Kodea: 312504 | Irakasgaia: HEZKUNTZA ARTISTIKOA II | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 3 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
ALMOGUERA MARTON, ARÁNZAZU (Resp) [Tutoretzak ] | HURTADO OSES, IÑAKI [Tutoretzak ] | ||||
OLAZAGUIRRE UGARTE, JUAN TOMAS [Tutoretzak ] |
Didaktika eta diziplinazko/ Adierazpen plastikoa, musika eta gorputz adierazpena eta bere didaktika.
- Plastika: Ikus lengoaia eta kultura bisuala lantzeko proiektu didaktikoak. Ebaluazio prozesuak."Hezkuntza artistikoa I" eko kontzetuetan sakontze
- Musika: Musika kurrikuluma Lehen Hezluntzan. Hautemate eta adierazpen musikala. Baliabide didaktiko musikalak Lehen Hezkuntzan. Programazioen eta unitate didaktikoen diseinua, planifikazioa eta ebaluazioa.
Oinarrizko gaitasunak
1. OG - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
Gaitasun orokorrak
1GO - Lehen Hezkuntzako curriculum-arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.
2GO - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan.
4GO - Ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan diseinatzea eta erregulatzea, arretaz hartuz, genero berdintasuna, ekitatea eta herritarren prestakuntzako balioen funtsa diren giza eskubideentzako errespetua eta sustapena.
7GO - Hezkuntza komunitateko eta inguruneko hainbat sektorerekin lankidetzan jardutea. Irakaskuntzaren eginkizun hezitzailea norbereganatzea, eta hiritartasun aktibo baterako heziketa demokratikoa sustatzea.
8GO - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz
11GO - Informazioaren eta Komunikazioaren teknologiak ezagutzea eta ikasgelan aplikatzea. Ikasketetan, herritar prestakuntzan eta kultura aberastasunean laguntzen duen ikus-entzunezko informazioa aukeratzea.
12GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
Zeharkako gaitasunak
2ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
1GE - Lehen Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, arloen esanahia eta antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.
2GE - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.
4GE - Ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta testuinguruetan eta testuinguru eleanitzetan diseinatzea eta erregulatzea. Ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea, begirunea eta giza eskubideak aintzat hartzea.
7GE - Lankidetza, motibazioa eta ikasteko grina sustatzea, eta ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea.
8GE - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.
10GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko, eta oinarrizko psikologia prozesuen funtzionamenduan, eredu pedagogikoetan eta aldiaren diziplina irizpideetan ezartzea.
11GE - Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.
12GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
14GE - Aldaketa politiko, sozial eta pedagogikoen testuinguruan ezartzea irakaskuntza-ekintza, hezkuntza demokratikoa eta etorkizun iraunkorraren aldeko hiritar aktiboen garapena sustatzea.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Ikasketen emaitza hauek horrela zehazten dira:
Musika:
Irakas metodologiak
Kodea | Deskribapena |
1.IM | Azalpen magistrala osoko bilkuretan. |
2.IM | Elkarreragina talde handian. |
4.IM | Elkarreragina talde txikian. |
5.IM | Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak |
Jarduera hezigarriak
Kodea | Deskripzioa | orduak | izaera presentziala |
1. PJ | Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) | 45 | 100 |
2.PJ | Eskola praktikoak edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak). | 15 | 100 |
3.PJ | Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. | 30 | 10 |
4.PJ | Ikaslearen ikasketa autonomoa. | 50 | 0 |
5.PJ | Tutoretzak | 5 | 100 |
6.PJ | Ahozko edo idatzizko azterketak. | 15 | 100 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
IE1, IE2, IE5, IE7, IE 8, IE9, IE10 y IE11 |
Saioetan bertaratze eta partehartzea, eta kasuan ikastetxean | 10 | Ez | - |
IE1, IE2, IE5, IE 8, IE9, IE10 y IE11 |
ES2 Hausnarketa eta sintesi lan teorikoak: banakako lana |
15 | Bai. Errekuperatzeko modukoa, lana zuzendurik aurkeztuz irakasleak ezarritako jarraibideen arabera eta datetan |
Ez |
IE1, IE2, IE5, IE 8, IE10 y IE11 | S3 Idatzizko ariketa praktikoak (banakakoak eta taldekoak), ebaluazio jarraituan bilduko direnak | 20 | Ez | Ez |
IE2, IE7 | ES4 Banakako ahozko proba praktikoa, partziala |
15 | Bai. Errekuperatzeko modukoa, ahozko proba bat eginez |
Ez |
IE1, IE3, IE4 y IE6 | ES4 Proba teorikoa, ahozkoa edo idatzizkoa, banakakoa eta amaierakoa |
40 | Bai. Errekuperatzeko modukoa, idatzizko proba bat eginez |
3/10 |
Oro har, ikasgaiaren ebaluazioa jarraitua izango da. Ebaluazio mota horrek bi funtzio ditu: ikasleen azken kalifikazioan laguntzea (ebaluazio laburtua) eta gaitasunen irismenari buruzko informazioa ematea (prestakuntza-ebaluazioa). Hala ere, ikasleak eskoletara joaterik ez badu, ikasleei etengabeko ebaluazio-probak egiteko edo amaierako ebaluazioa egiteko aukera emango zaie. Ebaluazio horretan, ikasgaian landutako alderdi eta eduki teoriko eta praktiko guztiak jasoko dira.
Gaitegia edukinen garapena da eta iksagaiaren programa bezala hartu daiteke
- Musikaren garrantza hezkuntzan
- Hezkuntza artistiko area Lehen Hezkuntzan
- Musikako curriculuma Lehen Hezkuntzan
- Garapen psikologikoa eta musikala 6-12 urte aldian
- Musika hizkuntza: oinarrizko kontzeptu musikalak eta interpretazio melodikoa zein erritmikoa
- Sarrera musika hezkuntzako metodo eta sistema adierazgarrienetan
- Entzumena eta entzumen hezkuntza
- Kantua eta ahots hezkuntza
- Gorputz perkusioa
- Musika tresnak
- Mugimendua eta dantza.
- Musika baliabide didaktikoak
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Aróstegui, J.L. (2015). La música en educación primaria. Manual de formación del profesorado. Dairea
Cremades, R. (2017). Didáctica de la Educación musical en Primaria. Ediciones Paraninfo
Pascual Mejía, P. (2010). Didáctica de la música para Primaria. Prentice Hall
Pascual Mejía, P. (2006). Didáctica de la Música para Educación Infantil. Pearson
Abril, C. R. y Gault, B. M. (2016). Teaching general music. Oxford University Press
Elorriaga, A. (2015). ¡Música, maestros! Manual de conocimiento musical para Educación Infantil y Primaria. Unir Editorial
Hamman, D. L. y Cooper, S. (2016). Becoming music teacher. From student to practitioner. Oxford University Press
Hargreaves, D.J. (1998). Música y desarrollo psicológico. Grao
Houlahan, M. y Tacka, P. (2015). Kodály today. A cognitive approach to elementary music education. Oxford University Press
Ibáñez Barrachina, J. (2020). Música y educación musical. Procompal
Jauset, J.A. (2017). ¿La música distrae? Círculo rojo
López, L. (2007). Relajación en el aula: recursos para la educación emocional. Wolters Kluwer España
López de Arenosa, E. (2001). Ritmo y lectura 1. Real Musical
López Melgarejo, A., López Núñez, N. y Montoya Rubio, J.C. (2023). Música para la Educación Infantil: elementos didácticos, teóricos y prácticos. Independently published
Lorenzo Quiles, O., López León, R. y Latorre Rodríguez, I. S. (2016). Maestros de educación musical: Contexto profesional. Una perspectiva internacional. Ediciones Aljibe
Orff, C. (1950). Orff- Schulwerk. Musik für kinder. Schott
Roca Vidal, F. (2024). Comprender la música. El lenguaje musical: estilos géneros, compositores y obras. Edimúsica
San Andrés, C. (2006). Jugar, cantar y contar. TELENO
Sarfson, S. (2002). Lenguaje musical para la formación de maestros: formación rítmica. Prensas Universitarias de Zaragoza
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.