Kodea: 243207 | Irakasgaia: ELEKTRONIKAREN HASTAPENAK | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Ingeniaritza Elektrikoa, Elektronikoa eta Telekomunikazio Ingeniaritza | |||||
Irakasleak: | |||||
GALARZA GALARZA, MARKO (Resp) [Tutoretzak ] | SAGUES GARCIA, MIKEL [Tutoretzak ] |
Ikasgai hau Informatika eta Telekomunikazio ingenieritzetan irakasten da. Bere helburua da erakustea zer den elektronika eta nola erabiltzen den telekomunikazio eta informazioa prozesatzen duten zirkuitotan. Zirkuitu elektronikoen hastapenak biltzen dira beste bloke konplexuen ulermena lortzeko, bai elektronika analogikoan, bai digitalean. Aurrerantzean elektronika sakontzen duten beste ikasgaien oinarriak ezartzea da helburuetako bat. Egungo memoria, prozesu eta informazioaren transmisio sistemen ikuste samur bat ematea ere da helburu.
G2 - Taldeko lana.
G3 - Ikasketa autonomoa.
G7 - IKT eremuko sistema eta zerbitzuak asmatzeko, diseinatzeko, inplementatzeko eta gidatzeko gaitasuna.
CB5 - Ikasleek ikasketa-trebetasunak garatu dezan, ondorengo ikasketak autonomia haundiagoekin hasteko.
1.4. Oinarrizko sistema lineal, funtzio eta bere transformatuen ulermena eta jakitea, zirkuitu elektronikoen teoria, erdieroaleen printzipio fisikoa eta familia logikoak, gailu elektronikoak eta fotonikoak, material teknologia eta bere erabilera ingenieritzako arazoak burutzeko.
Erdieroale material ezberdinak eta bere ezaugarriak deskribatu.
Deskribatu oinarrizko erdieroale osagaien (diodoak, BJT, FET, etab.) ezaugarriak, funtzionamendua eta erabilera, eta baita ere anplifikadore operazionalarenak.
Oinarrizko material laborategiko tresnak, erremintak eta software-a zuzen erabili eta jasotakoen datuen zuzen azterut eta analisia burutu.
1.4 gaitasunaren oinarrizko printzipioak erabili ingenieritzako problemen ebazpenetan.
Taldean lana egin modu eraginkor baten, taldearen helburuak identifikatuz eta hauek lortzeko plangintza eginez, eta emandako lanaren erantzunkizuna eta konpromezuak onartuz.
Gomendatutako zereginen planifikazioa, irakasleak ezarritako ereduak jarraituz, eta esandako denboran burutu. Ikasketa helburuen betetze maila ebaluatu eta arazoak antzeman prozesu hazigarian bertan.
Metodologia - Aktibitatea | Ordu presentzialak | Ordu ez presentzialak |
A-1 Parte-harzte/aurkezpen eskolak | 45 | 0 |
A-2 Ikasketa ekintza kooperatiboak | 6 | 5 |
A-3 Saio praktikoak talde murriztuetan | 15 | 12 |
A-4 Tutoretza eta ebaluaketa aktibitateak | 10 | 0 |
A-5 Ikasketa eta ikaslearen lan autonomoa | 0 | 57 |
Guztira | 76 | 74 |
Praktiketarako 15 ordu erabiliko dira, bizpa hiru orduko saiotan seihileko osoaren zehar. Praktika bakoitzak suposatuko du aurreko lan bat burutzea, behar beharrezkoa dena praktika osoa egiteko. Aurreko lan hau burutzeko zirkuitu simulazio software-a erabiliko da.
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
1, 2, 4, 5 | Azterketa teorikoa. 4.5 puntu baino gehiago lortu behar dira batez bestekoa egiteko beste ebaluaketekin. | 75 | Bai | 4.5 |
2, 3, 4, 5 | Azterketa praktikoa. 4.5 puntu baino gehiago lortu behar dira batez bestekoa egiteko beste ebaluaketekin. | 25 | Bai | 4.5 |
Ohizko ebaluazioa
Ikasgaiaren ebaluazioa hurrengo puntuak kontuan hartuta egingo da:
A - Azterketa teoriko-praktikoak (75%)
B - Saio praktikoen ebaluazioa (25%)
Ikasgaia gainditzeko 45% lortu beharko da gutxienez aurreko bi puntutako froga bakoitzean. Biak berreskuragarriak dira.
Ebaluaketa frogetara aurkezteko aukera izateko (bai A azterketa teoriko-praktikoa, bai B praktiketako azterketa), beraz ikasgaia gainditzeko aukera izateko, behar beharrezkoa da laborategiko praktika guztietara joatea eta denak egitea praktika bakoitzaren aurreko lanarekin batera. Egoera larri batean, norbaitek ezingo bazuen joan praktikaren batera, eskainiko zaio aukera beste egun batean egiteko, baina bakarrik justifikatuta badago.
Azterketak burutuko dira ETSIIIT erabakitako egunetan.
Errekuperazio ebaluazioa
Ohiz-kanpoko ebaluazioan bi azterketa egongo dira (teoriko-praktikoa eta praktikoa). Aurreko deialdian gainditu ez den azterketa berreskuratzeko aukera emango zaio ikasleari. Formatua eta baldintzak aurrekoen berdinak izango dira.
Azterketak burutuko dira ETSIIIT erabakitako egunetan.
Teoria eta ariketak (45 ordu):
1- Sarrera elektronikara
2- Osagai eta zirkuitu elektronikoak
3- Anplifikadore operazionala
4- Erdieroaleei sarrera
5- Diodoak
6- MOSFET eta bipolar transistoreak
Praktikak (15 ordu):
1- Instrumentazioa 1
2- Instrumentazioa 2
3- Anplifikadore operazionala
4- Diodoak
5- Transistoreak
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Oinarrizko bibliografia:
Izenburua: Introductory Circuit Analysis
Autoreak: Robert L. Boylestad
Argitaletxea: Pearson
Edizioak: 2016
ISBN: 1-292-09895-3, 978-1-292-09895-1
Izenburua: Electronic Devices and Circuit Theory
Autoreak: Robert L. Boylestad
Argitaletxea: Pearson
Edizioak: 2014
ISBN: 1-292-02563-8, 978-1-292-02563-6
Izenburua: Fundamentos de circuitos electrónicos
Autoreak: Charles K. Alexander, Matthew N. O. Sadiku
Argitaletxea: McGRAW-HILL
Edizioak: 5
ISBN: 978-607-15-0948-2
Izenburua: Electronic devices
Autoreak: Thomas L. Floyd
Argitaletxea: McGRAW-HILL
Edizioak: 10
ISBN: 0-13-441444-6, 978-0-13-441444-7
Izenburua: Microelectronic Circuits
Autoreak: Adel S. Sedra, Kenneth C. Smith
Argitaletxea: Oxford University Press
Edizioak: 2014, 2011, 2006
ISBN: 9780199339136, 978019532303, 9701054725
http://www.sedrasmith.org
Izenburua: Electronics. Second Edition
Autoreak: A.R. Hambley.
Argitaletxea: Prentice-Hall 2000
ISBN: 0136919820, 84-205-2999-0
http://cwx.prenhall.com/bookbind/pubbooks/hambley/
Izenburua: Microelectronics
Autoreak: Jacob Millman, Arvin Gravel
Argitaletxea: McGraw-Hill internacional Edition