Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2025/2026 | Beste urte batzuk:  2024/2025  |  2023/2024  |  2022/2023  |  2021/2022 
Gizarte Lanean Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 304501 Irakasgaia: GIZARTE LANA TALDEEKIN
Kredituak: 6 Mota: Nahitaezkoa Ikasmaila: 3 Iraupena: 1º S
Saila: Soziologia eta Gizarte Lana
Irakasleak:
LASHERAS RUIZ, RUBEN (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Gizarte Lana: kontzeptuak, metodoak, teoriak eta aplikazioa.

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Bizitza soziala, taldean egotea eta garatzea, besteekin eta besteekin komunikatzeko eta egoteko beharra gizakien ezaugarri bat da. Normalean taldeetan garatzen gara eta taldeetan gure identitate pertsonala eta soziala konfiguratzen dugu. 

 

Gizarte Lanak tradizionalki garatu du bere lanarloa, bai banakako arretan, bai talde eta komunitate mailan zerbitzuak eskainiz. Gizarte Laneko testuingurua ezagutzeko, beharrezkoa da ekintza profesionalaren arloetara joatea eta gizarte lanaren esku-hartze espezifikoa identifikatzea. Horretarako, taldeen ezaugarriak, taldeekiko ekintzaren oinarrizko printzipioak, talde-lanak dakartzan abantailak eta desabantailak, talde-mota desberdinak, talde-testuinguruetan esku hartzeko beharrezkoak diren trebetasunak eta trebakuntza ulertzea beharrezkoa da.

 

Helburu hau lortzeko, ezinbestekoa da taldeetan gertatzen diren fenomenoak modu orokor eta oinarrizkoan ezagutzea eta gerturatzea, identifikatzea, taldeek bizi duten prozesua ezagutzea, hori guztia profesionalen esku-hartzea planifikatu ahal izateko. 

Gora

Gaitasun orokorrak

CB02 Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.


CB03 
Ikasleek datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean beren ikasketa-arloaren barruan), arlo sozial, zientifiko edo etikoko gai garrantzitsuei buruzko gogoeta barne hartzen duten iritziak emateko.

CB05 Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.

 

CG01 Giza portaerari eta gizarte-inguruneari buruzko ezagutzak aplikatzen ditu bere analisietan.

CG03 Gizarte-langile gisa garatzen dituzten jarduera guztietan (diagnostikoak, esku-hartzeak, azterketa sozialak eta politikoak) beharrezkoak diren tresna kontzeptualak eta metodologikoak erabiltzen ditu.

 

CG04 Planifikatu, berrikusi eta ebaluatzen du pertsonekin, familiekin, taldeekin, erakundeekin, komunitateekin eta beste profesional batzuekin.

CG05 Pertsona, familia, talde, erakunde eta komunitateen beharrak eta eskaerak jaso, baloratu eta konpontzen ditu.

 

CG09 Esku hartzeko eta gainbegiratzeko hainbat metodologia erabiltzen ditu.

 

CG10 Historia eta txosten sozialak egitea. 

CG15 Badaki trebetasun profesionalak erabiltzen (enpatia, entzute aktiboa, autokonfiantza, komunikazio-gaitasuna, mugak eraikitzea, malgutasuna) Gizarte Langintzan dihardutean.

Gora

Berariazko gaitasunak

CE02 Gizarte langileak esku hartzen duen gizarte-arazoak eta -beharrak identifikatzeko eta aztertzeko gaitasuna.
CE06 
Gizarte laneko esku-hartzearen berezko ekintzarako eta eraldaketarako ezagutza-beharretara egokitutako ikerketa-proiektuak diseinatzeko eta egiteko gaitasuna

CE10 Historia eta txosten sozialak egitea 

CE12 Pertsonekin, familiekin, taldeekin, erakundeekin eta komunitateekin elkarreragitea, garapena sustatzeko eta bizi-baldintzak hobetzeko.

CE13 Pertsona, familia, talde, erakunde eta komunitateekin esku hartzeko gaitasuna, haien beharrei, egoerei, arriskuei, lehentasunezko aukerei eta baliabideei buruzko erabakiak hartzeko orduan ahalduntzeko. 
CE14 Gizarte-lana norberaren ezagutzak berrikusteko eta eguneratzeko erabiltzea

CE16 Taldeak antolatzea, pertsonen, familien, taldeen, erakundeen eta komunitateen interesak defendatzeko.

CE18 Talde-dinamika erabiltzea.

CE21 Bitartekaritza erabiltzea gatazketan
CE22 
Gatazkak identifikatzea eta kudeatzea.

CE24 Jokabide eta zeregin profesionalari buruz hausnartzeko gaitasuna, norberaren muga pertsonalak eta profesionalak etengabe identifikatuz eta berrikusiz. 

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikaskuntzaren emaitzak Edukia Prestakuntza jarduera Ebaluazio estrategia
R1 ¿ Gizarte lana taldeekin garatzeko esku-hartzearen printzipioak eta ezaugarri espezifikoak ezagutzea. Gizarte lana taldeekin / Ereduak, gaitasunak eta lidergoa GLTn / GLT praktikatzeko elementuak / Bizitza zikloa eta taldeen ebaluazioa  Parte hartze saioak, irakurketak, eztabaidak, bateratze-lanak, taldeko tutoretzak Banakako proba teoriko-praktikoa, taldeko lana eta asteroko dinamika
R2 - Esku hartzeko talde mota desberdinen helburuak eta garapena ezagutzea eta ulertzea Gizarte lana taldeekin / Identitate sozialaren teoria / GLT praktikatzeko elementuak / Bizitza zikloa eta taldeen ebaluazioa Parte hartze saioak, irakurketak, eztabaidak, bateratze-lanak, taldeko tutoretzak Banakako proba teoriko-praktikoa, taldeko lana eta asteroko dinamika
R3 - Taldeko esku-hartze metodoak aplikatzea, talde motak esku-hartzearen helburuen arabera bereizten.  Gizarte lana taldeekin / Ereduak, gaitasunak eta lidergoa GLTn / Identitate sozialaren teoria / GLT praktikatzeko elementuak / Bizitza zikloa eta taldeen ebaluazioa Parte hartze saioak, irakurketak, eztabaidak, bateratze-lanak, taldeko tutoretzak Banakako proba teoriko-praktikoa, taldeko lana eta asteroko dinamika
R4 ¿ Talde baten plangintza diseinatzea Gizarte lana taldeekin / Ereduak, gaitasunak eta lidergoa GLTn / Identitate sozialaren teoria / GLT praktikatzeko elementuak / Bizitza zikloa eta taldeen ebaluazioa Irakurketak, eztabaidak, bateratze-lanak, taldeko tutoretzak Taldeko lana eta asteroko dinamika
R5 - Talde dinamikak erabiltzea talde baten osaketa egokia lortzeko eta talde prozesuak ezagutzeko   Ereduak, gaitasunak eta lidergoa TSGn Ereduak, gaitasunak eta lidergoa GLTn / Identitate sozialaren teoria / GLT praktikatzeko elementuak / Bizitza zikloa eta taldeen ebaluazioa Parte hartze saioak, irakurketak Taldeko lana eta asteroko dinamika

Gora

Metodologia

JARDUERA HEZIGARRIAK Ordu presentzialak Ordu ez presentzialak
A.1 Parte hartze soaioak 22  
A.2 Praktikak 8 4
A.3 Eztabaidak, taldeko tutoretzak, bateratze-lanak 4 8
A.4 Lana garatzea 22 32
A.5 Irakurketak   14
A.6 Banakako azterketa   32
A.7 Azterketak, ebaluazio probak 4  
GUZTIRA 60 90

Gora

Ebaluazioa

 
Ikaskuntzaren emaitza Ebaluazio jarduera Pisua (%) Errekupera daitekeen edo ez Eskatzen den nota minimoa  
R1, R2, R3 EDUKI TEORIKOAK Gai bakoitzaren amaieran test labur bat egingo da. Test bakoitzak 5 galdera ditu, hiru erantzun-aukerarekin. Saio teorikoetan landutako edukiei eta garatutako jarduera praktikoei buruzkoak izaten dira galderak. Asmatze bakoitzak bi puntu batzen du. Akats bakoitzak puntu bat kentzen dizkio azken kalifikazioari. Galderak erantzun gabe utz daitezke. Ebaluazio jarraituak, beraz, 4 test ditu (gai bakoitzeko bat). Test bat egiterik ez badago, eta arrazoia, aldez aurretik, behar bezala justifikatuta badago (epean eta forman), hurrengoarekin elkartu ahal izango da (gehienez bi test/gai). Azken kalifikazioa formula honen bidez kalkulatzen da: (T1+T2+T3+T4) / 4. Ez dago gutxieneko nota bat ezarrita test/gai bakoitzean, baina amaierako batez besteko kalifikazioak 5ekoa edo handiagoa izan behar du. 5 nota edo gehiago lortu ezean, zati hori test motako azterketa baten bidez berreskura daiteke ezohiko deialdian. %50 Bai Batez bestekoa egiteko, 10etik 5eko gutxieneko kalifikazioa lortu behar da.
R3, R4, R5 TALDEKO PRAKTIKA (GARAPENA) Taldeko esku-hartzearen printzipioak planifikatzeko eta garatzeko talde-prozesu bat garatuko da benetako talde baten bidez. Taldeak ikasturteko lehen astean osatuko dira. Asistentzia nahitaezkoa da, espazio erreal batean kokatuta dagoelako. Praktika hori Ikasketa Zerbitzuan kokaturik dago. Ikasle bakoitzak talde- nota eskuratzeko, nahitaez joan behar du garatu beharreko saio praktikoetara, eta gela osoari azaldu behar dizkio bai saioen plangintza baita emaitzak ere. GARRANTZITSUA: Atal honetako banakako azken kalifikazioa kalkulatuko da egindako asistentzia kopuruaren arabera. %25 Ez Batez bestekoa egiteko, 10etik 5eko gutxieneko kalifikazioa lortu behar da.
R1, R2, R3, R4 TALDE-PRAKTIKA (SISTEMATIZAZIOA) Talde-lan bat da (taldeak ikasturteko lehen astean osatuko dira), eta talde-praktikaren garapena idatziz sistematizatuko da. Txantiloi bat erabiliko da atal nagusiak garatzeko (testuingurua, helburuak, metodoa, diseinua, ebaluazioa, etab.). Lan honetan jasotako informazioak behar bezala aipatuta eta erreferentziatuta egon behar du, APA sistema erabiliz. Sistematizazio-lan hori asteko espazio praktikoan gainbegiratuko da. Ikasle bakoitzak talde-nota eskuratzeko, nahitaez agertu behar da lan hori egiteko erabiltzen diren saio praktikoetan. GARRANTZITSUA: Atal honetako banakako azken kalifikazioa kalkulatuko da egindako asistentzia kopuruaren arabera. %25 Bai Batez bestekoa egiteko, 10etik 5eko gutxieneko kalifikazioa lortu behar da.

Gora

Gai-zerrenda

Gaiak irakasgaiaren praktika errealari laguntzeko antolatzen dira. Horretarako, hainbat etapa/fase hartzen ditu kontuan taldeetan (OHARRA: gai-zerrenda doitze-fasean dago, 2024/2025 ikasturtean birformulatu ondoren; beraz, aldaketa batzuk gerta daitezke):

 

1. GAIA. TALDEA PRESTATZEA: ezaugarriak eta helburuak

2. GAIA. TALDEA MARTXAN JARTZEA: talde-dinamikak eta beste tresna batzuk

3. GAIA. TALDEAREN GARAPENA: lidergoa eta gaitasun profesionalak

4. GAIA. TALDEAREN AMAIERA: ebaluazioa eta itxiera

Gora

Praktika esperimentalen programa

Irakasgaiak taldeko PRAKTIKA nagusi bat du, talde erreal baten bidez taldeko esku-hartzearen printzipioak planifikatu eta garatzean datzana. Nahitaezkoa da, espazio erreal batean kokaturik dagoelako. Praktika hori Ikasketa Zerbitzuan kokaturik dago. Ikasle bakoitzak talde- nota eskuratzeko, nahitaez joan behar du garatu beharreko saio praktikoetara, eta gela osoari azaldu behar dizkio bai saioen plangintza baita emaitzak ere.Taldeko praktikak 5eko edo hortik gorako kalifikazioa lortu behar du.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Acceda a la bibliografía que su profesor ha solicitado a la Biblioteca.


NOTA: En la asignatura se suministra un documento sintético de apuntes en formato digital como referencia bibliográfica fundamental para la consecución de los resultados de aprendizaje

 

Oinarrizko bibliografia

ASOCIACIÓN PARA EL FOMENTO DEL TRABAJO SOCIAL CON GRUPOS, S.A. Una Organización Profesional Internacional (AASWG) (2006) Estándares para la práctica del Trabajo Social con Grupos. Recuperado de: https://labur.eus/60AML
FERNÁNDEZ GARCÍA, T. y LÓPEZ PELÁEZ, A. (2006). Trabajo Social con grupos. Madrid: Alianza
KONOPKA, G. (1968). Trabajo social de grupo. Madrid: Euramérica.
LÓPEZ PELÁEZ, A. (2010). Teoría del Trabajo Social con Grupos. Madrid: Universitas.
MORALES, J.F., PÁEZ, D., DESCHAMPS, J.C., &WORCHEL, S. (1996). Identidad social. Aproximaciones psicosociales a los grupos y a las relaciones entre grupos. Valencia: Promolibro.
PARRA RAMAJO, B. (2017) El trabajo social de grupo en la actualidad: La utilización de los vínculos para la promoción del cambio social. Barcelona: Universitat de Barcelona. Recuperado de: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://diposit.ub.edu/dspace/bitstream/2445/121897/1/MBPR_TESIS.pdf
ZAMANILLO, T. (2008). Trabajo social con grupos y pedagogía ciudadana. Madrid: Síntesis.

 

Bibliografia osagarria

CAVODIES, M. (1991). Dinámica de grupos. Bogotá: Indo-American Press Sevice.
FERREYRA, A. y PASUT, M. (2009). Técnicas grupales. Madrid: Ed. CEP.
FRANCIA, A. y MATA, J. (1992). Dinámica y técnicas de grupos. Madrid: CCS.
MILLÁN, R. (2005). Intervención social grupal. Integrando la perspectiva de género (promoción de relaciones saludables y de buen trato). Cuadernos de Trabajo Social, 18, 333-350.
MOYA, M.J., & COSTA, S. (2008). Manual de consulta sobre grupos de Ayuda Mutua de personas con discapacidad física. Barcelona: Federación ECOM.
OLZA, M. (2002). El desarrollo de grupo en el Trabajo Social con grupos. En M. Olza& J. Hernández (Ed.), Trabajo social: cuestiones sobre el qué y el cómo. Zaragoza: Certeza.
PÉREZ, R.M., & SÁEZ, S. (Ed.) (2004). El grupo en la promoción y educación para la salud. Lleida: Milenio.
PÉREZ DE VILLAR, M. J. & TORRES, C., (1999). Dinámica de grupos en formación de formadores: casos prácticos. Barcelona: Herder.
ROCA. F. (1998). Los desconocidos grupos de Ayuda Mutua. Cuadernos de Trabajo Social, 11, 251-263.
RODRÍGUEZ, M.J., Blanco, M., & Fernández, C. (2015). Grupos de Ayuda Mutua en personas con problemas severos de salud mental en el modelo de recuperación. La inclusión del cuerpo. Comunitaria. Revista Internacional de Trabajo Social y CienciasSociales, 10, 46-64.
ROSSELL, T. (1998). Trabajo social de grupo: grupos socioterapéuticos y socioeducativos. Cuadernos de Trabajo Social, 11, 103-122.
SEGADO, S., DEL FRESNO, M., & LÓPEZ, A. (Eds.). (2013). Modelos de Trabajo Social con grupos: Nuevas perspectivas y nuevos contextos. Madrid: Universitas.
SHAW, M.E. (2004). Dinámica de grupo. Psicología de la conducta de los pequeños grupos. Barcelona: Herder.
TUCKMAN, B. W. (1965). Developmental Sequence in Small Groups. Psychological Bulletin, 63(6), 384-99.
TURNER, J. (1990). Redescubrir el grupo social. Madrid: Morata.
VILLEGAS, E. (1993). El trabajo social en el Trabajo de grupo. Alternativas. Cuadernos de Trabajo social, 2,119-136.

Gora

Hizkuntzak

Euskara

Gora

Non emango den

Campus Arrosadía de la Universidad Pública de Navarra. Para conocer el aula concreta, consulte en la página Web de la Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación.

Gora