Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2024/2025 | Beste urte batzuk:  2023/2024  |  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021 
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 302103 Irakasgaia: OINARRI PSIKOLOGIKOAK: GIZABANAKOA ETA GIZARTE INGURUNEA
Kredituak: 6 Mota: Oinarrizkoa Ikasmaila: 1 Iraupena: 1º S
Saila: Osasun Zientziak
Irakasleak:
CASANOVA LAMOUTTE, ELSA MILAGROS (Resp)   [Tutoretzak ] SAEZ ATXUKARRO, OIHANE   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Oinarrizko Prestakuntza / Psikologia

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Ikasketa-Plan ofizialaren arabera, irakasgai honen edukiak dira: Oinarri Psikologikoak: banakoa eta sozial erdia erlazionatuta daude ikerketarekin: informazio-hartze prozesuak; eskuratze-prozesuak, biltegiratze eta informazio-belaunaldia; identitate pertsonaleko prozesuak eta ezagutzako eta balioespen sozialeko Prozesuak. Oinarri psikologikoak: gizabanakoa eta gizarte ingurua irakasgaiaren edukiek kontuan hartzen dituzte gizabanakoaren identitatearen eta gizarte identitatearen, testuinguru guztietako gizarte errealitatearen eta talde-jokabidea zehazten duten faktoreen irakaskuntza eta ikaskuntzari, ulertzeari, analisiari eta ebaluazioari euskarria ematen dioten prozesu psikologikoak.

Buruaren eta jokabidearen funtzionamendua azaldu eta aurreikusteko, psikologiak gizabanakoa hartzen du abiapuntu, izaki bakarra den aldetik, bere pertzepzio, emozio-bizipen, epai eta erabakiekin. Hauek denak, azken batean, inguruan dauzkan gizarte-baldintzen araberakoak izango dira, baldintza horiek bultzatzen baitute egokitzapen psikosozialera.

Gora

Gaitasun orokorrak

2.1. Oinarrizko gaitasunak

2. OG-Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.

2.2. Gaitasun orokorrak

2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.

4. GO - Ikasgelan eta hortik kanpora bizikidetza sustatzea, eta gatazkak modu baketsuan konpontzeari ekitea. Ikasketa eta bizikidetza testuinguruak sistematikoki behatzen jakitea, eta haiei buruz gogoeta egiten jakitea.

5. GO - Taldean hausnartzea arauak onartzeari buruz eta besteenganako errespetuari buruz. Sustatzea ikasle bakoitzaren autonomia eta singulartasuna, lehen haurtzaroan emozioak, sentimenduak eta balioak hezteko faktoreak diren aldetik.

9. GO -  Lehen hezkuntzako ikastetxeen antolaketa eta bere funtzionamenduaren barruan sartzen diren jarduerak ezagutzea. Irakaslana hobetu eta bizi osoan zehar gertatzen diren aldaketa zientifiko, pedagogiko eta sozialetara egokitu behar dela onartzea.

10. GO - Gurasoen orientatzaile gisa aritzea 0-6 urte bitarteko epeko familia hezkuntzari buruzko gaietan, eta ikasle bakoitzaren familiarekin nola familia guztiekin harremanak garatzeko gizarte-trebetasunak edukitzea.

2.3. Zeharkako gaitasuna
2. ZG  Gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikaskuntza, irakaskuntza eta ebaluazioa"ren C1 mailako hizkuntza gaitasuna erakustea.

Gora

Berariazko gaitasunak

2. GE - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.

3. GE - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

4. GE - Ikaskuntzako eta eskola bizikidetzako testuinguruei buruz gogoeta egitea. Behaketa sistematikoa egiten jakitea, ongi egindako lana baliozkotzea, arauak onartzea eta besteak errespetatzea.

5. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.

9. GE -  Haur hezkuntzako ikastetxeen antolaketa ezagutzea, eta bere funtzionamendua, hezkuntza komunitatearen eta gizarte inguruaren sektore batzuen laguntzarekin.

10. GE - Lankidetza, bizikidetza, motibazioa eta ikasteko nahia sustatzea, ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea eta familiekiko harremanak zaintzea.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

R1 - Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

R2 - Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

R3 - Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

Ikasketaren emaitza hauek irakasgaian modu honetan zehaztuko dira. EMAITZAK:

IE1. Arreta goiztiarrari buruzko oinarrizko ezagupenak biltzea. Oinarrizko prozesu psikologikoak identifikatzea eta deskribatzea. Lehen haurtzaroko nortasunaren eta ikaskuntzaren funtzionamenduaren oinarriak adieraztea.

IE2. Bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari ideiak, arazoak eta konponbideak deskribatzea, ebaztea eta adieraztea (4. OG, 2. GE).

IE3. Arreta goiztiarraren oinarriak, prozesu psikologiko oinarrizkoen funtzionamendua, ikasketaren gakoak eta nortasunaren eraikuntza  zehaztu, ezarri eta aplikatu ahal izatea (2. OG, 2. GO, 10. GO, 3. GE eta 8. GE).

IE4. Berrikuntza sustatzeko ikasgelako-praktiken gainean arrazoitzeko, analizatzeko eta gogoeta egiteko gaitasuna aplikatua izatea (5. GO, 4. GE eta 5. GE).

IE5. Ideiak diseinatzen, komunikatzen eta transmititzen jakitea, irtenbideak bilatu ahal izateko (4. OG). Geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketa-trebetasunak identifikatzea (5. OG).

IE6.Ikasgelan eta hortik kanpora bizikidetza adieraztea eta diseinatzea, eta gatazkak modu baketsuan konpontzeari ekitea (3. GO, 4. GO). Ikasketa eta bizikidetza testuinguruak identifikatzea eta balioestea, sistematikoki (3. GO).

Ikasketen emaitzak Edukia Jarduera Hezigarriak Ebaluaziorako Tresna
Biltzea (2. OG, 7. GO, 8. GO, 2. GE) 1,2,3,4 1PJ, 6PJ SE1, SE4
Ebaztea (4. OG, 2. GE)  1,2,3,4 3PJ SE1, SE3, SE4
Zehaztea (1. OG, 2. GO, 3. GE, 8. GE, 10. GO) 1,2,3,4 1PJ, 6PJ SE1, SE2, SE3, SE4
Aplikatzea (5. GO, 4. GE, 5. GE) 1,2,3,4 2PJ SE1, SE3
Diseinatzea (4. OG, 5. OG) 1,2,3,4 3PJ, 4PJ, 6PJ SE3, SE4
Adieraztea (3. GO, 4. GO, 10. GE) 1,2,3,4 1PJ, 2PJ, 3PJ SE1, SE3

Gora

Metodologia

5.1. Irakasteko metodoak

Kodea Deskribapena
IM 1 Azalpen magistrala osoko bilkuretan.
IM 2 Elkarreragina talde handian.
IM 3 Elkarreragina talde ertainean.
IM 5 Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak.

5.2 Prestakuntza jarduerak

Kodea Izena. Ordu kp. Presentzialtasuna
1. PJ Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) 45 100
2. PJ Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpoko praktikak. 15 100
3. PJ Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. 30 10
4. PJ Ikaslearen ikasketa autonomoa 50 0
5. PJ Tutoretzak 5 100
6. PJ Ahozko edo idatzizko azterketak. 5 100

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
R1, R2, R3, R4, R5, R6 Portafolioak: banakako praktiken txostena %10 %0 Ez
R1, R2, R3, R4, R5, R6 Talde-lana: behaketa, proposamena eta aplikazioa. %20 %0 Ez
R1, R2, R3, R4, R5, R6 Aukera anitzeko idatzizko azken azterketa %70 %70 3,5 puntu gainditzeko gutxieneko nota

 

Azterketei buruzko informazio gehigarria:

Azken azterketa aukera anitzeko 30 galdera izango da, 4 erantzun alternatiboren artean aukeratzeko.

Erantzun zuzenek puntu 1 lortuko dute, erantzun okerrek 0,33 puntu kenduko dituzte. Erantzun gabeko erantzunak ez dira zenbatuko.

Azken azterketak 10etik 7ko balioa du (irakasgaiaren azken notaren %70).

10etik gainontzeko 3 puntuak honako hauetan banatzen dira: Portafolioak- banakako praktika-txostena, puntu 1 (irakasgaiaren azken notaren % 10) eta, Talde-lana, 2 puntu (irakasgaiaren azken kalifikazioaren % 20).

Lanak, portfolioak eta taldeko lanak irakasleak esleitutako egunetan bakarrik onartuko dira.

Aurreko urteetako lana ez da gordeko.

Derrigorrezkoa izango da amaierako azterketa 5 (hau da, 7,00tik 3,50 gutxienez) gainditu izana, gerora puntuazio horri lan teoriko eta praktikoan lortutako kalifikazioak gehitzeko, eta ondorioz, kalifikazio orokorra lortuko da. gaia.

Ohiko azterketa gainditu ez duten ikasleek ezohiko azterketa egiteko aukera izango dute, ohiko azterketari dagokionez lehen aipatutako baldintza berdinetan.

Ponderaziorako gutxieneko (5 puntu) azterketan (arrunta edo ezohikoa) betetzen ez bada, irakasgaiaren kalifikazioa 10etik 4,9koa izango da gehienez (ez gainditzea).

 

Gora

Gai-zerrenda

Gaitegia

1. MULTZOA: INFORMAZIOA JASOTZEKO PROZESUAK

1. gaia: Psikologia zientzia bezala.

2. gaia: Jokabidearen oinarri neuronalak.

3. gaia: Sentso-pertzeptzioa eta arreta.

2. MULTZOA: INFORMAZIOA ESKURATZEKO, BILTZEKO ETA SORTZEKO PROZESUAK

4. gaia: Ikaskuntza.

5. gaia: Oroimena.

6. gaia:  Pentsamendua.

3. MULTZOA: NORBERAREN IDENTITATEAREN PROZESUAK

7. gaia:  Motibazioa eta emozioa.

      8. gaia:  Nortasuna.

4. MULTZOA: KOGNIZIO ETA GIZARTE BALIOESPENEKO PROZESUAK

9. gaia:  Gizarte Kognizioa.

10. gaia. Gogatzeko joerak eta  prozesuak.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Oinarrizkoa Bibliografia

Sanz de Acedo Lizarraga, M.L. (2012). Psicología. Individuo y medio social. Bilbao: Desclée De Brouwer.

Bibliografia osagarria

Alonso, G. (2012). Psicología. México: McGraw Hill.

Anderson, J. R. (2001). Aprendizaje y memoria. Un enfoque integral. México: McGraw-Hill.

Beredjiklian, D. H., M. (2009). Psicología. México: Santillana.

Castillo Villar, M.D. (2009). La atención. Madrid: Pirámide.

Coon, D. (2005). Fundamentos de psicología. México: Thomson.


Cuadrado, Guirado, I. y Fernández Sedano, I. (Coords) (2007). Psicología Social. Madrid: Sanz y Torres.

De Diego Vallejo, R; Chico del Río, M. (2013). Prácticas de Psicología Social. Madrid: Pirámide.

Delgado Losada, M. L. (2014). Fundamentos de psicología: para ciencias sociales y de la salud. Madrid: Panamericana.


Díaz Gómez, J. M., Gámez Armas, E. (2010). Motivación y emoción: investigaciones actuales. Servicio de Publicaciones, Universidad de La Laguna.

Domínguez Sánchez, F.J. (2003). Guía Didáctica. Procesos Psicológicos Básicos. Madrid: UNED.

Fernández-Abascal, E.G. (2010). Psicología de la emoción. Madrid: Univ. Ramón Areces.

Fernández-Abascal, E.G; Martín Díaz, M.D. y Domínguez Sánchez, F.J. (2001) Procesos Psicológicos. Madrid: Pirámide.


García Sevilla, J., y Fuentes Melero, L. (2010). Manual de psicología de la atención. Una perspectiva neurocientífica. Madrid: Síntesis.

Gaviria, E., Cuadrado, I. y López Sáez, M. (2009). Introducción a la Psicología Social. Madrid: Sanz y Torres

Gazzaniga, M. S. (2018) Psychological science. New York: W.W. Norton.

Gerrig, R. J.; Zimbardo, P. G. (2005). Psicología y vida. México: Pearson Educación.


Goldstein, E. B. (2006). Sensación y percepción. Madrid: International Thomson.


Gross, R. D. (2007). Psicología. La ciencia de la mente y la conducta. México: Manual Moderno.

Hergenhahn, B. R. (2009). Introducción a la historia de la psicología. Madrid: Paraninfo.


Holyoak, K. J., y Morrison, R. G. (2005). The Cambridge Handbook of Thinking and Reasoning. Cambridge: Cambridge University Press.

Lahey, B. B. (2007). Introducción a la psicología. México: McGraw-Hill.


Larsen, R. J., y Buss, D. M. (2005). Psicología de la personalidad: Dominios de conocimiento sobre la naturaleza humana. México DF: McGraw-Hill.

Leahey, T. H. (2005). Historia de la psicología. Madrid: Pearson Educación.


López Sáez, M. (2007). Fundamentos de la teoría de la disonancia cognitiva. En F. J. Morales, M. Moya, E. Gaviria, y I. Cuadrado (Eds.) Psicología social (pp. 517-534). Madrid: McGraw-Hill

Manktelow, K. (2012). Thinking and reasoning. An Introduction to the psychology of reason,judgment and decision making. Suffolk, Reino Unido: Psychology Press.

Marcuschamer, Eva (2007). Psicología. México: McGraw Hill.

Martin, G. N.; Carlson, N. R.; Buskist, W. (2004). Psychology. Essex, Reino Unido: Pearson Education.

Mestre N. y Palmero C. F. (2004). Procesos psicológicos básicos. México: McGraw Hill.

Morris, C. G.; Maisto, A. A. (2001). Introducción a la psicología. México: Pearson Educación.

Morris, C. y Maisto, A. (2013). Introducción a la Psicología. México: Pearson Prentice Hall.


Myers, D. (2011). Exploraciones de la psicología social. Madrid: McGraw-Hill.

Palmero, F; Mestre, J.M. (2004). Procesos Psicológicos Básicos. Madrid: Mc Graw-Hill.

Pinel, J. P. J. (2007). Biopsicología. Madrid: Pearson.

Posner, M. I. (2011). Cognitive Neuroscience of Attention. New York: The Guilford Press.

Sáiz, M. (2009). Historia de la psicología. Barcelona: Editorial UOC.

Santiago de Torres, J. (2006) Procesos Psicológicos Básicos. Madrid: Pirámide.

Schultz, D. P.; Schultz, S. E. (2008). A history of modern psychology. Estados Unidos: Thomson.

Vaquero, C; Vaquero, E. (2010). Psicología. México: Esfinge.

Wade, C.; Tavris, C. (2003). Psicología. Madrid: Pearson Educación.

Zentner, J. y Antoni, M. (2014). Las cuatro emociones básicas. Barcelona: Ed. Herder.

Zepeda, Fernando (2019). Introducción a la Psicología. México: Pearson Prentice Hall.

Gora

Hizkuntzak

Gaztelania, Euskara eta Ingelesa.

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora