Kodea: 303201 | Irakasgaia: HISTORIA SOZIAL ETA POLITIKO GARAIKIDEA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Geografia eta Historia | |||||
Irakasleak: | |||||
MAJUELO GIL, EMILIO (Resp) [Tutoretzak ] |
Irakasgai honetan irakatsiko diren edukiak aro garaikideko prozesu handiei dagozkie, ondoko hauei, alegia: iraultza burges liberala eta industrializazio prozesua, kapitalismoaren bilakaera eta langileen klasearen sorrera, protesta mugimenduak, sindikalismoa eta inperialismoa, XIX. Mendeko Europaren porrota eta Guerra Handia, uhin iraultzailea eta mugimendu faxistak, mendebaldeko demokraziak eta haien porrota, Bigarren Guerra Mundiala, ongizatearen estatuaren eraikuntza eta deskolonizazio prozesua, neoliberalismoa eta bloke sozialistaren krisia, eta, halaber, mende aldaketan agertzen diren arazoak. Hori guztia, ezertan ukatu gabe Espainiako historiako azken bi mendeei dagozkien iruzkinak.
Historia soziala, politikoa, industrializazioaren ondorioak, auzi soziala, iraultzak, inperialismoa, munduko gerrak, faszismoak, demokraziak, deskolonizazioa, gerra hotza, ongizate estatua, kapitalismo sozialaren porrota, neoliberalismoa, sozialismo errealaren gainbehera.
Estudiatzeko, ulertzeko eta ikasteko gaitasun orokorrak eskuratzea, unibertsitate mailakoak (G1) Gaitasuna datuak, ideiak eta informazioa lortu eta interpretatzeko, historiako gaiei eta ikasten den gaien lanak antolatzeari eta programatzeari buruz (G2)
Ahoz eta idatziz argudiatzeko gaitasuna, ikasten diren prozesu historikoen gaiei buruz (G3)
Arrazonamendu kritikoa garatzea (G4)
Gizartean diren aldaketa eta eraberritze prozesuak erlazionatzeko eta interpretatzeko gaitasuna, industrializazioaren hasieratik ongizatearen estatuaren krisira arte (E1)
Saiakerak eta iruzkinak egitea, garaikideak diren gai historiko, politiko eta sozialei buruz (E2)
Historia garaikideko aldien ezaugarri garrantzitsuenak azaltzea (E3)
Iturri eta testu historikoei buruzko analisi eta gogoeta kritikoak egiteko gaitasuna (E4)
Garai historiko baten ezaugarriei buruzko ezagutza aurreratua.
Aurreko informazioaren ulermena, prozesu orokor batetan kokatuz.
Arazo historiko garrantzitsu baten datuen interpretazioa, bere iritzi propia izatera ailegatzen. Adibidez Auzi Sozialari buruz XIX. mendean.
Arazo historiko berrien edo ez ezagunen aurrean ulertzeko gaitasuna. Egungo krisialdiaren zergaitien sorrera.
Prozesu historiko baten ezaugarriak eta konplexitatea azaltzeko gaitasuna. Faxismoaren bilakaera Europan bi mundu gerren artean.
Testu historiko adierazgarri batetaz aurkezpen publiko bat eta hari buruz saiakera idatzia egin.
Metodologia - Jarduera
|
Ordu presentzialak |
Ordu ez presentzialak |
A-1 Eskola teorikoak
|
36
|
|
A-2 Praktikak
|
18
|
|
A-3 Eztabaidak, bateratze-lanak, taldeen tutoretza |
10
|
|
A-4 Lana egitea
|
|
16
|
A-5 Materiala irakurtzea
|
|
30
|
A-6 Bakarka ikastea
|
|
30
|
A-7 Azterketak, ebaluaziorako probak |
4
|
|
A-8 Tutoretzak bakarka
|
4
|
|
Guztira (75 ordu, 3 ects)
|
|
|
Guztira
|
150
|
**TAULA HONETAN 9AK SARTU DIRA.
Resultado de aprendizaje | Sistema de evaluación | Peso (%) | Carácter recuperable |
R1, R2, R3, R4 | Irakaslearen Kontrola | % 10 |
Ez |
R1, R2, R3, R4 | Azterketa idatzia | % 60 | Berrezkuragarri froga idatziaren bidez |
R5, R6 | Lan pertsonala, testuen iruzkin eta aurkezpen publikoa | %30 | Ez |
Ezaugarriak
|
Irizpideak
|
Tresna
|
Pisua
|
Izaera presentziala
|
Parte-hartzea
|
Irakaslearen kontrola
|
5
|
Norbanakoaren ikasketa
|
Tutoretza
|
Irakaslearen kontrola
|
5
|
Lan autonomoa
|
Tutoretza. Banakako lana prestatzea eta parte hartzea |
Lana ematea eta hari buruzko iruzkina egitea |
30
|
Edukien ezagutza
|
|
Idatzizko proba
|
60
|
HISTORIA SOZIAL ETA POLITIKO GARAIKIDEA
1. GAIA.- IRAULTZA INDUSTRIALA ETA NEKAZARITZA GIZARTEEN ERALDAKETAK
2. GAIA.- IRAULTZA LIBERALEN ZIKLOA (1789-1848) ETA EUROPAKO POLITIKA 1870EKO HAMARKADARA ARTE
3. GAIA.- LANGILEEN MUGIMENDUAREN AGERPENA.MARXISMOA ETA ANARKISMOA.KAPITALSIMOAREN BILAKAERA 1873RA ARTE. LANGILEEN NAZIOARTEKO ELKARTEAK
4- GAIA.- II. IRAULTZA INDUSTRIALA. DINAMIKA POLITIKOA ETA INPERIALISMOAREN HEDAPENA 1914RA ARTE
6. GAIA.- MENDEBALDEKO DEMOKRAZIAK GERRARTEKO ALDIAN ITALIAKO ERREGIMEN FAXISTA. HOGEITA HAMARREKO DEPRESIO HANDIA ETA ALEMANIAKO NAZISMOA ESPAINIAKO II. ERREPUBLIKA
7. GAIA.- BIGARREN GERRA MUNDIALA ETA GERRAOSTEKO MUNDUA GERRA HOTZA ETA NAZIOARTEKO HARREMANAK. NBEa. DESKOLONIZAZIOA ETA GARAPEN BIDEAN DAUDEN HERRIALDEAK.
8. GAIA.- HAZKUNDE EKONOMIKOA ETA ERALDAKETA SOZIALAK GAURKO MUNDUAN. ONGIZATEAREN ESTATUA. GURE GARAIKO MUNDUA ETA GLOBALIZAZIOA
9. GAIA.- AUZI SOZIALAK ETA EKONOMIKOAK ESPAINIA GARAIKIDEAN
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Ayer, Asociación de Historia Contemporánea. Madril
Historia 16, Madril
*Bibliografia orokorra:
-Aróstegui,J., Buchrucker,C. eta Saborido, J. (zuz.): El Mundo contemporáneo: Historia y problemas, Bartzelona, Crítica, 2001.
-Calvocoressi, P.: Historia política del mundo contemporáneo. De 1945 a nuestros días, Madril, Akal, 1987
-Carpenter, J. eta Lebrun, F. (zuz.): Breve Historia de Europa, Madril, Alianza 1994
-Casanova, J.: Europa contra Europa 1914-1945. Bartzelona, Crítica, 2011
-Cipolla, C., Historia económica de Europa. Madril. Aguilar, 1973-80, 6 liburuki
-Comín, F., Hernández, M., Llopis, E., Munduaren historia ekonomikoa. X.-XX Mendeak, Bilbo, EHU-UPV, 2013
-Fischer, W., Historia económica mundial del siglo XX. Bartzelona. Crítica 1985-86, 6 liburuki.
-Historia Universal. Madril, Siglo XXI,1970-86, 26. liburutik 36.ra arte
-Historia Universal del siglo XX. Madril, Historia 16, 36 liburuki.
-Hobsbawm, E.J.: La era de las revoluciones (1789-1848), Bartzelona, Crítica, 2011
-Hobsbawm, E.J.: La era del capitalismo (1848-1875), Bartzelona, Crítica, 1994
-Hobsbawm, E.J.: La era del imperio (1875-1914), Bartzelona, Crítica, 2005.
-Hobsbawm, E.J.: Historia del siglo XX. 1914-1991, Bartzelona, Crítica, 1995
-Kinder, H. eta Hilgemann, W.: Atlas histórico mundial. Madril, Alhambra, 1982, 2 liburuki.
-Tusell, J. eta beste batzuk: Historia política y social moderna y contemporánea. Madril, UNED,1988.