Kodea: 302731 | Irakasgaia: HEZKUNTZAKO LAGUNTZA ETA ESKU-HARTZEA ENTZUMENEAN ETA HIZKUNTZAN | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Aukerakoa | Ikasmaila: | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
MONZON GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Resp) [Tutoretzak ] |
Principios educativos de atención a la diversidad en el ámbito de la audición y el lenguaje. Roles docentes para la atención en aula a problemas asociados a la audición y lenguaje. Casuística, medidas prácticas y apoyo a la rehabilitación de estudiantes con necesidades especiales o específicas en audición y lenguaje. Estrategias metodológicas para la intervención educativa de estudiantes y familias. Diseño de propuestas de intervención para el apoyo educativo ante trastornos y retrasos del lenguaje: Intervención educativa en dificultades del habla, de la voz, del lenguaje y de la comunicación; Intervención educativa en dificultades de lectoescritura. Planes, programas y proyectos de prevención.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Ikasketa emaitza hauek hurrengo eran gauzatzen dira irakasgai honetan:
1IE- Laguntzen paradigmaren ezaugarriak eta Haur Hezkuntza-ikasleei dagokionez gara ditzaketen funtzioak aipatzea.
2IE- Eskola barneko eta kanpoko laguntzako profesionalen esku-hartze modalitateak deskribatzea.
3IE-Pedagogia Terapeutikoko maisu/maistrak egin behar dituen funtzio eta zereginak ezartzea, ACNEAE edo ACNEE duten ikasleen egoera zehatzei dagokienez.
4IE- Ikastetxe arruntetako eta heziketa bereziko ikastetxeetako ikasleei, familiei eta profesionalei lagundu eta haiekin kolaboratzeko proposamenak diseinatzea.
5IE- Laguntza-prozesuak eta heziketa-testuinguruak analizatzea, eskola eta gizarte inklusiboen printzipioen ikuspuntutik.
6IE- Haur Hezkuntza-etapako ACNEE edo ACNEAE duten ikasleen laguntza beharrei eta heziketa-erantzunari buruzko ikerketa-proiektu bat lantzea.
7IE- Ikerketen datuak eta ekarpenak beren testuinguruetan interpretatzea.
IRAKAS METODOLOGIAK
Kodea | Deskribapena |
MD1 | Ikasgai magistrala osoko klasean |
MD2 | Talde handian antolatutako elkarrekintza |
MD3 | Talde ertainean antolatutako elkarrekintza |
MD5 | Banakako elkarrekintza: norberaren ikaste prozesurako eginkizun eta jarraibideak |
Prestakuntza Jarduerak
Kodea | Deskribapena | IZAERA PRESENTZIALA | IZAERA EZ PRESENTZIALA |
1PJ | Klase teorikoak (oinarrien azalpena, adibideak, aplikazio eta burutze kontrastatuak, eta garapenak) | 30 | |
2PJ | Klase praktikoak, edota kanpoan egindako praktikak | 15 | |
3PJ | Lanen burutzea, eta dagokionean, horien ahozko aurkezpena | 15 | 20 |
4PJ | Ikaslearen ikaste autonomoa | 50 | |
5PJ | Tutoretzak | 10 | |
6PJ | Ahozko edo idatzizko azterketak | 10 | |
Orotara | 80 | 70 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
RA1 RA2 RA3 | Gelan edo, hala badagokio, ikastetxean parte hartzea | %10 | %0 | |
RA4 RA5. RA7 | Lan teorikoak: garatzekoak, sintesiak edo gogoeta kritikoak | %20 | %15 | |
RA4 RA5. RA6. RA7 | Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta, beharrezkoa bada, ebaluaketa | %30 | %15 | |
RA1 RA2 RA3 RA4 | Idatzizko edo ahozko azterketak. Globalak edo partzialak | %40 | %40 |
(*) Ebaluazio jarraian, gainerako atalekin media egin ahal izateko, atal honetan beharrezko gutxienezko kalifikazioa 5,0 puntua izango da Hau baino kalifikazio txikiagoa izateak berreskurapen probetan aurkeztu behar izatea ekarriko du.
GAIAK:
1. Sarrera: eskola inklusiboaren esparruan, Entzumena eta Hizkuntzako irakasleek ikastetxeko ikasleen aniztasunari ematen dioten erantzuna gogoratuz.
2. Eskola inklusiboaren esparruan komunikazio-gaitasuna garatzean dauden premien aniztasunari erantzuna. Erantzunaren antolaketa mailen arabera (RTI Eredua):
2.1.- Laguntza Unibertsalak: (Giltzarriak Ikasgaian ikasitakoa birpasatuz) Haur-Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzako lehen zikloan komunikazio-gaitasunaren beharrak prebenitzeko eta garatzeko programa arruntetan oinarritutako laguntza, taldean/gelan.
2.2.- Laguntza Gehigarriak: Talde murriztuko berreziketa eta/edo errefortzu-programetan oinarritutako laguntza.
2.3.- Laguntza Trinkoak: Banakako berreziketa-programetan oinarritutako laguntza.
3.- Eskolari laguntzeko zerbitzuen antolaketa:
3.1. Hezkuntza Laguntzarako Unitatea
3.2. Ikastetxetik kanpoko laguntzak.
4. Laguntza-ereduak
4.1. Laguntza-ereduak
4.2. Aholkularitza: ereduak, estrategiak eta tresnak.
5. Ikasleen familiekin lankidetzan aritzeko oinarriak
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Acosta Rodríguez, V. (2001). La respuesta educativa a las dificultades del lenguaje desde una perspectiva inclusiva. Atención educativa a la diversidad en el nuevo milenio: XVIII Jornadas de Universidades y Educación Especial, 2001, (págs. 151-160). https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=601818
Acosta Rodríguez, V. (2018). La intervención en habilidades narrativas en alumnado con dificultades del lenguaje. Una oportunidad para el trabajo colaborativo entre logopedas, profesorado y familias. Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología, 41-44. https://doi.org/10.1016/j.rlfa.2018.03.001
Ainscow, M. (2000). Guía para la evaluación y mejora de la educación inclusiva (Index for inclusion). http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-573/es/contenidos/informacion/dia6/es_2027/adjuntos/RecursosParaLaInclusion/hezkuntza_inklusiboa_c.pdf
CREENA. «CREENA ¿ Centro de Recursos de Educación Especial de Navarra». Accedido 2 de mayo de 2021. https://creena.educacion.navarra.es/web/.
De Miguel, J. L., Etxebarria, A., Mendia, R., & Ruiz, C. (2006). Hizkuntzaren eta komunikazioaren garapena esku hartzeko eredu inklusiboaren barruan. Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia. https://www.berrigasteiz.com/site_argitalpenak/docs/110_nee/1102006001c_Doc_EJ_lenguaje_comunicacion_c.pdf
De Miguel, J. L., Etxebarria, A., Mendia, R., & Ruiz, C. (2006). Desarrollo del lenguaje y de la comunicación en el marco de un modelo inclusivo de intervención. Servicio Central de Publicaciones del Gobierno Vasco. https://www.berrigasteiz.com/site_argitalpenak/docs/110_nee/1102006001c_Doc_EJ_lenguaje_comunicacion_c.pdf
Decreto Foral 66/2010, de 29 de octubre, por el que se regula la Orientación Educativa y Profesional en los centros educativos de la Comunidad Foral de Navarra.
Decreto Foral 76/1993, de 1 de marzo, nombra al CREENA como estructura de apoyo a la orientación, con una actuación e intervención complementaria y subsidiaria a la atención a la diversidad de los centros educativos.
García, M., Vega, F. y Jarque, M.J. (2021). La intervención en comunicación y lengua oral en la escuela inclusiva: los apoyos universales [recurso de aprendizaje]. Recuperado del Campus de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).
Gobierno de Navarra: Normativa sobre orientación: https://www.educacion.navarra.es/eu/web/dpto/atencion-a-la-diversidad/orientacion-escolar/normativa
González Manjón, D. (2002). Las dificultades de aprendizaje en el aula. Edebé. https://dialnet.unirioja.es/servlet/libro?codigo=239003
Jarque, M.J., García, M. y Vega, F. (2021). Evaluación de la comunicación y la lengua oral en la escuela inclusiva en los niveles adicional e intensivo [recurso de aprendizaje]. Recuperado del Campus de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).
Jarque, M.J., García, M. y Vega, F. (2021). Las actividades y los programas de intervención de la lengua oral basados en el currículum. El diseño multinivel [recurso de aprendizaje]. Recuperado del Campus de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).
Muntaner Guasp, J. J. (2019). Consideraciones para la intervención de los apoyos de la comunicación y el lenguaje en la escuela inclusiva. Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología, 39(1), 41-48. https://doi.org/10.1016/j.rlfa.2018.06.004