Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2024/2025 | Beste urte batzuk:  2023/2024  |  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021 
Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 172505 Irakasgaia: INDUSTRIA ANTOLAKETA ETA LEHIA ESTRATEGIKOA
Kredituak: 6 Mota: Nahitaezkoa Ikasmaila: 3 Iraupena: 1º S
Saila: Enpresen Kudeaketa
Irakasleak:
AROCENA GARRO, PABLO (Resp)   [Tutoretzak ] GOÑI DUCAY, DANIEL   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Zuzendaritza nagusi / Estrategia

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Irakasgai honek ematen dituen kontzeptuei eta azterketarako tresnei esker, ikasleak ondorengo hauek ulertu ahalko ditu:

(i) merkatuaren egituraren, enpresa-estrategien eta enpresaren emaitzen arteko erlazioa,

(ii) lehiaren oinarri ekonomikoak eta portaera estrategikoa,

(iii) enpresaren muga zutikakoak eta horizontalak erabakitzea,

(iv) industria politika, erregulazio eta lehiaren defentsarako auziak, enpresa lanean ari den ingurunea eta estrategiak baldintzatzen dituztenak.

Gora

Gaitasun orokorrak

Ez dagokio

Gora

Berariazko gaitasunak

Es dagokio

Gora

Ikasketaren emaitzak

RA01: Enpresarentzat garrantzitsuak diren informazio ekonomikoaren iturriak eta horien edukia identifikatzea.
RA03: Enpresarentzat garrantzitsua den informazioa bideratzea, profesionalak ez direnek aitortu ezin dituzten datuetatik abiatuta.
RA06. Azterketa ekonomikoaren printzipioak ezagutzea, baliabideak eraginkortasunez esleitzen lagundu ahal izateko.
RA15. Enpresa-estrategiaren oinarriak ulertzea.
RA16. Enpresaren estrategia lehiakor eta korporatibo nagusiak ezagutzea.
RA17. Enpresa txikiak eta horien berariazko arazoak aztertzea, baita kudeatzeko modua ere.
RA19: Enpresa edo erakunde bat kudeatzea eta administratzea, haren kokapen lehiakorra eta instituzionala ulertuta eta haren indarguneak eta ahuleziak identifikatuta.
RA20: Kudeaketa globaleko edo enpresaren arlo funtzionaletako proiektuak planifikatzea, antolatzea eta kontrolatzea.
RA25: Ezagutza, trebetasun eta trebetasun pertsonalak, sozialak eta metodologikoak erabiltzea, enpresen eta merkatuen egoera zehatzei buruzko aholkularitza-txostenak egiteko.

Gora

Metodologia

Metodologia - Jarduera Aurrez aurreko orduak Bertaratzea eskatzen ez duten orduak
1. J Azalpen/parte-hartze eskolak 40  
2. J Praktikak 15 15
3. J Eztabaidak, elkarbanatzeak, taldeen tutoretza    
4. J Lana egitea   15
5. J Materialen irakurketak   10
6. J Banakako ikasketa   50
7. J Azterketak, ebaluazio-probak 05  
8. J Tutoretza indibidualak    
Guztira 60 90

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
  Azken azterketa (Berreskuragarria probarekin). 60 Bai  
  Ariketak, kasu praktikoak, test motako probak (Berreskuragarria probarekin) 40 Bai  

 

Gora

Gai-zerrenda

01. Enpresak, merkatuak eta lehia.

02. Merkatu egitura, lehia eta merkatu-boterea.

03. Prezioak finkatzea merkatu-boterea duten enpresentzat.

04. Enpresaren limiteak.

05. Produktoaren diferentziazioa eta publizitatea.

06. Enpresen portaera estrategikoa eta oligopolioa.

07. Konpromiso estrategikoa eta sinesgarritasuna.

08. Sartzeari jarritako oztopoak.

09. Estatuaren esku-hartzea merkatuetan: erregulazio politikak eta lehia aldeztera zuzendutakoak.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


-Irakasleak prestatutako materiala.

-Tarziján, J. y Paredes, R. (2013) Organización industrial para la estrategia empresarial. 3ª edición. Prentice Hall Pearson Education, México.

-Cabral, L. (1997) Economía Industrial. Madrid: McGraw Hill.

-Callejón, M. (coordinadora) (2001) Economía Industrial. Madrid: Civitas.

-Pepall, L.,  Richards, D. y Norman, G. (2006) Organización Industrial: Teoría y Práctica contemporáneas. 3ª edición. Thomson.

Gora

Hizkuntzak

Euskera.

Gora

Non emango den

NUP.

Gora