Kodea: 303102 | Irakasgaia: IRAKASKUNTZA ERAKUNDEAK | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
FLORES URIBE, UNAX [Tutoretzak ] | SCOTTON , PAOLO (Resp) [Tutoretzak ] |
Era oso eta integratzailean, soziologo saiatuaren profesionala profilarekin elkartuta garatzen dira abordatzen dira hurrengo deskribatzaileekin lotutako edukiak: heziketa-Erakundeak eta sozializazio-prozesuak: Heziketa-sistemak; Haur Hezkuntza, Lehen Mailako eta Bigarren Mailakoa; Eskola Inklusiborako Heziketa Bereziko; Heziketa Iraunkorra eta pertsona helduko Heziketa; heziketa formaleko erakundeen antolaketa; heziketa ez formala; Heziketarako eta munduko Heziketarako eskubidea; sozioheziketa-erakundeak.
2.1. Oinarrizko gaitasunak
1. OG - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
4. OG - Ikasleak, baijende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.
2.2. Gaitasun orokorrak
1. GO Gizarte bizitza antolatzeko ikuspegi soziologikoak duen garrantziaz ohartzeko gaitasuna.
4. GO Arrazoibide kritikoa eta azalpen alternatiboen balioa zein den jakiteko gaitasuna pixkanaka garatzea.
5. GO Gizarte eta kultura aniztasunaren aitorpenari irekitako gizarte sentsibilitate baten eta hiritartasun kontzientzia baten garapena.
2.3. Zeharkako gaitasunak (4 titulazioentzat)
2. ZG-Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
6. GE Ebidentzia enpirikoetan oinarritutako arrazoibide soziologikoko formulak ezagutzea.
8. GE Gizarte bizitzako hainbat esparrutan gizarte-arazoak eta beren ondorioak zehazteko gaitasuna.
10. GE Gizarte proiektuak kudeatzeko eta proiektu horien analisi kritikoa egiteko gaitasuna hartzea.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada. Zehaztasuna:
1.IE-Ezagutuko du eta hizkuntza eta kontzeptuak erabiltzen jakingo du: behar soziala, politika soziala, garapena eta giza eskalarako eskubidea.
2.IE-Analizatuko du kritikoki, bereziki heziketa-eremuan, arrisku sozial zahar eta berriak.
3.IE-Jakingo du, bere printzipioak ezagutuz, hizkuntza eta administrazio publikoaren kontzeptuak erabiltzea.
4.IE- Ezagutzen ditu Espainian eta Nafarroan heziketa-sistemaren egitura eta Komunitate honetako aniztasunerako arretako gailuak.
5.IE-Dago ikerketetako eta mugei buruzko eztabaidetako tantora eta disfuntzioetara sistema hezigarriak Espainian eta Europan.
6.IE-Ezagutzen du funtzioak bat/heziketa-zentroan edo eskola-laguntza antolaketan gizarte-langileari
7.IE-Ezagutzen du eta daki heziketaren eta gizarte-zerbitzuen arteko koordinazioko gaurko metodoak era kritikoan analizatzen.
8.IE-Hobekuntza alderdi ezar litzake heziketa-eremuko lan sozialaren esku-hartzean.
9.IE-Aipatuko du zuzenki erreferentzia bibliografikoak eta gainerako informazio-iturriak.
10.IE-Zuzenki komunikatzeko gaia Izango da ahozko eran eta idatziz erabiliz, terminologia egokia.
5.1.-Irakas metodologiak
Kodea | Deskripzioa | Bai/ Ez |
MD1 | Azalpen magistrala | X |
MD2 | Interakzioa talde handian | X |
MD3 | Interakzioa talde ertainean | X |
MD5 | Banakako Interakzioa: lan autonomorako eta ikasketarako aholkularitza eta zerginak | X |
5.2 Jarduera hezigarriak
Kodea | Deskripzioa | Bai/ Ez | Orduak | Presentzialtasuna |
AF1 | Klase teorikoak | X | 45 | 100 |
AF2 | Klase praktikoak | X | 15 | 100 |
AF3 | Lanak eta ahozko defensa (hala badagokio) | X | 30 | 10 |
AF4 | Ikaslearen lan autonomoa | X | 50 | 0 |
AF5 | Tutoriak | X | 5 | 100 |
AF6 | Idazkiko zein ahozko azterketak | X | 5 | 100 |
Emaitza | Ebaluaziorako Sistema | Pisua % | %Errekuperagarria |
R3/R5 | SE1-Asistentzia parte hartzaile eta aktiboa | 10 | 0 |
R2/R3/R4/R7 | SE2-lan teorikoak laburpenezkoak hala sintesikoak | 20 | 0 |
R2/R4/R6/R7 | SE3-Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta hala badagokio ebaluazioa. | 30 | 100 |
R1 | SE4-Ahozko zein idatzizko froga bat | 40 | 100 |
1.BLOKEA
HEZKUNZTA ETA GIZARTEA
1.1 Hezkuntza eta premia soziala, politika eta giza garapena.
1.2. Hezkuntzarako eskubidea eta hezkuntza munduan.
1.3. Hezkuntza motak: Hezkuntza formala, Hezkuntza ez-formala, Hezkuntza informala.
1.4 Hezkuntza erakundeak eta Administrazio Publikoa. Hezkuntza erakundeen politika sozialaren joerak.
2.BLOKEA
ESPAINIAKO, EUROPAKO ETA MUNDUKO HEZKUNTZA ERAKUNDEEN ETA ERAKUNDE GIZAHEZITZAILEEEN GAUR EGUNGO GARAPENA.
2.1.Oinarrizko hezkuntza formaleko erakundeen antolaketa eta funtzionamendua.
2.2 Aniztasuna eskolan eta eskola inklusiboa.
2.3 Hezkuntza sistemaren eta zerbitzu sozialen arteko koordinazioa.
2.4 Erakunde sozioedukatiboak. Arrisku taldeak eta esku-hartze estrategiak.
3. BLOKEA
OINARRIZKO HEZKUNTZA FORMALEKO ERAKUNDEEN ANTOLAKETA.
3.1. Hezkuntza iraunkorra eta bizitzan zeharreko hezkuntza informazioaren gizartean.
3.2 Hezkuntzaren erronkak XXI. Mendean.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
1. Bibliografia Orokorra
- AA.VV (2005): Pedagogo Sortzaileak. Hik Hasi aldizkariko monografikoa. Donostia: Xangorin
- Camino Ortiz de Barrón, I. (2011). Teoría e Historia de la Educación.
San Sebastián: Delta.
- Colom, A. (2002): Teorías e Instituciones contemporáneas de la
educación. Ariel: Barcelona.
. Colom, A. (2002): Hezkuntzaren teoriak eta Erakunde Garaikideak. Iruña:
UNUP.
- Del Pozo Andrés, M. (2004). Teorías e Instituciones contemporáneas de
Educación. Madrid: Biblioteca Nueva.
- Escribano A. y Martínez, A. (2013). Inclusión educativa y profesorado
inclusivo. Aprender juntos para aprender a vivir juntos. Madrid: Narcea.
- García Amilburu, M.; García Gutiérrez, J. (2012). Filosofía de la
educación. Cuestiones de hoy y de siempre. Madrid: Narcea.
- Merma Molina, G. (2019). Teoría e Historia de la Educación. Apuntes
para la formación del profesorado. Alicante: PUA.
- Núñez Cubero, L.; Clara Romero Pérez, C. (2017). Teoría de la Educación.
Capacitar para la práctica. Madrid: Pirámides.
- Ossenbach Sauter, G. (2011). Corrientes e Instituciones educativas
contemporáneas. Madrid; UNED.
- Sanchidrián, C.; Ruiz Berrio, J. (2010). Historia y perspectiva actual
de la educación infantil. Barcelona.: Grao.
2.- Berariazko bibliografia
Irakasleriak erabakiko du atal honetarako erabiliko duen berezko bibliografia
- Aubert, A.; Flecha R. (2009). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la
información. Barcelona: Hipatia.
-Bárcena, F. (2013) El aprendiz eterno. Filosofía, educación y el arte de vivir. Buenos Aires, Miño & Dávila.
- Bauman, Z. (2009). Los retos de la educación en la modernidad líquida.
Barcelona: Gedisa.
- Biesta, G. (2017). El bello riesgo de educar. Madrid: Ediciones SM
- Bona, C. (2015). La nueva educación. Barcelona: Plaza &Janés.
- Delors, J. (1996): La educación encierra un tesoro, Madrid:
Santillana/UNESCO.
- García Ruiz, R. (2013). Enseñar y aprender en educación infantil a
través de proyectos. Santander: Publican.
- Larrosa, J. (2019). Esperando no se sabe qué. Sobre el oficio del
profesor. Barcelona: Candaya.
- Moren, R. (2006). Panfleto antipedagógico. Madrid: Lector universal.
- Pennac, D. (2008). Mal de Escuela. Barcelona: Literatura Mondadori.
- Pring, R. (2016). Una filosofía de la educación políticamente incómoda.
- Scotton, P. (2021). Rutas de cambio. Barcelona: Octaedro.
- Zufiaurre B. (2000). Evaluación escolar y coparticipación educativa: responsabilidad social y democrática: padres, madres, maestros, maestras, alumnas y alumnos, sociedad: la complejidad de la vida escolar . Valencia: Nau Llibres.
- Zufiaurre, B. (2007). ¿Se puede cambiar la educación sin contar con el profesorado?: Reflexiones sobre treinta y seis años de cambios en España, 1970-2006. Barcelona: Octaedro.
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.