Kodea: 303104 | Irakasgaia: OINARRI PSIKOLOGIKOAK: GIZABANAKOA ETA GIZARTE INGURUNEA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Psikologia eta Pedagogia | |||||
Irakasleak: | |||||
CASANOVA LAMOUTTE, ELSA MILAGROS (Resp) [Tutoretzak ] | IRAZABAL ZUAZUA, ITZIAR [Tutoretzak ] | ||||
PEREZ AYERRA, LUISA FERNANDA [Tutoretzak ] |
Oinarri psikologikoak: gizabanakoa eta gizarte ingurua irakasgaiaren edukiek kontuan hartzen dituzte gizabanakoaren identitatearen eta gizarte identitatearen, testuinguru guztietako gizarte errealitatearen eta talde-jokabidea zehazten duten faktoreen prozesu psikologikoak, irakaskuntza eta ikaskuntzari, ulertzeari, analisiari eta ebaluazioari euskarria ematen diotenak. Buruaren eta jokabidearen funtzionamendua azaldu eta aurreikusteko, psikologiak gizabanakoa hartzen du abiapuntutzat, izaki bakarra den aldetik, bere pertzepzio, emozio-bizipen, epai eta erabakiekin. Hauek denak, azken batean, inguruan dauzkan gizarte-baldintzen araberakoak izango dira, baldintza horiek bultzatzen baitute egokitzapen psikosozialera. |
Psikologia gaiaren irakasgaia. Eduki hauek garatuko dira:
1- Informazioa hartzeko prozesuak;
2- informazioa hartzeko, gordetzeko eta sortzeko prozesuak;
3- norberaren identitatearen prozesuak;
4- kognizio eta gizarte balioespeneko prozesuak.
1. GO - Gizarte bizitza antolatzeko ikuspegi soziologikoak duen garrantziaz ohartzeko gaitasuna.
2. GO - Gizartea eta gizarte dinamikak aztertzeko garatutako teoria, eskola eta ikuspegi nagusiak ezagutzea.
4. GO - Arrazoibide kritikoa eta azalpen alternatiboen balioa zein den jakiteko gaitasuna.
2.3. Zeharkako gaitasunak
2. ZG - Gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikaskuntza, irakaskuntza eta ebaluazioa"ren C1 mailako hizkuntza gaitasuna erakustea.
3.1. Gaitasun espezifikoak
4. GE - Datuen eta arrazoibideen analisirako eta sintesirako eta ezagutzak harremanetan eta testuinguruan jartzeko ahalmena.
7. GE - Gizarte bizitzako hainbat esparrutan gizarte-arazoak eta beren ondorioak zehazteko ahalmena.
10. GE - Gaurko gizarteen bilakaera eta eraldaketa aztertzeko ahalmena.
|
5.1. Irakasteko metodoak
|
Ikaskuntzaren emaitzak |
Ebaluatzeko Sistema |
Pisua (%) | Berreskuragarria |
Irakaslearen erregistroa | %0 | Ez | |
EI1-EI6 | Ikasitako ezagutzak jasotzen dituzten idatzizko probak | %70 | Idatzizko proben bidez %100 beerreskuragarria |
EI1-EI6 | Bakarkako jarduerak eta paper-zorroa edo portafolioa | %20 | Bakarkako idatzizko txostenaren bidez %10 berreskuragarria |
EI1-EI6 | Talde-lan praktikoen burutzapena | %10 | Ez |
Ebaluazioa | Gaitasunak | |||||
Kodea | Deskribapena | Oinarrizkoak | Orokorrak | Zeharkakoak | Espezifikoak | Haztapena |
1. ES | Irakaslearen erregistroa: Asistentzia, jarrera eta partaidetza | 2. OG., 3. OG | 2. GO, 4. GO | 2. ZG | 4. GE, 7. GE, 10. GE | % 0 |
2. ES | Paper-zorroak edo portafolioak: Aipamen eta laburpenei buruzko lan teorikoak. | 2. OG., 3. OG | 1. GE, 2. GE 4. GE | 2. ZG | 4. GE 7. GE, 10. GE | % 20 Errekuperagarria % 50 |
3. ES | - Lan praktikoak: behaketa, proposamena, eta, bidezkoa bada, ebaluazioa (taldekoa). | 2. OG., 3. OG | 1. GO, 2. GO, 4. GO | 2. ZG | 4. GE, 7. GE, 10. GE | % 10 Errekuperagarria % 0 |
4. ES | - Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo osokoak. | 2. OG., 3. OG | 1. GO, 2. GO, 4. GO | 2. ZG | 4. GE, 7. GE, 10. GE | % 70. Errekuperagarria % 100 |
1. MULTZOA: INFORMAZIOA JASOTZEKO PROZESUAK 1. gaia: Psikologia zientzia bezala. 2. gaia: Jokabidearen oinarri neuronalak. 3. gaia: Sentso-pertzeptzioa eta arreta. 2. MULTZOA: INFORMAZIOA ESKURATZEKO, BILTZEKO ETA SORTZEKO PROZESUAK 4. gaia: Ikaskuntza. 5. gaia: Oroimena. 6. gaia: Pentsamendua. 3. MULTZOA: NORBERAREN IDENTITATEAREN PROZESUAK 7. gaia: Motibazioa eta emozioa. 8. gaia: Nortasuna. 4. MULTZOA: KOGNIZIO ETA GIZARTE BALIOESPENEKO PROZESUAK 9. gaia: Gizarte Kognizioa. 10. gaia. Gogatzeko joerak eta prozesuak. |
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Oinarrizkoa * Sanz de Acedo Lizarraga, M.L. (2012). Psicología. Individuo y medio social. Bilbo: Desclée de Brouwer. Osagarria * Anderson, J. R. (2001). Aprendizaje y memoria. Un enfoque integral. Mexiko: McGraw-Hill. * Anderson, J. R. (2001). Aprendizaje y memoria. Un enfoque integral. Mexiko: McGraw-Hill. * Castillo Villar, M.D. (2009). La atención. Madril: Pirámide. * Cuadrado, Guirado, I. eta Fenandez Sedano, I. (Koord.) (2007): Psicología Social. Madril, Sanz y Torres. * De Diego Vallejo, R; Chico del Río, M. (2013). Prácticas de Psicología Social. Madril: Pirámide. * Díaz Gómez, J. M., Gámez Armas, E. (2010). Motivación y emoción: investigaciones actuales. La Lagunako Unibertsitatea, Argitalpen Zerbitzua. * Domínguez Sánchez, F.J. (2003) Guía Didáctica. Procesos Psicológicos Básicos. Madril: UNED. * Fernández-Abascal, E.G. (2010). Psicología de la emoción. Madril: Ed. Univ. Ramón Areces. * Fernández-Abascal, E.G; Martín Díaz, M.D. eta Domínguez Sánchez, F.J. (2001). Procesos Psicológicos. Madril: Pirámide. * García Sevilla, J., eta Fuentes Melero, L. (2010). Manual de psicología de la atención. Una perspectiva neurocientífica. Madril: Síntesis. * Gaviria, E., Cuadrado, I. eta López Sáez, M. (2009). Introducción a la Psicología Social. Madril: Sanz eta Torres. * Goldstein, E. B. (2006). Sensación y percepción. Madril: International Thomson. * Gross, R. D. (2007). Psicología. La ciencia de la mente y la conducta. Mexiko: Manual Moderno. * Holyoak, K. J., eta Morrison, R. G. (2005). The Cambridge handbook of thinking and reasoning. Cambridge: Cambridge University Press. * Larsen, R. J., eta Buss, D. M. (2005). Psicología de la personalidad. Dominios de conocimiento sobre la naturaleza humana. Mexiko DF: McGraw-Hill. * López Sáez, M. (2007). Fundamentos de la teoría de la disonancia cognitiva. Hemen: F. J. Morales, M. Moya, E. Gaviria, eta I. Cuadrado (Eds.), Psicología social (517-534 or.). Madril: McGraw-Hill. * Myers, D. (2011). Exploraciones de la psicología social. Madril: McGraw-Hill. * Palmero, F; Mestre, J.M. (2004). Procesos Psicológicos Básicos. Madril: Mc Graw-Hill. * Pinel, J. P. J. (2007). Biopsicología. Madril: Pearson. * Posner, M. I. (2011). Cognitive neuroscience of attention (2. ed.). New York: The Guilford Press. * Santiago de Torres, J. (2006) Procesos Psicológicos Básicos. Madril: Pirámide. * Zentner, J. eta Antoni, M. (2014) Las cuatro emociones básicas. Bartzelona: Ed. Herder. |
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.