Kodea: 242105 | Irakasgaia: FISIKAREN HASTAPENAK | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
SAN MARTIN ERVITI, MARIA LUISA [Tutoretzak ] | GARAYO URABAYEN, ENEKO (Resp) [Tutoretzak ] |
CG2: Gaitasuna ingeniaritza proiektuetako jarduerak zuzentzeko.
CG3: Oinarrizko gaien ezagutza, ikasleei teoria eta metodo berriak ikasteko gaitasuna ematen diena eta egoera berrietara egokitzeko aldakortasuna bermatzen duena.
CG4: Ariketak ekimenez burutzeko, erabakiak hartzeko, sormena garatzeko, arrazoiketa kritikoa erabiltzeko eta ezagutzak zein trebetasunak modu eraginkorrean komunikatu eta transmititzeko gaitasuna.
CFB2: Mekanika eta termodinamikaren oinarrizko kontzeptuak, bai eta haien aplikazioa ingeniaritza arazoetan, ulertu eta menperatzea.
R1- Goiko mailako irakasgaietan eta kontzeptuak aztertzean edo ikastean, mekanika eta termodinamikaren oinarrizko printzipioak ulertu eta aplikatzea.
R2- Ingeniaritzako egoera eta ariketetan mekanika eta termodinamikaren alderdi fisikoak identifikatzea eta ebaluatzea.
R3- Mekanika eta termodinamikaren magnitude nagusien neurketa unitateak erabili eta erlazionatu.
R4- Mekanika eta termodinamikaren parametro fisiko nagusien determinaziorako neurketa tresna egokiak erabili.
R5- Lege fisikoko baieztapenerako eta parametro fisikoen determinaziorako trebetasun esperimentalak lortu.
R6- Neurketa prozesu bat dokumentatzen jakitea, bai oinarrizko printzipioei dagokienez, bai erabilitako instrumentazioari eta baliogarritasun baldintzei dagokienez.
R7- Informazioa, ideiak eta konklusioak transmititzen jakitea.
R8- Talde lanean egitea.
Metodologia - Jarduerak | Ordu presentzialak | Presentzialak ez diren orduak |
A-1 Klase espositiboak/partehartzaileak | 45 | |
A-2 Praktikak | 15 | |
A-3 Lanaren laborazioa | 15 | |
A-4 Bakarkako ikasketa | 67 | |
A-5 Azterketak, ebaluazio probak. Bakarkako tutoretzak | 8 | |
¿ | ||
Osotara | 68 | 82 |
Ohiko ebaluaketa:
Ikasgaiaren ohiko ebaluaketa idatzizko proben eta laborategiko praktiken bitartez egingo da.
Laborategiko praktiketara joatea derrigorrezkoa da eta ezin dira berreskuratu.
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
E1, E2, E3, E7 | 1, 2 eta 3. gaien idatzizko proba (1. partziala). | 34 | Bai | - |
E1, E2, E3, E7 | 4, 5, 6, 7 eta 8. gaien idatzizko proba (2. partziala). | 51 | Bai | - |
E4, E5, E6, E7 | Laborategiko praktikak burutzea eta beraien ebaluazioa. | 15 | Ez | - |
Ezohiko ebaluaketa (berreskurapena):
Ikasturtearen eduki guztiak jorratzen dituen idatzizko proba bakarra. Proba horren pisua ebaluaketa finalaren % 85-a izango da. Gainerako % 15-a laborategiko praktiken kalifikazioari dagokio.
Gaitegia:
Laborategiko praktikak:
Ikasketa helburuak betetzeko laborategiko praktikak burutzea beharrezkoak da. Hortaz, ikaslearentzat praktikak egitea derrigorrezkoa izango da. Praktikak kalifikatu ahal izateko, nahitaezkoa izango praktikak bere osotasunean betetzea.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
OINARRIZKO BIBLIOGRAFIA:
- J. M. Agirregabiria, A. Duoandikoetxea, M. Ensunza, J. R. Etxebarria, O. Ezenarro, J. M. Pitarke, A. Trancho, P.Ugalde. Fisika orokorra. 2. argitalpena. Udako euskal unibertsitatea (2003)
- M. Ensunza, J. R. Etxebarria, O. Ezenarro, J. M. Pitarke, P. Ugalde, N. Zabala. Fisika orokorra. Ariketak. Udako euskal unibertsitatea (1989)
- P.A. Tipler y G Mosca. Física para la Ciencia y la Tecnología, Vol 1. Ed. Reverté (2010)
- M. Alonso y E. Finn. Física. (I y II). Ed. Addison-Wesley Iberoamericana.
- Sears, Zemansky y Young. Física Universitaria. Ed. Fond Educ. Interamerican
- P. Tipler. Física. (I y II). Ed. Reverte
- R. A. Serway. Física. (I y II). Ed. McGraw-Hill
BIBLIOGRAFIA OSAGARRIA
- S. Burbano de Ercilla, E. Burbano García, C. Gracia Muñoz. Problemas de FÍSICA. Ed. Mira
- Olga Alcaraz i Sendra, José López López, Vicente López Solana. Física. Problemas y ejercicios resueltos. Ed. Pearson, Prentice Hall.