Kodea: 172404 | Irakasgaia: GIZA BALIABIDEEN KUDEAKETA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 2 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Enpresen Kudeaketa | |||||
Irakasleak: | |||||
BAYO MORIONES, JOSÉ ALBERTO (Resp) [Tutoretzak ] | GOÑI DUCAY, DANIEL [Tutoretzak ] |
Enpresaren azterketa ekonomikoari buruzko ikastaroa da hau. Ikasturte honetan, ekintza kolektiboan sortzen diren antolakuntza-arazoen izaera ulertzeko eta enpresaren eraginkortasuna hobetzeko ezinbestekoak diren azterketa-tresnekin eta oinarrizko kontzeptu-ezagutzekin hornitu nahi da ikaslea.
Akziodunek, zuzendaritzako kideek, langileek, bankuek, bezeroek eta hornitzaileek beren ekimena eta baliabideak ekartzen dituzte enpresak balioa sortzea eta banatzea lortzeko. Ikastaroak azterketa ekonomikoak proposatutako ereduak erabiltzen ditu kolektibo horien arteko interakzioan agertzen diren lankidetza- eta gatazka-harremanak aztertzeko.
Ikastaroak aitortzen du enpresa erakunde konplexua dela eta bertako protagonistak ez direla baliabideak, ez helburuak, baizik eta eragile arrazoizko gisa jarduten duten pertsonak. Eragile horiek beren artean lotuta daude kontratuen bitartez. Harreman horiek ezartzen diren esparruan ziurgabetasunak, kontratatzaileen arteko informazio-asimetriak eta helburu oso desberdinak egon ohi dira, eta horrek zaildu egiten du lankidetza. Enpresa lankidetzarako oztopoak neurri batean konpon ditzakeen erakunde gisa proposatzen da. Metodologia honekin dauden enpresa motak begiesten dira, hala nola sozietate kapitalistak eta izaera sozialeko enpresak, eta, era berean, enpresan agintaritzak jokatzen duen papera ebaluatzen da.
Azkenean, pertsonen kudeaketan bi gai nagusi garatzen dira eta oso lotuta daude: errendimenduaren ebaluazioa eta ordainsariaren kudeaketa. Galdera hauen analisiak 6, 7 eta 8 gaietan ikusiko da.
RA01: Enpresarentzat garrantzitsuak diren informazio ekonomikoaren iturriak eta horien edukia identifikatzea.
RA02: Erakunde ekonomikoak ulertzea ekonomiaren funtzionamenduari buruzko irudikapen teoriko edo formalen emaitza eta aplikazio gisa.
RA03: Enpresarentzat garrantzitsua den informazioa bideratzea, profesionalak ez direnek aitortu ezin dituzten datuetatik abiatuta.
RA04: Enpresaren izaera ulertzea, interes desberdinak dituzten agenteekiko elkarreraginean, elkarren mendekoak diren arlo funtzionalak dituen erakunde gisa.
RA18: Informazio-erregistro garrantzitsuetatik abiatuta, enpresa baten egoera eta aurreikus daitekeen bilakaera ebaluatzea.
RA20: Kudeaketa globaleko edo enpresaren arlo funtzionaletako proiektuak planifikatzea, antolatzea eta kontrolatzea.
RA21: Enpresa-kudeaketaren efikazia eta efizientzia hobetzera bideratutako politikak eta praktikak aplikatzea.
RA25: Ezagutza, trebetasun eta trebetasun pertsonalak, sozialak eta metodologikoak erabiltzea, enpresen eta merkatuen egoera zehatzei buruzko aholkularitza-txostenak egiteko.
Metodologia - Aktibitatea | Gelako lana (ordu totalak) | Gelatik kanpoko lana (ordu totalak) |
A-1 Saio teorikoak | 44 | |
A-2 Saio praktikoak | 14 | |
A-3 Lanak eta ariketak taldeka edo bakarka prestatzea | 40 | |
A-4 Banakako edo talde txikietan egindako tutoretzak | 8 | |
A-5 Ikasketa pertsonala | 42 | |
A-6 Azterketa | 2 | |
Guztira | 60 | 90 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
Azkeneko azterketa | %45 | Bai. Berreskurapen Azterketa | Azken kalifikazioan kontutan izateko gutxieneko nota = 4/10 | |
R_DG_01, R_DG_02, R_DG_04, R_DG_08 | Proba partziala | %30 | Bai. Berreskurapen Azterketa | Ez |
Ikasitako kontzeptuetatik errealitatean ematen diren egoeretara soluzio bat proposatzen duen talde lana. Puntuazioa lortzeko, ikasleari azken praktika-saiora eta gainontzeko 6 saioetatik gutxienez 4tara joatea eskatzen zaio. | %25 | Ez | Ez da nota minimorik eskatzen |
Praktiketan iruzurrezko bitartekoak erabiltzeak praktiken nota globalean zero kalifikazioa suposatuko du.
Azken kalifikazioan haztatu beharreko berreskuratze probako gutxieneko nota 4/10 da. Proba honek proba partzialaren edukiak eta azken azterketakoak jasoko ditu.
Berreskuratze proba ezin da inolaz ere erabili ebaluazio arruntean irakasgaia gainditu duten ikasleen nota hobetzeko.
Behar bezala justifikatutako eta akreditatutako arrazoiengatik saio praktikoetara joan ezin duten ikasleek banaka egitea erabaki dezakete, saio presentzialetara joan beharrik izan gabe eta irakaslearen aurrean ahozko azken aurkezpena egin gabe.
Aukera hori aprobetxatu nahi duten ikasleek seihilekoa hasi eta astebeteko epea dute irakasleari bere aukera helarazteko. Aukera hau aukeratu ondoren, praktika guztiei aplikatuko zaie: ezingo da modalitate bat aukeratu praktika batzuetarako eta beste bat gainerako praktiketarako.
1. Giza baliabideen kudeaketa estrategikoa.
- Lan kostu unitarioa lehiakortasunaren neurri gisa.
- Benetako lan kostu unitarioa eta kontabilitate dokumentuak.
2. Lanpostuen azterketa eta giza baliabideen planifikazioa.
- Giza baliabideak planifikatzeko prozesua.
- Giza baliabideen beharren eta erabilgarritasunaren aurreikuspena.
- Markov kateetan oinarritutako trantsizio-ereduak
3. Giza baliabideen kontratazioa, hautaketa eta orientazioa.
- Informazioaren asimetriak kontratazio prozesuetan.
- Auto-hautaketa eta proba-aldiak.
- Seinalizazioa.
- Kontratazio maila optimoa.
- Hautaketa erabaki prozesu gisa.
4. Giza baliabideen prestakuntza eta garapena.
- Prestakuntza inbertsio gisa: giza kapitalaren teoria.
- Lantokiko prestakuntzan inbertsioa: prestakuntza orokorra eta espezifikoa.
- Prestakuntzaren zeharkako onurak eta ondorioak.
- Prestakuntzaren ebaluazioa.
5. Ibilbide profesionalaren kudeaketa eta plangintza.
- Ibilbide profesionalaren kontzeptua.
- Lanbide-kudeaketa.
- Ibilbide profesionalen kudeaketaren egungo joerak.
- Barne lan-merkatuak.
- Promozioak: txapelketa eredua.
6. Errendimenduaren ebaluazioa.
- Lanpostuan egindako errendimenduaren balio ekonomikoa.
- Errendimenduaren balio ekonomikoaren kalkulua.
7. Ordainsari sistema: barne eta kanpoko ekitatea.
- Ordainsarien elementuak.
- Soldata-masaren kudeaketa: bere aldaerak.
- Eraginkortasuneko soldatak.
- Antzinatasunaren ordainketa.
8. Ordainsari sistema: ordainsari aldakorra eta zeharkakoa.
- Ordainsari aldakorraren oinarri teorikoak: agentzia eredua.
- Ordainsari aldakorraren arazoak eta abantailak.
- Ordainsari aldakorra praktikan.
Praktiken programa
1. saioa. Lanpostuaren azterketa.
- Lanpostuaren analisiaren kontzeptua.
- Lanpostua aztertzeko prozesua.
- Lanpostuaren deskribapena eta zehaztapena.
- Lanpostuen birdiseinua.
- Lanpostuen analisiaren egungo joerak.
2. saioa. Kontratazio prozesua.
- Kontratazio kontzeptua eta prozesua.
- Kontratazio iturriak eta metodoak.
- Kontratazioaren egungo joerak.
- Kontzeptua eta hautaketa prozesua.
- Aukeratzeko tresnak eta tresnak.
- Hautaketaren egungo joerak.
- Sozializazioa.
3. saioa. Prestakuntza.
- Giza baliabideen prestakuntza eta garapena.
- Prestakuntza-programak.
- Joera berriak prestakuntzan.
4. saioa. Errendimenduaren ebaluazioa.
- Errendimenduaren ebaluazioa.
- Errendimendua ebaluatzeko prozesua.
5. eta 6. saioak. Ordainsari sistema.
- Ordainsarien kudeaketa.
- Ordainsarien egitura.
- Soldata-egitura baten diseinua.
7. Saioa. Giza baliabideen sistemaren balorazio globala: ahozko aurkezpena.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Oinarrizko bibliografia.
De la Calle Durán, M.C., y Ortiz de Urbina Criado, M. (2018): Fundamentos de Recursos Humanos, 3ª edición, Pearson, Madrid.
Bibliografia osagarria.
Cascio, W., and Boudreau, J. (2019): Investing in people. Financial impact of human resource initiatives, 3rd edition, Pearson, Upper Saddle River, NJ.
Gómez-Mejia, L.R., Balkin, D., y Cardy, R. (2016): Gestión de Recursos Humanos, 8ª edición, Pearson, Madrid.
Lazear, E.P., y Gibbs, M. (2011): Economía de los recursos humanos en la práctica, Antoni Bosch, Barcelona.
López Cabrales, A., Valle Cabrera, R., y Dolan, S.L. (2022): La gestión de las personas y del talento. La gestión de los recursos humanos en el siglo XXI, McGraw Hill Interamericana de España, Madrid.
Zure irakasleak liburutegian eskatutako bibliografiara sarbidea duzu.