Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2025/2026
Gizarte Lanean Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 304510 Irakasgaia: GENEROA ETA GIZARTE LANA
Kredituak: 6 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: Iraupena: 1º S
Saila: Soziologia eta Gizarte Lana
Irakasleak:
ITURBIDE RODRIGO, RUTH (Resp)   [Tutoretzak ] PAZ VALLEJO, AMAIA   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Modulua: Esku hartzeko esparru espezifikoak Gizarte Lanerako

Jakintzagaia: Aukerakoak

 

Gora

Gaitasun orokorrak

02GO Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloan arrazoiak prestatuz eta defendatuz eta arazoak konponduz erakusten diren gaitasunak edukitzea.
03GO Ikasleek ahalmena izatea datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko (beren ikerketa arlokoak normalean), bakoitzak bere iritzia eman dezan, eta horrekin batera zenbait gai sozial, zientifiko edo etikori buruzko hausnarketa egin dezan.
05GO Ikasleek geroko ikasketei autonomia maila handiarekin ekiteko beharrezkoak diren ikasteko trebetasunak garatu izana.

 

01OG Bere analisietan giza jokabidearen eta inguru sozialaren ezagutzak aplikatzen ditu.
02OG Errealitate sozialari, gizarteko problemei eta Gizarte Lanaren arloari buruzko jakintza sortzen du.
03OG Gizarte laneko langile gisa, beharrezkoak diren tresna kontzeptualak eta metodologikoak erabiltzen ditu jarduera guztietan (diagnostikoak, esku-hartzeak, azterketa sozialak eta politikak).
05OG Pertsona, familia, talde, erakunde eta komunitateen beharrak eta eskaerak bildu, balioetsi eta konpontzen ditu.
06OG Genero ikuspegia aplikatzen du esku-hartze sozialeko metodologian, ikuspegi hori tokian tokiko edo arloko plan, programa eta proiektuetan txertatzeko.
10OG Pertsonen, taldeen eta komunitateen arteko bitartekaritza egiten du gatazkak konpontzeko.
11OG Norbanakoen eta taldeen arteko desparekotasunak errespetatzen ditu, eta badaki moldatzen kulturarteko inguruetan.
12OG Aukera berdintasunerako politiken beharra ulertzen eta transmititzen du.
15OG Badaki Gizarte lanean ari denean trebetasun profesionalak erabiltzen (enpatia, entzute aktiboa, autokonfiantza, komunikatzeko ahalmena, mugak jartzea, malgutasuna).

Gora

Berariazko gaitasunak

02GE Ahalmena izatea gizarte-langileak esku hartzen duen arloan sortzen diren problemak eta behar sozialak identifikatzeko eta aztertzeko.
03GE Ahalmena izatea premiei aurre eginen dieten sareak garatzen laguntzeko eta planifikatutako emaitzen alde lan egiteko, pertsonekin aztertuz eskuratzen eta garatzen ahal dituzten laguntza-sareak.
09GE Ahalmena izatea zaurgarritasun egoerak eta baztertzeko arriskua ekartzen dutenak identifikatzeko eta bazterketa sozialeko arriskua identifikatzeko eta konpontzeko.
12GE Ahalmena izatea pertsonekin, familiekin, taldeekin, erakundeekin eta komunitateekin elkarrekintzan aritzeko, haien garapena sustatzeko eta haien bizi-baldintzak hobetzeko, Gizarte Lanean esku hartzeko ereduak eta metodoak erabiliz.
13GE Ahalmena izatea pertsonekin, familiekin, taldeekin, erakundeekin eta komunitateekin esku hartzeko, haiek ahalduntzearren dituzten beharrei, egoerei, arriskuei, lehentasunezko aukerei eta baliabideei buruzko erabakiak hartzeari dagokionez.
16GE Ahalmena izatea pertsonen, familien, taldeen, erakundeen eta komunitateen interesak aztertu eta defendatuko dituzten lantaldeak antolatzeko.
17GE Ahalmena izatea diziplinarteko esku-hartze planak diseinatu, inplementatu eta ebaluatzeko, plan horietan erabiltzen ahal diren baliabideak eta zerbitzuak kontuan hartuta.
18GE Ahalmena izatea talde dinamikak erabiliz hazkunde pertsonala sustatzeko eta pertsonen arteko harremanetarako trebetasunak indartzeko.
19GE Ahalmena izatea pertsonentzat, taldeentzat eta komunitateentzat arriskutsuak diren portaerekin lan egiteko, portaera hori osatzen duten egoerak eta inguruabarrak identifikatuz eta ebaluatuz eta horiek aldatzeko estrategiak landuz.
21GE Ahalmena izatea bitartekaritza esku hartzeko estrategia gisa erabiltzeko, gatazkak modu alternatiboan konpontzearren hala eskatzen duten egoeretan.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikaskuntzaren emaitza Edukia Prestakuntza-jarduera Ebaluaziorako tresnak
Genero ikuspegiaz ezagutzea oraingo gizarte egituraren eraikuntza soziala (modernizazio prozesuak, generoaren teoria eta genero desberdintasunak). Modernizazio prozesu erabakigarriak (legezko zilegitasun arrazionala, indibiduazioa, askatasuna, etab.), generoari buruzko eta genero desparekotasunei buruzko elementu kontzeptualak eta esparru teorikoak (familia, hezkuntza, lana eta enplegua, osasuna, baztertze soziala, etab.) Gizarte Lanari aplikatuak. Prestakuntza-jarduera presentzialak: eskola magistralak. Genero gaietako bideoak, telebistako programak eta filmak aztertzea genero ikuspegia Gizarte Laneko lanbidean aplikatzeko.     Ikasgelan esku hartzea eta parte hartzea. Gogoetazko banako lan bat aurkeztea bakoitzaren genero eraketari eta ereduei buruz eta beren eraginari buruz gizarte-langile gisa esku hartzean.  
Genero ikuspegia zer den jakitea eta Gizarte Laneko lanbidean aplikatzen jakitea.   Genero ikuspegiari buruzko elementu kontzeptualak eta esparru teorikoak, Gizarte Lanari aplikatuak.   Prestakuntza-jarduera presentzialak: eskola magistralak. Nafarroan dauden baliabideetan genero ikuspegia erabiliz lan egiten duten profesionalei bisitak egitea. Genero ikuspegia ezarria duten ikerketak eta proiektuak aurkeztea.     Kasu praktiko bat genero ikuspegiaz taldean ebaztea. 
Teoria eta korronte feministak ezagutzea.  Sakontasunez aztertzea erreibindikazio feministak, beren lorpenak, oztopoak eta oraingo egoera.  Prestakuntza-jarduera presentzialak: eskola magistralak. Filmak ikustea. Zenbait material eta liburu irakurtzea, esaterako Nuria Varelaren Feminismo para principiantes izenekoa. Talde lan bat egitea, sufragistetatik hasi eta gaur egunera arte existitzen diren korronte feministetako bat ikertzeko.

Gora

Metodologia

Metodologia - Jarduera Ordu presentzialak Ordu ez-presentzialak
A-1.- Azalpenak emateko / parte hartzeko eskolak  28  
A-2.- Praktikak  28  
A-3.- Eztabaidak, bateratze lanak, taldeen tutoretza    
A-4.- Lana egitea   40
A-5.- Materialak irakurtzea   20
A-6.- Bakarka ikastea   30
A-7.- Azterketak, ebaluazio probak  2   
A-8.- Banakako tutoretzak  2  
Guztira  60 90

Gora

Ebaluazioa

Ikaskuntzaren emaitzak Ebaluaziorako jarduera Pisua (%) Errekuperatzekoa den edo ez Eskatzen den nota minimoa
Genero teoria ezagutzea eta esku-hartze sozialaren arlo guztietan (familian, hezkuntzan, lanean, osasunean, bazterketa sozialean eta abarretan) dauden genero desparekotasunak identifikatzea.    Saio presentzialetara joatea, parte-hartzeak eta ekarpenak. Banako lana genero ereduei buruz (Gizarte Laneko esku-hartzeari aplikatua) eta talde lanak ikasgelan. % 10      %45 Ez           Bai Ez     5
Genero ikuspegia zer den jakitea eta Gizarte Laneko lanbidean aplikatzen jakitea.  Saio praktikoetako dinamiketan landutako azken produktuak. % 15 Ez Ez
Feminismoaren jatorria ezagutzea; bere olatuak eta korronteak sufragistetatik hasi eta gaur egunera arte. Talde lana, dauden korronte feministetako bat ikertzeko, haren proposamenak, lorpenak, arazoak eta pertsonaia giltzarriak aztertzearren. % 30 Bai 4

Gora

Gai-zerrenda

1.- Genero ikuspegiaren arabera analizatzea oraingo gizarteak eta haien barnean indarra duten genero egitura sozialak (modernizazio prozesuak).

 

2.- Genero desparekotasunak analisi arlo klasikoetan (familia eta demografia, hezkuntza, osasuna, lana eta enplegua, baztertze soziala, etab.), eta genero ikuspegia Gizarte Lanean modu praktikoan aplikatzea. 

 

3.- Esku-hartze soziala eta generoa; genero ikuspegiaren arabera aztertzea zaurgarritasun bereziko egoerekin zerikusia duten taldeak eta esku hartzeko arloak: prostituzioa, kontsumoak, genero indarkeria, diskriminazio duala edo anizkoitza duten emakumeak (problematiken pilaketa).

 

4.- Feminismoa eta Gizarte Lana: korronte feministak sufragistetatik hasi eta gaur egunera arte. Feminismoak eraldaketa sozialerako teoria eta ekintza gisa.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


  • Amador Muñoz, LV; Monreal Gimeno, MC. (2010). Intervención social y género. Madril: Narcea
  • Bosqued, M. (2008). Quemados. El síndrome del bournout. Que es y como superarlo. Bartzelona: Ediciones Paidós.
  • Cobo, R. (2005). ¿El género en las ciencias sociales¿. Cuadernos de Trabajo social, Vol. 18, 249-258.
  • Faraldo Rivas, R. (2007). Claves de la intervención social desde el enfoque de género
  • Hernando, A. (2015). ¿Identidad relacional y orden patriarcal¿. En Hernando, A., Mujeres,
    hombres, poder.
    Subjetividades en conflicto. Madril: Traficantes de Sueños.
  • Martín Barranco, M. (2020). Autocuidado en la intervención social: manual de autoaplicación. Instituto Canario de Igualdad. Kanaria Handiko Las Palmas
  • Murillo de la Vega, S. (1999). ¿La perspectiva de Género en la práctica profesional del trabajo social¿. Servicios Sociales y Política Social, 45, 23-40
  • Pais Andrade, MA.; González Martín, M. (2014). Política(s), Prácticas e Intervención: En el camino de una perspectiva teórica-metodológica del Trabajo Social desde una perspectiva de género. Argitaletxea: Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Sociales. Carrera de Trabajo Social

Gora

Hizkuntzak

Euskara

Gora