Kodea: 172505 | Irakasgaia: INDUSTRIA ANTOLAKETA ETA LEHIA ESTRATEGIKOA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 3 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Enpresen Kudeaketa | |||||
Irakasleak: | |||||
AROCENA GARRO, PABLO (Resp) [Tutoretzak ] | GOÑI DUCAY, DANIEL [Tutoretzak ] |
Irakasgai honek ematen dituen kontzeptuei eta azterketarako tresnei esker, ikasleak ondorengo hauek ulertu ahalko ditu:
(i) merkatuaren egituraren, enpresa-estrategien eta enpresaren emaitzen arteko erlazioa,
(ii) lehiaren oinarri ekonomikoak eta portaera estrategikoa,
(iii) enpresaren muga zutikakoak eta horizontalak erabakitzea,
(iv) industria politika, erregulazio eta lehiaren defentsarako auziak, enpresa lanean ari den ingurunea eta estrategiak baldintzatzen dituztenak.
RA01: Enpresarentzat garrantzitsuak diren informazio ekonomikoaren iturriak eta horien edukia identifikatzea.
RA03: Enpresarentzat garrantzitsua den informazioa bideratzea, profesionalak ez direnek aitortu ezin dituzten datuetatik abiatuta.
RA06. Azterketa ekonomikoaren printzipioak ezagutzea, baliabideak eraginkortasunez esleitzen lagundu ahal izateko.
RA15. Enpresa-estrategiaren oinarriak ulertzea.
RA16. Enpresaren estrategia lehiakor eta korporatibo nagusiak ezagutzea.
RA17. Enpresa txikiak eta horien berariazko arazoak aztertzea, baita kudeatzeko modua ere.
RA19: Enpresa edo erakunde bat kudeatzea eta administratzea, haren kokapen lehiakorra eta instituzionala ulertuta eta haren indarguneak eta ahuleziak identifikatuta.
RA20: Kudeaketa globaleko edo enpresaren arlo funtzionaletako proiektuak planifikatzea, antolatzea eta kontrolatzea.
RA25: Ezagutza, trebetasun eta trebetasun pertsonalak, sozialak eta metodologikoak erabiltzea, enpresen eta merkatuen egoera zehatzei buruzko aholkularitza-txostenak egiteko.
Metodologia - Jarduera | Aurrez aurreko orduak | Bertaratzea eskatzen ez duten orduak |
1. J Azalpen/parte-hartze eskolak | 40 | |
2. J Praktikak | 15 | 15 |
3. J Eztabaidak, elkarbanatzeak, taldeen tutoretza | ||
4. J Lana egitea | 15 | |
5. J Materialen irakurketak | 10 | |
6. J Banakako ikasketa | 50 | |
7. J Azterketak, ebaluazio-probak | 05 | |
8. J Tutoretza indibidualak | ||
Guztira | 60 | 90 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
Azken azterketa (Berreskuragarria probarekin). | 60 | Bai | ||
Ariketak, kasu praktikoak, test motako probak (Berreskuragarria probarekin) | 40 | Bai |
01. Enpresak, merkatuak eta lehia.
02. Merkatu egitura, lehia eta merkatu-boterea.
03. Prezioak finkatzea merkatu-boterea duten enpresentzat.
04. Enpresaren limiteak.
05. Produktoaren diferentziazioa eta publizitatea.
06. Enpresen portaera estrategikoa eta oligopolioa.
07. Konpromiso estrategikoa eta sinesgarritasuna.
08. Sartzeari jarritako oztopoak.
09. Estatuaren esku-hartzea merkatuetan: erregulazio politikak eta lehia aldeztera zuzendutakoak.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
-Irakasleak prestatutako materiala.
-Tarziján, J. y Paredes, R. (2013) Organización industrial para la estrategia empresarial. 3ª edición. Prentice Hall Pearson Education, México.
-Cabral, L. (1997) Economía Industrial. Madrid: McGraw Hill.
-Callejón, M. (coordinadora) (2001) Economía Industrial. Madrid: Civitas.
-Pepall, L., Richards, D. y Norman, G. (2006) Organización Industrial: Teoría y Práctica contemporáneas. 3ª edición. Thomson.