Kodea: 303104 | Irakasgaia: OINARRI PSIKOLOGIKOAK: GIZABANAKOA ETA GIZARTE INGURUNEA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Osasun Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
SOTES RUIZ, JOSE PABLO [Tutoretzak ] | CASANOVA LAMOUTTE, ELSA MILAGROS (Resp) [Tutoretzak ] | ||||
IRAZABAL ZUAZUA, ITZIAR [Tutoretzak ] |
Oinarri psikologikoak: gizabanakoa eta gizarte ingurua irakasgaiaren edukiek kontuan hartzen dituzte gizabanakoaren identitatearen eta gizarte identitatearen, testuinguru guztietako gizarte errealitatearen eta talde-jokabidea zehazten duten faktoreen prozesu psikologikoak, irakaskuntza eta ikaskuntzari, ulertzeari, analisiari eta ebaluazioari euskarria ematen diotenak. Buruaren eta jokabidearen funtzionamendua azaldu eta aurreikusteko, psikologiak gizabanakoa hartzen du abiapuntutzat, izaki bakarra den aldetik, bere pertzepzio, emozio-bizipen, epai eta erabakiekin. Hauek denak, azken batean, inguruan dauzkan gizarte-baldintzen araberakoak izango dira, baldintza horiek bultzatzen baitute egokitzapen psikosozialera. |
Psikologia gaiaren irakasgaia. Eduki hauek garatuko dira:
1- Informazioa hartzeko prozesuak;
2- informazioa hartzeko, gordetzeko eta sortzeko prozesuak;
3- norberaren identitatearen prozesuak;
4- kognizio eta gizarte balioespeneko prozesuak.
1. GO - Gizarte bizitza antolatzeko ikuspegi soziologikoak duen garrantziaz ohartzeko gaitasuna.
2. GO - Gizartea eta gizarte dinamikak aztertzeko garatutako teoria, eskola eta ikuspegi nagusiak ezagutzea.
4. GO - Arrazoibide kritikoa eta azalpen alternatiboen balioa zein den jakiteko gaitasuna.
2.3. Zeharkako gaitasunak
2. ZG - Gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikaskuntza, irakaskuntza eta ebaluazioa"ren C1 mailako hizkuntza gaitasuna erakustea.
3.1. Gaitasun espezifikoak
4. GE - Datuen eta arrazoibideen analisirako eta sintesirako eta ezagutzak harremanetan eta testuinguruan jartzeko ahalmena.
7. GE - Gizarte bizitzako hainbat esparrutan gizarte-arazoak eta beren ondorioak zehazteko ahalmena.
10. GE - Gaurko gizarteen bilakaera eta eraldaketa aztertzeko ahalmena.
|
5.1. Irakasteko metodoak
|
Ikaskuntzaren emaitzak |
Ebaluatzeko Sistema |
Pisua (%) | Berreskuragarria |
E1-E2-E3 | Irakaslearen erregistroa | %5 | Ez |
EI1-EI6 | Ikasitako ezagutzak jasotzen dituzten idatzizko probak | %60 | Idatzizko proben bidez %100 beerreskuragarria |
EI1-EI6 | Bakarkako jarduerak eta paper-zorroa edo portafolioa | %20 | Bakarkako idatzizko txostenaren bidez %10 berreskuragarria |
EI1-EI6 | Talde-lan praktikoen burutzapena | %15 | Ez |
Ebaluazioa | Gaitasunak | |||||
Kodea | Deskribapena | Oinarrizkoak | Orokorrak | Zeharkakoak | Espezifikoak | Haztapena |
1. ES | Irakaslearen erregistroa: Asistentzia, jarrera eta partaidetza | 2. OG., 3. OG | 2. GO, 4. GO | 2. ZG | 4. GE, 7. GE, 10. GE | % 5 |
2. ES | Paper-zorroak edo portafolioak: Aipamen eta laburpenei buruzko lan teorikoak. | 2. OG., 3. OG | 1. GE, 2. GE 4. GE | 2. ZG | 4. GE 7. GE, 10. GE | % 20 Errekuperagarria % 50 |
3. ES | - Lan praktikoak: behaketa, proposamena, eta, bidezkoa bada, ebaluazioa (taldekoa). | 2. OG., 3. OG | 1. GO, 2. GO, 4. GO | 2. ZG | 4. GE, 7. GE, 10. GE | % 15 Errekuperagarria % 0 |
4. ES | - Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo osokoak. | 2. OG., 3. OG | 1. GO, 2. GO, 4. GO | 2. ZG | 4. GE, 7. GE, 10. GE | % 60. Errekuperagarria % 100 |
1. MULTZOA: INFORMAZIOA JASOTZEKO PROZESUAK 1. gaia: Psikologia zientzia bezala. 2. gaia: Jokabidearen oinarri neuronalak. 3. gaia: Sentso-pertzeptzioa eta arreta. 2. MULTZOA: INFORMAZIOA ESKURATZEKO, BILTZEKO ETA SORTZEKO PROZESUAK 4. gaia: Ikaskuntza. 5. gaia: Oroimena. 6. gaia: Pentsamendua. 3. MULTZOA: NORBERAREN IDENTITATEAREN PROZESUAK 7. gaia: Motibazioa eta emozioa. 8. gaia: Nortasuna. 4. MULTZOA: KOGNIZIO ETA GIZARTE BALIOESPENEKO PROZESUAK 9. gaia: Gizarte Kognizioa. 10. gaia. Gogatzeko joerak eta prozesuak. |
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Oinarrizkoa |
* Anderson, J. R. (2001). Aprendizaje y memoria. Un enfoque integral. México: McGraw-Hill.
* Anderson, J. R. (2001). Aprendizaje y memoria. Un enfoque integral. México: McGraw-Hill.
* Castillo Villar, M.D. (2009). La atención. Madrid: Pirámide.
* Cuadrado Guirado, I. y Fernández Sedano, I. (Coords) (2007): Psicología Social. Madrid, Sanz y Torres.
Deaux, K., & Snyder, M. (Eds.) (2012). The Oxford Handbook of Personality and Social Psychology. New York: Oxford University Press.
* De Diego Vallejo, R; Chico del Río, M. (2013). Prácticas de Psicología Social. Madrid: Pirámide.
De Torres, J.S. (2006). Procesos Psicológicos Básicos. Madrid: McGraw-Hill.
* Díaz Gómez, J. M., Gámez Armas, E. (2010). Motivación y emoción: investigaciones actuales. Servicio de Publicaciones, Universidad de La Laguna.
* Domínguez Sánchez, F.J. (2003) Guía Didáctica. Procesos Psicológicos Básicos. Madrid: UNED.
* Fernández-Abascal, E.G. (2010).Psicología de la emoción. Madrid: Ed. Univ. Ramón Areces.
* Fernández-Abascal, E.G; Martín Díaz, M.D. y Domínguez Sánchez, F.J. (2004). Procesos Psicológicos. Madrid: Pirámide.
* García Sevilla, J., y Fuentes Melero, L. (2010). Manual de psicología de la atención. Una perspectiva neurocientífica. Madrid: Síntesis.
* Gaviria, E., Cuadrado, I. y López Sáez, M. (2009). Introducción a la Psicología Social. Madrid: Sanz y Torres.
* Gluck, M.A., Mercado, E., & Myers, C.E. (2016). Learning and memory. From brain to behavior (3rd edition). New York: Worth Publishers.
* Goldstein, E. B. (2006). Sensación y percepción. Madrid: International Thomson.
* Gross, R. D. (2007). Psicología. La ciencia de la mente y la conducta. México: Manual Moderno.
* Holyoak, K. J., y Morrison, R. G. (2005). The Cambridge handbook of thinking and reasoning. Cambridge: Cambridge University Press.
* Larsen, R. J., y Buss, D. M. (2005). Psicología de la personalidad: Dominios de conocimiento sobre la naturaleza humana. México DF: McGraw-Hill.
* López Sáez, M. (2007). Fundamentos de la teoría de la disonancia cognitiva. En F. J. Morales, M. Moya, E. Gaviria, y I. Cuadrado (Eds.), Psicología social (pp. 517-534). Madrid: McGraw-Hill.
* López S.J. & Snyder, C.R. (2009). The Oxford Handbook of Positive Psychology. New York: Oxford University Press.
* Masmoudi, S., Yun Dai, D., & Naceur A. (Eds.) (2012). Attention, representation, and human performance. An integration of cognition, emotion, and motivation. New York: Psychology Press.
* Myers, D. (2011). Exploraciones de la psicología social. Madrid: McGraw-Hill.
* Palmero, F; Mestre, J.M. (2004). Procesos Psicológicos Básicos. Madrid: McGraw-H.
* Sanz Aparicio, M.T. (2013). Psicología de la Motivación: Teoría y Práctica. Madrid: Sanz y Torres.
* Tortosa Gil, F. (2006). Historia de la Psicología. Madrid: McGraw-Hill.
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.