Kodea: 303102 | Irakasgaia: IRAKASKUNTZA ERAKUNDEAK | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Psikologia eta Pedagogia | |||||
Irakasleak: | |||||
LOPEZ GOÑI, IRENE [Tutoretzak ] | URREIZTI LEZERTUA, GARBIÑE [Tutoretzak ] | ||||
SALBOTX ALEGRIA, NORA [Tutoretzak ] |
Kodea: 303102
Ikasgaia: Hezkuntza Erakundeak
Kredituak: 24
Mota: Oinarrizkoa
Titulazioa: Soziologia
Ikasturtea: 1.
Seihilekoa: 1.
Departamentua(k): Psicología eta Pedagogía.
Koordinatzailea: Irene López-Goñi
Hezkuntza sistemak.
Haur Hezkuntza.
Lehen Hezkuntza.
Bigarren Hezkuntza.
Ikasleen aniztasuna: Hezkuntza Berezitik Eskola Inklusibora.
Hezkuntza Iraunkorra eta Helduen Hezkuntza.
Hezkuntza formala eta bere erakunde-testuingurua.
Hezkuntza ez formala.
Hezkuntza eskubidea.
Erakunde soziohezitzaileak.
Ikasgai hau HEZKUNTZAren markoan kokatzen da eta garatzen ditu honako topiko hauek: Hezkuntza sistemak. Haur Hezkuntza. Lehen Hezkuntza. Bigarren Hezkuntza. Hezkuntza Berezitik Eskola Inklusibora. Hezkuntza Iraunkorra eta Helduen Hezkuntza. Hezkuntza formala eta bere erakunde-testuingurua. Hezkuntza ez formala. Hezkuntza eskubidea. Hezkuntza munduan: ikuspegi alderatua eta problematika.
2.1. Oinarrizko gaitasunak (4 titulazioentzat)
OG1 Ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den ikasteko arlo bateko ezagutzak dituela eta ulertzen dituela erakutsi behar dute. Maila hau, testu aurreratuak dituzten liburuei dagokie eta, honetaz gain, bere ikasteko arloko abangoardian dauden ezaugutzen zenbait alderdi jasotzen ditu.
OG2 Ikasleek beren ezagutzak beren lanari edo deierari aplikatu behar dizkiote modu profesionalean eta argudioak garatzen edo defendatzen eta beren ikasteko arloko arazoak ebazten erakusten diren gaitasunak izan behar dituzte.
OG3 Ikasleek ezaguera zientifiko, etiko eta gizarte-ezaguerei buruzko gai adierazgarriez hausnarketa eskatzen duten iritziak emateko datu adierazgarriak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izan behar dute (normalean beren ikasteko arloan).
2.2. Gaitasun orokorrak
Soziologia
GO4 Kritikoki arrazoitzeko eta ordezko azalpenen balioa onartzeko gaitasuna.
GO5 Gizarte eta kultura aniztasuna onartzeko irekiak dauden sentsibilitatea eta herritartasun kontzientziaren garapena
2.3. Zeharkako gaitasunak (4 titulazioentzat)
ZG2 Gaztelaniaz eta, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluko “Hizkuntzen Europako Erreferentzia Markoa: ikaskuntza, irakaskuntza eta ebaluazioaren"-ren C1 hizkuntza mailaren baliokidea den gaitasuna erakustea.
BG4 Datuen eta argudioen analisia eta sintesia egiteko, eta ezagutzak eratzeko eta testuinguruan jartzeko gaitasuna.
BG10 Gaur egungo gizartearen eboluzioa eta transformazioa aztertzeko gaitasuna.
R1- Ikasgaiaren oinarrizko edukiak menperatzen dituela erakutsi du. SE4
R2- Hezkuntza sistemaren sorrera eta garapena ulertzen ditu, Hezkuntza Erakunde desberdinetan zehaztapen-elementu ezberdinak adieraziz. SE2 eta SE3
R3- Era autonomoan eta pentsamendu kritikoz aztertzen ditu zergatik ezagutzak, balioak eta aniztasuna Hezkuntza Erakundeen garapenerako gako egiten diren. SE1 eta SE2.
R4- Testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan, Hezkuntza Erakundeen ezaugarriak gaitasun kritikoz ebaluatzen ditu, ikasleen banako beharrei arreta emanez. SE 2 eta SE3
R5- Lana ondo egitetik abiatuz, ikasteko eta bizikidetzako testuinguruen garapenarekiko jarrera arduratsua erakusten du. SE1
R6- Jasotako ezagutzak errealitate zehatzetan aplikatzen ditu, Hezkuntza eta Gizarte-Heziketako Erakundeetan. SE3
R7- Hezkuntza berrikuntza ezberdinak aztertzen ditu eta jartzen diren hezkuntza erronkei erantzuna emateko proposamenak egiten ditu. SE2 eta SE3.
5.1.-Irakas metodologiak
Kodea |
Deskripzioa |
Bai/ Ez |
MD1 |
Azalpen magistrala |
X |
MD2 |
Interakzioa talde handian |
X |
MD3 |
Interakzioa talde ertainean |
X |
MD5 |
Banakako Interakzioa: lan autonomorako eta ikasketarako aholkularitza eta zerginak |
X |
5.2 Jarduera hezigarriak
Kodea |
Deskripzioa |
Bai/ Ez |
Orduak |
Presentzialtasuna |
AF1 |
Klase teorikoak |
X |
45 |
100 |
AF2 |
Klase praktikoak |
X |
15 |
100 |
AF3 |
Lanak eta ahozko defensa (hala badagokio) |
X |
30 |
10 |
AF4 |
Ikaslearen lan autonomoa |
X |
50 |
0 |
AF5 |
Tutoriak |
X |
5 |
100 |
AF6 |
Idazkiko zein ahozko azterketak |
X |
5 |
100 |
|
|
|
|
Emaitza |
Ebaluaziorako Sistema |
Pisua % |
%Errekuperagarria |
R3/R5 |
SE1-Asistentzia parte hartzaile eta aktiboa |
10 |
0 |
R2/R3/R4/R7 |
SE2-lan teorikoak laburpenezkoak hala sintesikoak |
15 |
100 |
R2/R4/R6/R7 |
SE3-Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta hala badagokio ebaluazioa. |
15 |
0 |
R1 |
SE4-Ahozko zein idatzizko froga bat |
60 |
100 |
*Ikasgaia gainditzeko SE4 gainditu behar da. Bukaerako kalifikazioa lortzen da emandako ponderazioaren arabera.
Derrigorrez agertu behar da ebaluazio jarraikia egiten den saioetara.
IB-1. HEen antolamendu-dimentsioa
2. Gaia. Hezkuntza erakundeak. Kontzeptua eta tipologia. Hezkuntza sistemaren eta hezkuntza erakundeen arteko harremanak.
IB-2. HEaren dimentsio-historikoa eta konparatua: jatorriaren ezagutza eta Hezkuntza erakundeen gaur egungo garapena, Espainian, Europan et munduan.
IB-3. HEen legegintza-dimentsioa
5. Gaia. Oinarrizko Hezkuntzaren legegintzako gertaera garrantzitsuak.
6. Gaia. Hezkuntzarako eskubidea eta hezkuntza munduan.
IB-4. HEen legegintza-dimentsioa
7. Gaia. Ikasleen aniztasuna. Hezkuntza berezitik hezkuntza inklusibora.
8. Gaia. Erakunde soziohezitzaileak
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
11.1. Bibliografia Orokorra
AAVV (2005): Pedagogo Sortzaileak. Hik Hasi aldizkariko monografikoa. Donostia: Xangorin.
COLMENAR, C. (1995): Génesis de la Educación Infantil en la Sociedad Occidental, Revista Complutense de Educación, 6, 1, pp.15-29. http://revistas.ucm.es/edu/11302496/articulos/RCED9595120015A.PDF
COLOM, A. (2002): Hezkuntzaren teoriak eta Erakunde Garaikideak. UNUP: Iruña.
DELORS, J. (1996): La educación encierra un tesoro, Madrid, Santillana/UNESCO.
FERNÁNDEZ ENGUITA, M. (1997): Sociología de las instituciones de Educación Secundaria, Barcelona, Horsori.
HERNÁNDEZ ARISTU, J. y LÓPEZ BLASCO, A.: Cambio social y Educación Permanente, Madrid, MEC.
NAYA, L.M. y DÁVILA, P. (coord), El Derecho a la Educación en un mundo globalizado. Actas del X Congreso nacional de educación comparada,
Organización de estados Iberoamericanos: http://www.oei.es/quipu/espana/ESPA02.PDF
Perspectivas, revista trimestral de educación (2008): Educación inclusiva (numero monográfico) 145, Paris, UNESCO.
TRILLA, J. Instituciones socioeducativas en contextos no formales e informales.
11.2. BERARIAZKO BIBLIOGRAFIA
Irakasleriak erabakiko du atal honetarako erabiliko duen berezko bibliografia
ARNAIZ, P.; ISUS, S. (1995): La Tutoría: organización y tareas. Barcelona: Graó.
BESALÚ, X. (2002): Diversidad cultural y educación .Madrid: Síntesis.
LÓPEZ-GOÑI, I.; GOÑI ZABALA, J.M. (2014): Hacia un currículum guiado por las Competencias. Propuestas para la acción. Iruñea: UPNA-NUP.
MARTÍN, E.; MAURI, T. (1996): La Atención a la diversidad en la Educación Secundaria. Barcelona: ICE, Universitat de Barcelona: Horsori.
MOREN, R. (2006): Panfleto antipedagógico. Madrid: Lector universal.
NAYA, L.M., C. GARCÍA; F. GÓMEZ, ET ALL. (2005): La Educación y los derechos humanos. País Vasco: Espacio Universitario, EREIN.
PENNAC, D. (2008): Mal de Escuela. Barcelona: Literatura Mondadori.
SORIANO, E. (Coord.). (2007): Principio del formularioTítulo: Educación para la convivencia intercultural Madrid: La Muralla.
ZUFIAURRE, B. & CARR, W (1996): Comprensividad, desarrollo productivo y justicia social Barcelona: Icaria
ZUFIAURRE, B. (2007): Se puede cambiar la educación sin contar con el profesorado? : Reflexiones sobre treinta y seis años de cambios en España, 1970-2006. Barcelona: Octaedro, 2007.
ZUFIAURRE, B. (2000): Evaluación escolar y coparticipación educativa: responsabilidad social y democrática: padres, madres, maestros, maestras, alumnas y alumnos, sociedad : la complejidad de la vida escolar . Valencia: Nau Llibres, 2000.