Kodea: 303205 | Irakasgaia: GIZARTE ZIENTZIEN IKERKETAN HASTEA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Soziologia eta Gizarte Lana | |||||
Irakasleak: | |||||
ZULOAGA LOJO, LOHITZUNE (Resp) [Tutoretzak ] | MENDIBERRI APEZETXEA, MONIKA [Tutoretzak ] |
2. GAITASUN GENERIKOAK
2.1. Oinarrizko gaitasunak
3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
4. OG Ikasleak, baijende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideakjakinarazteko gauza izatea.
2.2. Gaitasun orokorrak
1. GO - Gizarte bizitza antolatzeko ikuspegi soziologikoak duen garrantziaz ohartzeko gaitasuna.
3. GO - Egoera, prozesu eta arazo sozialen deskribapen, ulermen, diagnostiko eta azalpenean jakintza eta kontzeptu soziologikoak erabiltzeko gaitasuna.
5. GO - Gizarte eta kultura aniztasunaren aitorpenari irekitako gizarte sentsibilitate baten eta hiritartasun kontzientzia baten garapena
8. GO - Gaurko gizarteko prozesu, egoera eta arazoei egokitutako azterketa teoriko eta enpirikoko arazoak planteatzeko gaitasuna.
2.3. Zeharkako gaitasunak
2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikaskuntza, irakaskuntza, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
3. GAITASUN ESPEZIFIKOAK
1. GE - Aztertutako objektu edo arazoetarako egokiak diren ikerketa sozialeko estrategiak diseinatzeko gaitasuna.
2. GE - Hainbat esparru formaletan gizarte-ikerketako proiektuak asmatu, diseinatu, ebaluatu, aurkeztu eta gauzatzeko beharrezkoak diren trebetasun teknikoak ikastea.
3. GE - Gizarte adierazleak eta gizarte neurketako tresnak egiteko, erabiltzeko eta interpretatzeko gaitasuna.
4. GE - Datuen eta arrazoibideen analisirako eta sintesirako eta ezagutzak harremanetan eta testuinguruan jartzeko gaitasuna.
5. GE - Ebidentzia enpirikoetan oinarritutako arrazoibide soziologikoko formulak ezagutzea.
|
Jarduera mota | Orduak | Guztirako % | |
Jarduera presentziala | Ikasgai magistrala | 30 | 20 |
Ikasgai parte-hartzailea eta bideratutako ariketa | 30 | 20 | |
Ikaslearen berezko lana | Lan teoriko-praktikoa | 90 | 60 |
Helmen murriztuko proiektuaren diseinua | |||
Norberaren ikastea |
Ikaskuntzaren emaitza | Ebaluazio jarduera | Pisua (%) | Errekupera daitekeen ala ez | Eskatzen den nota mínimoa |
R1, R3, R4, R5 | Idatzizko froga: saio teoriko zein praktika eta irakurgaietan landutako ezagueren barneratzea baloratuko du | 50% | Bai, idatzizko proba baten bitartez | 5/10 |
R1, R2, R3, R5 | Irakaslearen erregistroa (klasera joatea eta parte-hartze aktiboa izatea) | 10% | Ez | |
R1, R2, R3, R4, R5 | Irakasleek ezarritako argibideen arabera egin beharreko idazlan eta praktikak | 40% | 50% berreskuragarria irakasleek ezarritako argibideen arabera zuzenduta eta finkatutako epean lana emanez | 5/10 |
1. Gizarte ikerketa eta bere prozesua
2. Gizarte ikerketa baten diseinua
3. Bigarren mailako iturriekin egindako ikerketa
4. Inkesta
5. Behaketa zientifikoa
6. Banako elkarrizketa
7. Talde fokalak, eztabaida taldeak eta talde dinamikak
8. Prozesu parte-hartzaileak
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
ALONSO, Luis Enrique, La mirada cualitativa en Sociología, Madrid: Fundamentos, 1998
BECKER, Howard, Manual de escritura para científicos sociales: cómo empezar y terminar una tesis, un libro o un artículo, Buenos Aires: Siglo XXI, 2011
BELL, Judith, Cómo hacer tu primer trabajo de investigación: guía para investigadores en educación y ciencias sociales, Barcelona: Gedisa, 2002
BELTRÁN VILLALVA, Miguel, Perspectivas sociales y conocimiento, Barcelona: Anthropos, 2000
BLAXTER, Loraine, Christina HUGHES, Malcolm TIGHT, Cómo se hace una investigación, Barcelona: Gedisa, 2000
BOOTH, Wayne, Cómo convertirse en un hábil investigador, Barcelona: Gedisa, 2001
CLANCHY, John y Brigid BALLARD, Cómo se hace un trabajo académico: guía práctica para estudiantes universitarios, Zararagoza: Prensas Universitarias de Zaragoza, 2000
CORONA BERKIN, Sarah y Olaf KALTMEIER (comp.), En diálogo: Metodologías en Ciencias Sociales y Culturales, Barcelona: Gedisa, 2012
DELLA PORTA, Donatella y Michael KEATING (eds.), Enfoques y metodologías de las ciencias sociales: una perspectiva pluralista, Madrid: Akal, 2013
FESTINGER, Leon y Daniel KATZ (comp.), Los métodos de investigación en las ciencias sociales, Buenos Aires: Paidós, 2004
GARCÍA FERRANDO, Manuel y Jesús IBÁÑEZ y Francisco ALVIRA, El análisis de la realidad social: métodos y técnicas de investigación, Madrid : Alianza Editorial, 2010
GOLDTHORPE, John H. De la sociología: números, narrativas e integración de la investigación y la teoría ; presentación de José María Maravall, Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas, 2010
GUINEA-MARTÍN, Daniel (coord.), Trucos del oficio de investigador: casos prácticos de investigación social, Barcelona: Gedisa, 2012
HAIR, Joseph F., Robert P. BUSH, David J. ORTINAU, Investigación de mercados: en un ambiente de información digital, Madrid: McGraw-Hill, 2010
JUARISTI, P. (2003) Gizarte ikerketarako teknikak Teoria eta adibideak. Bilbao: UPV-EHU
LAGO PEÑA, Ignacio, La lógica de la explicación en las ciencias sociales, Madrid: Alianza, 2008
MAYNTZ, R; HOLM, K y HÜBER, P. Introducción a los métodos de la sociología empírica, Madrid: Alianza, 1993
MESONERO, M. (2005) Ikerketa-proiektuak lantzeko teknikak. Bilbao: Udako Euskal Unibertsitatea.
PASSERON, Jean-Claude, El razonamiento sociológico: el espacio comparativo de las pruebas históricas; estudio introductorio y notas de José Luis Moreno Pestaña, Madrid: Siglo XXI, 2011
PUJADAS MUÑOZ, Juan José, El método biográfico: el uso de las historias de vida en ciencias sociales, Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas, 2002
SANTANA LEITNER, Andrés, Fundamentos para la investigación social, Madrid: Alianza, 2013
SARTORI, Giovanni y Leonardo MORLINO (comp.), La comparación en las ciencias sociales, Madrid: Alianza, 2002
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.