Kodea: 302105 | Irakasgaia: KOMUNIKATZEKO TREBETASUNAK ETA IKT | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Filologia eta Hizkuntzaren Didaktika | |||||
Irakasleak: | |||||
SALABERRI ZARATIEGI, PATXI [Tutoretzak ] | LEGARREA OTEIZA, JON [Tutoretzak ] | ||||
SANTACILIA SALVADOR, EKAITZ [Tutoretzak ] |
Lehen mailan ikaslearen komunikazio gaitasunak garatzea da helburua, irakasleekiko eta beste ikasleekiko harreman komunikatibo eta sozialen trebetasunen oinarriak finkatzeko eta curriculumeko gaien ulertzea eta adierazpena hobetzeko. Halaber, ikaslearen laneko eta gizarte harremanetako komunikazio trebetasunak garatu nahi dira.
Ahoz eta idatziz komunikatzeko gaitasunaren garapena. Hizkuntza erabilerak euskararen sisteman: testuak eta testuinguruak. Gaitasun diskurtsiboaren garapena arlo profesional eta akademikoko ahozko eta idatzizko testuen bidez: deskribapen, narrazio, informazio, azalpen, argudio testuak eta berauen eratorriak.
Euskararen ahozko eta idatzizko gaitasuna indartzeko gogoeta metalinguistikoa.
IKT lanabesen erabilera, informazioa bilatu, erdietsi, prozesatu, partekatu, argitaratu eta komunikatzeko.
E1. Komunikazio ekintzan eta ahozko eta idatzizko testuan parte hartzen duten elementuei buruzko ezagutzak egoera komunikatiboei aplikatzeko gauza izatea. Elementuak hauek dira: aktanteak, ahozko eta idatzizko kanalen osagaiak (ortografia eta puntuazioa, bigarrenaren kasuan), berbaldi motak (elkarrizketa, deskribapena, narrazioa, argudiatzea, azalpena).
Elkarrizketari, eztabaidari, talde lanari eta disertazioari ahozko gaitasun komunikatiboak aplikatzea.
E2: Eskutitzetan, informazio oharretan, curriculum vitaeetan, instantzia edo eskarietan, azalpen eta lan txostenetan komunikazio gaitasunak aplikatzea.
E3: Gauzak ulertu eta ulertarazteko gizartezko trebetasunak erakustea. Komunikazio eta elkarrekintza prozesuak ezagutzea. Beste langile espezialista batzuei gauzen berri ematen jakitea.
E4: Testu editoreen edo editore grafiko testualen bidezko edizio eta diseinuaren oinarrizko teknikak ezagutzea (word, power point, web orriak, blogak), posta elektronikoa,aurkezpenak, informazio agiriak (buletinak, egitarauak, kartelak...) bezalako komunikazio egoera jakinei egokiro aplikatzeko.
E5: Informazioaren eraikuntza partekatzeko lanabesak ezagutzea, wikien modukoak, talde lana garatzeko.
Saio teorikoak, praktikoak, eztabaidak, elkarlanak, lanak, irakurgaiak, banakako ikasketa, ebaluazio probak, banakako tutoretza.
Aurrez aurreko jardunaldietara agertzea
Parte hartzea eta ekarpenak |
Sinadura kontrola
Irakaslearen oharrak |
%10 |
Parte hartzearen kalitatea
Egindako dokumentuen kalitatea |
Irakasleari emandako materialen zuzenketa
Parte-hartzeen behaketa |
%20 |
Egindako dokumentuen kalitatea
Erabilitako metodologia |
Irakasleari emandako materialen zuzenketa
Erabilitako metodologiaren erregistro elektronikoa |
%20 |
Gramatika gaitasuna eta hiztegi aberastasuna neurtzea |
Idatzizko bi proba |
%30 |
Portafolioaren edukia
Haren osaketan erabilitako lanabesak |
Portafolioaren defentsa |
%20 |
Komunikatzeko trebetasunaK:
- Komunikazio ekintzaren osagaiak.
- Ahozko eta idatzizko testuaren osagaiak.
- Hizkuntza erabilerak. Testuak eta testuinguruak.
- Berbaldi motak: deskribapena, narrazioa, argudiatzea, elkarrizketa,
azalpena.
- Idatzizko testu motak: eskutitzak, txostenak, cvak, instantziak, azalpen
profesionalak.
IKT lanabesak:
o Informazioa bilatu eta erabiltzea.
o Bizkar zorro digitala.
o On-line aurkezpen eta agiriak.
o Blog, podcast eta on-line bideoak.
o Wiki, erabiltzaile guneak eta gizarte sareak.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Alberdi, A., 1996, Eskola Gramatika, Elkarlanean - Ikastolen elkartea, Donostia.
Alberdi, X & Sarasola I., 2001, Euskal estilo libururantz, Euskal Herriko Unibertsitatea, Bilbo.
Álvarez, M., 1995, Tipos de escrito III: Epistolar, administrativo y jurídico, Arco Libros, Madril.
Álvarez, M., 1998, Tipos de escrito I: Narración y descripción, Arco Libros, Madril, laugarren argitaraldia.
Arakama, J. M. eta beste, 2005, IVAP-eko estilo liburua, Herri-Ardularitzaren Euskal Erakundea, Donostia.
Beaugrande, R. De, 1984, Text production. Toward a Science of Composition, Ablex Publishing Corporation, Norwood.
Carlino, P, 2004, Leer y escribir en la universidad, Asociación Internacional de Lectura, Lectura y Vida, Buenos Aires.
Carlino, P., 2005, Escribir, leer y aprender en la universidad. Una introducción a la alfabetización académica, Fondo de Cultura Económica, Buenos Aires.
Carlino, P., 2006, La escritura en la investigación, Documentos de Trabajo saila, 19. zkia., Universidad de San Andrés, Buenos Aires.
Cassany, D. & Luna, M. & Sanz, G., 1998, Enseñar lengua, Graó, Bartzelona, 4. argitaraldia.
Elhuyar, 1999, Euskara - gaztelania / castellano - vasco hiztegia, Donostia, 5. berrargitaraldia. Bada 2007an egindako beste edizio bat.
Euskaltzaindia, 2008, Testu-antolatzaileak. Erabilera estrategikoa, Jagon Saila 7, Bilbo.
Euskaltzaindia, 2008, Hiztegi Batua, Elkar, Donostia. Azken bertsio eguneratua helbidean.
Euskaltzaindia, 2011. Arauak. helbidean lor daitezke.
Garzia, J., 2005, Kalko okerrak, Hizkuntza prestakuntza 12, Eusko Jaurlaritza, Gasteiz.
Gimeno, P., 2004, Idazmenaren irakaskuntza arlo guztietan, Blitz gorria 1, Nafarroako Gobernua, Iruñea.
Martín, M. & Siguán, M., 1991, Comunicación y Lenguaje, Alhambra Longman, Madril.
Martínez, A., 2004, Cómo preparar una exposición oral en las áreas de secundaria, Nafarroako Gobernua, Iruñea.
Montolio, E., 2000, Manual práctico de escritura académica, Ariel, Bartzelona.
Reyes, G., 1998, Cómo escribir bien en español, Arco/Libros, Madril.
Sarasola, I., 2005, Zehazki. Gaztelania - Euskara Hiztegia, Alberdania, Donostia.
Sarasola, I, 2007, Euskal Hiztegia, Elkar, Donostia.
Serafini, Mª T., 1989, Cómo redactar un tema. Didáctica de la escritura, Paidós, Barcelona.
Serafini, Mª T. 1994, Cómo se escribe, Paidós, Bartzelona.
Saavedra, J. J., 1992, Nuevos Caminos en la Enseñanza de la Lengua, Ediciones
Pirámides S.A., Madrid.
Zubimendi, J. R., 1993, Idazkera-liburua, Eusko Jaurlaritza, Gasteiz.
Zubimendi, J. R., 2004, Ortotipografia, Eusko Jaurlaritza, Gasteiz.
Web orrialdeak:
Artez Euskara Zerbitzua:
Donostiako Udaleko Euskara Zerbitzua:
<http://www.euskaraz.org/idazkiak/?o=2>
Euskal Herriko Unibertsitateko Euskara Zerbitzua:
Euskaltzaindia:
Eusko Jaurlaritza:
<http://www1.euskadi.net/euskalterm/indice_c.htm>
Garate, G.:
Mokoroa, J.:
<http://www.hiru.com/hiztegiak/mokoroa>
Susa:
<http://www.susa-literatura.com/cgi-bin/liburuok.pl?lib=best03>
Ikasleak eskura izango dituen baliabideak: apunteak, klasean emandako benetako agiri eta material idatzi eta ahozkoak, Internet (webguneak, blogak, portafolioak, wikiak), liburutegiak eta baliabide zentroak.