Course code: 352305 | Subject title: BUSINESS ENGLISH | ||||
Credits: 3 | Type of subject: Mandatory | Year: 2 | Period: 1º S | ||
Department: Ciencias Humanas y de la Educación | |||||
Lecturers: | |||||
LASHERAS BALDUZ, JESÚS [Mentoring ] | AZPARREN LEGARRE, MARÍA PAZ [Mentoring ] | ||||
TAGA , OLGA (Resp) [Mentoring ] |
BLOQUE 4 : Remuneración, beneficios y negociación laboral
KNOWLEDGE RA16 Be able to express oneself in English regarding contracts, personnel benefits, selection processes, job security and human resources development,
SKILLS RA59 Analyse, relate and synthesise information in the field of study.
SKILLS RA60 Organise and plan time and work in an efficient manner
SKILLS RA61 Express yourself orally and in writing using appropriate terminology and techniques.
SKILLS RA65 Solve problems and make decisions in the resolution of practical cases
SKILLS RA70 Manage one's own learning process
SKILLS RA8 Knowing a foreign language (in English, level B1)
COMPT RA102 Work in a team
· Clases prácticas: trabajo individual, por parejas y en grupos en práctica de los elementos léxico-gramaticales y fonéticos que componen la lengua inglesa a nivel B2.1 enfatizando su uso en las relaciones laborales.
· Presentaciones orales de proyectos basados en temas de relaciones laborales
· Tutorías: una individual para comentar progreso e implementar estrategias de mejora en aquellos casos en los que sea necesario
· Examen final escrito y oral
· Estudio personal: trabajo personal del alumno haciendo ejercicios y estudiando la teoría
· Tareas grupales de horas prácticas
· Presentaciones
· Preparación examen oral
|
Los alumnos que no hayan asistido a un 80% de las sesiones o que hayan obtenido menos de un 4,5 en alguna de las partes tendrán que presentarse a la evaluación extraordinaria. Habrá que obtener un 5 proporcional (7 en el examen) para considerarse la asignatura aprobada. De otro modo, la suma del los restantes conceptos no podrá superar el 4,9 (suspenso) en la nota final.
Tema 1.- Selection
Job advertisements
Curriculum vitae
The job interview
Ageism
|
Tema 2.- Employee Relations
Employment contracts
Disciplinary and grievacence procedures
Health and safety at work
|
Tema 3.- HR Development
HR Development practices
Dealing with staff problems
Appraisal interviews and reports
Training courses
Equal opportunities and diversity
|
Tema 4.- Reward, Remuneration and Negotiations
Salaries and fringe benefits
Salary rewards
The role of trade unions
A wage negotiation
|
No se preve ningun programa de prácticas, pero planificamos una charla para el final del curso de Inglés para relaciones Laborales y para el final del trimestre.
Nos proponemos que el alumnado pueda participar en clase a una charla en inglés con un profesional (ingeniero o experto en RRHH) quien podría hacer una presentación / dar una charla para facilitarles ideas, consejos prácticos de cara a su futuro en el mundo laboral. La charla será en inglés con un profesional español que tiene un nivel C1 y mucha experiencia en el mundo laboral o con un profesional RRHH nativo.
El año anterior, en Noviembre 2022, el alumnado tuvo como invitado al jefe de Recursos Humanos de la empresa Navarra Gestamp que preparó una charla muy bonita e interesante, sin embargo al avisar a los alumnos y al invitarles a esta charla previamente, faltarón muchos intencionadamente, sabiendo que no era clase convencional y que no les afectaría la nota.
Access the bibliography that your professor has requested from the Library.
Bibliografía básica
· Pledger, P. (2007). English for Human Resources. Oxford: OUP. (to be bought for the course) · Comfort, J. (2001) Effective Presentations. Oxford: OUP. |
Bibliografía complementaria
· Jones, L & Alexander, R. (2000). New International Business English. Cambridge: CUP. · Cotton, D., Falvey, D. & Kent, S. (2007). Market Leader (intermediate). Harlow: Pearson Education Limited. · Kroos-Lindner, A. (2006). International Legal English. Cambridge: CUP.
Grammar
Murphy, R. (2004) English Grammar in use (intermediate).Cambridge; Cambridge University Press. Foley, Mark & Diane Hall (2003), Advanced Learners¿ Grammar (With Answers). Edinburgh: Longman.
Internet pages
Dictionaries
Grammar
http://grammar.ccc.commnet.edu/grammar check the quizzes section http://www.eleaston.com/ check the sections on Business English and Law http://www.eflnet.com/ Resources to develop all skills http://ww2.college-em.qc.ca/prof/epritchard/ Beginning and intermediate levels /Diagnostic tests and lots of grammar sections http://www.lclark.edu/~krauss/toppicks/grammar.html linksorganized by level (level 100, level 200. level 300) -well annotated and includes some user reviews Adjectives, Adverbs, Articles, etc.; Animated Grammar Tutorials; To be; Common Errors; Double Quizzes; Grammar Troubleshooting; Past Tenses; Present Progressive; Present Simple; Present Tenses: Simple versus Progressive; Reading Texts; Verbs: Modals, Infinitives, gerunds, etc.; Vocabulary: Problem Words http://www.quia.com/shared/ grammar activities and games listed by title. You can also create your own activities; self-correcting games and activities available. http://www.better-english.com/grammar.htm Business English Grammar Activities: Present Forms; The Past Simple; Irregular Verbs; Present Perfect; Past Simple v Present Perfect; For or Since; Duration; The Future; Going to; Present forms for future; Will or going to? ; Conditionals; Modals; The -ing form; Prepositions; Word order; Passive; Imperative; Question tags; Have something done; Non-defining clauses; A/The; Conjunctions; etc
http://www.letterwritingguide.com/ guide to letter writing in English with samples
English Grammar in Spanish
Business English in Spanish
Como novedad para el curso 2024-2025 se van a seleccionar materiales para determinados temas desde el libro INTERNATIONAL EXPRESS INTERMEDIATE para el nivel B1, por Keith Harding and Alastair Lane, Students' Book.
|