Kodea: 303201 | Irakasgaia: HISTORIA SOZIAL ETA POLITIKO GARAIKIDEA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
MAJUELO GIL, EMILIO [Tutoretzak ] | MENDIOLA GONZALO, FERNANDO [Tutoretzak ] | ||||
YANIZ BERRIO, EDURNE (Resp) [Tutoretzak ] | SATRUSTEGUI ANDRES, IMANOL [Tutoretzak ] |
-Iraultza industriala eta Iraultza liberalak. Zuzenbide-estatua eta Estatu nazioa. Nazionalismoak
-Bigarren industrializazioa eta masa-gizartea. Langile mugimenduaren goraldia. Inperio kolonial berriak eta imperio zaharren krisialdia.
-Lehenengo Mundu Gerra. Errusiako iraultza. Depresio ekonomiko handia eta faxismoaren gorakada.Bigarren Mundu Gerra eta Gerra Hotza.
-Hazkunde ekonomikoa eta Ongizate Estatuaren eraikitzea. Deskolonizatze-prozesua eta Hirugarren Munduaren arazoak.
-Protesta sozialen uholdea. "Iraultza" neoliberala. Sozialismo errealaren krisialdia. Eredu social europearra. Gaurko joera eta arazoak.
Oinarrizko gaitasunak
OG1 - Estudiatzeko, ulertzeko eta ikasteko gaitasun orokorrak eskuratzea, unibertsitateak eskatzen dituen mailakoak.
OG2 - Gaitasuna datuak, ideiak eta informazioa lortu eta interpretatzeko, historiako gaiei eta ikasten den gaien lanak antolatzeari eta programatzeari buruz.
OG3 - Ahoz eta idatziz argudiatzeko gaitasuna, ikasten diren prozesu historikoen gaiei buruz
OG4 - Arrazonamendu kritikoa garatzea gizartean gero, adituak diren eta adituak ez diren pertsonei informazioa, ideiak, arazoak eta irtenbideak eskeintzeko gaitasuna.
Orokorrak
GO1 - Gaitasuna izan perspektiba soziologikoaren garrantzia behatzeko bizitza sozialaren eraketan
GO3 - Gaitasuna izan jakite eta konzeptu soziologikoak erabiltzeko egoerak, prozesuak eta arazo sozialak bai deskribapen eta ulermenean, bai analisi eta azalpenetan
GO4 - Gaitasuna izan kritikoki arrazoitzeko eta bestelako azalpenen balorapena kontutan izateko
GO6 - Gaitasuna izan laguntzeko giza eskubideen, gizon eta emakumeen berdinasun printzipioen, solidaritatearen, ingurugiro-babespenaren, berdintasun orokorraren eta pake kultura sostenguraren garapenari
Zeharkako Gaitasunak
ZG2 - Euskal Hizkuntz gaitasuna izan ofizialki onartuta den C1 mailan.
BG10 - Gizarte garaikideen garapena eta eraldaketa aztertzeko gaitasuna.
BG11 - Joerak eta sortu berriak diren auziak analizatzeko gaitasuna.
BG12 - Testuinguru kritikoak eta gizarte borroak aztertzeko gaitasuna.
BG13 - Diskurtso publikoaren analisirako eta komunikazio proiektuen burutze eta planifikaziorako gaitasuna.
Ikasleak irakasgaian lortu behar dituen gaitasunen zehaztapenc a da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Ikasgai honetan emaitza hauek modu honetan zehazten dira:
IE1. Aldi historiko bakoitzaren ezaugarri garrantzitsuenak azaltzea, sakontasuna eta sintesirako gaitasuna bateratuz.
IE2. Iturri historikoetatik abiatzen den iraganari buruzko informazioa ulertzea
IE3. Arazo historiko garrantzitsuei buruzko interpretazioak egitea, berezko iritzia erantsiz.
IE4. Prozesu historikoen ezaugarrien konplexutasuna eta kausalitate-aniztasuna ulertzea eta azaltzea
Jarduera hezigarriak | Orduak | Presentzialak |
Eskola teorikoak | 42 | 100 |
Eskola praktikoak | 15 | 100 |
Lan idatziak eta, behar izatekotan, hauen ahozko aurkezpena | 30 | 10 |
Bakarka ikastea | 50 | 0 |
Tutoretzak | 5 | 100 |
Ahozko edo idatzizko azterketak | 5 | 100 |
Ikasketaren emaitzak | Ebaluazio sistema | Pisua nota orokorrean (%) | Zati berreskuragarria (%) | Berreskuratzeko modua |
IE1. Aldi historiko bakoitzaren ezaugarri garrantzitsuenak azaltzea, sakontasuna eta sintesirako gaitasuna bateratuz. IE2. Iturri historikoetatik abiatzen den iraganari buruzko informazioa ulertzea IE3. Arazo historiko garrantzitsuei buruzko interpretazioak egitea, berezko iritzia erantsiz. IE4. Prozesu historikoen ezaugarrien konplexutasuna eta kausalitate-aniztasuna ulertzea eta azaltzea |
Lan praktikoak, behaketa, proposamena, eta bere kasuan, ebaluazioa | % 40 | % 100 | Azken azterketan zati bat ariketa praktikoekin lotuta egonen da. |
Ahozko zein idatzizko frogak, partzialak edo ikasgai osokoak. * | % 60 | % 100 | Froga idatzia orokorra | |
GUZTIRA | % 100 | % 100 |
* Zati praktikoaren puntuak gehitzeko, beharrezkoa da azterketan 6 puntuetatik 2.5 puntu ateratzea
1. GAIA.- IRAULTZA INDUSTRIALA ETA NEKAZARITZA GIZARTEEN ERALDAKETAK.
2. GAIA.- IRAULTZA LIBERALEN ZIKLOA (1789-1848) ETA EUROPAKO POLITIKA 1870EKO HAMARKADARA ARTE.
3. GAIA.- LANGILEEN MUGIMENDUAREN AGERPENA.MARXISMOA ETA ANARKISMOA.KAPITALSIMOAREN BILAKAERA 1873RA ARTE. LANGILEEN NAZIOARTEKO ELKARTEAK.
4- GAIA.- II. IRAULTZA INDUSTRIALA. DINAMIKA POLITIKOA ETA INPERIALISMOAREN HEDAPENA 1914RA ARTE.
5. GAIA.- GERRA HANDIA IRAULTZA SOBIETARRA (1917) FAXISMOAREN JAIOTZA (1922).
6. GAIA.- MENDEBALDEKO DEMOKRAZIAK GERRARTEKO ALDIAN ITALIAKO ERREGIMEN FAXISTA. HOGEITA HAMARREKO DEPRESIO HANDIA ETA ALEMANIAKO NAZISMOA ESPAINIAKO II. ERREPUBLIKA.
7. GAIA.- BIGARREN GERRA MUNDIALA ETA GERRAOSTEKO MUNDUA GERRA HOTZA ETA NAZIOARTEKO HARREMANAK. NBEa. DESKOLONIZAZIOA ETA GARAPEN BIDEAN DAUDEN HERRIALDEAK.
8. GAIA.- HAZKUNDE EKONOMIKOA ETA ERALDAKETA SOZIALAK GAURKO MUNDUAN. ONGIZATEAREN ESTATUA. GURE GARAIKO MUNDUA ETA GLOBALIZAZIOA.
9. GAIA.- AUZI SOZIALAK ETA EKONOMIKOAK ESPAINIA GARAIKIDEAN.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.