Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2024/2025 | Beste urte batzuk:  2023/2024  |  2022/2023 
Historia eta Ondarean Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 305104 Irakasgaia: HISTORIA MODERNOA
Kredituak: 6 Mota: Oinarrizkoa Ikasmaila: 1 Iraupena: 2º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
BARAIBAR ECHEVERRIA, ALVARO (Resp)   [Tutoretzak ] NAUSIA PIMOULIER, AMAIA (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Historiaren teoria eta aldi handiak / Historiaren aldi handiak

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Estatu modernoaren genesia. Metropoliaren erakundeen ezarpena mundu berrian. Erlijio gatazkak: Erreforma eta Kontrarreforma. Estatuaren konfesionaltasuna eta kontzientzia-askatasuna. Egitura sozialak: pribilegiatuak, estatu xehea, marjinatuak, baztertuak. Antzinako Erregimenaren krisia.

Gora

Gaitasun orokorrak

Oinarrizko gaitasunak

OG1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea eta, nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.

OG2 - Ikasleek eskuratutako ezagutzak euren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez zein problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

 

 Gaitasun orokorrak

GO1 - Aldi historiko desberdinetako egoerak interpretatzeko gaitasun analitikoa erabiltzea.

GO2 - Gizarteen bilakaera historikoa ikuspegi multidiziplinarra eta sendotasun historiografikoa duten ebazpenak emanez interpretatzea.

Gora

Berariazko gaitasunak

BG1 - Aldaketa sozialeko luzera-prozesuen ildo nagusiak laburbiltzea, egungo arazoen jatorri historikoa aintzat hartzeko

BG5 - Aldaketa dinamikek eta iraganaren herentziak duten elkarrekiko lotura aztertzea eta azterketa hau egoera historiko desberdinei aplikatzea.

BG6 - Azken mendeetan gertatutako eraldaketa handien eragina aztertzea, orainaldian duten inpaktua balioztatzeko.

Gora

Ikasketaren emaitzak

7.IE - Faktore politikoen, erlijiosoen eta ekonomikoen arteko loturak ulertzea estatu modernoa sendotzeko elementu dinamizatzaile gisa.

8.IE - Hiri, monumentu eta gune historiko-artistiko berrien eraikuntzan eredu koloniala ezarri izana baloratzea, eta aztertzea nolako ondorioak izan zituzten Mundu Zaharraren eta Berriaren arteko nekazaritzako eta abeltzaintzako trukeek.

Gora

Metodologia

Kodea Jarduera hezigarriak Orduak Aurrez aurrekoak
1. JH TALDE OSOA - Klaseak talde osoarekin 42 100
2. JH PRAKTIKAK - klase praktikoak 12 100
3. JH LAN KOOPERATIBOA - Lan edo proiektuak egin talde kooperatiboetan 20 10
4. JH LAN AUTONOMOA - Ikaslearen ikasketa eta lan autonomoa 70 0
5. JH TUTORETZAK - Tutoretzak 2 0
6. JH EBALUAZIOA ¿ Ebaluazio frogak 4 100
5. JH OSOTARA 150  

Gora

Ebaluazioa

Ikaskuntzaren emaitza Ebaluazio jarduera Pisua (%) % zenbat den errekuperatzekoa   Eskatzen den nota minimoa
7.IE - Faktore politikoen, erlijiosoen eta ekonomikoen arteko loturak ulertzea estatu modernoa sendotzeko elementu dinamizatzaile gisa.                                       8.IE - Hiri, monumentu eta gune historiko-artistiko berrien eraikuntzan eredu koloniala ezarri izana baloratzea, eta aztertzea nolako ondorioak izan zituzten Mundu Zaharraren eta Berriaren arteko nekazaritzako eta abeltzaintzako trukeek. Parte-hartze aktiboaren erregistroa 10 0  
Bakarkako lana 20 100 (Lana zuzendua entregatu, irakasleak emandako jarraibide eta epeak errespetatuz)  
Memoria txostenaren aurkezpena 20 50 (Lana zuzendua entregatu, irakasleak emandako jarraibide eta epeak errespetatuz)  
Ahozko aurkezpena 0    
Proba idatzia           50 100 (Froga idatzi berria)         5/10
  OSOTARA 100 80  

 

 

 

 

 

Gora

Gai-zerrenda

  1. Mundu modernoaren ezaugarriak.
  2. Estatu modernoa. Europa XVI. mendearen lehenbiziko erdialdean.
  3. Aro konfesionala (1550-1650).
  4. Europako monarkia handiak (1648-1715).
  5. XVIII. mendea eta Europaren berrantolamendua.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Básica

Bennassar, B. et al., (1994). Historia Moderna. Madrid: Akal.

Floristán, A. (coord.), (2012). Historia Moderna Universal. Ariel: Barcelona.

Ribot, L. (coord.), (2016). La Edad Moderna, Marcial Pons: Madrid.

 

Complementaria

Anderson, M. S. (1990). Guerra y sociedad en la Europa del Antiguo Régimen: 1618-1789. Madrid: Ministerio de Defensa.

Delumeau, J. (1985). La Reforma. Barcelona: Labor.

Domínguez Ortiz, A. (1990). Las claves del despotismo ilustrado (1715-1789). Barcelona: Planeta.

Duby, G. (1989). Atlas histórico mundial. Madrid: Debate.

Fernández Armesto, F. (2010). 1492, el nacimiento de la modernidad. Barcelona: Debate.

Gil Pujol, X. (1991). Las claves del absolutismo y el parlamentarismo, 1603-1715. Barcelona: Planeta.

Hale, J. R. (1996). La civilización del Renacimiento en Europa: 1450-1620. Barcelona: Crítica.

Hergt, M., Hilgemann, W. y Kinder, H. (2007). Atlas histórico mundial. Madrid: Akal.

Kamen, H. (1986). La sociedad europea, 1500-1700. Madrid: Alianza.

Koenigsberger, H. G. (1991). El mundo moderno, 1500-1789. Barcelona: Crítica.

Munck, T. (1994). La Europa del siglo XVII, 1598-1700: estados, conflictos y orden social de Europa. Madrid: Akal.

Nausia Pimoulier, A. (2022), Ni casadas ni sepultadas. Las viudas, una historia de resistencia, Tafalla, Txalaparta.

Parker, G. (1999). La gran estrategia de Felipe II. Madrid: Alianza.

Rivero Rodríguez, M. (2000). Diplomacia y relaciones exteriores en la Edad Moderna. De la cristiandad al sistema europeo 1453-1794. Madrid: Alianza.

Stradling, R. A. (1983). Europa y el declive de la estructura imperial española, 1580-1720. Madrid: Cátedra.

Gora

Hizkuntzak

Euskera

Gora

Non emango den

Campus Arrosadía de la Universidad Pública de Navarra. Para conocer el aula concreta, consulte en la página Web de la Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación.

Gora