Kodea: 304103 | Irakasgaia: KULTURA-ANIZTASUNA, OINARRIZKO ESKUBIDEAK BERDINTASUNA ETA HIRITARTASUNA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Soziologia eta Gizarte Lana | |||||
Irakasleak: | |||||
JASO ESAIN, XABIER [Tutoretzak ] | FERNANDEZ RASINES, PALOMA (Resp) [Tutoretzak ] |
Modulua:
Gizarte Estrukturen eta Giza Portaeraren Oinarrizko ezagutza
Gaia:
Antropologia
Mendebaldeko gizarte postindustrialetan gero eta arruntagoa den identitate eta kultur zein gizarte esparruko aniztasunaren garaiotan, aniztasun horiek sortzen dituen arrazoien identifikaziora eta haien gaineko hausnarketa kritikora ikasleak, hurbildu nahi ditu irakasgaiak. Ezberdintasunaren eraikuntzara eta gure errealitate soziokulturalean daukan garrantzia eta balioetara hurbiltzea, irakasgaiaren helburuak dira.
CG1 - Giza portaerari eta gizarte-inguruneari buruzko ezagutzak aplikatzen ditu bere analisietan.
CG2 - Gizarte-errealitateari, gizarte-arazoei eta gizarte-laneko diziplinari buruzko ezagutza sortzen du.
CG11 - Norbanakoen eta taldeen arteko desberdintasunak errespetatzen ditu eta kulturarteko testuinguruetan moldatzen daki.
CB1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu- liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa- alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean beren ikasketa-arloaren barruan), arlo sozial, zientifiko edo etikoko gai garrantzitsuei buruzko gogoeta barne hartzen duten iritziak emateko.
CB5 - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.
CE1 - Gizarte garaikidea, haren egitura eta dinamika aztertzeko beharrezkoak diren diziplinazko ezagutzak eskuratzeko eta menderatzeko gaitasuna; besteak beste, fenomeno sozialen konplexutasuna aztertzea, diziplina anitzeko ikuspegia hartuta.
CE2 - Gizarte langileak esku hartzen duen gizarte-arazoak eta -beharrak identifikatzeko eta aztertzeko gaitasuna.
CE19 - Pertsona, talde eta komunitateentzat arriskutsuak diren portaerekin lan egiteko gaitasuna, jokabide hori osatzen duten egoerak eta inguruabarrak identifikatuz eta ebaluatuz, eta horiek aldatzeko estrategiak landuz.
Ikasketaren emaitzak | Edukiak | Jarduera Hezigarriak | Ebaluazio tresnak |
Kulturaniztasun egoeratan Antropologiak erabiltzen dituen oinarrizko kontzeptuak ezagutu eta ulertu | 1,2,4,5,6,7 gaiak | 1.PJ, 2.PJ, 3.PJ, 4.PJ, 6.PJ | 1.ET, 2.ET, 3.ET, 4.ET |
Kulturaniztasuna kudeatze eredu nagusiak ezagutu eta ulertu | 8. gaia | 1.PJ, 2.PJ, 3.PJ, 4.PJ, 6.PJ | 1.ET, 2.ET, 3.ET, 4.ET |
Aniztasun soziokulturalari dagozkion legeri espainarra eta europearraren oinarriak ezagutu | 3. gaia | 1.PJ, 2.PJ, 3.PJ, 4.PJ, 6.PJ | 1.ET, 2.ET, 3.ET, 4.ET |
Edozein motatako entzunlegoari ezagutzak transmitizeko antolatzen jakin | 1-8 gaiakPraktikak | 2.PJ, 3.PJ | 3.ET |
Elkarbizikidetasuna sustatzeko eta gizabanakoen zein kolektiboen eskubideak errespetatzearren ezagupen antropologikoak ezarri. | 1-8 gaiak. Praktikak | 2.PJ, 3.PJ | 1.ET, 3.ET |
Edozein motako aniztasunarekin lotura duten egoera arazotsuak aurreikusi, identifikatu eta aztertu | 2,4,5,6 gaiak | 1.PJ, 2.PJ, 3.PJ, 4.PJ | 3.ET |
Testu zientifikoak zein edozein motatakoak aztertu eta laburtu, beti ere jarrera kritiko edukiz | 1-8 gaiak | 2.PJ, 3.PJ | 2.ET, 3.ET, |
5.1.Irakas Metodologia:
Kodea | Deskribapena |
1.IM | Azalpen magistrala osoko bilkuretan. |
2.IM | Elkarreragina talde handian. |
3.IM | Elkarreragina talde ertainean. |
4.IM | Elkarreragina talde txikian. |
5.IM | Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak. |
5.2. Jarduera hezigarriak:
Kodea | Deskribapena | Ordu presentzialak | Ordu ez presentzialak |
1.PJ | Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) | 30 | |
2.PJ | Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak). | 22.5 | |
3.PJ | Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. | 40 | |
4.PJ | Ikaslearen ikasketa autonomoa. | 50 | |
5.PJ | Tutoretzak | 1.5 | |
6.PJ | Ahozko edo idatzizko azterketak. | 6 | |
GUZTIRA | 60 | 90 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
IE1, IE2, IE6 | 1.ES- Klasera, edo, hala badagokio, ikastetxera joatea eta bertan parte hartzea; | 10 | - | - |
IE3, IE5, IE6, IE7 | 2.ES. Aipamen eta laburpenei buruzko lan teorikoak. | 20 | 10 | - |
IE5, IE6, IE7 | 3.ES. Lan praktikoak: behaketa, proposamena, eta, bidezkoa bada, ebaluazioa. | 30 | 20 | 5 |
IE1,IE2,IE4,IE5,IE7 | 4.ES. Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo osokoak. | 40 | 40 | 5 |
OSOTARA | 100 | 70 |
1. Gaia: Gizarte eta Kultura Antropologiari sarrera
2. Gaia: Kultura
3. Gaia: Eskubideak, Hiritartasuna eta Berdintasuna
4. Gaia: Arraza eta Etnizitatea
5. Gaia: Generoa
6. Gaia: Hizkuntza
7. Gaia: Erlijioa
8. Gaia: Multikulturalismoak.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
11.1. Oinarrizko Bibliografia
Etxeberria, X. (2004). Sociedades multiculturales. Bilbao: Ed. Mensajero.
Gorostitzu Mujika, A. (2012). Aldamenekoa. Donostia: Elkar.
Kottak, C. (2011). Antropología cultural. México DF: McGraw-Hill. https://biblioteca.unavarra.es/abnetopac/abnetcl.cgi?TITN=413375
Kottak, C. (2014). Cultural Anthropology: Appreciating Cultural Diversity (15. arg.). New York: McGraw-Hill.
Stavenhagen, R. (2006). La presión desde abajo: derechos humanos y multiculturalismo. In D. Gutiérrez (koord.): Multiculturalismo: perspectivas y desafíos. Mexiko D.F : Siglo Veintiuno, Universidad Nacional Autónoma de México: El Colegio de México.
ZAS (Zurrumurruen Aurkako Sarea). (2020). Usteak ustel. Argitu ditzagun zalantzak. Eusko Jaurlaritza.
11.2. Sakontze Bibliografia
Appadurai, A. (2007). El rechazo de las minorías. Ensayo sobre la geografía de la furia. Barcelona: Tusquets.
Arana, A. (2015). Hilak gure artean. Agerpenak eta jai-eskeak. Donostia: Elkar Argitaletxea.
Basterretxea, I. (2009). Kultura kontzeptuaren inguruan. Bilbao: Deustoko unibertsitatea.
Baumann, G. (2001). El enigma multicultural. Barcelona: Paidós. De Miguel, J. M. (1996). Auto/biografías. Cuadernos Metodológicos, 17. Madrid: CIS.
Castells, M. (2005eko azaroaren 5a). La importancia de la identidad. La Vanguardia
http://hemeroteca.lavanguardia.com/preview/2005/11/05/pagina-29/42848329/pdf.html
Del Valle, T. (koord.) (2000). Perspectivas feministas desde la antropología social. Madrid: Ariel.
Fernández de Larrinoa, K. (2008). Apunte pertsonalak. Antropologia soziokulturalari buruzko idazkiak. Iruñea: Nafarroako Unibertsitate Publikoa.
Geraud, M-O., Leservoisier, O. eta Pottier, R. (2011). Etnologiaren nozio giltzarriak. Azterketak eta testuak. Leioa: EHU.
García Canclini, N. (2004). Diferentes, desiguales y desconectados: Mapas de la interculturalidad. Barcelona: Editorial Gedisa.
Jociles, M. I. eta Franzé, A. (koord.) (2008). ¿Es la escuela el problema? perspectivas socio-antropológicas de etnografía y educación. Madrid: Trotta.
Levi-Strauss, C. (2009). Tropiko tristeak. Klasikoak S.M. Argitaletxea.
Maalouf, A. (1999). Identidades asesinas. Madrid: Alianza.
Miller, B. (2011). Antropología social. Madrid: Pearson/Uned.
Parekh, B. (2005). Repensando el multiculturalismo. Madrid: Istmo.
Perales Díaz, J. A. (2004). Fronteras y contrabando en el Pirineo occidental. Pamplona: Gobierno de Navarra.
Stolcke, V. (1992) ¿Es el sexo para el género como la raza para la etnicidad? In Mientras Tanto (48).
Subirats, M. eta Tomé, A. (2007): Balones fuera, Reconstruir los espacios desde la coeducación. Barcelona: Ediciones Octaedro.
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.