Kodea: 305201 | Irakasgaia: ZIENTZIA HISTORIKOAREN HISTORIA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 2 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
MENDIOLA GONZALO, FERNANDO (Resp) [Tutoretzak ] | SATRUSTEGUI ANDRES, IMANOL [Tutoretzak ] |
Historizismoa. Positibismoa. Historia nazionala. Alemaniako eskola historikoa.Materialismo historikoa eta marxismoa. Estrukturalismoa. Annales eskola. Ikerketa poskolonialak. Historia soziala eta ekonomikoa. Historia kultural eta intelektuala. Soziologia historikoa eta antropologia historikoa. Historia globala. Bira linguistikoa. Genero eta historiografia. Ingurugiro historia. Historiografia XXI. mendean.
Oinarrizko gaitasunak
OG1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea eta, nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
OG3 ¿ Ikasleek haien ikasketa arloaren baitako datu esanguratsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, gizarte, zientzia edota etikarekin loturiko gai nabarmeni buruzko hausnarketa daramaten iritziak eman ahal izateko.
Gaitasun orokorrak
GO1 - Aldi historiko desberdinetako egoerak interpretatzeko gaitasun analitikoa erabiltzea.
GO3 ¿ Historia eta ondarearekin loturiko informazio iturriak modu egokian erabili, gertaera eta prozesu historiko ezberdinei buruz arrazoituriko iritziak emateko.
.
BG1 - Aldaketa sozialeko luzera-prozesuen ildo nagusiak laburbiltzea, egungo arazoen jatorri historikoa aintzat hartzeko
BG5 - Aldaketa dinamikek eta iraganaren herentziak duten elkarrekiko lotura aztertzea eta azterketa hau egoera historiko desberdinei aplikatzea.
BG6 - Azken mendeetan gertatutako eraldaketa handien eragina aztertzea, orainaldian duten inpaktua balioztatzeko.
BG8 - Ondare arkeologikoaren ezagutza aztertzea, eguneroko bizitzaren aztarna materialen eta adierazpen artistiko eta kulturalen bidez, gizarte historikoen ezaugarri eta bilakaera baloratzeko.
IE3 - Ikerketa historikoa garai bakoitzaren produktu historiko gisa azaltzea, garai horretan garatzen diren kezka, interes eta gatazkekin erlazionaturik.
IE4 - Eskola historiografiko ezberdinak bereiztea, iraganean zein orain aldean, eztabaida teoriko eta metodologiko nagusiak aintzat hartuz.
Irakaskuntza metodologiak
-Azalpenezko metodoa
-Ariketa eta arazoen ebazpena
-Irakaskuntza kooperatiboa talde txikietan
Jarduera hezigarriak
Jarduera hezigarriak | Orduak | Aurrez-aurrekoak |
TALDE OSOA - Klaseak talde osoarekin | 42 | 100 |
PRAKTIKAK - klase praktikoak | 12 | 100 |
LAN KOOPERATIBOA - Lan edo proiektuak egin talde kooperatiboetan | 20 | 10 |
LAN AUTONOMOA - Ikaslearen ikasketa eta lan autonomoa | 70 | 0 |
TUTORETZAK - Tutoretzak | 2 | 0 |
EBALUAZIOA- Ebaluazio frogak | 4 | 100 |
OSOTARA | 150 |
Ikasketa emaitzak | Ebaluazio jarduera |
% | % Berrekuragarria | Eskatzen den nota minimoa |
IE3 - Ikerketa historikoa garai bakoitzaren produktu historiko gisa azaltzea, garai horretan garatzen diren kezka, interes eta gatazkekin erlazionaturik. IE4 - Eskola historiografiko ezberdinak bereiztea, iraganean zein orain aldean, eztabaida teoriko eta metodologiko nagusiak aintzat hartuz. | Parte-hartze aktiboaren erregistroa |
10 | 0 | |
Bakarkako lana | 30 | 75 (lanak aurkeztea) | ||
Memoria txostenaren aurkezpena | 10 | 100 (txostena zuzenduta aurkeztea) | 5/10 | |
Ahozko aurkezpena | 10 | 0 | ||
Froga idatzia | 40 | 100 (Froga idatzi berria) | 5/10 | |
OSOTARA | 100 | 72 |
I.-Zientzia historikoa: Kontzeptuak, Arazoak, Gaiak.
II. Maisu aintzindariak: Heredoto eta Voltaire artean.
III. Historiaren jaiotza diziplina moduan: alemaniar historizismoa
IV. Historia, XX. mendeko Gizarte Zientzia
V. Historiografiaren krisi eta berriztapen prozesua (1970 - 2020)
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Básica
- Altonaga, Bakarne, Aranguren, Maialen eta Rincón, Aintzane, Historiagintzaren ikuspegi berriak: teoria eta praktika, Bilbo, Udako Euskal Unibertstitatea / Euskal Herriko Unibertsitatea., 2017.
Fontana, Josep, La historia de los hombres. Barcelona, Crítica, 2000.
Raphael, Lutz, La ciencia histórica en la era de los extremos. Teorías, métodos y tendencias desde 1900 hasta la actualidad, Zaragoza, Institución Fernando el Católico, 2012 (2003)
Complementaria
Aguirre Rojas, Carlos Antonio, La historiografía en el siglo XX: historia e historiadores entre 1848 y ¿2025?, Barcelona, Montesinos, 2004
Aróstegui, Julio, La investigación histórica: teoría y método. Barcelona, Crítica, 2001.
Bloch, Marc, Introducción a la historia, México, FCE, 1952 (1949)
Braudel, Fernand, La historia y las Ciencias Sociales, Madrid, Alianza editorial,
Burke, Peter (ed.), Formas de hacer historia, Madrid, Alianza Editorial, 2006.
Burke, Peter, ¿Qué es la historia cultural?, Madrid, Espasa, 2006.
Burke, Peter, Sociología e Historia, Madrid, Alianza Editorial, 1987.
Carreras, Juan José, Seis lecciones de historia, Zaragoza, Institución Fernando el Católico, 2003
Casanova, Julián, La historia social y los historiadores: ¿cenicienta o princesa?, Barcelona, Crítica, 1991
Corcuera de Mancera, Sonia, Voces y silencios en la historia. Siglos XIX y XX, México, FCE, 1997
Chartier, Roger, El mundo como representación. Estudios sobre historia cultural, Barcelona, Gedisa, 2005.
Dosse, François, La historia en migajas: de Annales a la ¿nueva historia¿, València, Edicions Alfons el Magnànim, 1988
Eley, Geoff, Una línea torcida. De la historia cultural a la historia de la sociedad. Valencia, Publicacions de la Universitat de València, 2008.
Eley, Geoff y Nield, Keith, El futuro de la clase en la historia. ¿Qué queda de lo social? Valencia, Publicacions de la Universitat de València, 2010.
Fontana Josep, Introducción al estudio de la historia, Barcelona, Crítica, 1999
Fontana, Josep, La historia de los hombres. Barcelona, Crítica, 2000.
González de Oleaga, M.. Itinerarios. Historiografía y posmodernidad. Madrid, Postmetropolis Editorial, 2019
Guha, Ranahit, Las voces de la historia y otros estudios subalternos, Barcelona, Crítica, 2002.
Guha, Ranahit (2003) [2002] La historia en el término de la historia universal, Barcelona, Crítica, 2003.
Guldi, Jo y Armitage, David, Manifiesto por la historia, Madrid, Alianza, 2016
Hernández Sandoica, Helena, Tendencias historiográficas actuales. Escribir historia hoy, Madrid, Akal, 2004.
Iggers, George G., La ciencia histórica en el siglo XX: las tendencias actuales. Una revisión panorámica y crítica del debate internacional, Barcelona, Labor, 1995 (1993)
Kammen, Carol, On Doing Local History: Reflections on What Local Historians Do, Why and What it
Means, Londres, Altamira Press, 1995.
Kaye, Harvey, Los historiadores marxistas británicos, Zaragoza, PUZ, 1989
Kocka, Jürgen, Historia social y conciencia histórica, Madrid, Marcial Pons, 2002
Koselleck, Reinhart, historia/Historia, Madrid, Trotta, 2016
Lüdtke, Alf (ed.), The history of everyday life, Princetone, Princetone University Press, 1995.
Mignolo Walter D., Local history, global designs: coloniality, subaltern knowledges and border thinking, Princeton, Princeton University Press, 2000.
Ortega López, Teresa María, Por una historia global: el debate historiográfico en los últimos tiempos, Granada, Universidad de Granada, 2007.
Paul, Herman, La llamada del pasado. Claves de la teoría de la historia, Zaragoza, Institución Fernando el Católico, 2016
Peiró, Ignacio; Pasamar, Gonzalo, Diccionario Akal de historiadores españoles contemporáneos (1840-1980), Madrid, Akal, 2002
Raphael, Lutz, La ciencia histórica en la era de los extremos. Teorías, métodos y tendencias desde 1900 hasta la actualidad, Zaragoza, Institución Fernando el Católico, 2012 (2003)
Rose, Sonya O., ¿Qué es la historia de género?, Madrid, Alianza Editorial, 2012.
Serna, Justo y Pons, Anaclet, La historia cultural: autores, obras, lugares, Madrid, Akal, 2013.
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.