Kodea: 305104 | Irakasgaia: HISTORIA MODERNOA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
BARAIBAR ECHEVERRIA, ALVARO (Resp) [Tutoretzak ] | NAUSIA PIMOULIER, AMAIA (Resp) [Tutoretzak ] |
Estatu modernoaren genesia. Metropoliaren erakundeen ezarpena mundu berrian. Erlijio gatazkak: Erreforma eta Kontrarreforma. Estatuaren konfesionaltasuna eta kontzientzia-askatasuna. Egitura sozialak: pribilegiatuak, estatu xehea, marjinatuak, baztertuak. Antzinako Erregimenaren krisia.
Oinarrizko gaitasunak
OG1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea eta, nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
OG2 - Ikasleek eskuratutako ezagutzak euren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez zein problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
Gaitasun orokorrak
GO1 - Aldi historiko desberdinetako egoerak interpretatzeko gaitasun analitikoa erabiltzea.
GO2 - Gizarteen bilakaera historikoa ikuspegi multidiziplinarra eta sendotasun historiografikoa duten ebazpenak emanez interpretatzea.
BG1 - Aldaketa sozialeko luzera-prozesuen ildo nagusiak laburbiltzea, egungo arazoen jatorri historikoa aintzat hartzeko
BG5 - Aldaketa dinamikek eta iraganaren herentziak duten elkarrekiko lotura aztertzea eta azterketa hau egoera historiko desberdinei aplikatzea.
BG6 - Azken mendeetan gertatutako eraldaketa handien eragina aztertzea, orainaldian duten inpaktua balioztatzeko.
7.IE - Faktore politikoen, erlijiosoen eta ekonomikoen arteko loturak ulertzea estatu modernoa sendotzeko elementu dinamizatzaile gisa.
8.IE - Hiri, monumentu eta gune historiko-artistiko berrien eraikuntzan eredu koloniala ezarri izana baloratzea, eta aztertzea nolako ondorioak izan zituzten Mundu Zaharraren eta Berriaren arteko nekazaritzako eta abeltzaintzako trukeek.
Kodea | Jarduera hezigarriak | Orduak | Aurrez aurrekoak |
1. JH | TALDE OSOA - Klaseak talde osoarekin | 42 | 100 |
2. JH | PRAKTIKAK - klase praktikoak | 12 | 100 |
3. JH | LAN KOOPERATIBOA - Lan edo proiektuak egin talde kooperatiboetan | 20 | 10 |
4. JH | LAN AUTONOMOA - Ikaslearen ikasketa eta lan autonomoa | 70 | 0 |
5. JH | TUTORETZAK - Tutoretzak | 2 | 0 |
6. JH | EBALUAZIOA ¿ Ebaluazio frogak | 4 | 100 |
5. JH | OSOTARA | 150 |
Ikaskuntzaren emaitza | Ebaluazio jarduera | Pisua (%) | % zenbat den errekuperatzekoa | Eskatzen den nota minimoa |
7.IE - Faktore politikoen, erlijiosoen eta ekonomikoen arteko loturak ulertzea estatu modernoa sendotzeko elementu dinamizatzaile gisa. 8.IE - Hiri, monumentu eta gune historiko-artistiko berrien eraikuntzan eredu koloniala ezarri izana baloratzea, eta aztertzea nolako ondorioak izan zituzten Mundu Zaharraren eta Berriaren arteko nekazaritzako eta abeltzaintzako trukeek. | Parte-hartze aktiboaren erregistroa | 10 | 0 | |
Bakarkako lana | 20 | 100 (Lana zuzendua entregatu, irakasleak emandako jarraibide eta epeak errespetatuz) | ||
Memoria txostenaren aurkezpena | 20 | 50 (Lana zuzendua entregatu, irakasleak emandako jarraibide eta epeak errespetatuz) | ||
Ahozko aurkezpena | 0 | |||
Proba idatzia | 50 | 100 (Froga idatzi berria) | 5/10 | |
OSOTARA | 100 | 80 |
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Básica
Bennassar, B. et al., (1994). Historia Moderna. Madrid: Akal.
Floristán, A. (coord.), (2012). Historia Moderna Universal. Ariel: Barcelona.
Ribot, L. (coord.), (2016). La Edad Moderna, Marcial Pons: Madrid.
Complementaria
Anderson, M. S. (1990). Guerra y sociedad en la Europa del Antiguo Régimen: 1618-1789. Madrid: Ministerio de Defensa.
Delumeau, J. (1985). La Reforma. Barcelona: Labor.
Domínguez Ortiz, A. (1990). Las claves del despotismo ilustrado (1715-1789). Barcelona: Planeta.
Duby, G. (1989). Atlas histórico mundial. Madrid: Debate.
Fernández Armesto, F. (2010). 1492, el nacimiento de la modernidad. Barcelona: Debate.
Gil Pujol, X. (1991). Las claves del absolutismo y el parlamentarismo, 1603-1715. Barcelona: Planeta.
Hale, J. R. (1996). La civilización del Renacimiento en Europa: 1450-1620. Barcelona: Crítica.
Hergt, M., Hilgemann, W. y Kinder, H. (2007). Atlas histórico mundial. Madrid: Akal.
Kamen, H. (1986). La sociedad europea, 1500-1700. Madrid: Alianza.
Koenigsberger, H. G. (1991). El mundo moderno, 1500-1789. Barcelona: Crítica.
Munck, T. (1994). La Europa del siglo XVII, 1598-1700: estados, conflictos y orden social de Europa. Madrid: Akal.
Nausia Pimoulier, A. (2022), Ni casadas ni sepultadas. Las viudas, una historia de resistencia, Tafalla, Txalaparta.
Parker, G. (1999). La gran estrategia de Felipe II. Madrid: Alianza.
Rivero Rodríguez, M. (2000). Diplomacia y relaciones exteriores en la Edad Moderna. De la cristiandad al sistema europeo 1453-1794. Madrid: Alianza.
Stradling, R. A. (1983). Europa y el declive de la estructura imperial española, 1580-1720. Madrid: Cátedra.
Campus Arrosadía de la Universidad Pública de Navarra. Para conocer el aula concreta, consulte en la página Web de la Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación.