Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2024/2025 | Beste urte batzuk:  2023/2024  |  2022/2023  |  2021/2022 
Historia eta Ondarean Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 305305 Irakasgaia: ARTEA ETA KULTURA ARO GARAIKIDEAN
Kredituak: 6 Mota: Nahitaezkoa Ikasmaila: 3 Iraupena: 2º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
DE DIEGO MURILLO, NEREA (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Ondare historiko eta kulturala / Arte eta kultura historian

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Inpresionismoa. Hiriko bizitzaren irudikapena. Argia eta kolorea artean eta zientzian. Errealismoa eta gizarte-gatazken irudikapena. Kubismoa eta konstruktibismoak: kezka zientifikoekiko harremanak. Espresionismoak eta surrealismoak, eta psikologiarekin dituzten harremanak. Artearen mugak kulturalki zalantzan jartzea. Artea, pentsamendua eta kritika instituzionala. Marxismoa, feminismoa eta postkolonialismoa.

Gora

Gaitasun orokorrak

Oinarrizko gaitasunak

OG1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea eta, nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.

OG3 ¿ Ikasleek haien ikasketa arloaren baitako datu esanguratsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, gizarte, zientzia edota etikarekin loturiko gai nabarmeni buruzko hausnarketa daramaten iritziak eman ahal izateko.

 

Gaitasun orokorrak

GO4 - Artea eta kultur adierazpenak historian zehar emandako eraldaketa sozial, politiko eta ekonomikoaren prozesu luzeekin harremanetan jarri.

GO6 - Ondare mota ezberdinen ezagutza, babesa, kudeaketa eraginkorra eta gizartearen gozamena ahalbideratzen duten estrategiak diseinatzea.

Gora

Berariazko gaitasunak

BG9- Bere testuinguru historikoan, intelektualean, zientifikoan, kulturalean edo instituzionalean ulertzen diren adierazpen artistikoen inguruko ezagupenak sortzeko informazioa bildu eta kudeatzea modu eta euskarri anitzak erabiliz.

BG13 - Informazioaren kudeaketa eta transmisio eraginkorrarekin loturiko arazoen konponbide zein erabakietan KITak erabili, ondarearen erabilera publikoen planifikazioa ahalbideratzeko asmoz.  

Gora

Ikasketaren emaitzak

IE1 - Historiaren garai bakoitzean artearen bilakaeran eragina duten faktore ekonomiko, sozial, politiko, zientifiko eta kulturalak identifikatu eta harremanetan jarri.

IE2.- Artelana garai historiko bakoitzean bere testuinguruan, ikuspuntu historiko, sozio-kultural eta ideologikotik interpretatzea.

IE3 - Aurrerapen artistiko eta kulturalen arteko paralelismoak konparatu, historian zehar giza irudikapen sortzaile gisa hartuz.

IE5 - Garai bakoitzeko adierazpen artiskikoei buruzko diskurtso propioak modu arrazoituan sortu, subjektibitate bateratzaileak bere baitan daramatzan pentsamendu historikoa sortu ahal izateko.

IE6 - Garai historiko ezberdinen zehar arte eta kulturaren arteko harremanen aurrerapen eta eraldaketa ebaluatu, begirada kiakroniko, osoa eta zatikatu gabe batez lan egiteko.

Gora

Metodologia

Irakas metodologia

Kodea Deskripzioa
IM1 Erakusketa-metodoa
IM2 Ariketak eta arazoak ebaztea
IM3 Ikaskuntza kooperatiboa talde txikietan

 

Jarduera hezigarriak

Kodea Deskripzioa Orduak Presentzialtasuna
JH1
TALDE OSOA. Talde osoko eskolak
42 100
JH2 PRAKTIKAK. Saio praktikoak 12 100
JH3 KOOPERATIBOA. Lankidetza-taldeetan proiektuak edo lanak egitea 20 10
JH4 AUTONOMOA. Ikaslearen ikasketa eta lan autonomoa 70 0
JH5 TUTORETZAK. Tutoretzak 2 0
JH6
EBALUAZIOA. Ebaluazio-probak
4 100
JH5 OSOTARA 150  

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
IE1, IE2, IE3, IE5, IE6 Parte-hartze aktiboa 5 0  
IE2, IE3 Banakako lana egitea 25 100 (Idatzizko proba bidez. ohiz kanpoko azterketa)
 
3/10
IE1, IE3, IE6 Irakasgaiaren zati bat garatzen duen talde-lana 20 0  
IE1, IE2, IE3, IE5, IE6 Talde lanaren ahozko aurkezpena 10 0  
IE1, IE2, IE3, IE5, IE6 Lortutako emaitzak aztertzen dituen bakarkako froga praktikoa 40 100 (Idatzizko proba bidez. ohiz kanpoko azterketa)  3/10

Ebaluazio jardueretako batean ez badira betetzen ponderazioa egiteko gutxieneko baldintzak, irakasgaiaren nota 4 izanen da 10etik (ez-gainditua).

Gora

Gai-zerrenda

1. gaia. Argazkigintzaren agerpena: teknologia eta paradigma-aldaketa
1.1 Zientzia eta teknologia
1.2 Forma, argia, kolorea1.3 Dokumentua eta erregistroa
1.4 Zinema eta irudia mugimenduan
1.5 Adierazpena eta espiritualtasuna

2. gaia: Industri iraultza: artista eta gizartea
2.1 Kritika soziala eta arte politikoa
2.2 Globalizazioa, mugen urtzea eta artea zalantzan jartzea
2.3 Esperientziaren eta prozesuaren garrantzia

3. gaia. Kapital-sistema: metaketa materiala
3.1 Objektua
3.2 Espazioa
3.3 Arte kontzeptuala

4. gaia: Feminismoa
4.1. Artearen zer historia?
4.2 Gorputza eta performancea
4.3 Teknika domestikoak

 

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Oinarrizkoa

Barilli, Renato (2019). El arte contemporáneo. De Cezanne a las últimas tendencias. Casimiro

Barnes, Julian (2018). Con los ojos abiertos: ensayos sobre arte. Anagrama

Gompertz, Will. (2020) ¿Qué estás mirando? Ciento cincuenta años de arte moderno. Taurus

Gompertz, Will. (2023) Mira lo que te pierdes. El mundo visto a través del arte. Taurus

 

Osagarria

Aliaga, juan Vicente (2004). Arte y cuestiones de género. Nerea

Arnold, Dana (2019). Entender el arte. Gustavo Gili

B. Chipp, Herschel (1995) Teorías del arte contemporáneo. Fuentes artísticas y opiniones críticas. Akal

Berger, John (1972). Modos de ver. Gustavo Gili (2016)

Freeland, Cynthia, (2003). Pero, ¿es esto arte?. Cátedra

Grosenick, Uta (Ed.) (2002). Mujeres artistas de los siglos XX y XI. Taschen

Saenz, Juanjo (2016). El arte. Conversaciones imaginarias con mi madre. Astiberri

Schneider Adams, Laurie (2004). Explorar el arte. Blume

 

Artikulu eta liburu atalak

Gompertz, Will (2020). Preimpresionismo en ¿Que estas mirando?: 150 años de arte moderno en un abrir y cerrar de ojos. Taurus

Corpas, Irene & Cabrera, Elisa ( 2017) ¿Nada que decir, sólo mostrar. Género y colonialismo en el fotomontaje de Hannah Höch¿ en Boletín de arte, nº38 pp.179-18

Barnes, Julian (2018) Entonces, ¿eso se convierte en arte? en Con los ojos abiertos: ensayos sobre arte. Anagrama

Gompertz, Will (2020). La fuente en ¿Qué estas mirando?: 150 años de arte moderno en un abrir y cerrar de ojos. Taurus

Gompertz, Will (2020). Posmodernismo en ¿Qué estas mirando?: 150 años de arte moderno en un abrir y cerrar de ojos. Taurus

Arrieta Gutierrez, Paula (2020). Nuevas perspectivas sobre la autoría de la fuente en Arte e investigación, nº 18

Nochlim, Linda (1971). ¿¿Por qué no ha habido grandes mujeres artistas?¿ (extractos del articulo completo en Aliaga, juan Vicente (2004). Arte y cuestiones de género. Nerea

Arnold, Dana (2019). Sexo en Entender el arte. Gustavo Gili

Alcaráz Frasquet, María (2016) ¿Tirar del hilo. Una aproximación al bordado subversivo¿. En Revista Sonda: Investigación y Docencia en las Artes y Letras, nº 5, pp. 18-43

 

 

Gora

Hizkuntzak

Euskera, gaztelera

Gora