Bibliografia
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Oinarrizkoa
Liburuak
AA.VV. (1990). Escuelas Infantiles de Reggio Emilia. La inteligencia se construye usándola. Madrid: Morata, 1995.
AA.VV. (2000). Haur-hezkuntza 0-tik 6 urtera. III. Liburukia. Eskola-antolamendua. Bilbao: Argitalpen Zerbitzua Euskal Herriko Unibertsitatea.
AA.VV. (2007). Reggio Emilia. 0-6 urte bitarteko Udal Haur Hezkuntza. Donostia: Hik Hasi.
BONÁS, M y Otros. (2007). Entramados. La experiencia de una comunidad de aprendizaje. Barcelona: Graò.
CABANELLAS, I.; ESLAVA, J.J.; ESLAVA, C. y POLONIO, R. (2007). Ritmos infantiles. Tejidos de un paisaje interior. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
CABANELLAS, I. y ESLAVA C. (coords.). (2005). Territorios de la infancia. Barcelona: Graò.
CABANELLAS, I. y HOYUELOS, A., Mensajes entre líneas, Ed. Patronato Municipal de Escuelas Infantiles. Pamplona, 1994.
- "Loris Malaguzzi (1920-1994)", en HIK HASI, Reggio Emilia. 0-6 urte bitarteko Udal Haur Hezkuntza, 19. monografikoa, Donostia, Hik Hasi-Xangorin, 34-38.
-Momentos. Cantos entre balbuceos, Ed. Universidad Pública de Navarra. Pamplona, 1998.
CAIATI, M.; DELAC, S.; MÜLLER, A. (1984) Juego libre en el Jardín de Infancia. Barcelona: Ceac, 1986.
DAHLBERG, G.; MOSS, P. y PENCE, A. (1999) Más allá de la calidad en educación infantil. Barcelona: Graó, 2005.
DAVID, M. y APPELL, G. (2010). Lóczy, una insólita atención personal. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
DE LEÓN, A.; MALAJOVICH, A. y MOREAU DE LINARES, L. (2001). Pensando la educación infantil. La sala de bebés. Barcelona: Octaedro-Recursos.
DE PABLO, P. y TRUEBA, B. (1994). Espacios y recursos para ti, para mí, para todos. Diseñar ambientes en Educación Infantil. Madrid: Escuela Española.
DEL CARMEN, M. (1995). Programa para la educación en valores para la etapa infantil. Aljibe: Málaga.
DOMÈNECH, J. y VIÑAS, J. (1997) La organización del espacio y del tiempo en el centro educativo. Barcelona: Graò.
ESCUELAS INFANTILES DE REGGIO EMILIA (1995). De viaje con los derechos de las niñas y los niños. Barcelona: Asociación de Maestros Rosa Sensat-Reggio Children, 2005.
EUSKO JAURLARITZA (1999). Haur Hezkuntza. 0-3 zikloa. 2 urtekoen gelak. Gasteiz: Hezkuntza, Unibertsitate eta ikerketa saila.
-(2003). Haur Hezkuntza gelarako proposamenak (3-6 urte). Gasteiz: Hezkuntza, Unibertsitate eta ikerketa saila.
FALK, J. (ed.). (2008). Lóczy, educación infantil. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
GAIRIN, J. y DARDER, P. (1994). Organización de centros educativos. Barcelona: Praxis.
GAIRIN, J. y DARDER, P. (1998). Ikastetxeen antolamendua: oinarrizko alderdiak. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitatea.
GEIS, Á.; LONGÁS, J. y Otros. (2006) Dirigir la escuela 0-3. Barcelona: Graò.
GOBIERNO DE NAVARRA (2009). El proyecto educativo y la propuesta pedagógica en centros de primer ciclo de educación infantil. Guía orientativa para su elaboración. Pamplona: Departamento de Educación.
GOLDSCHMIED, E. (1979). Educar en la escuela infantil. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat, 2002.
GOLDSCHMIED, E. y JACKSON, S. (1997). La educación infantil de 0 a 3 años. Madrid: Morata, 2000.
HIRSH-PASEK, K. y MICHNICK, R. (2003). Einstein nunca memorizó, aprendió jugando. Madrid: MR Prácticos, 2005.
HONORÉ, C. (2008) Bajo presión. Barcelona: RBA.
HOYUELOS, A., La complejidad en el pensamiento y obra pedagógica de Loris Malaguzzi, México: Multimedios, 2003.
- La ética en el pensamiento y obra pedagógica de Loris Malaguzzi, Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat, 2004.
- La estética en el pensamiento y obra pedagógica de Loris Malaguzzi, Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat, 2006.
ITURBE, X. (2015). Coeducar en la escuela infantil. Barcelona: Graó
JACKON, P. V. (1994). La vida en las aulas. Barcelona: Morata.
LAGUIA, M. J. y VIDAL, C. (2001). Rincones de actividad en la escuela infantil (0-6 años). Barcelona: Graò.
LOUGHLIN, C. E. y SUINA, J. H. (1982). El ambiente de aprendizaje: diseño y organización. Madrid: Morata S.A, 1986.
MAJEM, T. y ÓDENA, P. (2001). Descubrir jugando. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
MALAGUZZI, L. (1993). La educación infantil en Reggio Emilia. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat, 2001.
MALAGUZZI. L. y OTROS (2005). Los cien lenguajes de la infancia. Barcelona: Rosa Sensat.
MEIRIEU, P. (2004). El maestro y los derechos del niño. ¿Historia de un malentendido? Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
MOLINA, S. (1993). Programa para el desarrollo de estrategias básicas de aprendizaje. Madrid: CEPE.
MOLINA, L. Y JIMÉNEZ, N. (1992). La escuela infantil. Acción y participación. Barcelona: Paidós.
MONTSERRAT, A. y Otros. (2007). Planificar la etapa 0-6. Compromiso de sus agentes y práctica cotidiana. Barcelona: Graò.
NAFARROAKO GOBERNUA. (2007). Araudia eta hezkuntza edukiak. Iruña: Hezkuntza Departamentua.
NAFARROAKO GOBERNUA. (2009). Hezkuntza proiektua eta proposamen pedagogikoa Haur Hezkuntzako lehenengo zikloko ikastetxeetan. Prestatzeko gida. Iruña: Hezkuntza Departamentua.
OSORIO, J. M. y MENG, O. (2009). Reggio Emilia. Educación Infantil 0-6 años. Santander: Universidad de Cantabria.
QUINTO, B. (2007). Educar en el 0-3 años. La práctica reflexiva en los nidi d'infanzia. Barcelona: Graó, 2010.
RED DE ATENCIÓN A LA INFANCIA DE LA COMISIÓN EUROPEA (1996). Objetivos de calidad en los servicios infantiles. Bruselas.
RED TERRITORIAL DE EDUCACIÓN INFANTIL DE CATALUÑA. (2009). La educación de 0 a 6 años hoy. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
RITSCHER, P. (2006). El jardín de los secretos. Organizar y vivir los espacios exteriores en las escuelas. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
SANCHIDRIAN, C. y RUIZ, J. (2010). Historia y perspectiva actual de la educación infantil. Barcelona: Graó.
SUBIRATS. M. (1991) La Coeducación. Ministerio de Educación. Secretaria de Estado de Educación
SUBIRATS. M. (2017). Coeducación: apuesta por la libertad. Barcelona: Octaedro
TOMÉ A. SUBIRATS, M. et al. (2022). Cuadernos para la coeducación. Colección educación horizontes. Barcelona: Octaedro
VECCHI, V. (2013). Arte y creatividad en Reggio Emilia. Madrid: Morata.
WILLIS, A. y RICCIUTI,A. (1985). Orientaciones para la escuela infantil de cero a dos años. Madrid: Morata, S.A, 1990.
Artikuluak / Artículos
CABANELLAS, I. y HOYUELOS, A., "Fichas, libros de texto y otras incoherencias escolares". Revista Infancia nº 55. Barcelona, 1999.
-"Loris Malaguzzi" en Hik hasi 47 zka. (apirilaren 2000), 40-42.
-"Loris Malaguzzi" en Pedagogo sortzaileak. Teorien iturburu, Hik Hasi, 17. monografikoa, Donostia, Xangorin, 2005, 109-113.
GODALL, T.; HOYUELOS, A.; PALOU, S.; RIERA, A., "La educación 0-3 años a la luz del conocimiento científico", Revista Infancia nº 84 (marzo-abril 2004), 10-13.
HIK HASI (2002). "Myrtha Hebe Chokler. Elkarrizketa". Hik hasi, 64 (urtarrila), 18-25.
-(2003), ""Kuba, hezkuntza eredu berrien bila jarraitzen duen herria". Hik hasi, 75 (otsaila), 8-19.
-(2004). "0-3 urteko haurrak eta euren eskolak", Hik hasi, 85 (otsaila), 8-17.
-(2005), "Hezkuntza filandiarra". Hik hasi, 103 (abendua), 8-13.
-(2009). "Eskola txikiak", Hik hasi, 137 (apirila), 8-14.
-(2010). "Familia eta eskola". Hik hasi, 144 (urtarrila), 8-15.
-(2010). "Nazioarteko hezkuntza", Hik hasi, 145 (otsaila), 8-15.
-(2010). "Emmi Pikler". Hik hasi, 146 (martxoa), 8-15.
-(2010). "Emmi Pikler (II)". Hik hasi (maiatza), 8-15.
HOYUELOS, A. "Fitxak eta testu liburuen inguruan". Guaixe aldizkaria 35. zenbakia, Bierrik Elkartea. Oñati, 1997.
-"Algunos significados de la participación". Revista Infancia nº 53. Barcelona, 1999.
- "La participación de las familias en la sociedad a través de la escuela", Padres/madres de alumnos/as CEAPA (abril-mayo-junio, 2001), 16-19.
-Coordinación del monográfico Entre la escuela y el respeto, dedicado a Loris Malaguzzi y a Reggio Emilia. Cuadernos de Pedagogía, 307 (noviembre 2001).
-"0-3 zentroak: hezkuntza eskaintzea helburutzat eta ez laguntza eskaintzea", Hik Hasi, 74 (2003ko urtarrila), 39-42.
-"Zer da Haur Eskola", Jakingarriak, 48 (2003ko otsaila), 16-19.
-"Identidad de la Educación Infantil. Sus riesgos", Hezkuntzaren oihartzuna 13. zenbakia (2003ko martxoa), 15-16.
-"Centros 0-3: educativos y no asistenciales", Revista Infancia 81 (septiembre-octubre, 2003), 10-15.
-"¿Qué es una escuela infantil?", Revista Infancia 82 (noviembre-diciembre, 2003), págs. 12-15.
- "La pareja de profesionales en el aula: un reto educativo" en II Jornadas Pedagógicas. La educación infantil 0-3, Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz, 2003, págs. 15-22.
"Profesionalen bikotea gelan: Hezkuntzaren erronka". II. Jardunaldi Pedagogikoak Haur Hezkuntza 0-3. Gasteizko Udala, 2003, 15-22.
-"La pareja educativa: un reto cultural", Revista Infancia nº 86 (julio-agosto, 2004), 4-10.
- "La formación en la escuela infantil de 0 a 3 años", en El protagonismo del profesorado: Experiencias de aula y propuestas para su formación, Jornadas del Consejo Escolar del Estado, 2005 (CD).
-"Imágenes e ilustraciones en libros infantiles", Revista Infancia, 101 (enero-febrero, 2007), 3-7.
-"Documentación como narración y argumentación", Aula de infantil, 39 (septiembre-octubre, 2007), 5-9.
-"Documentar con vídeo", Aula de infantil, 39 (septiembre-octubre, 2007), 23-24.
-"La cocina, centro educativo de la Escuela Infantil (0-6 años), Ihitza, 26 (primavera, 2008), 4-5.
-"El puzzle del 0-3", Revista Infancia 110 (julio-agosto, 2008), 12-17.
-"La cocina: centro educativo de la Escuela Infantil. Conferencia de Loris Malaguzzi", Revista Infancia 111 (septiembre-octubre 2008), 3-9.
-"Los tiempos de la infancia", en Temps per Créixer, Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 2008,15-30.
-"Nola ikustarazi dakieke gurasoei haur eskolek betetzen duten funtzio asistentzialaz gain, haien funtzio hezitzaileak garrantzi handia duela", Hik hasi, 135 (otsaila), 30-32
-"Ir y descender a y desde Reggio Emilia", Participación Educativa. Revsita cuatrimestral del Consejo Escolar del Estado, 12 (noviembre, 2009), 179-189.
-"La identidad de la educación infantil", Educaçao v. 25, n. 1. (Jan./Abr., 2010), 15-24.
IZPURA, B. y HOYUELOS, A. "La comida, un reto educativo", Revista Infancia 78 (marzo-abril, 2003), 11-16.
JAKINGARRIAK (2003), Haur Eskola 0-3. Otsaila, 48.
-(2004). Haur Hezkuntza (0-3 urte) jakintza zientifikoaren argitan. Uztaila, 52/53.
Aldizkariak
· Aula de infantil.
· Hik Hasi.
· Revista Infancia.
· Revista Infancia en Europa.
· Jakingarriak.
Araudia
Lehen ziklo:
16/2024 FORU AGINDUA, martxoaren 1ekoa, ikastetxeetan haurrak onartzeko prozesua.
3/2020 LEGE ORGANIKOA, abenduaren 29koa, Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoa aldatzen duena.
61/2022 FORU DEKRETUA, ekainaren 1ekoa, Nafarroako Foru Komunitateko Haur Hezkuntzaren etapako irakaskuntzen curriculuma ezartzen duena
59/2023 FORU AGINDUA, ekainaren 30ekoa, hezkuntzako kontseilariak emana;honen bidez arautzen da nafarroako foru Komunitatean Haur Hezkuntzan ari diren ikasleen ebaluazioa.
28/2007 Foru Dekretua, martxoaren 26koa, Nafarroako Foru Komunitatean Haur Hezkuntzako lehen zikloa arautzen duena eta hori ematen duten ikastetxeek bete beharreko baldintzak eta ziklo horren hezkuntza edukiak ezartzen dituena.
132/2010 Errege Dekretua, otsailaren 12koa, Haur Hezkuntzako bigarren zikloko, Lehen Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako ikasketak ematen dituzten ikastetxeen gutxieneko baldintzak ezartzen dituena.
1110/2015 Errege Dekretua, abenduaren 11koa, Sexu Delitugileen Erregistro Zentrala arautzen duena.
79/2012 FORU AGINDUA, abuztuaren 27koa, Hezkuntzako kontseilariak emana, Hezkuntza Departamentuaren eta toki entitateen artean lankidetza hitzarmenak izenpetzeko oinarriak ezartzen dituena, udal titulartasuneko Haur Hezkuntzako lehen zikloko ikastetxeen kudeaketa finantzatzeko asmoz
Bigarren Ziklo
61/2022 FORU DEKRETUA, ekainaren 1ekoa, Nafarroako Foru Komunitateko Haur Hezkuntzaren etapako irakaskuntzen curriculuma ezartzen duena.
62/2022 FORU AGINDUA, abuztuaren 8koa, Hezkuntzako kontseilariak emana, Nafarroako Foru Komunitateko lurralde eremuan dauden Haur Hezkuntzako ikastetxeetako irakaskuntzen ezarpena eta ordutegia arautzen dituena.
106/2023 FORU AGINDUA, azaroaren 9koa, Hezkuntzako kontseilariak emana, Nafarroako Foru Komunitateko lurralde eremuan Haur Hezkuntzako bigarren zikloko, Lehen Hezkuntzako eta Hezkuntza Bereziko ikasketak ematen dituzten ikastetxeetako eskolaldi motak erregulatzekoa.
59/2023 FORU AGINDUA, ekainaren 30ekoa, Hezkuntzako kontseilariak emana; honen bidez arautzen da Nafarroako Foru Komunitatean Haur Hezkuntzan ari diren ikasleen ebaluazioa.
69/2023 FORU AGINDUA, abuztuaren 21ekoa, Hezkuntzako kontseilariak emana, Nafarroako Foru Komunitateko unibertsitatez kanpoko ikastetxeetako hezkuntza inklusioa arautzen duena.
Real Decreto 95/2022, de 1 de febrero, por el que se establece la ordenación y las enseñanzas mínimas de la Educación Infantil.
Real Decreto 132/2010, de 12 de febrero, por el que se establecen los requisitos mínimos de los centros que impartan las enseñanzas del segundo ciclo de la educación infantil, la educación primaria y la educación secundaria.
LOMLOE Ley Orgánica 3/2020, de 29 de diciembre, por la que se modifica la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación (https://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2020-17264)
Osagarria
Liburuak
AA.VV. (2006). El protagonismo del profesorado: experiencias de aula y propuestas pra su formación. Madrid: Consejo Escolar del Estado. Ministerio de Educación y Ciencia.
AA.VV. (2003). La participación de los padres y madres en la escuela. Barcelona: Graó.
ALBERTIN, A. y ZUFIAURRE, B. (2005). La formación del profesorado en Educación Infantil. Una trayectoria desde la LGE hasta la LOE. Pamplona: Universidad Pública de Navarra.
DOMENECH, J. (2009). Elogio de la educación lenta. Barcelona: Graó.
GOBIERNO DE NAVARRA (2007). Normativa y contenidos educativos. Colección 0-3 años. Pamplona: Departamento de Educación.
SANMARTÍN, R. (2003). Observar, escuchar, comparar, escribir. La práctica de la investigación. Barcelona: Ariel Antropología.
TORRES, J. (1994). Globalización e interdisciplinaridad. Curriculum integrado. Madrid: Morata.
WILD, R. (2003). Libertad y límites. Amor y respeto. Lo que los niños necesitan de nosotros. Barcelona: Herder, 2006
-(2006). La vida en una escuela no directiva. Barcelona: Herder, 2009.
Gora