Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2024/2025 | Beste urte batzuk:  2023/2024  |  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021 
Historia eta Ondarean Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 305107 Irakasgaia: LAN HISTORIOGRAFIKORAKO SARRERA
Kredituak: 6 Mota: Oinarrizkoa Ikasmaila: 1 Iraupena: 1º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
PEREZ IBARROLA, NEREA (Resp)   [Tutoretzak ] SANTAMARINA OTAOLA, JOSU   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Historiaren teoria eta aldi luzeak / Historiaren teoria eta metodologia

 

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Ezagutza historikoaren objektua. Ezagutza historikoaren erabilpen sozialak. Ikerketarako metodologiaren oinarriak: informazio iturrien sailkapen eta aniztasuna. Metodo historika eta iturrien kritika. Lana artxiboetan. Arkeologia eta historia.

Gora

Gaitasun orokorrak

Oinarrizko gaitasunak

OG1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea eta, nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.

OG3 - Ikasleek haien ikasketa arloaren baitako datu esanguratsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, gizarte, zientzia edota etikarekin loturiko gai nabarmeni buruzko hausnarketa daramaten iritziak eman ahal izateko.

 

Gaitasun orokorrak

GO2 - Gizarteen bilakaera historikoa ikuspegi multidiziplinarra eta sendotasun historiografikoa duten ebazpenak emanez interpretatzea.

GO3 - Historia eta ondarearekin loturiko informazio iturriak modu egokian erabili, gertaera eta prozesu historiko ezberdinei buruz arrazoituriko iritziak emateko.  

 

Gora

Berariazko gaitasunak

BG1 - Aldaketa sozialeko luzera-prozesuen ildo nagusiak laburbiltzea, egungo arazoen jatorri historikoa aintzat hartzeko

BG5 - Aldaketa dinamikek eta iraganaren herentziak duten elkarrekiko lotura aztertzea eta azterketa hau egoera historiko desberdinei aplikatzea.

BG6 - Azken mendeetan gertatutako eraldaketa handien eragina aztertzea, orainaldian duten inpaktua balioztatzeko.

BG8 - Ondare arkeologikoaren ezagutza aztertzea, eguneroko bizitzaren aztarna materialen eta adierazpen artistiko eta kulturalen bidez, gizarte historikoen ezaugarri eta bilakaera baloratzeko.

Gora

Ikasketaren emaitzak

IE1-Iraganeko eta oraingo irudikapen kolektiboetan historiak eta iraganeko ikuspegiek duten garrantzia baloratzea.

IE2- Iturri historikoen aniztasuna ezberdindu, eta horiekin batera iragana hobeki ezagutzeko beharrezkoak eta erabilgarriak diren iturrien zein aztarnen kokapena diren artxibo eta gune arkeologikoen garrantziaz jabetzea

 

Gora

Metodologia

Irakaskuntza metodologiak

-Azalpenezko metodoa

-Ariketa eta arazoen ebazpena

-Irakaskuntza kooperatiboa talde txikietan

 

Jarduera hezigarriak

Jarduera hezigarriak Orduak Aurrez-aurrekoak
TALDE OSOA - Klaseak talde osoarekin 42 100
PRAKTIKAK - klase praktikoak 12 100
LAN KOOPERATIBOA - Lan edo proiektuak egin talde kooperatiboetan 20 10
LAN AUTONOMOA - Ikaslearen ikasketa eta lan autonomoa 70 0
TUTORETZAK - Tutoretzak 2 0
EBALUAZIOA- Ebaluazio frogak 4 100
OSOTARA 150  

 

Gora

Ebaluazioa

 

Ikasketa emaitzak Ebaluazio jarduera
% % Berrekuragarria Berreskuratzeko gutxienekoa
IE1-Iraganeko eta oraingo irudikapen kolektiboetan historiak eta iraganeko ikuspegiek duten garrantzia baloratzea. IE2- Iturri historikoen aniztasuna ezberdindu, eta horiekin batera iragana hobeki ezagutzeko beharrezkoak eta erabilgarriak diren iturrien zein aztarnen kokapena diren artxibo eta gune arkeologikoen garrantziaz jabetzea Parte-hartze aktiboaren
erregistroa
0    
Bakarkako lana 30 100 (Froga berria) 5/10
Memoria txostenaren aurkezpena** 30 70 (Txostena zuzenduta berriz aurkeztea) 5/10
Ahozko aurkezpena 10 0  
Froga idatzia     30 100 (Froga berria) 5/10
  OSOTARA 100 81  

 

** Lan indibidualaren barrenean Giza Zientzietarako Informazio Gaitasunen moduloaren ariketak sartzen dira. Ariketa hauekin memoria txostenaren nota osoaren %6 osatuko da.

Gora

Gai-zerrenda

I.- Sarrera bat: Historia eta Historiografia

II.- Printzipio metodologikoak ikerketan (I): Lan historiografikoa, prozedurak eta erramintak

III.- Zientzia sozial historikoa: historiaren objektua

IV.- Printzipio metodologikoak ikerketan (II): metodo historikoa eta iturriak

V.- Historiaren erabilera sozialak

 

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Oinarrizkoa

Bloch, Marc, (1952) Introducción a la historia, Mexiko, FCE.

 

Carr, Edward Hallet, (2016) [1961] ¿Qué es la historia?, Bartzelona, Ariel.

 

Florescano, Enrique (2012) La función social de la historia, Mexiko, FCE.

 

Fontana Josep, (1999) Introducción al estudio de la historia, Bartzelona, Crítica.

 

Gruzinski, Serge (2018) ¿Para qué sirve la historia?, Madril, Alianza.

 

Hunt, Lynn (2018) Historia: ¿Por qué importa?, Madril, Alianza.

 

Paul, Herman, (2016) La llamada del pasado. Claves de la teoría de la historia, Zaragoza, Institución Fernando el Católico.

 

Prost, Antoine (2016) Doce lecciones sobre la historia, Granada, Comares.

 

Raphael, Lutz, (2011) La ciencia histórica en la era de los extremos. Teorías, métodos y tendencias desde 1900 hasta la actualidad, Zaragoza, Institución Fernando el Católico.

 

Osagarria

Burke, Peter (2006) ¿Qué es la historia cultural?, Madril, Espasa.

 

Burke, Peter (ed.) (2006) Formas de hacer historia, Madril, Alianza Editorial.

 

Carreras, Juan José, (2003) Seis lecciones de historia, Zaragoza, Institución Fernando el Católico.

 

Chartier, Roger (2005) El mundo como representación. Estudios sobre historia cultural, Bartzelona, Gedisa.

 

Guha, Ranahit (2002) Las voces de la historia y otros estudios subalternos, Bartzelona, Crítica.

 

Hernández Sandoica, Helena (2004) Tendencias historiográficas actuales. Escribir historia hoy, Madril, Akal.

 

Iggers, George G., (1995) La ciencia histórica en el siglo XX: las tendencias actuales. Una revisión panorámica y crítica del debate internacional, Bartzelona, Labor, 1995.

 

Kaye, Harvey,(1989) Los historiadores marxistas británicos, Zaragoza, PUZ.

 

Kocka, Jürgen, (2002) Historia social y conciencia histórica, Madril, ed. Marcial Pons.

 

Koselleck, Reinhart, (2016) historia/Historia, Madril, Trotta.

 

Lüdtke, Alf (ed.) (1995) The history of everyday life, Princetone, Princetone University Press.

 

Ortega López, Teresa María (ed.) (2007) Por una historia global: el debate historiográfico en los últimos tiempos, Granada, Granadako Unibertsitatea.

 

Rose, Sonya O. (2012) ¿Qué es la historia de género?, Madril, Alianza Editorial.

 

Serna, Justo y Pons, Anaclet (2000) Cómo se escribe la microhistoria. Ensayo sobre Carlo Ginzburg, Madril, Cátedra-Universitat de València, Frónesis.

 

Serna, Justo y Pons, Anaclet (2013) La historia cultural: autores, obras, lugares, Madril, Akal.

 

Hona hemen irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografia:

http://www.unavarra.es/biblioteca

Gora

Hizkuntzak

Euskera

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora