Kodea: 304203 | Irakasgaia: GIZARTE POLITIKAK ETA GOBERNUA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Soziologia eta Gizarte Lana | |||||
Irakasleak: | |||||
ZUGASTI MUTILVA, NEREA (Resp) [Tutoretzak ] | BERRADE CASTILLO, XABIER JOSE [Tutoretzak ] |
Esta asignatura pretende proporcionar al estudiante los principios y conceptos básicos de la Política Social, con un enfoque hacia su aplicación en el Trabajo Social. Se trata de conocer las diferentes lógicas de intervención de las políticas sociales y los fundamentos de los distintos regímenes del bienestar; de conocer la forma en la que se organiza y se administran las Políticas Sociales. Se aspira también a que el estudiante se familiarice con el funcionamiento básico del sistema político y administrativo español.
CB03 | Ikasleek datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean beren ikasketa-arloaren barruan), arlo sozial, zientifiko edo etikoko gai garrantzitsuei buruzko gogoeta barne hartzen duten iritziak emateko. |
CB05 | Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea. |
CG01 | Giza portaerari eta gizarte-inguruneari buruzko ezagutzak aplikatzen ditu bere analisietan. |
CG02 | Gizarte-errealitateari, gizarte-arazoei eta gizarte-laneko diziplinari buruzko ezagutza sortzen du. |
CG04 | Planifikatu, berrikusi eta ebaluatzen du pertsonekin, familiekin, taldeekin, erakundeekin, komunitateekin eta beste profesional batzuekin. |
CG07 | Programak, zerbitzuak eta gizarte-politikak diseinatu, planifikatu, gauzatu eta ebaluatzen ditu |
CG11 | Norbanakoen eta taldeen arteko desberdintasunak errespetatzen ditu eta kulturarteko testuinguruetan moldatzen daki. |
CG12 | Aukera-berdintasunerako politikak ulertzen eta transmititzen ditu |
CE19 | Pertsonentzat, taldeentzat eta komunitateentzat arriskutsuak diren portaerekin lan egiteko gaitasuna, portaera hori osatzen duten egoerak eta inguruabarrak identifikatuz eta ebaluatuz eta horiek aldatzeko estrategiak prestatuz. |
CE25 | Politika sozialeko joera nagusiak identifikatu eta aztertzeko gaitasuna. |
CE26 | Gizarte-politikako orientabideek gizarte-lanean dituzten ondorioak eta hauek balioesteko gaitasuna. |
5.1 Irakaskuntza-metodologiak
Irakaskuntza-metodologiak |
MD1 Erakusketa magistrala osoko bilkuran |
MD2 Talde handiko elkarreragina |
MD3 Talde ertaineko elkarreragina |
MD5 Banakako elkarreragina: autonomiaz ikasteko zereginak eta jarraibideak |
5.2 Formakuntza jarduerak
Formakuntza jarduera | Ordu presentzialak | Ordu ez-presentzialak |
A1 Klase teorikoak | 28 | |
A2 Klase praktikoak | 26 | |
A3 Lanak egitea | 45 | |
A4 Ikaslearen ikasketa autonomoa | 45 | |
A5 Tutoretzak | 2 | |
A6 Azterketak | 4 | |
Guztira | 60 | 90 |
Ikaskuntzaren emaitzak | Ebaluaketa jarduera | Pisua (%) | Berreskuragarria | Beharrezko gutxieneko nota |
R1,R2,R3,R4,R5,R6,R7,R8, R9 | Saio praktikoetan parte hartzea | 10 | Ez | Ez |
R1, R2, R3 | Ulertzeko eta laburtzeko lan teorikoak (idatzizko lana) | 15 | Bai, berreskurapen-aldian eginez. | Ez |
R4,R5,R6, R7,R8 | Lan praktikoak (gogoetazko azalpena) | 15 | Ez | Ez |
R1,R2,R3,R4,R5,R6,R7,R8, R9 | Azterketa | 60 | Bai, berreskurapen-aldian eginez. | Irizpideak batu eta azken kalifikazioa lortzeko, gutxienez 4,5 lortu behar da azterketaren emaitzan. |
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
BASICA
BEVERIDGE, W. (1989). Seguro Social y servicios afines.. Madrid: Mº de Trabajo y Seguridad Social.
BEVERIDGE, W. (1998). Pleno empleo en una sociedad libre. Madrid: Mº de Trabajo y Seguridad Social.
CASTEL, R. (1997). La metamorfosis de la cuestión social. Una crónica del salariado. Buenos Aires: Paidós.
ESPING-ANDERSEN, G. (1993). Los tres mundos del Estado de bienestar. Valencia: Edicions Alfons el Magnànim.
ESPING-ANDERSEN, G. (2000). Fundamentos sociales de las economías postindustriales. Barcelona: Ariel.
KEYNES, J. K. (1988). Ensayos de persuasión. Crítica: Barcelona.
LAPARRA, M. y PÉREZ, B. (2012). Crisis y fractura social en Europa. Causas y efectos en España. Barcelona: Obra Social "la Caixa".
MONTAGUT, M. (2000). Política Social. Barcelona: Ariel
MORENO, L. y Sarasa, S. (1993). "Génesis y desarrollo del Estado de Bienestar en España." Revista Internacional de Sociología, (6), 27-69.
OLMEDA, J. A. (2012). Las administraciones públicas en España. Valencia: Tirant lo Blanch.
PÉREZ-ERANSUS, B. (2005). "El tratamiento de los pobres capaces en la sociedad industrial". En Pérez-Eransus, B. Políticas de Activación y Rentas mínimas. Madrid: Fundación FOESSA, pp. 23-45.
RODRÍGUEZ CABRERO, G. (2004): El Estado del Bienestar en España: debates, desarrollo y retos. Madrid: Fundamentos.
TITMUSS, R. (1981). Política Social. Barcelona:Ariel
VALLÉS, J.M. y MARTÍ. (2015) Ciencia Política. Un manual. Barcelona: Ariel
COMPLEMENTARIA
ADELANTADO, J., GOMÀ, R. (2000). "Las políticas sociales: entre el Estado del Bienestar y el capitalismo global". En Morata, F. (ed.). Políticas públicas en la Unión Europea. Barcelona: Ariel.
BALLART, X. (2000). Ciencia de la Administración. Valencia: Tirant lo Blanch.
BLANQUER, D. (2010). Derecho Administrativo. Valencia: Tirant lo Blanch.
CORIAT, B. (1982). El taller y el cronómetro. Madrid: Siglo XXI.
DEL PINO, E. y RAMOS, J.A. (2009). "Las reformas de las políticas de bienestar en España: Una visión de conjunto". En Moreno, L. (coord.) Reformas de las políticas de bienestar en España. Madrid: Siglo XXI.
HERRERA, M. y TRINIDAD, A. (coords.). (2004). Administración Pública y Estado de Bienestar. Madrid: Civitas Ediciones.
JIMÉNEZ, M. y JIMÉNEZ, J.A, LÓPEZ, S. y RUIZ, E. (2005) Administración Pública. Madrid: Graw Hill.
NAVARRO, V, TORRES, J. y GARZÓN, A. (2011). Hay alternativas: propuestas para crear empleo y bienestar social en España. Madrid: Sequitur.
OFFE, C. (1990). Contradicciones en el Estado de Bienestar. Madrid: Alianza.
RITTER, G. A. (1991). El estado social, su origen y desarrollo en una comparación internacional. Madrid: Mº de Trabajo y Seguridad Social.
RODRÍGUEZ CABRERO, G. (2003). Las entidades voluntarias de acción social en España. Madrid: Fundación FOESSA.
ROMÁN, P. (coord.). (2002). Sistema Político Español. Madrid: McGraw Hill.
SALIDO, O. y MORENO, L. (2009). "Família y género". En Moreno, L. (Coord.) Reformas de las políticas de bienestar en España. Madrid, Siglo XXI.
SUBIRATS, J.; GOMÀ, R. (1998): "La dimensión sustantiva: los contenidos de las políticas públicas en España". En Gomá, R.; Subirats, J. (coords.). Políticas públicas en España. Contenidos, redes de actores y niveles de gobierno. Barcelona: Ariel.
TOBÍO, C. (2008). ¿Redes familiares, género y política social en España y Francia? Política y Sociedad, 45, (2): 87-104.
VVAA (2012). Anuario del Tercer Sector de Acción social. Madrid: Fundación Luis Vives.
Campus Arrosadía de la Universidad Pública de Navarra. Para conocer el aula concreta, consulte en la página Web de la Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación.