Kodea: 302722 | Irakasgaia: ADIERAZPEN MUGIMENDUA, DANTZA ETA ERRITMOA | ||||
Kredituak: 3 | Mota: Aukerakoa | Ikasmaila: | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Osasun Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
ECHAVARRI VIDEGAIN, BERTA (Resp) [Tutoretzak ] | JURIO IRIARTE, BORJA [Tutoretzak ] |
OG1 Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
OG2 Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
4. OG - Ikasleak, baijende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.
5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketa abileziak garatu izatea.
2. Gaitasun orokorrak
1. GO - Lehen Hezkuntzako curriculum-arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.
2. GO - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan.
4. GO - Ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan diseinatzea eta erregulatzea, arretaz hartuz, genero berdintasuna, ekitatea eta herritarren prestakuntzako balioen funtsa diren giza eskubideentzako errespetua eta sustapena.
5. GO - Ikasgelan eta hortik kanpoan bizikidetza sustatzea, diziplina arazoak konpontzea eta gatazkak era baketsuan konpontzen laguntzea. Ikasle bakoitzaren ahalegina, konstantetasuna eta diziplina sustatzea eta balioestea.
6. GO - Lehen hezkuntzako ikastetxeen antolaketa eta bere funtzionamenduaren barruan sartzen diren jarduera desberdinak ezagutzea. Ikasleekin eta beren familiekin tutoretza lanak eta orientazio lanak egitea, ikasleek dituzten hezkuntza-behar bereziak kontuan hartuz. Irakaslana hobetu eta bizi osoan zehar gertatzen diren aldaketa zientifiko, pedagogiko eta sozialetara egokitu behar dela onartzea.
7. GO - Hezkuntza komunitateko eta inguruneko hainbat sektorerekin lankidetzan jardutea. Irakaskuntzaren eginkizun hezitzailea norbereganatzea, eta hiritartasun aktibo baterako heziketa demokratikoa sustatzea.
8. GO - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz.
9. GO - Etorkizun jasangarria izateko norbanakoen eta gizartearen erantzukizuna balioestea.
10. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko.
12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
3. Zeharkako gaitasunak
2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
1. GE - Lehen Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, arloen esanahia eta antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.
2. GE - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.
5. GE - Eskola ikasketa eta bizikidetza testuinguruetan, arauen onarpenean, jarraikitasunean, norberaren diziplinan eta besteekiko begirunean sakontzea.
6. GE - Lehen hezkuntzako ikastetxeen antolaketa ezagutzea, baita bere funtzionamendua ere, hezkuntza komunitatearen eta gizarte inguruaren sektore batzuen laguntzarekin.
8. GE - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.
10. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko, eta oinarrizko psikologia prozesuen funtzionamenduan, eredu pedagogikoetan eta aldiaren diziplina irizpideetan ezartzea.
12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
- Gorputz adierazpenaren eremuan oinarrizko korronteen ezagutza.
- Gaiaren etekin handiena lortzeko baliabide ezberdinen ulermena.
- Lortutako ezagutzak talde koreografia batean aplikatzea, zeina etorkizuneko ikasleekin erailgarriak izanen diren.
- Gorputz adierazpeneko saioak sortu eta diseinatzea, jasotako jakintzak aplikatuz.
- Gorputz adierazpeneko Unitate Didaktiko bat sortzea eta diseinatzea.
Kodigoa | Azalpena |
MD1 | Osoko esposizio magistrala. |
MD2 | Talde handian elkarrekintza. |
MD4 | Talde txikian elkarrekintza. |
MD5 | Banakako elkarrekintza: lanak eta jarraibideak ikasketa autonomorako. |
Jarduera Hezigarriak | Ordu presentzialak | Ordu ez presentzialak |
JH-1 Azalpen eskolak/Eskola parte-hartzaileak | 15 | 100 |
JH-2 Praktikak | 45 | 100 |
JH-3 Irakurketa, lanak egitea eta ahozko defentsa | 30 | 100 |
JH-4 Bakarka ikastea | 50 | 100 |
JH-5 Tutoretza bakarka | 5 | 100 |
JH-6 Azterketak, ebaluazio probak | 5 | 100 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
Ikaskuntza Emaitzak | Ebaluazio sistema/Prozedurak | (%) | Berreskuragarria |
E1, E2, E5 | ES1. Bertaratze eta parte hartze aktiboa. | 10 | 0 |
E1, E2, E5 | ES2. Laburtze eta sintesi lan teorikoak | 25 | 25 |
E4 | ES3. Aplikazio, ebaluazio edo eta proposameneko lan praktikoak. | 25 | 25 |
E5 | ES4. Ahozko edo idatziko frogak, tarteko edo globalak. | 40 | 40 |
OSOTARA | 100 | 90 |
Oharrak:
ES4an talde-proba praktikoak egingo dira, sekuentzia didaktikoen gorputz-sorkuntza dakartenak. Taldeko koreografiak egingo dira, mugimenduaren plastikotasuna eta talde-koordinazioa balioesteko.
%20Gorputza adierazpen modu gisa eta harremanekin loturiko aspektuak landuko dira:
- Gorputza eta mugimendu kalitateak.
- Gorputza espazioan.
- Gorputza, mugimendua eta erritmoaren barneratzea.
- Gorputza eta sentimenduen adierazpena.
- Gorputza eta dramatizazioa.
- Gorputzaren lanaren eboluzioa haur hezkuntzan.
1. Mugimendu adierazgarria: Bere adiera.
2. Gorputza: Gaitasun motorra adierazpen gaitasunen bitartez.
3. Mugimendu adierazgarriaren balio estetikoa.
4. Landutako mugimendua eta berezkoa. 3-12 urteko etapa.
5. Koreografiak.
6. Dantza eta adierazpena haur hezkuntzan.
7. Unitate Didaktiko baten sorkuntza
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
OINARRIZKOA
-Abraldes, J.A. y Martinez, C. (2003): La expresión corporal a través de los juegos cantados en educación infantil y primaria. En Sanchez, G., Taberbero, B. F.J. Coterón, Llanos, C. Y
-Berge, Y.,(19982) "Vivir tu Cuerpo". Ed. Narcea
-Bernard, M.,(1985) "El Cuerpo". Ed.Paidos
-Blández, J. (2005): La utilización del material y del espacio en Educación Física. Barcelona. Inde
-Castañer, M. (2000) Expresión Corporal y Danza. Madrid Inde
-Gonzalez, L(1982)., "Psicomotricidad profunda. La expresión sonora". Ed. Miñon
-Joyce, M., (1987) "Técnica de danza para niños". Ed. Martinez Roca
-Learreta, Actas del I Congreso internacinal de Expresión Corporal y Educación: Expresión, Creatividad y movimiento (pp296-300): Zamora:Amarú.
-Learreta, B., Ruano K., Sierra, A. (2006) Didáctica de la expresión corporal. Talleres Monográficos. Ed. Inde
-Motos, T.,(1983) "Iniciación a la expresión corporal". Ed. Humanitas
-Pelegrin, A. (2000): Raíz de Amor. Madrid Alfaguara
-Ruano, K. Berriopedro, M.I.(2012) La influencia de la Expresión Corporal sobre las emociones. Madrid. Editorial Académica Española
-Ruano, K. y Sanchez, G. (2009), Expresión Corporal y educacion. Madrid Wanceulem
-Schinca M. (1983),"Psicomotricidad, ritmo, y expresión corporal" Ed. Escuela Española
-Stokoe, P., (1981) "La expresión corporal" Ed. Paidos
OSAGARRIA
-Corpas FJ y otros,(1991) "Educación Física. Manual para el profesor". Cap.V. Ed. Aljibe
-Guilford y otros,(1983) "Creatividad y educación". Ed. Paidos
-Hebe, M.,(1988) "Los Organizadores del Desarrollo Psicomotor". Ed. Cinco
-Lamour, H.,(1980) "Pèdagogie du ryhme" Ed. EPS
-Levieux, F.,(1990) "Expression corporelle". Revue EPS
-Meunier, J., (1991)"Musique et mouvement" Ed. Vigot
-Molina, D.,(1975) "Psicomotricidad". Ed. Losada
-Ossona, P., (1984) "La educación por la danza". Ed. Paidos
-Pikler, E., (1985)"Moverse en libertad". Ed. Narcea
-Santiago, P., (1985) "De la expresión corporal a la comunicación interpersonal". Ed. Narcea
-Ventosa, V.J. (2004):Métodos activos y técnicas de participación. Madrid CCS
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.