Public University of Navarre



Academic year: 2023/2024 | Previous academic years:  2022/2023  |  2021/2022 
Double Bachelor's degree in Early Childhood Education and Primary Education at the Universidad Pública de Navarra
Course code: 316203 Subject title: EDUCATIONAL PROCESSES AND CONTEXTS
Credits: 6 Type of subject: Mandatory Year: 2 Period: 1º S
Department: Ciencias Humanas y de la Educación
Lecturers:
BELLETICH RUIZ, OLGA GRIMANESA   [Mentoring ] ALONSO MARTIRENA, YOLANDA (Resp)   [Mentoring ]

Partes de este texto:

 

Evaluation

 

Learning
outcome
Assessment
activity
Weight (%) It allows
test resit
Minimum
required grade
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 Attendance and participation in class or, where appropriate, in the school. Interest in learning. Personal and professional growth 10% No  
1,2,3,4,8,9,11 Theoretical works of review and synthesis 20% No  
1,2,3,4,5,6,7,8,10 Practical work of observation, proposal and where appropriate, evaluation 30% Yes 10% (unusual exam)  
1,2,3,8,9,11 Oral and written tests 40% Yes 40% 5/10

 

(*) On continuous evaluation, the minimum grade to be achieved in SE4 will be 5 out of 10 to be able to average with those obtained in SE3 and SE4. If one of the evaluation activities fails to satisfy the minimum conditions for ponderance, the instruction note will be 4 out of 10 (fail)

 

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Agenda

PART 1. TEACHING-LEARNING-EVALUATION PROCESS IN PRIMARY EDUCATION

- Teaching and learning processes in Primary education. for competences development.

- The learning evaluation process and its standards in Primary education.

- Teaching management of Primary education curriculum: Programming of Integrated Didactic Units (IDU / UDI in Spanish language)

- Processes and methodology for Educational research (*)

PART 2. TUTORING, EDUCATIONAL GUIDANCE AND ATTENTION TO DIVERSITY IN PRIMARY EDUCATION

- The process of educational guidance and tutorials.

- Processes and methodology for Educational research (*)

PART 3. CONTEXT OF THE EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND PRIMARY EDUCATION SCHOOLS

- The school stage from 3 to 12 years old as a context of the Early childhood Education and the Primary Education.

- Educational policies in the local, national, European and international contexts.

- The context of the school in urban and rural areas.

- Processes and methodology for Educational research (*)

PART 4. ORGANIZATION AND FUNCTIONING OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND PRIMARY EDUCATION SCHOOLS

- The organization of classroom as an educational process.

- Processes and methodology for Educational research (*)

 

(*) Content included transversally in all themes through Dialogic Readings

Up

Bibliography

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Legal materials

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DECRETO FORAL 23/2007, de 19 de marzo, por el que se establece el currículo de las enseñanzas del segundo ciclo de la Educación Infantil en la Comunidad Foral de Navarra.

Decreto Foral 67/2022, de 22 de junio, por el que se establece el currículo de las enseñanzas de la etapa de Educación Primaria en la Comunidad Foral de Navarra.

Orden Foral 63/2022, de 8 de agosto, del consejero de Educación, por la que se regula la implantación y el horario de las enseñanzas correspondientes a la etapa de Educación Primaria en los centros educativos ubicados en el ámbito territorial de la Comunidad Foral de Navarra.

Real Decreto 95/2022, de 1 de febrero, por el que se establece la ordenación y las enseñanzas mínimas de la Educación Infantil.

Real Decreto 157/2022, de 1 de marzo, por el que se establecen la ordenación y las enseñanzas mínimas de la Educación Primaria.

Orden Foral 93/2008, de 13 de junio, del Consejero de Educación por la que se regula la atención a la diversidad en los centros educativos de Educación Infantil y Primaria y Educación Secundaria de la Comunidad Foral de Navarra.

Orden Foral 47/2009, de 2 de abril, del Consejero de Educación, por la que se regula la evaluación del alumnado que cursa el segundo ciclo de Educación Infantil.

Orden Foral 72/2014, de 22 de agosto, del Consejero de Educación, por la que se regula la evaluación y promoción del alumnado que cursa la Educación Primaria en los centros públicos, privados y privados concertados de la Comunidad Foral de Navarra.

Complementary bibliography

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