Kodea: 305107 | Irakasgaia: LAN HISTORIOGRAFIKORAKO SARRERA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
PEREZ IBARROLA, NEREA (Resp) [Tutoretzak ] | SANTAMARINA OTAOLA, JOSU [Tutoretzak ] |
Ezagutza historikoaren objektua. Ezagutza historikoaren erabilpen sozialak. Ikerketarako metodologiaren oinarriak: informazio iturrien sailkapen eta aniztasuna. Metodo historika eta iturrien kritika. Lana artxiboetan. Arkeologia eta historia.
Oinarrizko gaitasunak
OG1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea eta, nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
OG3 - Ikasleek haien ikasketa arloaren baitako datu esanguratsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, gizarte, zientzia edota etikarekin loturiko gai nabarmeni buruzko hausnarketa daramaten iritziak eman ahal izateko.
Gaitasun orokorrak
GO2 - Gizarteen bilakaera historikoa ikuspegi multidiziplinarra eta sendotasun historiografikoa duten ebazpenak emanez interpretatzea.
GO3 - Historia eta ondarearekin loturiko informazio iturriak modu egokian erabili, gertaera eta prozesu historiko ezberdinei buruz arrazoituriko iritziak emateko.
BG1 - Aldaketa sozialeko luzera-prozesuen ildo nagusiak laburbiltzea, egungo arazoen jatorri historikoa aintzat hartzeko
BG5 - Aldaketa dinamikek eta iraganaren herentziak duten elkarrekiko lotura aztertzea eta azterketa hau egoera historiko desberdinei aplikatzea.
BG6 - Azken mendeetan gertatutako eraldaketa handien eragina aztertzea, orainaldian duten inpaktua balioztatzeko.
BG8 - Ondare arkeologikoaren ezagutza aztertzea, eguneroko bizitzaren aztarna materialen eta adierazpen artistiko eta kulturalen bidez, gizarte historikoen ezaugarri eta bilakaera baloratzeko.
IE1-Iraganeko eta oraingo irudikapen kolektiboetan historiak eta iraganeko ikuspegiek duten garrantzia baloratzea.
IE2- Iturri historikoen aniztasuna ezberdindu, eta horiekin batera iragana hobeki ezagutzeko beharrezkoak eta erabilgarriak diren iturrien zein aztarnen kokapena diren artxibo eta gune arkeologikoen garrantziaz jabetzea
Irakaskuntza metodologiak
-Azalpenezko metodoa
-Ariketa eta arazoen ebazpena
-Irakaskuntza kooperatiboa talde txikietan
Jarduera hezigarriak
Jarduera hezigarriak | Orduak | Aurrez-aurrekoak |
TALDE OSOA - Klaseak talde osoarekin | 42 | 100 |
PRAKTIKAK - klase praktikoak | 12 | 100 |
LAN KOOPERATIBOA - Lan edo proiektuak egin talde kooperatiboetan | 20 | 10 |
LAN AUTONOMOA - Ikaslearen ikasketa eta lan autonomoa | 70 | 0 |
TUTORETZAK - Tutoretzak | 2 | 0 |
EBALUAZIOA- Ebaluazio frogak | 4 | 100 |
OSOTARA | 150 |
Ikasketa emaitzak | Ebaluazio jarduera |
% | % Berrekuragarria | Berreskuratzeko gutxienekoa |
IE1-Iraganeko eta oraingo irudikapen kolektiboetan historiak eta iraganeko ikuspegiek duten garrantzia baloratzea. IE2- Iturri historikoen aniztasuna ezberdindu, eta horiekin batera iragana hobeki ezagutzeko beharrezkoak eta erabilgarriak diren iturrien zein aztarnen kokapena diren artxibo eta gune arkeologikoen garrantziaz jabetzea | Parte-hartze aktiboaren erregistroa |
0 | ||
Bakarkako lana | 30 | 100 (Froga berria) | 5/10 | |
Memoria txostenaren aurkezpena** | 30 | 70 (Txostena zuzenduta berriz aurkeztea) | 5/10 | |
Ahozko aurkezpena | 10 | 0 | ||
Froga idatzia | 30 | 100 (Froga berria) | 5/10 | |
OSOTARA | 100 | 81 |
** Lan indibidualaren barrenean Giza Zientzietarako Informazio Gaitasunen moduloaren ariketak sartzen dira. Ariketa hauekin memoria txostenaren nota osoaren %6 osatuko da.
I.- Sarrera bat: Historia eta Historiografia
II.- Printzipio metodologikoak ikerketan (I): Lan historiografikoa, prozedurak eta erramintak
III.- Zientzia sozial historikoa: historiaren objektua
IV.- Printzipio metodologikoak ikerketan (II): metodo historikoa eta iturriak
V.- Historiaren erabilera sozialak
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Oinarrizkoa
Bloch, Marc, (1952) Introducción a la historia, Mexiko, FCE.
Carr, Edward Hallet, (2016) [1961] ¿Qué es la historia?, Bartzelona, Ariel.
Florescano, Enrique (2012) La función social de la historia, Mexiko, FCE.
Fontana Josep, (1999) Introducción al estudio de la historia, Bartzelona, Crítica.
Gruzinski, Serge (2018) ¿Para qué sirve la historia?, Madril, Alianza.
Hunt, Lynn (2018) Historia: ¿Por qué importa?, Madril, Alianza.
Paul, Herman, (2016) La llamada del pasado. Claves de la teoría de la historia, Zaragoza, Institución Fernando el Católico.
Prost, Antoine (2016) Doce lecciones sobre la historia, Granada, Comares.
Raphael, Lutz, (2011) La ciencia histórica en la era de los extremos. Teorías, métodos y tendencias desde 1900 hasta la actualidad, Zaragoza, Institución Fernando el Católico.
Osagarria
Burke, Peter (2006) ¿Qué es la historia cultural?, Madril, Espasa.
Burke, Peter (ed.) (2006) Formas de hacer historia, Madril, Alianza Editorial.
Carreras, Juan José, (2003) Seis lecciones de historia, Zaragoza, Institución Fernando el Católico.
Chartier, Roger (2005) El mundo como representación. Estudios sobre historia cultural, Bartzelona, Gedisa.
Guha, Ranahit (2002) Las voces de la historia y otros estudios subalternos, Bartzelona, Crítica.
Hernández Sandoica, Helena (2004) Tendencias historiográficas actuales. Escribir historia hoy, Madril, Akal.
Iggers, George G., (1995) La ciencia histórica en el siglo XX: las tendencias actuales. Una revisión panorámica y crítica del debate internacional, Bartzelona, Labor, 1995.
Kaye, Harvey,(1989) Los historiadores marxistas británicos, Zaragoza, PUZ.
Kocka, Jürgen, (2002) Historia social y conciencia histórica, Madril, ed. Marcial Pons.
Koselleck, Reinhart, (2016) historia/Historia, Madril, Trotta.
Lüdtke, Alf (ed.) (1995) The history of everyday life, Princetone, Princetone University Press.
Ortega López, Teresa María (ed.) (2007) Por una historia global: el debate historiográfico en los últimos tiempos, Granada, Granadako Unibertsitatea.
Rose, Sonya O. (2012) ¿Qué es la historia de género?, Madril, Alianza Editorial.
Serna, Justo y Pons, Anaclet (2000) Cómo se escribe la microhistoria. Ensayo sobre Carlo Ginzburg, Madril, Cátedra-Universitat de València, Frónesis.
Serna, Justo y Pons, Anaclet (2013) La historia cultural: autores, obras, lugares, Madril, Akal.
Hona hemen irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografia:
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.