ikaslearen ikasketa eta lan autonomoa | 70 | 0 |
JH5 | TUTORETZAK. Tutoretzak | 2 | 0 |
JH6 |
EBALUAZIOA. Ebaluazio-probak
|
4 | 100 |
JH5 | OSOTARA | 150 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
IE1, IE2, IE3, IE5, IE6 | Parte-hartze aktiboa | 5 | 0 | |
IE2, IE3 | Banakako lana egitea | 25 | 100 (Idatzizko proba bidez. ohiz kanpoko azterketa) |
|
IE1, IE3, IE6 | Irakasgaiaren zati bat garatzen duen talde-lana | 20 | 0 | |
IE1, IE2, IE3, IE5, IE6 | Talde lanaren ahozko aurkezpena | 10 | 0 | |
IE1, IE2, IE3, IE5, IE6 | Lortutako emaitzak aztertzen dituen bakarkako froga praktikoa | 40 | 100 (Idatzizko proba bidez. ohiz kanpoko azterketa) | 3/10 |
Ebaluazio jardueretako batean ez badira betetzen ponderazioa egiteko gutxieneko baldintzak, irakasgaiaren nota 4 izanen da 10etik (ez-gainditua).
1. gaia. Argazkigintzaren agerpena: teknologia eta paradigma-aldaketa
1.1 Zientzia eta teknologia1.2 Forma, argia, kolorea1.3 Dokumentua eta erregistroa
1.4 Zinema eta irudia mugimenduan
1.5 Adierazpena eta espiritualtasuna
2. gaia: Industri iraultza: artista eta gizartea
2.1 Kritika soziala eta arte politikoa
2.2 Globalizazioa, mugen urtzea eta artea zalantzan jartzea
2.3 Esperientziaren eta prozesuaren garrantzia
3. gaia. Kapital-sistema: metaketa materiala
3.1 Objektua
3.2 Espazioa
3.3 Arte kontzeptuala
4. gaia: Feminismoa
4.1. Artearen zer historia?
4.2 Gorputza eta performancea
4.3 Teknika domestikoak
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Oinarrizkoa
Barilli, Renato (2019). El arte contemporáneo. De Cezanne a las últimas tendencias. Casimiro
Barnes, Julian (2018). Con los ojos abiertos: ensayos sobre arte. Anagrama
Gompertz, Will. (2020) ¿Qué estás mirando? Ciento cincuenta años de arte moderno. Taurus
Gompertz, Will. (2023) Mira lo que te pierdes. El mundo visto a través del arte. Taurus
Osagarria
Aliaga, juan Vicente (2004). Arte y cuestiones de género. Nerea
Arnold, Dana (2019). Entender el arte. Gustavo Gili
B. Chipp, Herschel (1995) Teorías del arte contemporáneo. Fuentes artísticas y opiniones críticas. Akal
Berger, John (1972). Modos de ver. Gustavo Gili (2016)
Freeland, Cynthia, (2003). Pero, ¿es esto arte?. Cátedra
Grosenick, Uta (Ed.) (2002). Mujeres artistas de los siglos XX y XI. Taschen
Saenz, Juanjo (2016). El arte. Conversaciones imaginarias con mi madre. Astiberri
Schneider Adams, Laurie (2004). Explorar el arte. Blume
Artikulu eta liburu atalak
Gompertz, Will (2020). Preimpresionismo en ¿Que estas mirando?: 150 años de arte moderno en un abrir y cerrar de ojos. Taurus
Corpas, Irene & Cabrera, Elisa ( 2017) ¿Nada que decir, sólo mostrar. Género y colonialismo en el fotomontaje de Hannah Höch¿ en Boletín de arte, nº38 pp.179-18
Barnes, Julian (2018) Entonces, ¿eso se convierte en arte? en Con los ojos abiertos: ensayos sobre arte. Anagrama
Gompertz, Will (2020). La fuente en ¿Qué estas mirando?: 150 años de arte moderno en un abrir y cerrar de ojos. Taurus
Gompertz, Will (2020). Posmodernismo en ¿Qué estas mirando?: 150 años de arte moderno en un abrir y cerrar de ojos. Taurus
Arrieta Gutierrez, Paula (2020). Nuevas perspectivas sobre la autoría de la fuente en Arte e investigación, nº 18
Nochlim, Linda (1971). ¿¿Por qué no ha habido grandes mujeres artistas?¿ (extractos del articulo completo en Aliaga, juan Vicente (2004). Arte y cuestiones de género. Nerea
Arnold, Dana (2019). Sexo en Entender el arte. Gustavo Gili
Alcaráz Frasquet, María (2016) ¿Tirar del hilo. Una aproximación al bordado subversivo¿. En Revista Sonda: Investigación y Docencia en las Artes y Letras, nº 5, pp. 18-43