Kodea: 171204 | Irakasgaia: MIKROEKONOMIA I | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Ekonomia | |||||
Irakasleak: | |||||
ARLEGI PEREZ, RICARDO (Resp) [Tutoretzak ] | ZABALZA CATALA, OIHANE [Tutoretzak ] |
Mikroekonomia irakasgaia lau atal nagusiz osatzen da: eskari-kurbaren oinarrizko analisia, oinarrizko kontsumitzailearen teoria, enpresaren ekoizpen-erabakien analisia, oreka partzialaren analisia eta merkatuko poterenaren existentziak dituen ondorioen analisia.
Atal hauek guztiak beraiekin batera lotuta dakartzaten kontzeptuekin batera teoria ekonomikoaren gunearen barne daude. Funtsezko garrantzia dute teoria ekonomikoaren barnean. Irakasgaiaren barne hauen aplikazio praktikoak eztabaidatzen dira beren ulermena errazteko eta aurkezten dituzten ondorioak irudikatzeko. Modu honetan ikasleek, analisi ekonomikoaren metodoan barneratzen dira eta aldi berean egiteko modu honek lan munduan duen baliagarritasuna antzemateen dute. Helburu honekin hurrengo gaien ikasketa eta analisia proposatzen da:
Kontsumitzailea eta eskariaren kurba. Kontsumitzailearen Soberakina. Enpresaren Teoria: teknologia, ekoizpen funtzioa, kostuak, ekoizpen faktoreen eskaria, eta eskaintza (produktua). Oreka Partziala merkatu lehiakorretan: Definizioa, interpretazioa eta aplikazioak. Gizartearen Soberakina.
Merkatuko Poterenaren ondorioen analisia kasu ezberdinen azterketaren bitartez egin daiteke. Monopolioa, Oligopolioa, Monopolio lehiakortasuna edo faktoreen merkatuen berezitasunak (monopsonioa), dira kasu hauen zenbait adibide.
RA01: Analisi ekonomikoaren printzipioak ezagutzea, alderdi mikroekonomikotik edo makroekonomikotik, baliabideak eraginkortasunez esleitzen lagundu ahal izateko.
RA02: Erakunde ekonomikoak aztertzea eta ekonomiaren funtzionamenduari buruzko irudikapen teoriko edo formalak aplikatzea.
RA07: Ekonomiaren azterketan, ahozko analisiaren, analisi grafikoaren, analisi matematikoaren eta analisi ekonometrikoaren arteko erlazioa ezagutzea.
RA13: Arrazionaltasuna aplikatzea errealitate ekonomikoaren edozein alderdiren analisiari eta deskribapenari.
RA15: Problema ekonomiko konplexuak sintetizatzeko tresna matematikoak aplikatzea.
RA18: Taldean lan egitea, proposamenak argudiatzeko eta beste pertsona batzuen argudioak arrazoituta baliozkotzeko edo ukatzeko gai izanik.
RA19: Lana antolatzea, denboraren kudeaketa egokiari, antolamenduari eta plangintzari dagokienez.
RA20: Arazo bakoitzerako beharrezko informazioa hautatzea eta sortzea, aztertzea eta horren arabera erabakiak hartzea
RA21: Lanbide-jardunean konpromiso etikoa, soziala eta ingurumenekoa baloratzea.
RA22: Etorkizunean modu autonomoan ikasten jarraitzea, eskuratutako ezagutzetan sakonduz edo jakintza-arlo berrietan hasiz.
Ikasturtean zehar saio teorikoak eta saio praktikoak txandakatuko dira.
Saio teorikoetan irakasleak edukinak aurkeztu eta azalduko ditu. Kasu batzuetan irakasleak ikasleei aldez aurretik egin beharreko lanak proposatuko dizkie, gero eduki hauek saio praktikoetan era interaktiboan landu daitezen.
ECTS LAN-ZAMAREN EGOKIPENA
JARDUERA/ORDUAK
PRESENTZIAZKOAK 60
EZ PRESENTZIALAK 90
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
Guztiak | Azkeneko azterketa | 70 | Bai, ezohiko azterketan | 3 |
Guztiak | Ebaluaketa jarraituko frogak eta beste iharduerak | 30 | Bai, ezohiko azterketan | 0 |
Ikasturtean zehar eta honek aurrera egiten duen heinean ikasleen lanaren ebaluaketa jarraitua egingo da. Lortutako emaitza amaierako notaren atal bat izango da. Atal honen pisua nota osoan %30a izan daiteke. Dena den, ikasturtearen garapenaren arabera eta ikasleen inplikazio maila kontuan hartuta, ehuneko hori alda liteke.
Kalifikazio osoa azterketa batekin osatuko da ikasturtearen amaieran.
a. UNITATEAK (HELBURUAK) Eskaria. Ekoizlea. Merkatu Lehiakorra. Beste merkatu egitura batzuk.
b. EDUKIAK
c. JARDUERAK Ariketak ebaztea eta Mathematika informatika programarekin irudi interaktiboak lantzea.
d. ERREKURTSO LAGUNGARRIAK Ikasgela informatikoak, Internet, NireIkasgelategia eta Web Zerbitzaria.
e. IKASLEAREN LANAREN BALORAZIOA. Ahal den neurrian, ikaslearen jarraipena egingo da ariketak ebaztearen bidez. Ikasgelan eta jardueran praktikoetan parte-hartzea ere kontutan izango da.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Kurtsoaren irakaskuntzarako erabiliko den oinarrizko bibliografia:
Beste oinarrizko bibliografia (gazteleraz, euskeraz eta ingeleraz).
Honetaz gain beste material batzuk (apunteak, diapositibak, ariketak,...) jarriko dira ikasleen eskura. Hauek teoria eta praktika lantzeko lagungarriak izango dira eta bibliografiaren osagarriak izango dira.