Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2020/2021
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan (Nazioarteko Programa)
Kodea: 311001 Irakasgaia: IRAKASLE LANBIDEA GARATZEKO BALIABIDEAK
Kredituak: 6 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: Iraupena: 1º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
APARICIO AGREDA, Mª LOURDES   [Tutoretzak ] BELLETICH RUIZ, OLGA GRIMANESA (Resp)   [Tutoretzak ]
PEREZ GOYA, UNAI   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Aukerakoa / Prestakuntza osagarria

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Moduloa 1 (75 ordu). NireAulategi-etako ikus-entzunezko baliabideen bitartez programazio didaktikoko prozesuak ikasten dira irakaskuntzaren funtzio publikorako sarbiderako.

Era praktikoan diseinatzen dira urteroko programazioa eta unitate didaktiko bat programazio-ereduengandik aurrera.

Moduloa 2 (25 ordu): NireAulategi-etako ikus-entzunezko baliabideen bitartez ikasten da M1 eta M3-en garapenarekin lotutako roleko jokoak egiten,  bideo edizioa erreminta bezala erabiliz.

.Moduloa 3 (50 ordu): NireAulategi-etako ikus-entzunezko baliabideen bitartez oinarriak eta gako praktikoak garatzen dira, tutoretzaren eta heziketa emocionalaren esparruan gatazka kudeaketarako esku-hartze egoerak.

Hiru moduluak on-line formatuko era paraleloan garatzen dira.

Gora

Gaitasun orokorrak

Oinarrizko gaitasunak

2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.

4. OG - Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.

Gaitasun orokorrak

1. GO - Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio-irizpidea ezagutzea.

2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.

3. GO - Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

4. GO - Ikasgelan eta hortik kanpora bizikidetza sustatzea, eta gatazkak modu baketsuan konpontzeari ekitea. Ikasketa eta bizikidetza testuinguruak sistematikoki behatzen jakitea, eta haiei buruz gogoeta egiten jakitea.

7. GO - Informazio eta komunikazioaren teknologiek  hezkuntzan duten inplikazioa, eta bereziki telebistak lehen haurtzaroan duena.

11. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.

Zeharkako gaitasunak

2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz,  Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa. 

Gora

Berariazko gaitasunak

1. GE - Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.

2. GE - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.

3. GE - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

7. GE - Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.

10. GE - Lankidetza, bizikidetza, motibazioa eta ikasteko nahia sustatzea, ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea eta familiekiko harremanak zaintzea.

12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

Horrela, ikasgai honetarako ikaskuntza-emaitzak, eduki-multzo bakoitzari dagokionez, hurrengoak dira:

IE1. Aitortzen ditu, azaltzen ditu eta aplikatzen ditu kudeaketarekin, funtsezko programazioarekin lotutako nozioak, gatazka konponbidea akzio tutorialean eta Haur Hezkuntzako irakaskuntzaren funtzioen esparruan bideo-ediziorako erremintaren erabilera.

IE2. Urteroko programazioak diseinatzen ditu programazioaren elementu desberdinei, barneko koherentziari eta curriculumaren malgutasunari eta bere oinarritze teorikoari arreta ipiniz.

IE3. Osatutako unitate didaktikoak lantzen ditu funtsezko kontzeptuak eta programazioarekin eta irakaskuntzaren kudeaketa kurrikularrarekin lotutako heziketa-printzipioak emanez.

IE4. Diseinatzen ditu gatazka-kudeaketa proposamenak eta ikasgela-testuinguruetako akzio tutoriala, aniztasunerako, perspektiba inklusiborako eta heziketa emozionalerako arreta kontuan hartuz

IE5. Gatazka-kudeaketari buruzko kasu errealak analizatzen ditu eta heziketa-esku-hartze proposamenak argudiatzen ditu.

IE6. Inplikazio-jarrera eta irakaskuntzaren funtzioetako aurreko konpromisoa erakusten ditu:i rakaskuntzaren plangintza eta heziketa-orientazioa, ikas-irakaskuntza prozesuan zehar.

IE7. Ikus-entzunezko sistema (bideoak) editatzen eta erabiltzen ditu irakaskuntza egoeretako rol jokoetarako, heziketa-erreminta bezala.

Gora

Metodologia

Irakas metodologiak

Kodea Deskribapena
IM1 Azalpen magistralal (bideoen bitartez)
IM2 Elkarreragina talde haundian (bideo elkarreraginak eta bideo konferentzien bitartez)
IM3 Elkarreragina talde ertainean (bideo elkarreraginak eta bideo konferentzien bitartez).
IM4 Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak NireAulategiren bitartez.

Jarduera hezigarriak

Deskribapena Orduak Izaera presentziala
Online 1 - Klase teoriko asinkronoak IKT tresnen bidez (ikus-entzunezko materiala, dokumentu-biltegia, foroak, mezularitza birtuala, etab.): oinarria, aplikazio egiaztatuak eta garapenak. 20 0
Online 2 - KT tresnen bidezko eskola praktiko asinkronoak (ikus-entzunezko materiala, dokumentu-biltegia, foroak, mezularitza birtuala, etab.): zuzendutako praktikak eta lineako zerbitzuen adibideak. 30 0
Online 3 - Bideokonferentzia sinkronoak (eduki teoriko-praktikoak edo tutoretzak). 10 %100
Elaboración de trabajos y, en su caso, defensa oral 30 0
Lanak egitea eta, hala badagokio, ahozko defentsa 40 0
Tutoretzak 10 %100
Ahozko edo idatzizko azterketak 10 %20

Gora

Ebaluazioa

Ebaluazio eta kalifikazio metodologiak

 

Kodea Deskribapena % % Errekuperagarria
ES3 Lan praktiko indibidualak (*) 70 %100
ES4 Ahozko edo idatzitako probak, partzial edo orokorrak (**) 30 %100

 

Ebaluatutako konpetentzien- ebaluazio jardueren arteko harremana

 

Ebaluazio sistema Oinarrizko gaitasunak Gaitasun orokorrak Zeharkako gaitasunak Berariazko gaitasunak
ES3 OG2/ OG 3/ OG 4/ OG 5 GO1/ GO 2/ GO 3/ GO 4/ GO 7/ GO 10/ GO 11 ZG2 BG1/ BG 2/ BG 3/ BG 7/ BG 10
ES4 OG / OG 3/ OG 4/ OG 5 GO 1/ GO 3/ GO 7/ GO 11 ZG 2 BG 1/ BG 2/ BG 7/ BG 10

 

Ebaluazio-jardueren- emaitzen arteko harremana

 

Ikaskuntzaren emaitzak Kodea Ebaluazio jarduera Pisua (%) %Errekuperagarria
IE1, IE2, IE3, IE4, IE5, IE6, IE7 ES3 (*) 3 Lan praktikoak on line %70 %100
IE1 ES4 (**) Idatzitako proba on line %30 %100

 

(*) ES3: Modulu desberdinetan ikasleek on-line lan praktikoak garatu behar izango dituzte:

- Lan praktiko 1: Urteko programazio didaktikoa eta Unitate Didaktiko Integratua diseinatzea

- Lan praktiko 2: Gatazka-erabakiaren kasuaren gaineko bideo baten filmazioa eta edizioa

- Lan praktiko 3: Heziketa emozionalaren eremuan esku hartzearen diseinua

Hiru lan praktikoen kalifikazioen batez bestekoa egingo dute ES3-ari (azkeneko batezbestekoaren % 70ri) kontatutako nota bat lortzeko. Beharrezkoa da irakasgaia gainditzeko bere lanetako bakoitzeko ES3-etan gainditzea.

(**)ES4:  Idatzitako proba orokor bat egingo da on-line formatuan oinarrizko hiru moduluei buruzko nozioak edukiko dituena.

Gora

Gai-zerrenda

Moduloa 1: Irakaskuntzaren funtzio publikorako sarbidea: Programazioko eta unitate|bat|batasun didaktikoetako lantzea eta bere defentsa. Programazioa eta unitate didaktikoak lantzea eta bere defentsa.

Gaia 1:  Funtzio publikorako sarbideko programazioa. Programazioko oinarrizko nozioak

Gaia 2: Urteroko programazio didaktikoa (PDA): Kontzeptu gakoak eta diseinu-estrategiak

Gaia 3: Osatutako Unitate Didaktikoa: Kontzeptu gakoak eta diseinua.

Moduloa 2: M3-aren garapenarekin lotutako roleko jokoak egiteko bideo edizioa.erreminta bezala

Gaia 1: Hizkuntza zinematografikoa

Gaia 2: Bideo edizioa.

Gaia 3: Antolaketa eta Youtube kanal baten bitartez bideo banaketa. Creative Commons Lizentziak

Moduloa 3: Gatazka-erabakia eta bitartekaritza. Gurasoekiko tutoretza. Heziketa emozionala.

Gaia 1: Akzio-tutoretza marko bezala

Gaia 2: Heziketa emozionala eskolan

Gaia 3: Gatazka-kudeaketa eta heziketa-eremuko bitartekaritza

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Oinarrizko bibliografia

Arnaiz, P. eta Isus, S. (1995): La Tutoría: organización y tareas. Barcelona: Graó.

López-Goñi, I. eta Goñi Zabala, J.M. (2014): Hacia un currículum guiado por las Competencias. Propuestas para la acción. Iruñea: UPNA-NUP.

Pellejero, L. eta Zufiaurre, B.  (2010): Formación Didáctica para docentes: Los proyectos como estrategia para trabajar la inclusión, la equidad y la participación.   Madrid.  CCS.

Reizabal, L. eta Acha J. (2012). Hezkuntza emozionala eta ikaskuntza-zailtasunak: hezkuntza-testuinguruetan aplikatzeko esku-hartzea. Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea.

Salazar, R. (2012). Gaitasun emozionalak eta eskola elkarbizitza: esku-hartze eredu bat. Igorre, Bizkaia: Salazar. 

Zufiaurre, B. eta ALbertín, A.M. (2010): Trabajar Competencias integradas en Infantil y Primaria: Propuestas de aula de educación emocional, saludable y cívica.  Madrid.  CCS.

Webgrafía

Agirrezabala, R. (2008). Adimen emozionala. Haur Hezkuntza. Bigarren zikloa [3-4 urte]. Gipuzkoako Foru Aldundia Jaurlaritza. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/d2VC6

Altuna, J.M. eta Arretxe, I. (2008). Adimen emozionala. Lehen Hezkuntza. Hirugarren zikloa. [10-12 urte]. Gipuzkoako Foru Aldundia Jaurlaritza. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/ItXxl

Binaburo Iturbide, J. A. (2007). Educar desde el conflicto: Guía para la mediación escolar. Barcelona: Ceac. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/l6DPZ

Bisquerra, R. (Koord.) (2012). ¿Cómo educar las emociones? La inteligencia emocional en la infancia y la adolescencia [en línea]. Esplugues de Llobregat (Barcelona): Hospital Sant Joan de Déu, Eskuragarri hemen: http://faros.hsjdbcn.org/sites/default/files/faros_6_cast.pdf

Community Boards eta Ramón Alzate Sáez de Heredia (2001). Gatazkaren Eraldaketa: Lehen Hezkuntzarako Curriculum-a. Donostia: Euskal Herriko Unibertsitatea, Eskuragarri hemen: https://url2.cl/Gdj7c

Etxeberria, A. (2008). Adimen emozionala. Haur Hezkuntza. Bigarren zikloa [5 urte]. Gipuzkoako Foru Aldundia Jaurlaritza. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/zM34N

Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza Saila (2019).  Jarduketa eta estrategia metodologiko inklusiboak. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/Bq9Tl

Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza Saila (2017). Programazio didaktikoak prestatzeko gida. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/N5jCh

Garmendia. I. (2008). Adimen emozionala. Lehen Hezkuntza. Lehen zikloa [6-8 urte]. Gipuzkoako Foru Aldundia Jaurlaritza. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/imUd4

GEUZ (d.g.). Ikastetxeetan gataztak ebazteko estrategiak. Eusko Jaurlaritza: Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila, Eskuragarri hemen:  https://url2.cl/UTBUN

GEUZ (d.g.) Familiarako gida elkarrizketa eta gatazken konponketa.  Leioa elizateko Udala. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/t7hxV

Idiazabal Haur Hezkuntzako oinarrizko gaitasunak. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/kA5YS

Martínez, B, & López, S. Proyecto EDIA nº 2. Emoción, claqueta y acción. Educación Primaria. Curso 5º. Madrid: Ministerio de Educación y Formación Profesional, Eskuragarri hemen: https://url2.cl/3vLlx

Nafarroako Gobernua (2010). Eskuliburua. 47/2010 Foru Dekretua, ikasleen eskubideei eta betebeharrei eta ikastetxeko bizikidetzari buruzkoa, Eskuragarri hemen:https://url2.cl/Yj8Y2

Vitoria, S. eta Etxeberria, T. (2008). Adimen emozionala. Lehen Hezkuntza. Bigarren zikloa [8-10 urte]. Gipuzkoako Foru Aldundia Jaurlaritza. Eskuragarri hemen: https://url2.cl/rgKZY

Agiri ofizialak

Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación. BOE,106, de 4 de mayo de 2006, 17158 a 17207. Eskuragarri hemen: https://www.boe.es/eli/es/lo/2006/05/03/2

Ley Orgánica 8/2013, de 9 de diciembre, para la mejora de la calidad educativa. BOE, 295, de 10 de diciembre de 2013, 97858 a 97921. Eskuragarri hemen: http://www.boe.es/boe/dias/2013/12/10/pdfs/BOE-A-2013-12886.pdf

23/2007 Foru Dekretua, martxoaren 19koa, Nafarroako Foru Komunitateko Haur Hezkuntzako bigarren zikloko irakaskuntzetarako curriculuma ezartzen duena, 2007ko 51. NAO, apirilaren 25ekoa. Eskuragarri hemen: https://bon.navarra.es/eu/iragarkia/-/texto/2007/51/0/

47/2009 FORU AGINDUA, apirilaren 2koa, Hezkuntzako kontseilariarena. Honen bidez Haur Hezkuntzako bigarren zikloan diharduten ikasleen ebaluazioa arautu da. 2009ko 52. NAO, maiatzaren 1ekoa. Eskuragarri hemen: https://bon.navarra.es/eu/iragarkia/-/texto/2009/52/1/

60/2014 FORU DEKRETUA, uztailaren 16koa, Nafarroako Foru Komunitatean Lehen Hezkuntzako curriculuma ezartzen duena.  2014ko 174. NAO, irailaren 5ekoa. Eskuragarri hemen:

http//www.navarra.es/NR/rdonlyres/DC9FD764-A71A-4920-851D-24BB2C653B6F/0/F1410295_LehenHezkuntzako.pdf

72/2014 FORU AGINDUA, abuztuaren 22koa, Hezkuntzako kontseilariak emana, Nafarroako Foru Komunitateko ikastetxe publikoetan, pribatuetan eta pribatu itunduetan Lehen Hezkuntzan ari diren ikasleak ebaluatu eta hurrengo mailara pasatzeko arauak ezartzen dituena. 2014ko 184. NAO, irailaren 24koa. Eskuragarri hemen: https://bon.navarra.es/eu/iragarkia/-/texto/2014/187/0

47/2010 FORU DEKRETUA, abuztuaren 23koa, Nafarroako Foru Komunitateko unibertsitateaz kanpoko ikastetxe publiko eta pribatu itunduetako ikasleen eskubide eta eginbeharrei eta ikastetxe horietako elkarbizitzari buruzkoa. 2010ko 116. NAO, irailaren 24koa. Eskuragarri hemen: https://bon.navarra.es/eu/iragarkia/-/texto/2010/116/0/

Gora

Hizkuntzak

Euskara/ Gaztelania

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora