Kodea: 305205 | Irakasgaia: LURRALDEAREN PLANIFIKAZIOA ETA ANTOLAMENDUA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 2 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
CALVO MIRANDA, JUAN JOSE (Resp) [Tutoretzak ] | SAGASETA BARANGUAN, UNAI [Tutoretzak ] |
Lurralde-sistema eta haren alderdiak: ingurumena, ekonomia, gizartea eta kultura. Analisia eta diagnostikoa egiteko metodologia. Lurraldea kudeatzeko proposamenak eta lurralde-politikak. Lurraldearen garapen osoa eta jasangarria. Kartografia eta Informazio Geografikoko Sistemak.
Oinarrizko gaitasunak
OG2 - Ikasleek eskuratutako ezagutzak euren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez zein problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
OG3 Ikasleek haien ikasketa arloaren baitako datu esanguratsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, gizarte, zientzia edota etikarekin loturiko gai nabarmeni buruzko hausnarketa daramaten iritziak eman ahal izateko.
Gaitasun orokorrak
GO5 - Natur eta kultur ondare mota ezberdinak identifikatu, hala nola bere zaintzarako erakundeak, testu inguru historiko, geografiko eta sozialarekin duten eragina ulertu ahal izateko.
GO6 - Ondare mota ezberdinen ezagutza, babesa, kudeaketa eraginkorra eta gizartearen gozamena ahalbideratzen duten estrategiak diseinatzea.
BG3 - Prozesu historikoetan inguru natural eta sozialaren oinarrizko ezaugarriek duten eragina ulertzea.
BG4 - Ondarearen degradazioa eragin dezaketen faktore administratibo, legal, natural eta sozialen analisi integratua burutu, ondarea zaintzeko proposamenak ezarri ahal izateko.
BG12 - Ondarearen kontserbazioarekin eta ezagutza publikoarekin lotutako proiektuak planifikatzea eta haiei ikuspegi estrategiko bat aplikatzea, erabilera sozial jasangarri eta parte-hartzailea ahalbidetzeko.
BG15 - Eragileek ondarearen erabilera sozialak nola garatzen dituzten dokumentatzea, erabilera horiekin lotutako eztabaidei buruzko proposamen alternatiboak formulatzeko.
BG18 - Paisaien osaketan giza eta natura faktoreen arteko interrelazioa ulertu, horien inguruan sortutako ondare material eta materiagabea interpretatu ahal izateko.
3.IE - Lurralde-sistemaren elementuak eta haien arteko erlazioak identifikatzea lurraldea antolatzeko estrategiak aztertzeko.
4.IE - Lurralde-plangintzarako eta antolamendurako informazio geografikoko sistemak erabiltzea eta interpretatzea; besteak beste, paisaiari, haren eraketari, okupazioari, erabilerei eta beste zenbait alderdiri buruzkoak.
Kodea | Jarduera hezigarriak | Orduak | Aurrez aurrekoak |
1. JH | TALDE OSOA - Klaseak talde osoarekin | 42 | 100 |
2. JH | PRAKTIKAK - klase praktikoak | 12 | 100 |
3. JH | LAN KOOPERATIBOA - Lan edo proiektuak egin talde kooperatiboetan | 20 | 10 |
4. JH | LAN AUTONOMOA - Ikaslearen ikasketa eta lan autonomoa | 70 | 0 |
5. JH | TUTORETZAK - Tutoretzak | 2 | 0 |
6. JH | EBALUAZIOA ¿ Ebaluazio frogak | 4 | 100 |
5. JH | OSOTARA | 150 |
Ikasketa Emaitza | Ebaluazio Jarduera | Pisua (%) | Errekupera daitekeen ala ez | Eskatzen den nota minimoa |
IE 3 - IE4 | Partehartze aktiboaren erregistroa | 10 | 0 | |
Banakako lana | 15 | 100 | ||
Txostenaren aurkezpena | 30 | 50 | 5/10 | |
Froga idatzia | 45 | 100 | 5/10 | |
100 | 82,5 |
I. GAI MULTZOA. Kontzeptuak eta iturriak.
1. gaia. Kontzeptuak
2. gaia. Lurraldeari buruzko informazio iturriak.
II. GAI MULTZOA. Lurralde-sistemaren analisia: giza ingurunea.
3. gaia. Analisi demografikoa.
4. gaia. Giza kokaguneak.
5. gaia. Jarduera ekonomikoak.
III. GAI MULTZOA. Lurralde-sistemaren analisia: ingurune fisikoa.
6. gaia. Elementu klimatiko-meteorologikoak.
7. gaia. Elementu geomorfologikoa.
8. gaia. Elementu biogeografikoa.
IV. GAI MULTZOA. Lurralde-plangintza.
9. gaia. Lurralde-plangintzako modalitateak eta lurralde-mailak.
10. gaia. Lurralde-plangintzaren praktika.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Básica
BIELZA DE ORY, V. (2008) Introducción a la ordenación del territorio: un enfoque geográfico. Zaragoza. Prensas Universitarias de Zaragoza.
FERNÁNDEZ, A.; MUGURUZA, C. (2015) Ordenación del territorio: análisis y diagnóstico. Madrid. Universidad Nacional de Educación a Distancia.
BENAVENT, F. (2022) Manual de planificación territorial : ordenación del territorio y urbanismo. Valencia. Tirant Humanidades.
Complementaria
AGUILERA, Mª J.; BORDERÍAS, Mª P.; GONZÁLEZ, Mª P.; SANTOS, J. M. (2020) Geografía General I (Física). Madrid. Universidad Nacional de Educación a Distancia.
AGUILERA, Mª J.; BORDERÍAS, Mª P. GONZÁLEZ, Mª P.; SANTOS, J. M. (2020) Geografía General II (Humana). Madrid. Universidad Nacional de Educación a Distancia.
FARINÓS, J.; ROMERO, J.[coords.] (2007): Territorialidad y buen gobierno para el desarrollo sostenible. Valencia. Universitat de València.
FARINÓS, J. [coord.] ( 2018) Territorio y estados : elementos para la coordinación de las políticas de ordenación del territorio en el siglo XXI. Valencia. Tirant lo Blanch.
GALIANA, L. y VINUESA, J. [coords.] (2010) Teoría y prácticas para una ordenación racional del territorio. Madrid. Síntesis.
GÓMEZ, D. (2002) Ordenación territorial. Madrid. Mundi-Prensa.
NOGUERA, J. [ed.] (2016) La Visión territorial y sostenible del desarrollo local : una perspectiva multidisciplinar. València. Publicacions de la Universitat de València.
OLCINA, J. y FARINÓS, J. [coords.] (2022) Ordenación del territorio y medio ambiente. Valencia. Tirant lo Blanch.
PACIONE, M. [ed.] (1999): Applied geography, principles and practice. London-New York. Routledge.
PAREJO, L. (2013) La Construcción del espacio: una introducción a la ordenación territorial y urbanística. Valencia. Tirant lo Blanch.
PUJADAS, R.; FONT, J. (1998) Ordenación y planificación territorial. Madrid. Síntesis.