Kodea: 304201 | Irakasgaia: HISTORIA SOZIAL ETA POLITIKO GARAIKIDEA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
YANIZ BERRIO, EDURNE (Resp) [Tutoretzak ] | SATRUSTEGUI ANDRES, IMANOL [Tutoretzak ] |
Oinarrizko gaitasunak
1.OG - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu- liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa- alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
5. OG Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.
Gaitasun orokorrak
1. GO Hainbat ikasketa-arlotako ezagutzak ulertzeko gaitasuna testu-liburu aurreratuetan oinarrituta, eta beren ikasketa-arloko ezagutza aurreratuak dauzkatela adierazten duten alderdiak sartzea.
2.GO-Beren ezagutzak Gizarte Laneko eginkizunetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoibideak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta arazoen ebazpenaren bidez frogatzen diren gaitasunak edukitzea.
11.GO- Pertsona, talde eta komunitateen artean bitartekaritza egiteko gaitasuna.
1GE - Gaur eguneko gizarteen egitura eta dinamika aztertzeko beharrezkoak diren diziplina-ezagutzak lortzeko eta menderatzeko gaitasuna, eta horien artean fenomeno sozialen konplexutasuna aztertzeko gaitasuna, diziplina anitzeko ikuspegi bat erabiliz.
2GE - Gizarte langilea zer gizarte arazo eta beharretan esku-hartzen ari den, horiexek identifikatu eta aztertzeko gaitasuna.
Etorkizuneko profesionalek ezagutzen dute eta azaltzen badakite, idatziz zein ahoz, Europan eta Espainian politika sozialak sortzen diren eta gizarte-laguntzaren profesionalizatzea gertatzen den testuinguru historikoa, hauen bilakaera eta gaur egungo egoera ulertzeko
Jarduera hezigarriak | Ordu presentzialak | Ordu ez presentzialak |
Eskola teorikoak | 42 | |
Eskola praktikoak | 14 | |
Lan idatziak eta, behar izatekotan, hauen ahozko aurkezpena | 40 | |
Bakarka ikastea | 50 | |
Tutoretzak | 2 | |
Ahozko edo idatzizko azterketak | 2 | |
GUZTIRA | 60 | 90 |
Ikasketaren emaitzak | Ebaluazio sistema | Pisua nota orokorrean (%) | Zati berreskuragarria (%) | Berreskuratzeko modua |
IE1 | Lan praktikoak, behaketa, proposamena, eta bere kasuan, ebaluazioa | 35 | 70 | Azken azterketan zati bat ariketa praktikoekin lotuta egonen da. |
IE1 | Ahozko zein idatzizko frogak, partzialak edo ikasgai osokoak. | 60 | 100 Azken kalifikazioren bataz bestekoa egiteko gutxieneko nota=2.5/6 |
Froga idatzia orokorra |
IE1 | Bertaratzea eta klasean parte hartzea, edota izatekotan, enpresaren edo elkarteren batean. | 5 | 0 | |
GUZTIRA | 100 | 84,5 |
1. GAIA.- IRAULTZA INDUSTRIALA ETA NEKAZARITZA GIZARTEEN ERALDAKETAK
2. GAIA.- IRAULTZA LIBERALEN ZIKLOA (1789-1848) ETA EUROPAKO POLITIKA 1870EKO HAMARKADARA ARTE
3. GAIA.- LANGILEEN MUGIMENDUAREN AGERPENA.MARXISMOA ETA ANARKISMOA.KAPITALSIMOAREN BILAKAERA 1873RA ARTE. LANGILEEN NAZIOARTEKO ELKARTEAK
4. GAIA.- II. IRAULTZA INDUSTRIALA. DINAMIKA POLITIKOA ETA INPERIALISMOAREN HEDAPENA 1914RA ARTE
5. GAIA.- GERRA HANDIA IRAULTZA SOBIETARRA (1917) FAXISMOAREN JAIOTZA (1922)
6. GAIA.- MENDEBALDEKO DEMOKRAZIAK GERRARTEKO ALDIAN ITALIAKO ERREGIMEN FAXISTA. HOGEITA HAMARREKO DEPRESIO HANDIA ETA ALEMANIAKO NAZISMOA ESPAINIAKO II. ERREPUBLIKA
7. GAIA.- BIGARREN GERRA MUNDIALA ETA GERRAOSTEKO MUNDUA GERRA HOTZA ETA NAZIOARTEKO HARREMANAK. NBEa. DESKOLONIZAZIOA ETA GARAPEN BIDEAN DAUDEN HERRIALDEAK.
8. GAIA.- HAZKUNDE EKONOMIKOA ETA ERALDAKETA SOZIALAK GAURKO MUNDUAN. ONGIZATEAREN ESTATUA. GURE GARAIKO MUNDUA ETA GLOBALIZAZIOA
9. GAIA.- AUZI SOZIALAK ETA EKONOMIKOAK ESPAINIA GARAIKIDEAN
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
-Aróstegui,J., Buchrucker,C. eta Saborido, J. (zuz.): El Mundo contemporáneo: Historia y problemas, Bartzelona, Crítica, 2001.
-Bayly, C.A., El nacimiento del mundo moderno 1780-1914, Madril, SXXI, 2010.
-Calvocoressi, P.: Historia política del mundo contemporáneo. De 1945 a nuestros días, Madril, Akal, 1987.
-Carpenter, J. eta Lebrun, F. (zuz.): Breve Historia de Europa, Madril, Alianza 1994.
-Casanova, J.: Europa contra Europa 1914-1945. Bartzelona, Crítica, 2011.
-Cipolla, C., Historia económica de Europa. Madril. Aguilar, 1973-80, 6 liburuki.
-Comín, F., Hernández, M., Llopis, E., Munduaren historia ekonomikoa. X.-XX Mendeak, Bilbo, EHU-UPV, 2013
-Fischer, W., Historia económica mundial del siglo XX. Bartzelona. Crítica 1985-86, 6 liburuki.
-Fontana, J. (2019). Capitalismo y democracia, 1756 - 1848. Cómo comenzó el engaño. Barcelona: Crítica.
-Historia de Europa, Madril, Siglo XXI, 1974-83.
-Historia Universal. Madril, Siglo XXI,1970-86, 26. liburutik 36.ra arte
-Historia Universal del siglo XX. Madril, Historia 16, 36 liburuki.
-Hobsbawm, E.J.: La era de las revoluciones (1789-1848), Bartzelona, Crítica, 2011.
-Hobsbawm, E.J.: La era del capitalismo (1848-1875), Bartzelona, Crítica, 1994.
-Hobsbawm, E.J.: La era del imperio (1875-1914), Bartzelona, Crítica, 2005.
-Hobsbawm, E.J.: Historia del siglo XX. 1914-1991, Bartzelona, Crítica, 1995.
-Joll, J.: Historia de Europa desde 1870. Madril, Alianza, 1983.
-Kershaw, Ian, Ascenso y crisis. Europa 1950-2017: un camino incierto, Barcelona: Crítica, 2019.
-Kinder, H. eta Hilgemann, W.: Atlas histórico mundial. Madril, Alhambra, 1982, 2 liburuki.
-Mammarella, G.: Historia de Europa contemporánea (1945-1990). Bartzelona, Ariel, 1990.
-MARKS, R., Mundu Modernoaren sorrera. Kontakizun global eta ekologiko bat, XV. Mendetik XXI. Mendera arte, EHU, Bilbo, 2015.
-Osterhammel, J., La transformación del mundo. Una historia global del siglo XIX, Barcelona, Crítica, 2017.
-Tusell, J. eta beste batzuk: Historia política y social moderna y contemporánea. Madril, UNED,1988.
-Villares, R. eta Bahamonde, A.: Gaur egungo mundua XIX. eta XX. mendeak. Bilbo, EHU, 2001.
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.