Kodea: 302732 | Irakasgaia: KOMUNIKAZIOKO SISTEMA ALTERNATIBOAK (KSA) | ||||
Kredituak: 3 | Mota: Aukerakoa | Ikasmaila: | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
MONZON GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Resp) [Tutoretzak ] |
Definición, clasificación y diferenciación. Sistemas alternativos usuales en estudiantes con discapacidad auditiva: sistema bimodal y lenguaje de signos. Sistemas alternativos para estudiantes con trastorno del espectro autista. Sistemas alternativos para estudiantes con discapacidad motórica. TIC y discapacidad auditiva. Pautas para el tratamiento pertinente de los SAC por parte del docente en aula y adaptaciones curriculares según necesidades de los estudiantes. Análisis de casos.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Ikasketa emaitza hauek hurrengo eran gauzatzen dira irakasgai honetan:
1IE- Laguntzen paradigmaren ezaugarriak eta Haur Hezkuntza-ikasleei dagokionez gara ditzaketen funtzioak aipatzea.
2IE- Eskola barneko eta kanpoko laguntzako profesionalen esku-hartze modalitateak deskribatzea.
3IE-Pedagogia Terapeutikoko maisu/maistrak egin behar dituen funtzio eta zereginak ezartzea, ACNEAE edo ACNEE duten ikasleen egoera zehatzei dagokienez.
4IE- Ikastetxe arruntetako eta heziketa bereziko ikastetxeetako ikasleei, familiei eta profesionalei lagundu eta haiekin kolaboratzeko proposamenak diseinatzea.
5IE- Laguntza-prozesuak eta heziketa-testuinguruak analizatzea, eskola eta gizarte inklusiboen printzipioen ikuspuntutik.
6IE- Haur Hezkuntza-etapako ACNEE edo ACNEAE duten ikasleen laguntza beharrei eta heziketa-erantzunari buruzko ikerketa-proiektu bat lantzea.
7IE- Ikerketen datuak eta ekarpenak beren testuinguruetan interpretatzea.
IRAKAS METODOLOGIAK
Kodea | Deskribapena |
MD1 | Ikasgai magistrala osoko klasean |
MD2 | Talde handian antolatutako elkarrekintza |
MD3 | Talde ertainean antolatutako elkarrekintza |
MD5 | Banakako elkarrekintza: norberaren ikaste prozesurako eginkizun eta jarraibideak |
Prestakuntza Jarduerak
Kodea | Deskribapena | IZAERA PRESENTZIALA | IZAERA EZ PRESENTZIALA |
1PJ | Klase teorikoak (oinarrien azalpena, adibideak, aplikazio eta burutze kontrastatuak, eta garapenak) | 30 | |
2PJ | Klase praktikoak, edota kanpoan egindako praktikak | 15 | |
3PJ | Lanen burutzea, eta dagokionean, horien ahozko aurkezpena | 15 | 20 |
4PJ | Ikaslearen ikaste autonomoa | 50 | |
5PJ | Tutoretzak | 10 | |
6PJ | Ahozko edo idatzizko azterketak | 10 | |
Orotara | 80 | 70 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
RA1 RA2 RA3 | Gelan edo, hala badagokio, ikastetxean parte hartzea. | %10 | %0 | |
RA4 RA5. RA7 | Lan teorikoak: garatzekoak, sintesiak edo gogoeta kritikoak | %20 | %15 | |
RA4 RA5. RA6. RA7 | Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta, beharrezkoa bada, ebaluaketa | %30 | %15 | |
RA1 RA2 RA3 RA4 | Idatzizko edo ahozko azterketak. Globalak edo partzialak. | %40 | %40 |
(*) Ebaluazio jarraian, gainerako atalekin media egin ahal izateko, atal honetan beharrezko gutxienezko kalifikazioa 5,0 puntua izango da Hau baino kalifikazio txikiagoa izateak berreskurapen probetan aurkeztu behar izatea ekarriko du.
GAIAK:
a. Giza komunikazioaren teoria: axiomak
b. Komunikazioaren funtzioak.
c. Komunikazio, garapen eta sozializazio beharra.
a. Entzumen urritasuna edo gorreria duten ikasleak.
b. Beste KSAH bat behar duten ikasleak
a. Komunikazioaren funtzioak.
b. KSHAen definizioa eta motak.
c. Mitoak eta errealitateak.
d. KSHAak erabiltzeko hautagaiak.
e. Ikasleen ebaluazioa.
f. Nukleo hiztegia eta hiztegi periferikoa.
g. Lagundutako hizkuntza naturala eta plangintza motorra.
h. Komunikazio-lagunak.
i. KSHAren inplementazioa. KSHAk ikasgelan.
j. Irakurketa-idazketa eta alfabetatzea.
4. Komunikazio-sistema alternatiboak eta handigarriak ebaluatzeko eta ezartzeko proposamenak egiteko tresnak.
5. Entzumeneko eta Hizkuntzako profesionalaren eginkizunak Komunikazioaren Sistema Alternatibo eta Handigarrien garapenean.
6. KSHAak ikasgelan: irakasleak ikasgelan KSHAak modu egokian tratatzeko jarraibideak eta ikasleen beharren araberako curriculum-egokitzapenak.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
OINARRIZKO BIBLIOGRAFIA:
Basil, C. y Rosell, C. (2006). Recursos y sistemas alternativos/aumentativos de comunicación. En J. L. Gallego (ed.), Enciclopedia temática de logopedia (p. 441-465). Málaga: Aljibe.
Borràs, P. (1998). Roser: proceso de integración en la escuela ordinaria para una alumna que utiliza sistemas aumentativos de comunicación. En C. Basil, E. Soro-Camats y C. Rosell. Sistemas de signos y ayudas técnicas para la comunicación aumentativa y la escritura (pp. 173-186). Barcelona: Masson.
Coronas, M. y Basil, C. (2017). Los alumnos con discapacidad motriz. En A. Marchesi, C. Coll y J. Palacios (eds.), Desarrollo psicológico y educación: respuestas educativas a las dificultades de aprendizaje y del desarrollo (p. 387-414). Madrid: Alianza Editorial.
Costa Cabanillas, M., & López Méndez, E. (1991). Manual para el educador social. Ministerio de Asuntos Sociales, Centro de Publicaciones. http://hdl.handle.net/11162/66805
Drager, K., Light, J. y McNaughton, D. (2010). Effects of AAC interventions on communica- tion and language for young children with complex communication needs. Journal of Pedia- tric Rehabilitation Medicine, 3(4), 303-310.
Laborit, E. (1998). El grito de la Gaiviota. Seix Barral.
Loncke, F. (2014). Augmentative and alternative communication: Models and applications for edu- cators, speech-language pathologists, psychologists, caregivers, and users. San Diego, CA: Plural Publishing.
Marín, A. (2019). Sistemas Alternativos y Aumentativos de Comunicación. PublicacionesDidácticas.com, 104, 235-240. https://core.ac.uk/download/pdf/235850452.pdf
Millar, D. C., Light, J. C. y Schlosser, R. W. (2006). The impact of augmentative and alternative communication intervention on the speech production of individuals with developmental disabilities: A research review. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 49, 248-264.
Miranda Calderón, L. A. (2011). Lenguaje: Algo más que un mecanismo para la comunicación. Revista electrónica educare, 15(1), 161-170.
Montero, P. (2003). Sistemas alternativos y aumentativos de comunicación (SAAC) y accesibilidad: Bases teóricas de los SAAC. Puertas a la lectura, (4), 129-136.
Romski, M. y Sevcik, R. A. (2005). Augmentative communication and early intervention: Myths and realities. Infants & Young Children, 18(3), 174-185.
Sacks, O. (2000). Veo una voz. Anaya & Mario Muchnik.
Tetzchner, S. von y Martinsen, H. (1992). Introducción a la enseñanza de signos y al uso de ayudas técnicas para la comunicación. Madrid: Antonio Machado Libros.
Watzlawick, P., Helminck, J., & Jackson, D. (1986). Teoría de la comunicación humana. Herder.