Kodea: 304502 | Irakasgaia: GIZARTE ZERBITZU PERTSONAL ESPEZIALIZATUAK | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 3 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Soziologia eta Gizarte Lana | |||||
Irakasleak: | |||||
MARTINEZ VIRTO, LUCIA (Resp) [Tutoretzak ] | GONZALEZ SANTANA, GARA [Tutoretzak ] |
Modulua: Gizarte Lanaren testuinguru instituzionala
Jakintzagaia: Gizarte Zerbitzuak
Irakasgaiaren edukiak gizarte zerbitzuen sistemaren maila espezializatuaren ingurukoak dira: legedia, plangintza tresnak eta gizarte baliabideak, esku hartzeko prozesuekin lotutakoak. Gizarte zerbitzuek helburu dituzten esku-hartzeko sektoreek, berriz, irakasgaia egituratzen dute: gizarteratzea, arreta juridikoa, familia eta adingabeak, desgaitasuna, mendekotasuna, adinekoak, osasuna eta osasun mentala.
03OG | Ikasleek ahalmena izatea datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko (beren ikerketa arlokoak normalean) gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko gogoeta barne hartuko duten iritziak emateko. |
05OG | Ikasleek geroko ikasketei autonomia maila handiarekin ekiteko beharrezkoak diren ikasteko trebetasunak garatu izana. |
01GO | Bere azterketetan giza jokabidearen eta inguru sozialaren ezagutzak aplikatzen ditu. |
02GO | Gizarte errealitateari, gizarteko problemei eta Gizarte Laneko diziplinari buruzko jakintza sortzen du. |
05GO | Pertsona, familia, talde, erakunde eta komunitateen beharrak eta eskaerak bildu, balioetsi eta konpontzen ditu. |
12GO | Aukera berdintasunerako politiken beharra ulertzen du eta transmititzen du. |
01GE | Ahalmena izatea gizarte garaikidea eta haren egitura eta dinamika aztertzeko beharrezkoak diren diziplina ezagutzak eskuratzeko eta menderatzeko; horren barnean sartzen da, besteak beste, fenomeno sozialen konplexutasuna aztertzea diziplina anitzeko ikuspegia hartuta. |
02GE | Ahalmena izatea gizarte-langileak esku hartzen duen arloan sortzen diren problemak eta behar sozialak identifikatzeko eta aztertzeko. |
20GE | Ahalmena izatea sistemen, diziplina arteko taldeen eta erakunde anitzeko sareen barnean eraginkortasunez lan egiteko. |
25GE | Ahalmena izatea politika sozialean dauden joera nagusiak identifikatzeko eta aztertzeko. |
26GE | Ahalmena izatea politika sozialeko orientabideek Gizarte Lanerako dituzten ondorioak eta inplikazioak baloratzeko. |
27GE | Ahalmena izatea Gizarte Zerbitzuen Sistemaren eredu desberdinak ezagutzeko eta aztertzeko. |
Ikaskuntzaren emaitza | Prestakuntza jarduera | Ebaluatzeko tresna |
1E. Gizarte zerbitzu pertsonal espezializatuen lege-, administrazio- eta eragiketa-oinarriak zein diren jakitea | 1J, 3J, 4J, 5J, | Ikasgelako esku-hartzeak eta praktikak eta banakako probak |
2E. Gizarte zerbitzu pertsonalak gizarte zerbitzuen sistemaren barnean kokatzea, eta gizarte zerbitzu espezializatuen xedeak, eginkizunak eta hartzaileak zein diren jakiten hastea | 1J, 3J, 4J, 5J, | Ikasgelako esku-hartzeak eta praktikak eta banakako probak |
3E. Gizarte lan espezializatuko eremuetan esku hartzeko baliabide eta metodologia guztiak ezagutzea | 1J, 2J, 3J, 4J, 5J | Ikasgelako esku-hartzeak eta praktikak, talde lana eta banakako probak |
4E. Esku-hartze sozial espezializatuko prozesu baten plangintzara hurbiltzea | 1J, 2J, 3J, 5J | Ikasgelako esku-hartzeak eta praktikak, talde lana eta banakako proba |
5E. Esku-hartze sozial espezializaturako beharrezkoak diren baliabideak identifikatzea eta ezagutzea | 1J, 2J, 3J, 4J, 5J | Ikasgelako esku-hartzeak eta praktikak, talde lana eta banakako probak |
6E. Esku-hartze espezializatuko tresna teknikoak deskribatzea | 1J, 2J, 3J, 4J | Ikasgelako esku-hartzeak eta praktikak, talde lana eta banakako proba |
7E. Inplikatutako eragile guztiekin esku-hartze sozial espezializatu eta koordinatu bat egiteko beharrezkoak diren oinarrizko alderdiak aztertzea | 1J, 2J, 3J, 4J | Ikasgelako esku-hartzeak eta praktikak, talde lana eta banakako proba |
8E. Ahoz eta idatziz behar bezala komunikatzeko gai izatea, eta terminologia egokia erabiltzea | 1J, 2J, 3J | Ikasgelako esku-hartzeak eta praktikak eta talde lana |
Metodologia - Jarduera | Ordu presentzialak | Ordu ez-presentzialak |
1J. Azaltzeko/parte hartzeko eskolak | 28 | |
2J. Praktikak | 30 | 10 |
3J. Taldeko lanaren elaborazioa | 30 | |
4J. Materialaren irakurketak eta ikasleen lan autonomoa | 45 | |
5J. Azterketak, ebaluazio probak | 2 | |
6J. Banakako tutoretzak | 5 | |
Guztira | 60 | 90 |
Ikaskuntzaren emaitzak | Ebaluazio jarduera | Pisua (%) | Errekuperatzekoa den edo ez | Eskatzen den nota minimoa |
1E, 2E, 3E, 4E, 5E, 6E, 7E, 8E | Talde lana | 20 | Ez | 4 |
1E, 2E, 3E, 4E, 5E, 6E, 7E | Idatzizko bi proba partzial | 70 | Bai, deialdi berezian | 4 |
8E, 2E, 3E, 6E, 7E | Ikasgelako jardueretara joatea eta aktiboki parte hartzea | 10 | Ez | 4 |
Garrantzitsua: Bi partzialen notaren, talde lanaren eta ikasgelako esku-hartze eta ariketa praktikoen arteko batezbestekoa izanen da nota. Batezbestekoa egin eta ebaluazio jarraitua gainditu ahal izateko, beharrezkoa izanen da jarduera guztiak entregatzea eta gutxienez lau bat ateratzea ebaluagarria den parte bakoitzean.
Ebaluazio jarraitua aukeratu baina gainditu ez duten pertsonek amaierako azterketaren bidez errekuperatzen ahalko dute irakasgaia, deialdi berezian.
Ebaluazio jarraitua aukeratu ez duten pertsonek deialdi arruntean eta/edo deialdi berezian gainditzen ahalko dute irakasgaia.
Sarrerako gaia. Nafarroako Gizarte Zerbitzu Pertsonalen Sistema.
1. zatia. Gizarteratzeko gizarte-zerbitzu espezializatuak
1. GAIA. Gizarteratzea eta Gizarte Zerbitzuak.
2. GAIA. Gizarte zerbitzuak eta laguntza juridikoa.
3. GAIA. Ezgaitasuna eta Gizarte Zerbitzuak.
4. GAIA. Osasun mentala eta Gizarte Zerbitzuak
2. zatia. Autonomia sustatzeko eta mendekotasun egoeran dauden pertsonei arreta emateko gizarte zerbitzu espezializatuak
5. GAIA. Adinekoak eta gizarte zerbitzuak.
6. GAIA. Mendekotasuna eta Gizarte Zerbitzuak.
3. zatia. Haur eta familientzako gizarte zerbitzu espezializatuak
7. GAIA. Familia, adingabeak eta gizarte zerbitzuak.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Bibliografía complementaria:
Otros documentos on-line de referencia: